Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Dolce skrev:

Vedrørende den 50% latterlige og 50% opprørende artikkelen i Dagbladet: Jeg lurer på om det er egne retningslinjer for såkalte "journalister" som skal skrive om bloggere? 

Retningslinjer som: "Bare skriv det de sier. Og for all del, ikke still dem kritiske spørsmål!" 

Virker som både Dagbladet og VG praktiserer den regelen i hvert fall. Temmelig latterlig! Media er jo som logrende hunder på disse bloggerne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, pøbelsara skrev:

Morsomt at hun sier hun skal på ferie - hun har jo tidligere skrevet at cruiset er jobb, ikke ferie. 

Interessant. (På ordentlig, altså. ☺️)

Endret av Kollontaj
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dolce skrev:

Jeg ble såpass irritert i dag at jeg har sendt en epost til journalisten. Spent på om jeg får svar. 

Så bra!! 👊🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Dolce skrev:

Jeg ble såpass irritert i dag at jeg har sendt en epost til journalisten. Spent på om jeg får svar. 

Hva skrev du? Bra gjort. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Xstrella skrev:

Hva skrev du? Bra gjort. 

Jeg skrev endel. 

Men mest hvordan det føles for en utdannet journalist å ikke "få lov" til å være kritisk, og ikke "få lov" til å stille kritiske spørsmål. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Zeitgeist skrev:

Jammen CBE bruker jo klær og sko om igjen. Rett som det har hun på naglepumpsa, Moschino-beltet, og skipperlua :danse:

Det har du veldig rett i. Hun har et par tre favoritter ja 😂 Virkelig en å se opp til 🤪

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Dolce skrev:

Her er det jeg skrev (ok, vet at jeg kanskje ofrer anonymiteten min overfor noen her inne , men jeg bryr meg faktisk ikke om det, har lite å skjule egentlig) 

Sitat fra min epost:

"Artikkelen i dag er langt under pari, sett med journalistøyne 

Er det slik at dere journalister på såkalt "kjendisstoff" ikke skal ha noe kritisk sans overfor rosabloggerne, men bare skrive det de selv sier? Ikke stille dem ubehagelige spørsmål? 

Tips: Gå på Google og sjekk hvor mange treff du får på barna til Caroline Berg Eriksen. N Berg Eriksen (som er den eldste og som er "spesielt skjermet") og N2 Berg Eriksen.  

De er på Snap og Instagram mange ganger hver eneste dag, i tillegg til at de svært ofte er på bloggen. 

Og nå skal de altså også presenteres på et helt nytt media, nemlig tv. 

Fortell meg hvordan det passer mht. å "skjerme barna mer enn før". TV er et mye sterkere media enn blogg, snap og instagram. Man når ut til mye flere. Og også til andre målgrupper. 

Er det slik at dere journalister som skriver om rosabloggere har fått streng beskjed om at det skal bare skrives "koseartikler"  - uten noen som helst kritiske spørsmål? Hvordan kjennes det for en utdannet journalist å bli tvunget til å bare skrive det intervjuobjektene vil at du skal skrive? 
"
Sitat slutt. 

Kjempebra!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kk47463kkkkkkkkkkk skrev:

Hvorfor får ikke for eksempel funkygine mer kritikk for eksponeringen hun holder på med? 

Det er en egen tråd for Funkygine. Dette er en tråd for CBE. 

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Dolce skrev:

Her er det jeg skrev (ok, vet at jeg kanskje ofrer anonymiteten min overfor noen her inne , men jeg bryr meg faktisk ikke om det, har lite å skjule egentlig) 

Sitat fra min epost:

"Artikkelen i dag er langt under pari, sett med journalistøyne 

Er det slik at dere journalister på såkalt "kjendisstoff" ikke skal ha noe kritisk sans overfor rosabloggerne, men bare skrive det de selv sier? Ikke stille dem ubehagelige spørsmål? 

Tips: Gå på Google og sjekk hvor mange treff du får på barna til Caroline Berg Eriksen. N Berg Eriksen (som er den eldste og som er "spesielt skjermet") og N2 Berg Eriksen.  

De er på Snap og Instagram mange ganger hver eneste dag, i tillegg til at de svært ofte er på bloggen. 

Og nå skal de altså også presenteres på et helt nytt media, nemlig tv. 

Fortell meg hvordan det passer mht. å "skjerme barna mer enn før". TV er et mye sterkere media enn blogg, snap og instagram. Man når ut til mye flere. Og også til andre målgrupper. 

Er det slik at dere journalister som skriver om rosabloggere har fått streng beskjed om at det skal bare skrives "koseartikler"  - uten noen som helst kritiske spørsmål? Hvordan kjennes det for en utdannet journalist å bli tvunget til å bare skrive det intervjuobjektene vil at du skal skrive? 
"
Sitat slutt. 

👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Dette er bare en sammensetting av ord uten en betydning. Det er tåkeprat.

TåkeÅge

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kk47463kkkkkkkkkkk skrev:

Hvorfor får ikke for eksempel funkygine mer kritikk for eksponeringen hun holder på med? 

Jeg har fått med meg at Funkygine i likhet med CBE eksponerer barna over alle grenser. Ta det gjerne opp i Funkygine-tråden eller i Bloggerbarntråden hvis det er mer generelt  :Nikke:  Jeg kjenner ikke så mye til den bloggeren så jeg er nok ikke den rette til å starte diskusjonen. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at CBE hadde stilt opp på et intervju med Dagbladet uten å vite på forhånd sånn ca hva journalisten ville spørre om. Blir det noe annet enn et intetsigende kosemose-intervju, stiller nok ikke CBE opp. Hun har jo bevist flere ganger hvor forvirrende og bortinatta noen av svarene hun gir i kommentarfeltet er når det kommer til eksponering av barn i SoMe, og der har hun jo fått tenkt seg om før hun svarer. Et intervju med CBE der journalisten er den som har regien, ville derfor vært helt utenkelig, det komme aldri til å skje (hun måtte i såfall hatt med både LKE og Peter Peters på øret).

Så vidt jeg vet, har vel ikke CBE noen gang stilt opp på noe intervju med noe media, uten å ha regien selv? 

(Vi så jo hvor fort hun kom på tynn is da hun uforberedt ble stilt kritiske spørsmål  om den "fantastiske" Swiss rollereren hun var ambassadør (!?) for. Det ble en pinlig seanse..).

Endret av Sophia_08
..
  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun hadde jo sufflør da hun ble intervjuet rundt redigerings- og kommentarfeltskandalen. For hvert stilte spørsmål ble det lange pauser med bakgrunnsdebatt.

https://www.dagbladet.no/kjendis/hvor-flatt-kan-man-legge-seg-for-det-er-flatt-nok-for-dere/66683566

Tillegg: Ellers er det ektemannen som svarer villig vekk på vegne av kona, både i eget kommentarfelt, SoMe-gruppa på FB, twitter og andre kanaler. Ikke alltid med gode resultater. Cbe selv svarer aldri på noe, så jeg er skeptisk til siste intervju.

Jeg har forøvrig lyst til å trekke frem hvor omfattende jukset og jugingen rundt redigering- og kommentarfeltgate faktisk var. Det kan man lese om både her i eldre tråder, og i denne artikkelen.

https://www.vg.no/rampelys/i/Kwgd5/fotballfrue-jeg-er-saa-utrolig-lei-meg

Etter dette er stort sett all kritisk sans forsvunnet hos journalistene som intervjuer cbe.no og andre såkalte influencere. Bare kosemose og skryt.

I 2017 unnlot GMN på TV2 å vise til at bloggpausen i regi av Freia var betalt reklame. Er det slikt som dette vi forbrukere skal utsettes for? Fabrikkert virkelighet, juks og bedrag - med journalisters velsignelse?

https://www.nrk.no/kultur/tv-2-intervjuet-fotballfrue-om-freia-stunt-uten-a-fortelle-at-det-var-reklame-1.13330201

Nei takk.

Endret av Revenge of Cthulhu
Lenker og tillegg
  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Zokutine skrev:

Det høres litt ut som «Østfoldsk», «te mårran ida’» Høres ut som noe de kan si der nede, men det blir vel feil å skrive det sånn 😉😅 

Det er ikke Østfold-dialekt det CBE bruker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, formula skrev:

Feil

Er du fra Østfold? Jeg er. Og jeg snakker Østfold-dialekt. Hva Caroline snakker og skriver vet ikke jeg, men Østfold-dialekt er det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...