Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Trude.lutt skrev:

Nå føler jeg meg som en gammel kjerring...., men hva er greia med mini skjørt? Ser aldri noen over 25 som går med så korte skjørt? Utenom frua.... 

Jo vet du hva, det er det faktisk mange som gjør (meg selv inkludert). Hvorfor skulle hun ikke det? Problemet hennes er vel snarere at hun ikke har noen karakteristisk stil, og at antrekkene blir hummer og kanari. Korte skjørt kan være kjempestilig på kvinner langt opp i åra, men antrekket må styles riktig og passe til figuren. CBE går ofte i en slags "småpikefelle" - det blir for mye strutteskjørt og blonder, og det er hun for gammel til. Og det er forskjell på et kort skjørt, og et skjørt som knapt dekker rumpa (og det har jeg ikke sett henne i).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er så langt fra noen moteekspert, men selv jeg ser at fruen har noen rare sammensetninger på klærne ofte.

På meg virker det som om hun ikke har funnet sin stil. En dag «stilig» frue, en dag jentete.... og ofte mikser hun alt sammen sammen i en eneste røre. Og det er bestandig _alt for_mye med C, og hun du dynges  ned i et sammensirium av klær, smykker og hengende duskøredobber.

Antrekksbilder hadde også vært finere om hun ikke bar på de tilsynelatende tomme veskene. Hadde de enda vært litt lettere henslengt ovef skulderen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Aricia said:

Dette har blitt belyst og dokumentert av Kampanje nylig: https://kampanje.com/premium/april-2018/kampanjerapporten/slar-blogg-alarm/ (bak betalingsmur). Det er en manglende kvalitetssikring i bruk av influencere, og annonsører er for ukriitiske i vurderingen av den reelle markedsføringseffekten slik reklame har.

Ang. det andre jeg har uthevet: Er du sikker på at annonsører aldri har innflytelse over innhold og utforming av et blogginnlegg som reklamerer for produktet deres? Jeg har inntrykk av at det må være ulike typer kontrakter/avtaler ute og gå her. Et eksempel kan være den berømmelige kampanjen fra Freia hos CBE og Lene Orvik.

Men om det rent rettighetsmessig er en forskjell mellom reklametekster og -bilder i SoMe og tradisjonell reklame er jo det et viktig poeng og en avgjørende forskjell - jeg har ikke tenkt over det før. I så fall understreker det den underlige mellomposisjonen influencere har mellom uavhengig redaksjonell kanal og reklamebyrå. Og kort fortalt kan de påberope seg ytringsfriheten for å drive en markedsføringsvirksomhet som dels beveger seg på kanten av loven, og i sin natur er uredelig og uetisk ved at den har som prinsipp å forsøke å skjule for leseren med alle midler hva slags tekst vedkommende leser.

Slike grep gir imidlertid økt markesføringseffekt bare inntil et visst punkt, skulle man tro. Dvs vi er mer mottakelige for noe som framstår som en personlig anbefaling enn vi er for åpenbar reklame, men om reklamehensikten er så skjult at produktinformasjonen går oss hus forbi blir influencer-innlegget verdiløst for annonsør, og markedsføringseffekten lik null. Men for influenceren selv gjør ikke dette noe, eller rettere sagt: Det er bare en fordel. Om reklamen blir så ullen og utydelig at leserne ikke merker den blir  det mer likes, mindre klaging på "bare reklameinnlegg jo" - og framdeles betaling fra annonsør. What's not to like?

Jeg har ikke lest kampanje, men interessant at de har belyst det. 

Selvsagt har jeg ikke sett kontraktene CBE har med annonsører, men jeg vil tro hun får føringer mer enn klare manus. Hadde bloggere fått klare manus, ville vi sett større forskjell i ordlyd mellom hver annonsør, og forhåpentligvis mer proff korrektur. Men da ville nok bloggen mistet "venninne"effekten. 

Det er mange år siden jeg har sett en kontrakt mellom blogger og annonsør. Men jeg har forstått det slik at man betaler for at bloggeren skal poste et innlegg, og så eier bloggeren både bilder og tekst som produseres. 

Jeg jobber ikke med jus da. Men jeg kan virkelig ikke fatte og begripe at markedsavdelinger kommer frem til at annonser på blogger er godt brukte reklamekroner. 

Det er iallfall noen som gjør et litt middelmådig arbeid når det kommer til segmentering. Jeg er litt usikker på hvilket segment CBE faktisk treffer, men neppe de som er ute etter feriehus på granca. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Trude.lutt skrev:

Nå føler jeg meg som en gammel kjerring...., men hva er greia med mini skjørt? Ser aldri noen over 25 som går med så korte skjørt? Utenom frua.... 

Eh, jo. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, enirt skrev:

Ser noen har kommentert på youtube videoen hennes nå. Genialt

Får ikke opp noen kommentarer jeg, men ser det står 18 kommentarer der. Imgur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Står at videoen inneholder produktplassering for plakatsjappa. Det holder ikke. Videoen inneholder reklame. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, FruGlad skrev:

Får ikke opp noen kommentarer jeg, men ser det står 18 kommentarer der. Imgur?

den er borte nå. sto noe som dette " Det er ikke lov å blande alkohol og reklame sammen. dette burde du vite nå. ref til den blodharry tralla deres."

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

INgen kommentarer på Youtube til housetouren. Og det står produktplassering, ja - ikke reklame. er det mulig? Hun snakker jo om desenio og gir rabattkode i filmen. 

#bestiklassen 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for latterliggjøring, persondebatt, og brudd på opphavsretten, samt svar til dette.

Raven Emerald, mod.

Endret av Raven Emerald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, LilleSnupp skrev:

"Jeg vil anbefale deg å ikke legge deg bort i hvordan andre familier velger å disponere tiden sin. Du har rett og slett ingenting med det å gjøre. Enda verre blir det når du ikke vet hva du snakker om og tar så feil som du gjør i dette tilfellet."

Classy, Caroline Berg Eriksen. Classy! Spesielt siden du selv publiserer hvordan familien velger å disponere tiden deres. Da må du faktisk forvente at noen legger seg borti hvordan du/dere velger å disponere tiden deres.

jf http://www.carolinebergeriksen.no/2018/09/01/sarpsborgfestivalen-2018/#comment-626171

Sjarmerende. Denne Helene må nok kalibrere et eller annet..

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, LilleSnupp skrev:

"Jeg vil anbefale deg å ikke legge deg bort i hvordan andre familier velger å disponere tiden sin. Du har rett og slett ingenting med det å gjøre. Enda verre blir det når du ikke vet hva du snakker om og tar så feil som du gjør i dette tilfellet."

Classy, Caroline Berg Eriksen. Classy! Spesielt siden du selv publiserer hvordan familien velger å disponere tiden deres. Da må du faktisk forvente at noen legger seg borti hvordan du/dere velger å disponere tiden deres.

jf http://www.carolinebergeriksen.no/2018/09/01/sarpsborgfestivalen-2018/#comment-626171

Bortforklaringer de lux. Bloggeren gir uttrykk for at de er ute å farter konstant uten barna på restauranter ol. 

CBE nå ser dere medaljens bakside av å eksponere familien deres i sosiale medier. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Cesil skrev:

"Nå deler jo faktisk jeg så lite om barna våres at det ikke er grunnlag for å mene noe om hvor mye eller hvor lite vi er sammen, Tolene. Kommentarene til Helene er et veldig godt eksempel på det da den demonstrerer hvor lite hun egentlig vet om hva vi gjør", skriver frua i en kommentar. 

Altså, hæ? Deler lite om barna? Jeg har ikke lest bloggen ofte, men bare ved å følge denne tråden, vet jeg mer om ungene hennes enn om f.eks nabobarna. Hvilken virkelighet lever hun egentlig i? 

http://www.carolinebergeriksen.no/2018/09/01/sarpsborgfestivalen-2018/#comment-626171

Det blir for dumt av bloggeren å komme med den type uttalese. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Max Potente
19 minutter siden, Sol79 said:

Det første bildet i det siste innlegget.

Her har Lars Kristian fotoshoppa litt vel mye..

Endelig ser vi bilder av hele ansiktet! Som kjent er frua veldig glad i symmetri, men slik har vi ikke sett henne før. :klo:

Til å være så fornøyd med seg selv så forandrer de/hun jammen på mye! 

Endret av Max Potente
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Max Potente skrev:

Endelig ser vi bilder av hele ansiktet! Som kjent er frua veldig glad i symmetri, men slik har vi ikke sett henne før. :klo:

Til å være så fornøyd med seg selv så forandrer de/hun jammen på mye! 

Mens sort-hvit bildet fra festivalen viser et annet ansikt.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Cesil skrev:

"Nå deler jo faktisk jeg så lite om barna våres at det ikke er grunnlag for å mene noe om hvor mye eller hvor lite vi er sammen, Tolene. Kommentarene til Helene er et veldig godt eksempel på det da den demonstrerer hvor lite hun egentlig vet om hva vi gjør", skriver frua i en kommentar. 

Altså, hæ? Deler lite om barna? Jeg har ikke lest bloggen ofte, men bare ved å følge denne tråden, vet jeg mer om ungene hennes enn om f.eks nabobarna. Hvilken virkelighet lever hun egentlig i? 

http://www.carolinebergeriksen.no/2018/09/01/sarpsborgfestivalen-2018/#comment-626171

Journalist, much? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...