MarianneE Skrevet 13. oktober 2017 #41201 Del Skrevet 13. oktober 2017 Litt kvalm her nå.... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 13. oktober 2017 #41202 Del Skrevet 13. oktober 2017 Det innlegget ble jo dessuten endret kraftig etterhvert. Det var ikke antydning til noe Krikens bymisjon i det første innlegget - det ble lagt til etter at folk fortalte om aksjonen som foregikk akkurat den dagen. Bildene av krystallkroner og blankpolerte lokkefat var jo en helt ellevill og helt tonedøv illustrasjon til den teksten. Og hvis jeg legger godviljen til og tenker at det var jo fint at hun sendte en vennig tanke til de som har mindre enn henne der hun satt i krystalltårnet sitt og skuet ned på almuen - så r det likevel ganske trist at hun ikke kom på at hun kunne bidra til å gjøre noe med dette før hun ble minnet om det. Merkelig at hun ikke ser hvor galt det blir noen ganger? Hun har jo slått til denne uken også - skrevet om rosa sløyfe, illustrert av seg selv med trutmunn basende i sengen med rosa pysj - og om migrene - illustrert med poserende bilder av seg selv i badekaret. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 13. oktober 2017 #41203 Del Skrevet 13. oktober 2017 (endret) NÅ har jeg lest kommentarfeltet under innlegget om suitefrokosten på Continental igjen. Jeg lurer på om CBE noen gang reflekterer over at også de som er kritiske, er lesere? Det er en som skriver det i komemntarfeltet også - og jeg lurer virkelig på om hun noen ganger virkelig tenker over dette - at også folk som ikke kun bedriver nesegrus beundring, er faste lesere? Jeg synes faktisk flere av de som var kritiske der, var både konstruktive og pedagogiske i sine forklaringer på hvorfor de synes det ble så galt, det innlegget der. Siden hun bare får maks 100 kommentarer etter innleggene sine for tiden, er det faktisk altså minst 29900 av de som har lest samme innlegg som hun ikke vet NOE om. Hun vet ikke om de er kritiske, om de leser for inspirasjon, om de leser for for å ha noe å klage på, for å kunne delta i SoMe-debatten, fordi de er ute eter underholdning eller fordi de er gale stalkerfans. Så når hun går så hardt ut mot enhver kritikk i kommentarfeltet, tar hun jo en stor sjanse - hun vet jo ikke om hun treffer den store mengden av tause lesere. Selv om hun har noen faste folk som alltid forsvarer henne og angriper alle som er kritiske. Det er jo ofte de samme to, tre som går igjen. Det forundrer meg også at hun bare lar det stå til og er så spydig i kommentarfeltet.Det er temmelig langt fra SøteCaroline som kvitrer på snap og som pludrer i bloggen mens hun poserer i rosa pysj eller grå alpelue og gir tips om siste innkjøp, til sinnaindignerte Caroline som hardnakket hevder at "du kjenner ikke meg" når hun får kritikk. Du ser aldri at hun sier det samme til folk som hyller henne, forresten. Da er det bare "takk søte du" over hele linja. Ikke noen kommentarer om at de ikke kjenner henne når hun roses for å være flink og snill og pen og fantastisk. Endret 13. oktober 2017 av pøbelsara 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 13. oktober 2017 #41204 Del Skrevet 13. oktober 2017 @pøbelsara: Du må huske på dette med alternative virkeligheter ... En virkelighet med "snille, søte CBE", en virkelighet med "Drakoniske CBE", en virkelighet med "Jeg elsker karbad med duftlys og sterkt parfyrmerte badeoljer rett etter migreneanfall-CBE", en virkelighet med "Jeg babler noe overfladisk rør om kreft mens jeg velter meg rundt i senga i rosa neglisje-CBE", en virkelighet med "Buhu alle er så slemme mot meg og ingenting er min feil-CBE", og ikke minst en virkelighet med "Jeg gir faen i personvern og lovverk-CBE". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pigaloppen Skrevet 13. oktober 2017 #41205 Del Skrevet 13. oktober 2017 (endret) 7 timer siden, pøbelsara skrev: Det innlegget ble jo dessuten endret kraftig etterhvert. Det var ikke antydning til noe Krikens bymisjon i det første innlegget - det ble lagt til etter at folk fortalte om aksjonen som foregikk akkurat den dagen. Bildene av krystallkroner og blankpolerte lokkefat var jo en helt ellevill og helt tonedøv illustrasjon til den teksten. Og hvis jeg legger godviljen til og tenker at det var jo fint at hun sendte en vennig tanke til de som har mindre enn henne der hun satt i krystalltårnet sitt og skuet ned på almuen - så r det likevel ganske trist at hun ikke kom på at hun kunne bidra til å gjøre noe med dette før hun ble minnet om det. Merkelig at hun ikke ser hvor galt det blir noen ganger? Hun har jo slått til denne uken også - skrevet om rosa sløyfe, illustrert av seg selv med trutmunn basende i sengen med rosa pysj - og om migrene - illustrert med poserende bilder av seg selv i badekaret. Det er jo tanken som teller. Som det blir sagt tidligere her; «let them eat cake». Da er det bedre å kjøpe NYE ting hvor minimalt av overskuddet doneres til gode saker!!! Endret 13. oktober 2017 av Pigaloppen 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 13. oktober 2017 #41206 Del Skrevet 13. oktober 2017 (endret) 2 timer siden, pøbelsara skrev: NÅ har jeg lest kommentarfeltet under innlegget om suitefrokosten på Continental igjen. Jeg lurer på om CBE noen gang reflekterer over at også de som er kritiske, er lesere? Det er en som skriver det i komemntarfeltet også - og jeg lurer virkelig på om hun noen ganger virkelig tenker over dette - at også folk som ikke kun bedriver nesegrus beundring, er faste lesere? Jeg synes faktisk flere av de som var kritiske der, var både konstruktive og pedagogiske i sine forklaringer på hvorfor de synes det ble så galt, det innlegget der. Siden hun bare får maks 100 kommentarer etter innleggene sine for tiden, er det faktisk altså minst 29900 av de som har lest samme innlegg som hun ikke vet NOE om. Hun vet ikke om de er kritiske, om de leser for inspirasjon, om de leser for for å ha noe å klage på, for å kunne delta i SoMe-debatten, fordi de er ute eter underholdning eller fordi de er gale stalkerfans. Så når hun går så hardt ut mot enhver kritikk i kommentarfeltet, tar hun jo en stor sjanse - hun vet jo ikke om hun treffer den store mengden av tause lesere. Selv om hun har noen faste folk som alltid forsvarer henne og angriper alle som er kritiske. Det er jo ofte de samme to, tre som går igjen. Det forundrer meg også at hun bare lar det stå til og er så spydig i kommentarfeltet.Det er temmelig langt fra SøteCaroline som kvitrer på snap og som pludrer i bloggen mens hun poserer i rosa pysj eller grå alpelue og gir tips om siste innkjøp, til sinnaindignerte Caroline som hardnakket hevder at "du kjenner ikke meg" når hun får kritikk. Du ser aldri at hun sier det samme til folk som hyller henne, forresten. Da er det bare "takk søte du" over hele linja. Ikke noen kommentarer om at de ikke kjenner henne når hun roses for å være flink og snill og pen og fantastisk. Dette er godt sett og tenkt. Det er noe veldig rart med motsetningen mellom den uttalte "feelgood"-stemningen blogginnleggene er ment å skape (dette har hun vel eksplisitt bekreftet), og strategiene hun tar i bruk for å slå ned kritikk i kommentarfeltet. Retorikken og virkemidlene totalt sett i blogginnleggene er en slags "dagbok fra pikerommet møter Ellos-katalogen", mens kommentarfeltet mer tar i bruk diskusjonsteknikker fra kommentarfelt under politiske artikler i nettavisene. Det er forsket på kommentarfeltsretorikk og -psykologi. Et trekk som er typisk er bipolarisering, dvs at selve kommentarfeltformen har en tendens til å forsterke motsetninger, ofte på en fordummende og usaklig måte, og resultere i såkalt skyttergravsretorikk. Denne bipolariseringen og brutaliseringen henger sammen med anonymiteten og distansen til motdebattantene kommunikasjon på nett medfører - normale sosiale kontrollmekanismer og selvsensur svekkes. På en måte er det jo denne logikken Trump har overført til stryingsmetodene av USA, han har tatt med kommentarfeltretorikken inn i Det hvite hus. Jeg tror derfor at CBE ikke bare risikerer å ikke treffe leserne med de hissige motsvarene i kommentarfeltet sitt, dvs at hun kun treffer de som allerede måtte være enige i reaksjonene hennes, og bare nikker megetsigende uansett hvor krasst hun svarer. Men hun skaper og forsterker faktisk også motstanden hun etter sigende forsøker å slå ned, gjennom å framelske bipolariseringen i kommentarfeltet sitt. Hun lager på sett og vis leserne hun etter sigende ikke vil ha, og hun gjør kommentarfeltet til en slagmark der man enten må være for eller mot, og der stemningen fort blir kald og giftig, slik at det sprakende leirbålet fra blogginnleggene bare blir liggende forlatt igjen og ryke litt. Vil hun dette? Vet hun dette? Eller er hun bare ute av stand til å la den minste kritikk stå uimotsagt, uansett konsekvenser? Praksisen med å sensurere balansert kritikk, men slippe igjennom stygge angrep, tyder jo på at bipolariseringen er et mål for henne. Men kanskje tror hun det skal få alle over på den rette siden? Da tror jeg hun feilvurderer. Slik jeg oppfatter det blir i stedet tonen på bloggen styggere totalt sett, og hun gjør sin egen stemme veldig motsigelsesfull pga kontrasten mellom den innsmigrende reklamestemmen i innleggene og den sarkastiske forurettede kverulanten i kommentarfeltet. Endret 13. oktober 2017 av Aricia 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 13. oktober 2017 #41207 Del Skrevet 13. oktober 2017 Jeg kan bare svare for min egen del @Aricia, men det du skriver er veldig treffende for hvordan jeg gikk fra å være en ukritisk leser som kjøpte narrativet, til å bli mektig provosert. Jeg har nevnt det før, men dråpen for min del var et kommentarfelt under et innlegg om en joggetur, der lesere som velmenende tipset om for lite klær på barn i vogn ble halshugget av bloggeier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 13. oktober 2017 #41208 Del Skrevet 13. oktober 2017 Interessant å få det bekreftet @CecilieX! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 13. oktober 2017 #41209 Del Skrevet 13. oktober 2017 Det legges planer for den minste prinsessens rom (CBEs egne ord). Den rosa tapeten skal bort, og de vil gå for en mer herskapelig stil. (lurer forresten på hvor mange ganger ordet herskapelig er blitt brukt i forbindelse med det nye huset?) Den nye stilen skal være "velour, rosa, grått, off white, perledetaljer, himmel over sengen og innslag av gull." Hun skriver at de vil ende opp med noe varig, som hun kan ha i mange år. Hallo! Vet du noe om hva slags stil din datter vil like? Barn har faktisk også meninger om hvordan de vil ha det på rommet sitt, de er faktisk ikke så gamle før de får sin egen smak. Hva med å la rommet være som det er i noen år, og så la henne få være med å bestemme selv? Dette er så idiotisk at jeg har nesten ikke ord. Totalrenovere et nyoppusset barnerom, til et barn på ETT år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 13. oktober 2017 #41210 Del Skrevet 13. oktober 2017 Helt sinnsykt. Rosett i taket til et lite barn? Greit nok om den hadde vært der fra før, men å sette en inn? Herskapelig stil? Perler og velour? GRÅTT?? Hva driver hun med?? Mildt sagt sjokkert. Og litt kvalm. 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulleplutt Skrevet 13. oktober 2017 #41211 Del Skrevet 13. oktober 2017 3 minutter siden, Milio skrev: Helt sinnsykt. Rosett i taket til et lite barn? Greit nok om den hadde vært der fra før, men å sette en inn? Herskapelig stil? Perler og velour? GRÅTT?? Hva driver hun med?? Mildt sagt sjokkert. Og litt kvalm. Dette er rein og skjær galskap. Få deg et liv, Caroline! 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caskerette Skrevet 13. oktober 2017 #41212 Del Skrevet 13. oktober 2017 21 minutter siden, formula skrev: Det legges planer for den minste prinsessens rom (CBEs egne ord). Den rosa tapeten skal bort, og de vil gå for en mer herskapelig stil. (lurer forresten på hvor mange ganger ordet herskapelig er blitt brukt i forbindelse med det nye huset?) Den nye stilen skal være "velour, rosa, grått, off white, perledetaljer, himmel over sengen og innslag av gull." Hun skriver at de vil ende opp med noe varig, som hun kan ha i mange år. Hallo! Vet du noe om hva slags stil din datter vil like? Barn har faktisk også meninger om hvordan de vil ha det på rommet sitt, de er faktisk ikke så gamle før de får sin egen smak. Hva med å la rommet være som det er i noen år, og så la henne få være med å bestemme selv? Dette er så idiotisk at jeg har nesten ikke ord. Totalrenovere et nyoppusset barnerom, til et barn på ETT år! Hvafforno? Har det rabla for henne? Det er et barnerom, jeezez. Jeg synes det første barnerommet hun innredet i Siljan var fint. Hun burde ha stoppet der. Noen har tydeligvis ikke godt av å få for mye penger mellom hendene. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cocosa Skrevet 13. oktober 2017 #41213 Del Skrevet 13. oktober 2017 28 minutter siden, formula skrev: Det legges planer for den minste prinsessens rom (CBEs egne ord). Den rosa tapeten skal bort, og de vil gå for en mer herskapelig stil. (lurer forresten på hvor mange ganger ordet herskapelig er blitt brukt i forbindelse med det nye huset?) Den nye stilen skal være "velour, rosa, grått, off white, perledetaljer, himmel over sengen og innslag av gull." Hun skriver at de vil ende opp med noe varig, som hun kan ha i mange år. Hallo! Vet du noe om hva slags stil din datter vil like? Barn har faktisk også meninger om hvordan de vil ha det på rommet sitt, de er faktisk ikke så gamle før de får sin egen smak. Hva med å la rommet være som det er i noen år, og så la henne få være med å bestemme selv? Dette er så idiotisk at jeg har nesten ikke ord. Totalrenovere et nyoppusset barnerom, til et barn på ETT år! Husker stellevesken til eldste fra LV hun hadde tenkt å bruke i mange år. Så den ikke i bruk til nestemann? 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubella Skrevet 13. oktober 2017 #41214 Del Skrevet 13. oktober 2017 59 minutter siden, formula skrev: Det legges planer for den minste prinsessens rom (CBEs egne ord). Den rosa tapeten skal bort, og de vil gå for en mer herskapelig stil. (lurer forresten på hvor mange ganger ordet herskapelig er blitt brukt i forbindelse med det nye huset?) Den nye stilen skal være "velour, rosa, grått, off white, perledetaljer, himmel over sengen og innslag av gull." Hun skriver at de vil ende opp med noe varig, som hun kan ha i mange år. Hallo! Vet du noe om hva slags stil din datter vil like? Barn har faktisk også meninger om hvordan de vil ha det på rommet sitt, de er faktisk ikke så gamle før de får sin egen smak. Hva med å la rommet være som det er i noen år, og så la henne få være med å bestemme selv? Dette er så idiotisk at jeg har nesten ikke ord. Totalrenovere et nyoppusset barnerom, til et barn på ETT år! Barn og barnerom? Du mener vel rekvisita og kulisser? 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåbærpai Skrevet 13. oktober 2017 #41215 Del Skrevet 13. oktober 2017 2 timer siden, Aricia skrev: Dette er godt sett og tenkt. Det er noe veldig rart med motsetningen mellom den uttalte "feelgood"-stemningen blogginnleggene er ment å skape(...). Word! Vi er nok mange inne på denne, her fikk du virkelig satt ord på noe. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 13. oktober 2017 #41216 Del Skrevet 13. oktober 2017 4 minutter siden, Rubella skrev: Barn og barnerom? Du mener vel rekvisita og kulisser? Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 13. oktober 2017 #41217 Del Skrevet 13. oktober 2017 (endret) "Fargen fikk rommet til å se gammelt ut". Ja, altså.. huset er jo gammelt. Hva har det egentlig å si at rommet ser gammelt ut? Hun ønsker det "herskapelig". Men hva er egentlig herskapelig, når "gammelt" er fyfy? Føler det ofte går hånd i hånd. Edit: Ser noen har kommentert det samme. Altså hva?? Vil ikke huset skal se gammelt ut selv om det er det? Får ikke laget imgur nå. Endret 13. oktober 2017 av Milio 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skribent Skrevet 13. oktober 2017 #41218 Del Skrevet 13. oktober 2017 (endret) I kommentarfeltet under alpeluene besvarer hun spørsmål om merking, blant annet, i tillegg til kommentarer med «elsk på alpeluer!» fra lesere. Vet sannelig ikke om man skal le eller gråte. Veldig spot on, @Aricia og @pøbelsara - når mottakerne av budskapet ditt (som faktisk også er kundene dine) kan være noen som systematisk går bedriften din etter i sømmene, hvorfor har du ikke lyst til å fremstå proff og ålreit? Se for deg Treasures med besøk av Undercover Boss... kunne fort blitt pute-tv av det Endret 13. oktober 2017 av Skribent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 13. oktober 2017 #41219 Del Skrevet 13. oktober 2017 Kommentaren min ble godkjent! Og ser det er flere som ikke helt forstår denne oppussingen. Men hun får selvsagt støtte fra E.S, som sier det Caroline har sagt før, nemlig at: tapetfarge passer ikke til fargene på tingene som er i rommet, da tapeten har varme fargetoner i seg. Det krasher med de kolde farger på interiøret. Og E.S er tydeligvis dansk, og vet nok hva h*n snakker om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glorious Skrevet 13. oktober 2017 #41220 Del Skrevet 13. oktober 2017 7 minutter siden, formula skrev: Kommentaren min ble godkjent! Og ser det er flere som ikke helt forstår denne oppussingen. Men hun får selvsagt støtte fra E.S, som sier det Caroline har sagt før, nemlig at: tapetfarge passer ikke til fargene på tingene som er i rommet, da tapeten har varme fargetoner i seg. Det krasher med de kolde farger på interiøret. Og E.S er tydeligvis dansk, og vet nok hva h*n snakker om. Godt å vite at det er enda mer jeg må tenke på til mitt kommende barn. Ikke nok med alt som skal kjøpes inn, det er viktig at det matcher også!!!! 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg