pøbelsara Skrevet 11. oktober 2017 #41081 Del Skrevet 11. oktober 2017 25 minutter siden, LilleSnupp skrev: Kan det handle om Se & Hør problematikken? Mest lest, men ingen leser det.. Jepp, det tror jeg også. Det og at det er en sånn rosafløffkvinnegreie som ingen liksom tar helt på alvor. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 11. oktober 2017 #41082 Del Skrevet 11. oktober 2017 (endret) 7 minutter siden, Grønnmaling skrev: Altså, hva er vitsen med å poserer sexy i pyjamasen i et innlegg som handler om kreft? Hva er vitsen med å posere naken i badekaret i et innlegg om migrene? Bildebruken henger ikke på greip, spør du meg... Bildene er bra, for all del. Og hun er flink til å dokumentere for eksempel fremgangsmåten i oppskrifter. Men noen ganger føler jeg hun bruken enhver anledning, uansett om den er kjip eller ikke, til å vise frem seg selv. Rosa sløyfe-innlegget var jo en ypperlig anledning til å sette fokus på det som er tema for 2017 - nemlig forskning på ettervirkninger av kreftbehandlingen - som lenge har vært et område ingen snakker om, emn som alle som har hatt kreft eller har jobbet med kreftpasienter, vet at er et stort problem for mange. De har overlevd kreft, men har fått store senskader av behandlingen. Hvis man har 30 000 unge kvinnelige lesree hver dag, kunne man ha skapt interesse for dette og vært med å sette det på dagsordenen. Men det paset nok ikke helt sammen med bildene der hun lettkledd i rosa fløyel baser rundt i dynene med et forførende blikk. Forøvrig synes jeg bildene i bloggen blir stadig bedre. Så det var pene bilder av en dame i rosa pysj, bevares. Endret 11. oktober 2017 av pøbelsara 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 11. oktober 2017 #41083 Del Skrevet 11. oktober 2017 3 minutter siden, Grønnmaling skrev: Altså, hva er vitsen med å poserer sexy i pyjamasen i et innlegg som handler om kreft? Hva er vitsen med å posere naken i badekaret i et innlegg om migrene? Bildebruken henger ikke på greip, spør du meg... Veldig enig i dette. Halvnaken med trutmunn oppi kamera - HVA har det med brystkreft og rosa sløyfe å gjøre? Kjenner jeg blir provosert faktisk. De kunne enkelt ha vinklet det på en annen måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicecar Skrevet 11. oktober 2017 #41084 Del Skrevet 11. oktober 2017 50 minutter siden, Susilusi skrev: Jeg liker faktisk svært dårlig at jeg har blitt en person som bruker tid inne på et forum for å diskutere en blogg/blogger. Jeg syntes egentlig ingen burde bruke tid på sånn. Så da takker jeg for meg her! Bye bye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirkustjukk Skrevet 11. oktober 2017 #41085 Del Skrevet 11. oktober 2017 Viktig å vise at migrene også kan være sexy🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 11. oktober 2017 #41086 Del Skrevet 11. oktober 2017 (endret) Bra migrenen slapp taket, så hun kunne starte dagen med et bad. Og flaks at mannen kom inn og fikk knipset noen bilder av det, stemningsfullt og mørkt som seg hør og bør på en onsdagsmorgen, med levende lys og produkter i massevis fra "Rituals". Har selv slitt med migrene og synsforstyrrelser som ser AKKURAT ut som mønsteret på Missoni håndkleet hun har rundt seg. Endret 11. oktober 2017 av formula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 11. oktober 2017 #41087 Del Skrevet 11. oktober 2017 3 minutter siden, Sirkustjukk skrev: Viktig å vise at migrene også kan være sexy🙄 Jada. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 11. oktober 2017 #41088 Del Skrevet 11. oktober 2017 1 minutt siden, formula skrev: Bra migrenen slapp taket, så hun kunne starte dagen med et bad. Og flaks at mannen kom inn og fikk knipset noen bilder av det, stemningsfullt og mørkt som seg hør og bør på en onsdagsmorgen, med levende lys og produkter i massevis fra "Rituals". Har selv slitt med migrene og synsforstyrrelser som ser AKKURAT ut som mønsteret på Mezzoni håndkleet hun har rundt seg. Rituals, ja - der er nok et produkt hun (og andre bloggere promoterer i vilden sky og ikke merker. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 11. oktober 2017 #41089 Del Skrevet 11. oktober 2017 (endret) På 10.10.2017 den 11.55, Aricia skrev: De fleste som ønsker seg og kjøper et gammelt hus vil i hvert fall til en viss grad kjenne på ansvaret for å ta vare på originale detaljer. Det blir såklart alltid et kompromiss der også moderne funksjonalitet og egen smak teller med, men man skal ikke ha bodd lenge i et gammelt hus før man innser at man bare er en av flere "gjester" som har bodd der der gjennom tiden, og at det opprinnelige ved huset som gjorde at man selv falt for det derfor må få bestå til glede for alle generasjonene som skal leve sine liv der etter en. På samme måte som alle som har bodd der før en har handlet nettopp slik - til glede for en selv. Man er i bunn og grunn bare på gjennomreise i gamle hus, selv om man eier dem og gjør dem til hjemmet sitt. Det inngir respekt - det er i hvert fall min erfaring. I ekteparet Eriksens tilfelle har de i tillegg kjøpt seg en storslått villa som er en del av lokalhistorien til Sarpsborg ved at den har vært direktørbolig tilknyttet Borregaard. At all historie innvendig utraderes i nettopp et slikt bygg vil derfor føles ekstra drøyt for mange. Jeg innser at jeg sikkert framstår som unødig nidkjær og sår her nå, men her er altså innlegget akkurat jeg tillot meg å poste i går om CBEs oppussing av et gammelt hus. Det var såvidt jeg husker jeg som denne gangen trakk inn aspektet om lokalhistorie i forbindelse med akkurat denne villaen i Sarpsborg, noe som nå har blitt brukt igjen, sånn fritt etter hukommelsen, i flere av @Susilusi sine innlegg i ettermiddag. Jeg har uthevet avsnittet om det i mitt opprinnelige innlegg, samt noen av vendingene mine som nyanserer, og tar diverse forbehold. Så kommer Susilusi. Og da hjelper det ikke hvordan jeg ordla meg sånn helt presist, for da må jeg nemlig "ta noen runder med meg selv", ser det ut til. 4 timer siden, Susilusi skrev: her tror jeg MANGE (!!!!!) må ta noen runder med seg selv!! Jeg er IKKE fan av frua, og leser her for jeg syntes det er interessant lesning og _HATER_ når folk driver med overeksponering av uskyldige barn, kommentarjuks og generelt opererer veldig mye i gråsoner. MEN! jeg har et stort MEN som jeg mener flere av dere må tenke over: Dere skriver ting som "herregud fra må fjerne de stygge eiffeltårnpyntegreiene på peisen, hun eier ikke stil" "frua har alt for mørkt gulv i huset, hun eier ikke klasse og burde ALDRI oljet dette gulvet" OG VIDERE OG VIDERE. dere er f*** meg spesielle om dere mener dette. Når jeg pusset opp huset mitt tenkte jeg ikke "hva syntes naboen om dette gulvet?" "skal jeg legge ut en meningsmåling på facebook om jeg bør male veggene mine blå?" herregud! hun velger jo å ha huset slik hun ønsker selv, ikke min stil i det hele tatt, alt for upersonlig og svart/hvitt for meg, men det er klart hun må ha det slik om hun trives med det. Jeg tviler på at jeg hadde syntes at husene deres var så innmari fine, jeg spyr av trendfarger som warm blush, deco blue, trestavsparkett er så stygt at jeg har lyst å sette fyr på det om jeg ser det, og videre, men det betyr jo bare at JEG ikke skal ha det hos meg selv. Jeg driter langt i hva du har. Miljøperspektivet er jo selvfølgelig forferdelig, at de i det hele tatt maler om etasjen nede for å ha det slik i 2 uker før de maler om igjen, til tross for at de "elsket fargen som var der". Det diskuterer dere nok, så det gidder jeg ikke si noe om. Men det at dere sier at det er en gammel villa som må tas vare på og sier at hun har et ansvar for det og at hun ødela Saprsborgs historie ved å olje gulvet. Seriøst? Hadde det vært en viktig del av Sarpsborgs historie hadde de f*** meg beholdt huset sjæl da og vernet det. Hun eier det, og da er det klart hun kan olje det så stygt og mørkt hun bare vil. Jeg syntes resultatet var grusomt stygt, men jeg syntes jo det er fint at hun har mulighet til å olje det mørkt når hun trives med det slikt. Skjerp dere! Skrev jeg dette? Er dette til meg? Siden vi noen og en hver her må gå i oss selv, mener jeg?? Var formuleringene mine verdt alle disse banneordene? Er jeg "f**n meg spesiell" fordi jeg tillot meg å bruke ordet "lokalhistorie", eller hvordan var nå dette her igjen? Jeg fant heller ikke igjen denne formuleringen, eller argumentet, her: 2 timer siden, Susilusi skrev: Ja, hun spør hva folk syntes om soverommet hennes. Og resten av huset. Og hva med da å kommentere saklig at du syntes det var fint, badene var litt for mørke for din smak, soverommet var delikat, du hadde likt gulvene bedre lyse selv. Det er gøy og spennende og diskutere interiør. Men å vinkle det slik at hun er ei heks uten sjel som har ødelagt lokalhistorie ved å olje noen gulv i en nyanse hun selv liker på gulv hun selv EIER, blir å dra det alt for langt. Og dere sier hun ikke har noe sjel og det er et stivt hjem. Personlig ville jeg også hatt mer personlige eiendeler og bilder av familie osv., men ikke alle syntes det er avslappende. Min samboer vil helst ikke ha puter i sofaen eller bilder på veggene da han syntes det er et roligere og mer avslappende uten det. Så diskuter gjerne, men jeg syntes mange blir så frekke, og mener at hun burde innredet etter DERES stil og alt annet er feil. Det er i hvert fall ikke riktig! Hvor står det, @Susilusi? Eller var det ikke akkurat jeg som skulle gå i meg selv likevel? Hvis man er ute etter at noen skal føle seg truffet, eller ute etter å treffe med skytset sitt, må man bruke litt tid på å sikte. 1 time siden, Susilusi skrev: Jeg beklager om flere tok seg nær av at jeg sa "dere" ikke kommentert på forum før og burde heller sitert noen (hvordan gjør jeg det?) Nei, pøbelsara, jeg blir ikke sur om noen ikke liker en bohus reklame. Eller om noen ikke liker hennes reklamer! Jeg mener jo at folk gjerne kan kommentere (også på hennes blogg) at de ikke syntes den sponsa deco blue malingen kledde stua og at goth-møblene var alt for mørke, det syntes jeg også, og hun får tåle såpass når det er en offentlig blogg. Hvis du blar deg tilbake i denne tråden vil du finne ganske, ganske mange eksempler på slik jeg skriver. Hvor folk skriver at hun har ødelagt husets sjel, lokalhistorie, eier ikke stil som har satt alt dette nipset oppå biopeisen, osv. Kanskje hun satte det oppå biopeisen fordi hun likte det? Poenget mitt er; si/disukter gjerne at du ikke likte nipsen, men ikke kritiser en person for å like å ha slik pynt fremme. Tydeligere? Det er du som kommer med disse påstandene. Det er DIN JOBB å "bla deg tilbake" og velge eksemplene. Ikke bare gjengi sånn cirka, så tendensiøst du bare klarer, og så fordømme med det styggeste vokabularet du har innabords. Når du i tillegg beskylder andre for å være frekke i munnen, så slår det en aldri så liten smule tilbake på dine egne innlegg og ordvalg, synes jeg. Beklager denne flisespikkingen, som vi også har lært at det meste kan avspises som på dette underforumet, uten ytterligere forklaringer og argumenter. Men jeg er ganske lei av å få kollektive beskyldninger slengt etter meg på sviktende grunnlag, og @Susilusi sin variant i dag var i særklasse. Man må faktisk vise et minstemål av respekt for å få respekt tilbake. Endret 11. oktober 2017 av Aricia 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 11. oktober 2017 #41090 Del Skrevet 11. oktober 2017 1 time siden, Susilusi skrev: Jeg liker faktisk svært dårlig at jeg har blitt en person som bruker tid inne på et forum for å diskutere en blogg/blogger. Jeg syntes egentlig ingen burde bruke tid på sånn. Så da takker jeg for meg her! Det synes jeg er synd. Det kan oppleves som en "ikke-sak" å diskutere en blogg, men det kommer an på vinklingen. Det er litt tilbake til ditt første (??) innlegg i forhold til hva som er greit å kritisere, og som du har forsøkt å dra noen skillelinjer på. Det du skriver om er vel kanskje noe av det mest vesentlige i forhold til at en del mener at kritikken vipper over til å gå på person og dermed havner i kategorien hets eller latterliggjøring, noe som sikkert gjør at msn føler man ikke burde diskutere det. Det er en fin diskusjon å ta, men det har vist seg vanskelig å gjøre det i praksis. ER hun privatperson eller ER hun en modell i et glanset magasin. CBE har understreket tidligere at det vi ser bare er en brøkdel av livet. Hun har poengtert at folk ikke på bakgrunn av bloggen kan si at de vet hvem hun er. Så kilden selv sier altså at hun er annerledes privat enn på bloggen. OG at den skal være et glanset magasin. Da må man nesten forholde seg til det. Men det er uhyre vanskelig så lenge bloggen bærer hennes navn og hun skriver om noe som fremstår som privatlivet sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicecar Skrevet 11. oktober 2017 #41091 Del Skrevet 11. oktober 2017 25 minutter siden, Sirkustjukk skrev: Viktig å vise at migrene også kan være sexy🙄 Ja, det er jo ikke alle som vet det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Topptur Skrevet 11. oktober 2017 #41092 Del Skrevet 11. oktober 2017 1 time siden, pøbelsara skrev: Interessant! Du er opptatt av dette, har lest tråden og bloggen, skrevet innlegg her og diskutert men liker ikke at du er en perosn som er opptatt av slik? Why? Er vel ikke så vanskelig å forstå? Man kan bli revet med helt til man innser hvor bortkastet tid det er. Er det å revurdere interesser og tidsbruk helt ukjent? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skribent Skrevet 11. oktober 2017 #41093 Del Skrevet 11. oktober 2017 Sliter også litt med å koble poseringer og trutmunn med kreftsaken. Noe av det senskader går ut på er nettopp til dels alvorlige plager som gjør at livskvaliteten er kraftig redusert, og hadde jeg vært en overlever av kreft vet jeg ikke om jeg hadde følt meg spesielt sett eller støttet av noen som bruker rosasløyfa til å kle seg i florlett rosa og susse mot kamera. Tror heller jeg hadde spydd. Igjen. Der en sitter kanskje uten bryst(er), oppblåst av medisiner, kanskje uten hår, pluss masse annet... Kunne man vist fingeren noe tydeligere, egentlig? Det er bare så mange måter å gjøre ting på, og når det blir et mønster må man nesten tåle å få tilbakemeldinger på hvordan bloggen fremstår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 11. oktober 2017 #41094 Del Skrevet 11. oktober 2017 2 minutter siden, Topptur skrev: Er vel ikke så vanskelig å forstå? Man kan bli revet med helt til man innser hvor bortkastet tid det er. Er det å revurdere interesser og tidsbruk helt ukjent? Eh, nei? Du har altså en helt enestående evne til å lese sånn litt på skråss, du. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 11. oktober 2017 #41095 Del Skrevet 11. oktober 2017 Både kreft og migrene kan sikkert være råsexy. Det handler nok bare om prioriteringer. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 11. oktober 2017 #41096 Del Skrevet 11. oktober 2017 Er det bare jeg som synes at tonen har forandret seg i selve innleggene? Blitt ennå mer intim (i mangel av bedre ord), prøvde dere oppskriften og lignende henvendelser til leserne? Hadde ikke bedriften et Influencer møte for ikke lenge siden? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 11. oktober 2017 #41097 Del Skrevet 11. oktober 2017 1 minutt siden, Skribent skrev: Sliter også litt med å koble poseringer og trutmunn med kreftsaken. Noe av det senskader går ut på er nettopp til dels alvorlige plager som gjør at livskvaliteten er kraftig redusert, og hadde jeg vært en overlever av kreft vet jeg ikke om jeg hadde følt meg spesielt sett eller støttet av noen som bruker rosasløyfa til å kle seg i florlett rosa og susse mot kamera. Tror heller jeg hadde spydd. Igjen. Der en sitter kanskje uten bryst(er), oppblåst av medisiner, kanskje uten hår, pluss masse annet... Kunne man vist fingeren noe tydeligere, egentlig? Det er bare så mange måter å gjøre ting på, og når det blir et mønster må man nesten tåle å få tilbakemeldinger på hvordan bloggen fremstår. Nettopp! Har en venninne som måtte fjerne ett bryst for en tid siden, og noe av det hun savner mest er å kunne føle seg vel i lekkert undertøy, rett og slett å føle seg sexy! Vet ikke om hun leser bloggen til CBE, men håper hun ikke gjør det. Blir jo nesten et lite slag under beltestedet dette. Når overskriften er " rosa måned...." ser man jo kanskje for seg noe mer konstruktivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 11. oktober 2017 #41098 Del Skrevet 11. oktober 2017 11 minutter siden, Topptur skrev: Er vel ikke så vanskelig å forstå? Man kan bli revet med helt til man innser hvor bortkastet tid det er. Er det å revurdere interesser og tidsbruk helt ukjent? Ok. Tenker høyt: Når man blir revet med til å bitche fritt om CBEs klesstil feks, eller slenger seg med på dårlig skjult latterliggjøring omkring sexlivet hennes, og samtidig hele tiden går til angrep på motdebattanters manglende moral og påståtte sladderaktige motiver, så kan jeg skjønne at man kan få litt skrupler og kvaler ja. Om man derimot holder seg til mer prinsipielle temaer er det lettere å stå for både det man skriver i tråden, og tiden man bruker på det. Om man ikke tar debatten på alvor, og påvirker den deretter, vil man jo skamme seg dersom man er blitt med på å bidra til den pølen man hele tiden har ment at den er. Om man ser andre kvaliteter i debatten, og deltar i den på slike premisser, kan man fint leve med det. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 11. oktober 2017 #41099 Del Skrevet 11. oktober 2017 31 minutter siden, LilleSnupp skrev: Er det bare jeg som synes at tonen har forandret seg i selve innleggene? Blitt ennå mer intim (i mangel av bedre ord), prøvde dere oppskriften og lignende henvendelser til leserne? Hadde ikke bedriften et Influencer møte for ikke lenge siden? Bra observert 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 11. oktober 2017 #41100 Del Skrevet 11. oktober 2017 (endret) 40 minutter siden, LilleSnupp skrev: Er det bare jeg som synes at tonen har forandret seg i selve innleggene? Blitt ennå mer intim (i mangel av bedre ord), prøvde dere oppskriften og lignende henvendelser til leserne? Hadde ikke bedriften et Influencer møte for ikke lenge siden? Jeg er enig. Tenker at nå har de kjørt på med voldsomt mye reklame en stund, så nå er vel tiden inne for å knytte leserne tettere til seg med litt mer "følsomme innlegg" der du og deg blir hyppig brukt. Før det braker løst igjen med barnebursdag og jul. Og da ER jo leserne ferdig myknet og knyttet til "henne", og ny reklame trenger inn som i en umerkelig osmose. Endret 11. oktober 2017 av formula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg