Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

1 time siden, Sol79 skrev:

Imponert over at hun endelig har fått til noe ordentlig designsamarbeid, men lukter muligens litt Peter Peters. Dog så gjør det Camilla Pihls kolleksjoner litt mindre eksklusive.

Jeg føler bianco prøver seg på en Bikbok variant. Lansere kolleksjon på kolleksjon med bloggere...

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UNDER BELTE KOMMENTAR ALLERT 

Ser CBE.no legger ut to linker (denne og denne) som forsvar og kan ikke la være å undre over hvor raskt disse ble lest. De slukte vel ikke alt som sto der rått og ukritisk uten å maile med forfatterne?

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Inocybe skrev:

Se DET hadde jeg likt å lese om :Nikke: Hønsene og grønnsakshagen og maten som etterpå kommer ut av det. Mye mer moro enn kaffekopper og pulsklokker på stripe. Men det er kanskje en helt annen type blogg :P

Det ville vært ekte forbilledlig og inspirerende å lese, ja :)
Men Kortreist-bloggen, befriende fri for dagens outfit iført Adams matkasse finnes sikkert allerede, men er lite besøkt :P

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, LilleSnupp skrev:

UNDER BELTE KOMMENTAR ALLERT 

Ser CBE.no legger ut to linker (denne og denne) som forsvar og kan ikke la være å undre over hvor raskt disse ble lest. De slukte vel ikke alt som sto der rått og ukritisk uten å maile med forfatterne?

Blant de som har lengere utdannelse innen for felter hvor det er naturlig og uttale seg om slik som dette (blant annet meg), er det vel ikke mange som mener det er store forskjeller i næringsverdien i økologisk kontra konvensjonelt. 

Dyrevern- og dyrehelsemessig er det heller ikke så store forskjeller (blant annet i følge kilden de selv la ut). Og det er bra for det skyldes at dyrehelse og dyrevelfærd er høyt prioritert i Norge :Nikke: Men jeg vil gjerne understreke en setning fra samme kilde: der hvor forskjellen er størst er hos fjørfæ. Er ikke det værdt å ta med seg?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Inocybe skrev:

Se DET hadde jeg likt å lese om :Nikke: Hønsene og grønnsakshagen og maten som etterpå kommer ut av det. Mye mer moro enn kaffekopper og pulsklokker på stripe. Men det er kanskje en helt annen type blogg :P

Yup. Det er mer sånn blogg som jeg leser. ;) Et stykke unna!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Cornucopia skrev:

Det ville vært ekte forbilledlig og inspirerende å lese, ja :)
Men Kortreist-bloggen, befriende fri for dagens outfit iført Adams matkasse finnes sikkert allerede, men er lite besøkt :P

Spørs om man vinner noe i Vixen der nei. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LilleSnupp skrev:

De fikk spørsmål i kjøleskapinnlegget om hvorfor de ikke handler økologiske egg mer. Svaret fra CBE.no var todelt, ene årsaken til det var at forskningen de har lest sier at konvensjonell ikke er så mye bedre enn det økologiske. Den andre årsaken var at det var dyrere. Så var det denne dyrevelferden dah..

:murvegg:

Paret som tjener millioner i året sparer altså på egg og dopapir ;) 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, RompeRusk skrev:

Paret som tjener millioner i året sparer altså på egg og dopapir ;) 

Er slik man blir rik, bare spør Olav Thon. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Inocybe skrev:

Skummet litt i den bloggen nå. Virker veldig bra 👍

Det er den. :)

Herved anbefalt for alle som akutt trenger litt diametral bloggmotvekt (samt fornyet tro på menneskene). 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Vi har to type personligheter når det kommer til tilgang til en stor sum. Personer som ikke alltid har hatt dette. Den ene vil bruke denne raskt på ting vedkommende har lyst på. Den andre får en type angst for at pengene vil forsvinne, og blir ekstra sparsom. Mer sparsom enn tidligere. 

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Francis skrev:

Jeg synes også det går helt fint å si positive ting om bedriften. Når det gjelder Bianco: ikke sikkert at de har tenkt på at noen vil gå dem nærmere etter i sømmene nå, men det synes jeg vi skal gjøre. 

det er jeg helt enig i, og når de bruker en blogger for å få økt oppmerksomhet om skoene sine, så er det vel ikke noe i veien for at man bruker den samme bloggeren til å få oppmerksomhet omkring problematiske forhold omkring produksjonen.

Jeg ser hun har fått spørsmål og lenker til informasjon i kommentarfeltet, og har limt inn et svar om , og fra, Bianco i denne kommentaren:

http://www.carolinebergeriksen.no/2016/02/02/bianco-by-caroline-berg-eriksen/comment-page-1/#comment-450119

jeg må si jeg stusser kraftig over at bianco hevder at de inviterte FIVH til å se listene sine sommeren 2015. Var det ikke rett før jul FIVH var ute og kritiserte dem for IKKE å åpne listene sine?

Ellers merker jeg meg at CBE stoler 100% på det Bianco sier, fordi det er slik hun har lært dem å kjenne. Hæ?

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Amafalathiel skrev:

det er jeg helt enig i, og når de bruker en blogger for å få økt oppmerksomhet om skoene sine, så er det vel ikke noe i veien for at man bruker den samme bloggeren til å få oppmerksomhet omkring problematiske forhold omkring produksjonen.

Jeg ser hun har fått spørsmål og lenker til informasjon i kommentarfeltet, og har limt inn et svar om , og fra, Bianco i denne kommentaren:

http://www.carolinebergeriksen.no/2016/02/02/bianco-by-caroline-berg-eriksen/comment-page-1/#comment-450119

jeg må si jeg stusser kraftig over at bianco hevder at de inviterte FIVH til å se listene sine sommeren 2015. Var det ikke rett før jul FIVH var ute og kritiserte dem for IKKE å åpne listene sine?

Ellers merker jeg meg at CBE stoler 100% på det Bianco sier, fordi det er slik hun har lært dem å kjenne. Hæ?

Noen ganger leser man opp og ned i ukesvis fordi man vil være kildekritisk og andre ganger kan man rett og slett føle på seg at noen har rett. At det siste sammenfaller med mer inntekt til Treasures, det har nok ingenting med saken å gjøre. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsengasjement på bloggen i form av klima og miljø, stikker altså så dypt som kjøtt og skinn kan forbukes med god samvittighet, og prisen på økologiske egg.

Dokumentert og offentlig debatt rundt Biancos etikk er det ikke så nøye med for Treasures as.

Vel, da bør vi løfte frem problematikken rundt Bianco slik at ingen flere bloggere syns det er stas å sette navnet sitt på produkter derfra. Det samfunnsengasjementet koster oss ikke en krone.

Endret av Cornucopia
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Linsegryte som hun har hentet inspirasjon fra hos sin søster..

Tilføyelse: Til forveksling lik Green Bonanza sin fra juni 2015

Endret av LilleSnupp
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, LilleSnupp skrev:

veldig bra at du tenkte på når hun startet. Hun kan selvfølgelig ikke ha visst det som kom i november,det tenkte jeg ikke på. Rett skal være rett. Ser jo uansett ut til at det var nok støy til at hun burde reagert. 

Jeg mener at som moderne forbrukere er det naturlig å ha et visst overblikk over verstingene, og aktivt unngå dem. Det gjelder særlig for de som er i posisjon til å påvirke andre, men også deg og meg. Når det gjelder CBE kan vi selvfølgelig knytte dette til "samfunnsengasjementet" hennes, men det tror jeg for det første er et blindspor, for det andre vil Treasures raskt parere med at de aldri har lovet noen å være miljøbevisste/samfunnsbevisste.

Jeg mener argumentasjonen må være at vi alle har et ansvar for å unngå disse verstingene, at det er en naturlig del av forbrukeradferden i 2016 å ta hensyn til det vi vet om produsenten ift arbeiderrettigheter/klima/dyrevern/etikk. Dette må gjelde enda sterkere for den som aktivt inngår i et samarbeid for å promotere merket, og som er i posisjon til å påvirke andre.

Endret av Amafalathiel
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samfunnsengasjementet biter jo til de grader i rumpen hennes. Et hvert tenkende menneske ser jo at det ikke er så himla lett å kombinere er sinnsykt konsum, promoteringen av et sinnsykt konsum og (liksom-)miljøsamvittighet. 

Hvis hun ønsker å hive seg på bloggere-som-både-bruker-masse-tid-på-utseendet-OG-er interessert-i-krig-fred-og-politikk-ogsånn, hadde hun kommet heldigere ut hvis hun fokuserte på noe annet enn bærekraft og miljø, tenker jeg. Også fordi folk som er opptatt av miljø ofte er veldig opptatt av det - og har kunnskaper som står i stil til det. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...