Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest gjestvest
2 minutter siden, Francis skrev:

Øh?

Jeg henviser til LilleSnupp sitt innlegg: "  forfatteren trener fra 6-7, spiser frokost fra 7-8, gjør klar til barnehagen fra 8-9 og dusjer etter 9 ".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, gjestvest skrev:

Det jeg reagerer mest på er at man går rundt udusjet, spiser frokost, klargjør barn til barnehage etc, dusjer. Det normale ville ha vært å dusje etter trening. Ikke gå rundt svett og ekkel i hele to timer mens en gjør alt dette. Ihvertfall ikke for en som ønsker å være et godt forbilde. Det er heller ikke særlig hygienisk. 

.......hæ?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CBE lever et liv som virker irkelighetsfjernt for de fleste av oss. Men likevel kjenner jeg flere som har like god tid og fleksibel hverdag og som likevel "jobber fullt". Hun skriver ut i fra sin hverdag og sin situasjon. Får håpe det skjer en skandale igjen snart slik at denne tråden blir verdt å følge med på igjen :) 

Endret av Fredrik29
Skriveleif
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, gjestvest skrev:

Det jeg reagerer mest på er at man går rundt udusjet, spiser frokost, klargjør barn til barnehage etc, dusjer. Det normale ville ha vært å dusje etter trening. Ikke gå rundt svett og ekkel i hele to timer mens en gjør alt dette. Ihvertfall ikke for en som ønsker å være et godt forbilde. Det er heller ikke særlig hygienisk. 

Uhygienisk? Hvor i all verden har du det fra?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel spesielt i slike tipse/venninne-innlegg at hun enten treffer blink eller skyter bom. Du har de som lar seg inspirer til et ryddig kjøleskap, morgentrening og meditering, og de på den andre siden som ikke klarer å se for seg dette i det hele tatt. Jeg er i den siste gruppen, jeg har ingen forståelse for hvordan man blir motivert av slike innlegg, men er veldig fascinert over de som blir det. 

Det er jo noe jeg også ofte leser om i kommentarfeltet på bloggen, at mennesker takker blogginnhaveren for å gi dem motivasjon til å spise sunnere, trene mer, bli generelt flinkere på alt. Det finnes ikke et fiber i min kropp som blir motivert av at andre skriver at dem trener og tar bilde av det, men som sagt, det at dette funker på noen mennesker, DET fascinerer meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Det jeg tror @gjestvest vil si at når man har såpass mye tid til tilrådelighet om morgenen, så er det rart at man utsetter dusjinga til et par timer senere. 

Jeg dusjer alltid rett etter trening, og jeg vil anta at det gjør de fleste. En ting er at jeg ikke vil gå rundt å være svett, en annen ting er at jeg ikke vil lukte. 

_________________________________________________________________________________________________

En annen ting: Jeg har i den siste tiden fått inntrykk av at det er litt dårlig stemning her i tråden. Hva som kan ligge til grunne ønsker jeg ikke å spekulere i. Jeg antar at svaret består av mange faktorer. Dette er veldig synd, for denne tråden har jevnt over hatt et fruktbart diskusjonsmiljø med hovedsaklig kontruktiv kritikk (tidvis veldig hard, men likevel berettiget) i en lang periode. Men nå begynner det å dukke opp en del av de samme tendensene man finner igjen i gamle FF-tråder her på KG - og mye av det som står i de trådene er årsaken til at også denne tråden har blitt heftet med et lurvete rykte. 

Dette er selvsagt bare mitt inntrykk, og det kan være at jeg tar feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Det jeg tror @gjestvest vil si at når man har såpass mye tid til tilrådelighet om morgenen, så er det rart at man utsetter dusjinga til et par timer senere. 

Jeg dusjer alltid rett etter trening, og jeg vil anta at det gjør de fleste. En ting er at jeg ikke vil gå rundt å være svett, en annen ting er at jeg ikke vil lukte. 

_________________________________________________________________________________________________

En annen ting: Jeg har i den siste tiden fått inntrykk av at det er litt dårlig stemning her i tråden. Hva som kan ligge til grunne ønsker jeg ikke å spekulere i. Jeg antar at svaret består av mange faktorer. Dette er veldig synd, for denne tråden har jevnt over hatt et fruktbart diskusjonsmiljø med hovedsaklig kontruktiv kritikk (tidvis veldig hard, men likevel berettiget) i en lang periode. Men nå begynner det å dukke opp en del av de samme tendensene man finner igjen i gamle FF-tråder her på KG - og mye av det som står i de trådene er årsaken til at også denne tråden har blitt heftet med et lurvete rykte. 

Dette er selvsagt bare mitt inntrykk, og det kan være at jeg tar feil. 

Hvilke tendenser tenker du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
2 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Hvilke tendenser tenker du på?

At brukere overtolker og mistolker, legger ord i munnen på andre, mer latterliggjøring og ufin/kvass tone mellom brukere. Akkurat nå er det som om det mangler noe konkret å diskutere. Vi har siden i fjor hatt bilderedigering, kommentarjuks, og reklame som klare punkter på "agendaen". Men nå er det som om vi her havnet i et tema-vakuum, og det oppstår - etter min mening - diskusjoner som lett kan virke smålige og lite produktive, akkurat som en god del av tidligere FF-diskusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, gjestvest skrev:

Hun er jo hjemme i sitt eget hus,med sin familie.

Skulle skjønt noen reagerte om hun kom slik på jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

At brukere overtolker og mistolker, legger ord i munnen på andre, mer latterliggjøring og ufin/kvass tone mellom brukere. Akkurat nå er det som om det mangler noe konkret å diskutere. Vi har siden i fjor hatt bilderedigering, kommentarjuks, og reklame som klare punkter på "agendaen". Men nå er det som om vi her havnet i et tema-vakuum, og det oppstår - etter min mening - diskusjoner som lett kan virke smålige og lite produktive, akkurat som en god del av tidligere FF-diskusjoner.

Kan det være at man egentlig ikke har så mye å prate om? Hvis treasures endelig har forstått at korrekt merking er viktig for troverdigheten? Lite prat om det i det siste, så regner med de gjør det slik det skal gjøres?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Milio skrev:

Hvor har du dette fra? Bilde eller link?

Det sto i kommentarfeltet under det innlegget om morgen rutiner. Men ser ut til at de har fjernet halve kommentaren til den personen som har skrevet det. Kan være de ikke ville ha det stående der. Hvem vet. Det stor der og det er nå borte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, LilleSnupp skrev:

Så flott å se at det har vært liv i tråden igjen.

Det er et ordtak som heter at man ikke skal ta fisk med seg til Lofoten. Det gis råd om gode morgenrutiner som gir en bedre start for kroppen (jf. overskriften) - og da tar forfatteren utgangspunkt i seg selv. Helt kurant. Men når det viser seg at forfatteren trener fra 6-7, spiser frokost fra 7-8, gjør klar til barnehagen fra 8-9 og dusjer etter 9 - da ER det virkelighetsfjernt. Det er ikke en hektisk morgen (jf. intro). Det blir rett og slett ikke troverdig.

.. og ja, det som publiseres på bloggen mener jeg er legitimt å både kommentere og kritisere. Det er ikke privatpersonen Caroline  eller privatlivet hennes som publiseres der (jf. tidligere uttalelser). Det er et iscenesatt tablå/millionbedrift.

Det står jo i introen at hun heldigvis ikke har mange dager hvor det er stress på morgenen fordi hun gjør de tingene hun gjør (tipsene hennes). Hun synes det gir HENNE en bedre start på dagen. Hadde hun ikke laget frokost kvelden før, hadde hun ikke stått opp før kl 8 DA hadde det vel blitt stress. For henne. Slik hennes hverdag er. Noe hun også påpeker. 

Synes hun svarer ok i kommentarfeltet også (noen kommenterte det her). Påpeker at dette er tips som fungerer for henne og at alle tipsene ikke kan passe absolutt alle men kanskje ett av tipsene  (om så bare lage frokost kvelden før) kan være med på å gi en bedre start, uavhengig om du blogger eller ei.

Dette er en hverdagsblogg med betraktelser fra noen som ikke har hatt det vanlige A4 livet mange av oss kjenner til. Det MÅ nesten virke litt iscenesatt for å selge. Det SKAL være fjernt fra det vi kjenner til. Det er slik sjargongen er for denne type blogg. Blir litt som å kritisere se og hør for å bare skrive sladder om kjendiser. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Salmonella skrev:

Jeg synes ikke innlegget kun handlet om innholdet på bloggen. For meg virket det som om det I tillegg var det at hun i det hele tatt faktisk gjør de tingene der før klokken er 9. Årsaken til det er vel fordi innlegget starter med å spørre om hvem andre som gjør dette.

Og det er feil fordi....? Som svarene viste så ER det noen som trener för vanlig jobb, enda tidligere enn det, og noen ikke. Kan jo väre smart å spørre andre også, ikke bare bruke seg selv som referanse. JEG er knapt i livet før 09. Men betyr ikke at andre springer en mil på morgenen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist
7 minutter siden, prettybetty skrev:

Kan det være at man egentlig ikke har så mye å prate om? Hvis treasures endelig har forstått at korrekt merking er viktig for troverdigheten? Lite prat om det i det siste, så regner med de gjør det slik det skal gjøres?

Tror nok at du er inne på noe der, ja. 

Nå har jeg ikke fulgt nevneverdig med på hvorvidt det merkes korrekt eller ei, men siden det er noe som sjeldnere blir nevnt her i tråden, så antar jeg at det (endelig) gjøres riktig. Og det er flott. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Og det er feil fordi....? Som svarene viste så ER det noen som trener för vanlig jobb, enda tidligere enn det, og noen ikke. Kan jo väre smart å spørre andre også, ikke bare bruke seg selv som referanse. JEG er knapt i livet før 09. Men betyr ikke at andre springer en mil på morgenen.

Sier ikke det er feil. Jeg oppfattet det litt som gjøn i  ordlyden. Hvem i all verden gjør dette og er du en blogger så droppe å svar. Kanskje ikke ment slik i det hele tatt. Når det i blogginnlegget blir påpekt at hun har forståelse for at tipsene ikke funker for alle, så ser ikke jeg helt grunnen til å bli så provosert heller. Men det er min mening ☺

Må legge til; utgangspunktet mitt for å skrive det første innlegget mitt rundt dette var egentlig all diskusjonen rundt modereringen i det siste og hva slags innlegg noen av oss reagerer negativt på her inne i tråden. Innlegget jeg helt til å begynne med siterte synes jeg har litt av den usaklige tonen jeg reagerer på av og til her inne. Nei, tråden har aldri blitt ryddet pågrunn av usaklig kritikk. Men den tilfører ikke noe konstruktivt i debatten i mine øyne. Synes derimot den er med på å gi mat til usakligheter (svetten hennes er rosa glitter...) som kommer til å drepe denne tråden. Ikke direkte selvfølgelig men det setter jo standarden for hva man anser som greit.

Som sagt; tråden har aldri blitt ryddet for usaklig kritikk. Men vi kan vel alle være enige om at hets, latterliggjøring, persondebatt og avsporinger I høyeste grad kan være usakligheter. (Må påpeke at det aktuelle innlegget jeg siterte ikke trenger å være hets,  latterliggjøring, persondebatt eller avsporing av den grunn).

Endret av Salmonella
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Salmonella skrev:

Man kan diskutere seg blå over hva som betraktes som jobb eller ikke. Nå er det en gang slik at verden har blitt ett sted hvor man kan tjene penger på å meditere,  trene, levere i barnehagen og dusje før klokken 9. Virkelighetsfjernt for de fleste, noe som selger.

Helt enig i dette, men når det, som andre skrives, skal være tips til leserne så må det tåles at det sammenlignes med hva som er oppnåelig for folk flest som jobber 8-16. På samme måte som når folk diskuterer grete roede sin diett, er dette oppnåelig for folk flest?

:)

Men klart, man kan jo alltid formulere seg annerledes, ikke harselere.

9 timer siden, gjest:) skrev:

Vi diskuterer da ikke aller as, egmont as eller schibstedt as heller.  Bloggen heter jo caroline berg eriksen, på samme måte som det heter seher, det nye eller vg.

Påenget var at kanskje moderatorteamet forstår forskjellen. ;) JEG har ingen problem med å forstå at det diskuteres bloggen og frontpersonene av bloggen. Men moderatorene tolker mye som personhets.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ift merking virker det for meg som hun nå mer "overmerker". F.eks. tyllskjørtet som hun har hatt innlegg om tidligere hvor det var merket har hun merket i senere innlegg - noe jeg har oppfattes at det ikke trengs.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lalalala59

Kan jo være skoene selger bedre enn Adax-veskene i og med at det ikke står Caroline Berg Eriksen på de med logo (det regner jeg i hvert fall med at det ikke gjør, da jeg tror det er svært få som vil koble hennes navn opp mot sin klesstil). 

Edit: Jeg har ingen offisielle salgstall å vise til vedrørende min påstand at Adax-veskene ikke solgte så bra, kun min erfaring basert på butikkene som hadde de inne i Oslo og som var langt fra utsolgt.

Endret av Mahnaz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Mahnaz skrev:

Kan jo være skoene selger bedre enn Adax-veskene i og med at det ikke står Caroline Berg Eriksen på de med logo (det regner jeg i hvert fall med at det ikke gjør, da jeg tror det er svært få som vil koble hennes navn opp mot sin klesstil). 

Hvorfor sier du at veskene selger dårlig? Har sett flere som spør henne hvor de kan få tak i den svarte Caroline vesken bla annet. Ifølge Adax sin hjemmeside er den også utsolgt der. (Fant flere av de andre på miinto for eksempel, men ikke alle.)

Jeg har ikke peiling, for veskene var ikke min stil (og jeg ønsker heller ikke en bloggdesignet veske) så jeg har ikke sett etter dem. Bare lurte på hva du baserte "selger kanskje bedre enn Adaxveskene" kommentaren din på.....

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...