Kollontaj Skrevet 17. januar 2016 #22001 Del Skrevet 17. januar 2016 26 minutter siden, Jenki skrev: Skal ikke se helt bort i fra at noen journalister er misunnelige da….. Bloggere har fått en maktposisjon i media, de styrer dagen sin helt selv, skriver dagbok når de føler for det, eller mener noe hvis de er i humør til det, slenger på litt reklame her og der, og for dette tjener noen av dem en milion eller mer. Tror kanskje jeg hadde kjent litt på den hvis jeg var journalist En del av oss arbeidstakere tar lange utdanninger og velger yrker som ikke gir de høyeste lønningene, men det er ikke lønna som er drivkraften. Å hjelpe andre mennesker feks... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
scrabble Skrevet 17. januar 2016 #22002 Del Skrevet 17. januar 2016 5 minutter siden, Trosten skrev: Hun kan takke seg selv for disse artiklene. Hadde hun svart på spørsmålene, tror jeg ikke de hadde blitt skrevet. Mulig hun tror at stillheten gjør henne mystisk og mer ettertraktet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 17. januar 2016 #22003 Del Skrevet 17. januar 2016 10 minutter siden, Trosten skrev: Hun kan takke seg selv for disse artiklene. Hadde hun svart på spørsmålene, tror jeg ikke de hadde blitt skrevet. Det kan nok slå begge veier tenker jeg. En journalist som er nådeløs med kritikk, vil kanskje ikke møte så mye velvilje, ved en senere anledning heller, og får dermed ikke svar på sine spørsmål. ¨Nå har ikke jeg oversikt over hvilke journalister som har skrevet hva, men Dagbladet og VG er vel ikke de som har vært minst nådeløse i kritikken tidligere heller. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 17. januar 2016 #22004 Del Skrevet 17. januar 2016 (endret) 44 minutter siden, Amafalathiel skrev: Men det er helt irrelevant hva de føler og kjenner på. De har en redaktør å forholde seg, et samfunnsoppdrag og vær varsomplakaten. Det er god grunn til å være kritisk til flere sider ved bloggene, og når den ene tar topplassen fra den andre er det faktisk nyhetsverdig. De gjør ikke jobben sin hvis de ikke skriver disse tingene, så surmulingen fra carolinefansen er helt ut på viddene. Jeg skrev først kritikk, men endret det til surmuling, for det er det det er. Nettopp. En journalist kan ikke fritt skrive hva h*n vil, men er underlagt en redaktør og et redaksjonsråd, og må forholde seg til VVP. En blogger er ikke det, (jeg kjenner kun til én blogger som har bekjent seg til dette) og kan tjene til livets opphold med alskens usannheter, bløff, juks og fanteri om det er ønsket. En journalist skaper seg heller ikke en intim og nær venninnekrets ut fra den plattform journalisten skriver fra. En journalist skaper seg kredibilitet og bestreber seg på å skrive godt og saklig, og belyser saken fra flere sider på en objektiv måte, og våser ikke subjektivt om skoene h*n fikk til jul eller lager en hel artikkelserie der flyskrekk er teksten mens de 7 bildene er av den sponsede vesken på setet ved siden av. For å sette det på spissen. Misunnelse, sjalusi, raseri, forelskelse, skuffelse, sorg, og eventuelt andre egne emosjoner en journalist måtte inneha skal holdes utenfor temaet det skrives om. Begås det blemmer, må de dementeres ved første og beste anledning. Det blir for dumt å dra opp misunnelseskortet overfor journalistiske medier, bare fordi CBE nekter å uttale seg overfor betimelig kritikk. Endret 17. januar 2016 av Cornucopia feil ord 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angstkvinnen Skrevet 17. januar 2016 #22005 Del Skrevet 17. januar 2016 Hvorfor skal en journalist være sjalu på en bloggere? Det er fortsatt ikke credda å ha blogg som jobb, men å være journalist er både interessant og for mange imponerende (om man jobber for seriøse mediehus). 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 17. januar 2016 #22006 Del Skrevet 17. januar 2016 Frua skriver i kommentarfeltet at minmote lyver, og at hun faktisk har latt seg intervjue av TV2 om annonsemerkingen. Er dette tilgjengelig eller noe vi kanskje får se i morgen? (Hvis det i det hele tatt havner på trykk). 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 17. januar 2016 #22007 Del Skrevet 17. januar 2016 (endret) 1 time siden, Milio skrev: Frua skriver i kommentarfeltet at minmote lyver, og at hun faktisk har latt seg intervjue av TV2 om annonsemerkingen. Er dette tilgjengelig eller noe vi kanskje får se i morgen? (Hvis det i det hele tatt havner på trykk). Korrigerte svaret mitt kl. 23.00: I kommentarfeltet http://carolinebergeriksen.no/2016/01/17/52763/comment-page-1/#comment-1736249 (Skjermbilde: http://imgur.com/5berXBb) påstår Caroline at det ikke stemmer at hun ikke ville snakke med pressen. MinMote skriver: "Berg Eriksen - som ikke ville la seg intervjue av presse om noe annet enn hva hun hadde på seg, fikk prisen for «Beste livsstilsblogg»." MinMote har gjentatte ganger forsøkt å komme i kontakt med Caroline Berg Eriksen, Lars-Kristian Eriksen og manager Peter Peters, og sendt sitater og tall på mail. Da vi møtte dem på Vixen Blog Awards fredag, ville ingen av dem kommentere saken.", Og Dagbladet skriver noenlunde det samme: "Jeg er her for å kose meg i dag, og gir ingen intervjuer, var den klare meldinga fra Berg Eriksen, før hun forlot presseområdet.". Mener Caroline Berg Eriksen at dette ikke stemmer? Selv om CBE valgte å la seg intervjue av Tv2 og NRK, så tilbakeviser det ikke at hun kan ha sagt "ingen interjvuer" i presseområdet. Kan det være at de valgte seg ut Tv2 og NRK pga de ikke har satt seg godt nok inn i hva det gjelder, og da slapp hun kanskje unna nærgående spørsmål? Og så kan det være at Tv2 og NRK godtok svar som at ettermerke er å innrette seg, slik hun svarte i kommentarfeltet sitt tidligere i dag, jfr. http://forum.kvinneguiden.no/topic/902004-fotballfrue-kritikk/?do=findComment&comment=17569395 , uten å gå videre inn på at det faktisk er feilmerking? Det gjenstår altså å se om de har fått kritiske spørsmål av Tv2 og NRK, eller om det kun ble "koseprat"... Endret 17. januar 2016 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lalalala59 Skrevet 17. januar 2016 #22008 Del Skrevet 17. januar 2016 I det nyeste blogginnlegget prøver hun å fremstå "care" med bilde av bollen i munnen, men det viser bare for meg at hun kommer til å ha en søvnløs natt. Nå forsøker hun bare noe nytt, alle andre ganger har hun inntatt offerrollen, men denne gangen skal hun spise boller og le av det? Niks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 17. januar 2016 #22009 Del Skrevet 17. januar 2016 Ironi og humor er ikke bloggens sterkeste side. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knocks Skrevet 17. januar 2016 #22010 Del Skrevet 17. januar 2016 958 sider med fotballfrue kritikk... Wow..Just wow 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 17. januar 2016 #22011 Del Skrevet 17. januar 2016 1 minutt siden, Knocks skrev: 958 sider med fotballfrue kritikk... Wow..Just wow Takk for faktaopplysning. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 17. januar 2016 #22012 Del Skrevet 17. januar 2016 27 minutter siden, Mahnaz skrev: I det nyeste blogginnlegget prøver hun å fremstå "care" med bilde av bollen i munnen, men det viser bare for meg at hun kommer til å ha en søvnløs natt. Nå forsøker hun bare noe nytt, alle andre ganger har hun inntatt offerrollen, men denne gangen skal hun spise boller og le av det? Niks. Det skal hun ha.. hun har endret taktikk fra strutsemetoden til rett-i-strupen-på siden i fjor på denne tiden. Men jeg klarer ikke helt å la være å lese innlegget med offerbrillene da jeg tror innlegget vil få flere kommentarer enn de vanlige nøtte- og smoothie innleggene. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 17. januar 2016 #22013 Del Skrevet 17. januar 2016 Stakkars... Vet ikke om noen som takler kritikk dårligere enn hun gjør.. Huffameg. Samme triste greiene hver gang. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 17. januar 2016 #22014 Del Skrevet 17. januar 2016 Når hun påberoper seg å være den største bloggen i "fashion-kategorien" og ønsker å være en it-girl og et moteikon, så må det jo være litt kjipt at helgens kritikk kom fra nettopp minmote.no... 😑 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 17. januar 2016 #22015 Del Skrevet 17. januar 2016 7 minutter siden, Lille_Krokodille skrev: Når hun påberoper seg å være den største bloggen i "fashion-kategorien" og ønsker å være en it-girl og et moteikon, så må det jo være litt kjipt at helgens kritikk kom fra nettopp minmote.no... 😑 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 18. januar 2016 #22016 Del Skrevet 18. januar 2016 9 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev: 3 timer siden, Milio skrev: Frua skriver i kommentarfeltet at minmote lyver, og at hun faktisk har latt seg intervjue av TV2 om annonsemerkingen. Er dette tilgjengelig eller noe vi kanskje får se i morgen? (Hvis det i det hele tatt havner på trykk). Trodde det var på God kveld, Norge! men fikk ikke med noe der. Hvorfor har hun manager egentlig om stilen hans er å aldri svare media? Men seriøst, NRK dekka blogawardsen altså? Hvor kommer det tro? 😄 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 18. januar 2016 #22017 Del Skrevet 18. januar 2016 4 minutter siden, Sol79 skrev: Trodde det var på God kveld, Norge! men fikk ikke med noe der. Hvorfor har hun manager egentlig om stilen hans er å aldri svare media? Men seriøst, NRK dekka blogawardsen altså? Hvor kommer det tro? 😄 Finner heller ingenting på NRK sine sider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vitulina Skrevet 18. januar 2016 #22018 Del Skrevet 18. januar 2016 Hva annet kan hun egentlig gjøre enn å svare nedlatende og arrogant? Det er de tross alt gode på, de føler seg ANGREPET jo.. Merkverdig at hun kunne snakke med TV2 om annonsemerking når man nekter å svare på alle spm fra Dagbladet om det samme.. Og hvor blir alle disse dybdeintervjuene av? Tok de sted samme plass som de så meget krasst påberopte seg retten til å si ingen kommentar - her blir det ingen intervjuer? Eller var det en mer vennskapelig samtale som foregikk inne i lokalet senere på kvelden? Drama altså.. Men i morgen er det mandag folkens, bare å glede seg! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordvesta Skrevet 18. januar 2016 #22019 Del Skrevet 18. januar 2016 Tråden ryddet for spekulasjoner, avsporinger, persondebatt og latterliggjøring, samt samtlige svar til dette. Minner om retningslinjene og reglene. Nordvesta, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atp Skrevet 18. januar 2016 #22020 Del Skrevet 18. januar 2016 5 timer siden, Sol79 skrev: Trodde det var på God kveld, Norge! men fikk ikke med noe der. Hvorfor har hun manager egentlig om stilen hans er å aldri svare media? Men seriøst, NRK dekka blogawardsen altså? Hvor kommer det tro? 😄 Da er det en ting å gjøre i dag.. Benke seg foran tv og følge med om intervjuet kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg