9na Skrevet 31. januar 2015 #8461 Del Skrevet 31. januar 2015 Jeg tror Ida Jacksons analyse gir svaret - nemlig at de gjør det for å beskytte merkevaren. Og det kan de jo ikke innrømme, fordi det er uetisk, kynisk og de kan ikke appellere til følelsene til folk med den innrømmelsen. Tror det er et viktig aspekt, ja. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHumle Skrevet 31. januar 2015 #8462 Del Skrevet 31. januar 2015 paradokset er at samtidig som hun nekter for at hun siler, så forklarer hun ganske åpent hvilke kommentarer som ikke slipper gjennom, og det kan være tilsynelatende uskyldige kommentarer fra personer som hun kan se har kommet med slemme kommentarer tidligere.Dette om fram i kommentarfeltet så sent som igår faktisk. Hun sier hun kjenner igjen ip-adressene. Dere som er datakyndige, dette lurer jeg på. Jeg har blogget selv, og da kunne jeg ikke se noe om hvem kommentarene kom fra. Var det bare jeg som var ukyndig, eller kommer det an på hvilken bloggplattform man bruker? Og spørsmål to, dette med ip-adresse, jeg trodde ikke det var slik at hver av oss har en unik ip-adresse, kommer det ikke an på hvilken internettleverandør man bruker? kan noe tegne&fortelle litt? Epostadresser ser man i wordpress, samt ip-adresser. I wordpress kan man legge inn filter på kommentarer, som siler ut og lar være å publisere de. Man kan stille inn slik at de enten går rett i spamfilter, eller at de legger til gjennomgang og godkjenning. Filteret kan gå på epostadresser, ip-adresser, navn, visse ord i kommentaren, setninger i kommentaren o.l. Da jeg blogget hadde jeg en person som ofte gav stygge kommentarer, jeg la derfor epostadressen til denne personen i "må godkjennes før publisering"-filteret. jeg har tenkt at det kanskje stemmer, for brorparten av de kommetarene jeg har lagt inn, har vært på den lett kritiske siden, så det kan godt være at hun ser på det som "kommentarhistorikk". Det der med ip-adresse tror jeg nok er bullshit, men det kan jo være at hun etterhvert kjenner igjen e-postadresser. Bortsett fra at jeg stusser veldig over at hun skal kunne se e-postadressene, da. Jeg var inne og sjekket i min egen blogg, både kommentarene slik de ser ut i min mailboks, og den info'en jeg får via telleren jeg bruker. Det jeg ser er at ALLE kommentatorenes e-postadresse blir skjult av Blogger, og de viser ikke i telleren heller. Derimot kan jeg se ip-adresser i telleren, men de viser bare tilbake til f.eks telenor. Epostadresser ser man selvfølgelig i wordpress. Wordpress.org er egenhostede cms, altså man legger de selv inn i webhotellet på sitt eget domene. Man har full kontroll selv. Blogger/blogspot er ikke ikke en egenhosted nettside, ei heller blogg.no. IP-adresser kan man søke opp og finne tilnærmet sted på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenebu Skrevet 31. januar 2015 #8463 Del Skrevet 31. januar 2015 Epostadresser ser man i wordpress, samt ip-adresser. I wordpress kan man legge inn filter på kommentarer, som siler ut og lar være å publisere de. Man kan stille inn slik at de enten går rett i spamfilter, eller at de legger til gjennomgang og godkjenning. Filteret kan gå på epostadresser, ip-adresser, navn, visse ord i kommentaren, setninger i kommentaren o.l. Da jeg blogget hadde jeg en person som ofte gav stygge kommentarer, jeg la derfor epostadressen til denne personen i "må godkjennes før publisering"-filteret. Epostadresser ser man selvfølgelig i wordpress. Wordpress.org er egenhostede cms, altså man legger de selv inn i webhotellet på sitt eget domene. Man har full kontroll selv. Blogger/blogspot er ikke ikke en egenhosted nettside, ei heller blogg.no. IP-adresser kan man søke opp og finne tilnærmet sted på. Men de aller fleste IP-adresser som brukes av ikke-kommersielle aktører er dynamiske, og vil dermed endres i løpet av kort tid, så det er ikke noe poeng i å blokkere disse ettersom det eneste du oppnår er å blokkere noen i et par timer før en annen person får IP-adressen (og blir blokkert). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 31. januar 2015 #8464 Del Skrevet 31. januar 2015 (endret) Endret 3. juni 2015 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHumle Skrevet 31. januar 2015 #8465 Del Skrevet 31. januar 2015 Men de aller fleste IP-adresser som brukes av ikke-kommersielle aktører er dynamiske, og vil dermed endres i løpet av kort tid, så det er ikke noe poeng i å blokkere disse ettersom det eneste du oppnår er å blokkere noen i et par timer før en annen person får IP-adressen (og blir blokkert). Nei, jeg har ikke sagt noe annet heller? Bare forklarte hva man kunne blokkere siden mange her tydeligvis ikke vet hvilke muligheter man har når man drifter egen side. Vil heller tro hun legger inn sperrer på diverse epostadresser. Feks. hvis noen kommer med kritisk kommentar blir de stoppet i filteret. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adhara Skrevet 31. januar 2015 #8466 Del Skrevet 31. januar 2015 Tråden er ryddet for persondebatt, svar til moderering, samt svar til dette. Er det noen spørsmål angående moderering, f.eks hvorfor en tråd blir stengt, hvorfor det tar tid eller lignende tas dette på PM til meg eller på Ris og ros, ikke i denne tråden, da dette blir en avsporing. irrlys, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenebu Skrevet 31. januar 2015 #8467 Del Skrevet 31. januar 2015 Nei, jeg har ikke sagt noe annet heller? Bare forklarte hva man kunne blokkere siden mange her tydeligvis ikke vet hvilke muligheter man har når man drifter egen side. Vil heller tro hun legger inn sperrer på diverse epostadresser. Feks. hvis noen kommer med kritisk kommentar blir de stoppet i filteret. Nei, men folk trenger jo ikke oppgi sin ekte e-postadresse. Går fint an å skrive hva som helst i e-post-feltet på bloggen hennes. Poenget er vel det at dersom det var sant det CBE sa på Senkveld i går, om at de nå slipper gjennom ALLE kommentarer, så er det ikke noe poeng i å ha et filter. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 31. januar 2015 #8468 Del Skrevet 31. januar 2015 (endret) Epostadresser ser man i wordpress, samt ip-adresser. I wordpress kan man legge inn filter på kommentarer, som siler ut og lar være å publisere de. Man kan stille inn slik at de enten går rett i spamfilter, eller at de legger til gjennomgang og godkjenning. Filteret kan gå på epostadresser, ip-adresser, navn, visse ord i kommentaren, setninger i kommentaren o.l. Da jeg blogget hadde jeg en person som ofte gav stygge kommentarer, jeg la derfor epostadressen til denne personen i "må godkjennes før publisering"- Epostadresser ser man selvfølgelig i wordpress. Wordpress.org er egenhostede cms, altså man legger de selv inn i webhotellet på sitt eget domene. Man har full kontroll selv. Blogger/blogspot er ikke ikke en egenhosted nettside, ei heller blogg.no. IP-adresser kan man søke opp og finne tilnærmet sted på. [/quote Tusen takk for svar, dette har jeg lurt på!! Endret 31. januar 2015 av Amafalathiel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunvald Skrevet 31. januar 2015 #8469 Del Skrevet 31. januar 2015 Tror det er på tide han Pilotfruemannen går inn og tar fatt noen lesere også. Underholdende kommentarfelt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHumle Skrevet 31. januar 2015 #8470 Del Skrevet 31. januar 2015 (endret) Nei, men folk trenger jo ikke oppgi sin ekte e-postadresse. Går fint an å skrive hva som helst i e-post-feltet på bloggen hennes. Poenget er vel det at dersom det var sant det CBE sa på Senkveld i går, om at de nå slipper gjennom ALLE kommentarer, så er det ikke noe poeng i å ha et filter. Man kan skrive akkurat hvilken epostadresse man vil ja. Og jo, filter kan uansett være poeng pga spam. Jeg fikk ca 4-5 kommentarer daglig fra spambrukere, dvs automatiske kommentarer for "Look at this amazing product +++". Dette bør man alltid sette på filtrering. Uansett vet man jo at det hun sa igår ikke er sant, ref. brukere her inne som har skrevet kommentarer som ikke har sluppet gjennom. Skjønner ikke helt hvorfor du diskuterer mot meg egentlig? Jeg kom ikke med noen meninger i det første innlegget her nå, jeg informerte kun om hvordan dette fungerte. *Skrivefeil Endret 31. januar 2015 av FrkHumle 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenebu Skrevet 31. januar 2015 #8471 Del Skrevet 31. januar 2015 Man kan skrive akkurat hvilken epostadresse man vil ja. Og jo, filter kan uansett være poeng pga spam. Jeg fikk ca 4-5 kommentarer daglig fra spambrukere, dvs automatiske kommentarer for "Look at this amazing product +++". Dette bør man alltid sette på filtrering. Uansett vet man jo at det hun sa igår ikke er sant, ref. brukere her inne som har skrevet kommentarer som ikke har sluppet gjennom. Skjønner ikke helt hvorfor du diskuterer mot meg egentlig? Jeg kom ikke med noen meninger i det første innlegget her nå, jeg informerte kun om hvordan dette fungerte. *Skrivefeil Det var overhode ikke meningen å diskutere Beklager hvis det ble oppfattet slik. Jeg er egentlig enig med alt du sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
365vinter Skrevet 31. januar 2015 #8472 Del Skrevet 31. januar 2015 Kan ikke gjøre annet enn å le. Et forum betyr visst liv og død for visse personer. " Full rett " !! Vel, du har jo bidratt ganske kraftig til at en tråd om en blogger du åpenbart ikke liker i det hele tatt nesten har fått 300 sider. Og de samme nickene går jo stadig igjen. Så det kan godt spørres om dette forumet (eller i alle fall denne tråden) betyr liv og død for visse personer, ja 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHumle Skrevet 31. januar 2015 #8473 Del Skrevet 31. januar 2015 Det var overhode ikke meningen å diskutere Beklager hvis det ble oppfattet slik. Jeg er egentlig enig med alt du sier. Ah Hehe, ja det virket som du ville si imot meg, men det var jo ingenting å si imot, derfor skjønte jeg ikke hvorfor du skrev, vi var jo enige i alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 31. januar 2015 #8474 Del Skrevet 31. januar 2015 (endret) Vel, du har jo bidratt ganske kraftig til at en tråd om en blogger du åpenbart ikke liker i det hele tatt nesten har fått 300 sider. Og de samme nickene går jo stadig igjen. Så det kan godt spørres om dette forumet (eller i alle fall denne tråden) betyr liv og død for visse personer, ja Kjedelig å hele tiden være så langt unna å treffe noen som helst form for sannhet. Endret 31. januar 2015 av Francis 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 31. januar 2015 #8475 Del Skrevet 31. januar 2015 Hehe :-) Det var jammen godt du fant et sitat til slutt! Ingen beklagelse for din ufyselige oppførsel tidligere, altså? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 31. januar 2015 #8476 Del Skrevet 31. januar 2015 Men hva er det som gjør at du føler deg forpliktet til å følge bloggen til caroline eriksen? Er det valg du har tatt? Hva er det som gjør at du føler deg forpliktet til å følge diskusjoner om bloggen til CBE? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 31. januar 2015 #8477 Del Skrevet 31. januar 2015 Det blandt andre jeg har diskutert er omfanget og hvor viktig dette egentlig er. Jeg syns for eksempel det er synd at hun følte behov for å redigere bildene sine, men jeg reagerte likevel på de utrolig sterke reaksjonene dette fikk og mener fortsatt at det i seg selv ikke fortjente en plass i nyhetene. Nå var det vel strengt tatt de åpenbare og grove løgnene rundt forhold ved bloggen folk reagerte på. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 31. januar 2015 #8478 Del Skrevet 31. januar 2015 Jeg skjønner at folk reagerer på falske kommentarer i kommentarfeltet, selv om dette er relativt vanlig, men forstår ikke problemet med at hun siler/sletter kommentarer. Det er jo hennes rett på facebook-siden og på hennes egen nettside. Dette er det i hvert fall vanlig at både små, store bedrifter og også privatpersoner gjør. Det er flere problemer. For eksempel at hun lyver om det, og at helt saklige og relevante kommentarer blir sensurert. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 31. januar 2015 #8479 Del Skrevet 31. januar 2015 Man må vel ta utgangspunkt i hva hun skriver på bloggen? Vel, for litt siden kom det fantasifulle bortforklaringer på hvorfor CBE tilsynelatende "anbefaler" produkter hun ikke bruker selv, og det var at "det er helt vanlig at kjendiser reklamerer for produkter de ikke bruker selv", m.m. Altså påstår jo flere CBE-støttespillere at det som står på bloggen ikke nødvendigvis er fakta. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 31. januar 2015 #8480 Del Skrevet 31. januar 2015 Vil bare minne om at begge sakene, bilderedigering og kommentarforfalskning, er oppdaget av brukere her inne, deretter har media tatt tak i det. Og det er ikke akkurat hets og sladder, men reellt fusk og fanteri, i tillegg til løgn og atter løgn. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg