Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Men skal det stå "reklame" øverst slik at når du leser det skal du forstå det er reklame med en gang? Er det ikke godt nok at det er merket før linker?

Ja, det stusser jeg på også. Reglene ble sitert i et innlegg som nå er slettet, men det sto ikke svart på hvidt at innlegg måtte merkes.

Noen som kan utdype eller gjenfortelle reglene?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men skal det stå "reklame" øverst slik at når du leser det skal du forstå det er reklame med en gang? Er det ikke godt nok at det er merket før linker?

Slik jeg har forstått det; på blogg, øverst rett under overskrift, FØR bilde og tekst. På Instagram, tydelig i begynnelsen av teksten. Med andre ord mener jeg at en like godt kan skrive slik på instagram:

"Dette er en annonse for xxxxx" Deretter resten av teksten.

Men årsaken til at CBE skriver slik hun gjør, er for å dekke over at det er reklame. Det var svært ofte jeg stusset på om en post på instagram var reklame eller ei slik som hun ordla seg.

Noen burde sende lassevis med kopier av dette til Siljan og andre blogger.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil legge til at jeg er blitt takknemlig for måten andre medier som nrk, tv2, vg, bt, dagbladet, aftenposten etc merker det som er annonser. Nå er det veldig tydelig med klar og kraftig skrift øverst i artiklene før en klikker seg innpå. Syns egentlig det burde være et krav om at det også gjøres på blogg og instagram.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter det ikke, hva er det som gjør at det er så mange blogger som kaster seg på alt mulig av akkurat det samme? PT, sminke, mote, kosthold, pels, dyrevern osv osv. Helt greit at de velger ting de syns er viktig for seg, men når så mange gjør akkurat det samme og til samme tid, vel da begynner jeg å lure på om det er herming ute og går...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter det ikke, hva er det som gjør at det er så mange blogger som kaster seg på alt mulig av akkurat det samme? PT, sminke, mote, kosthold, pels, dyrevern osv osv. Helt greit at de velger ting de syns er viktig for seg, men når så mange gjør akkurat det samme og til samme tid, vel da begynner jeg å lure på om det er herming ute og går...

Det er vel en grunn til at de begynte med blogging - de kan ikke noe annet. Når man ikke har en faglig ballast så er det veldig lett å velge letteste vei ut, altså et kort studium som kan gi jobbmuligheter og inntekt uten den helt store innsatsen.

Når det gjelder trender (for det er det desverre) som å være opptatt av pels og dyrevern så er det til og fra i mediebildet og de får mange gode tilbakemeldinger når de fremstår som samfunnsengasjerte.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel en grunn til at de begynte med blogging - de kan ikke noe annet. Når man ikke har en faglig ballast så er det veldig lett å velge letteste vei ut, altså et kort studium som kan gi jobbmuligheter og inntekt uten den helt store innsatsen.

Når det gjelder trender (for det er det desverre) som å være opptatt av pels og dyrevern så er det til og fra i mediebildet og de får mange gode tilbakemeldinger når de fremstår som samfunnsengasjerte.

Hver gang jeg ser blogger som hiver seg på ting som dyrevern, pels og ikke glem Kono eller hva det het, så tenker jeg at det er kun fasadespill. Litt two-faced som TegneHanne spøkte om :fnise:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glædelig

CBE pleier ofte å svare folk på spørsmål i kommentarfeltet på Instagram. Nå er det mange som har spurt om hva det er hun studerer. Det svarer hun ikke på. Hvorfor??

Har hun begynt å studere fordi hun har innsett at det tryggeste muligens vil være og omskolere seg?

Jeg ser flere skriver at det ser ut som at det er et sykepleierstudium. Jeg tviler sterkt på at hun studerer noe som har oppmøteplikt ved en skole. Hun går vel heller i mannens fotspor og tar nettstudium. Jeg tipper noe innenfor ernæring.

Hvis det er PT, så vet jeg ikke hva jeg skal si. En god PT bør ha mer allsidig erfaring enn å løpe på mølle og ta enkle styrkeøvelser på matte og ball....

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun ikke vil si hva det er enda er vel bare så enkelt som å skape et spenningsmomentet i forkant av et innlegg? Som når et tv-program viser snutter av neste sesongs innslag. Det er vel ikke så rart?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel et sponset innlegg om det!

"Mange har spurt hva jeg studerer og nå skal jeg fortelle dere det gjennom et sponset innlegg av skolen alle kan komme inn på bare de betaler"

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Hun går på den høgskolen i alle fall. Vedde?

Det Varer. Ikke. Lenge.

Vedde gidder jeg aldri. Det får holde med stae påstander :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun begynte antagelig nå i januar, en høyskolebachrlor starter vel i august.

Ja, det er et poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...