Nora Nordbo Skrevet 23. januar 2015 #7701 Del Skrevet 23. januar 2015 Dere som er gode på å sjekke bilder, ved å taste inn bloggadressen men velge bilde istedenfor nett, slik får dere adgang til bilder CBE har lagt ut på bloggen. Jeg antar det skal være mulig å sjekke kildeinfo der, da CBE ikke kan slette bilder fra google selv. Men hva vil du bevise? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DitteH Skrevet 23. januar 2015 #7702 Del Skrevet 23. januar 2015 Men hva vil du bevise? At det finnes mer snusk. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nora Nordbo Skrevet 23. januar 2015 #7703 Del Skrevet 23. januar 2015 At det finnes mer snusk. Ja, men mer presist? At hun har slettet et bilde fra instagram? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DitteH Skrevet 23. januar 2015 #7704 Del Skrevet 23. januar 2015 (endret) Ja, men mer presist? At hun har slettet et bilde fra instagram? Jeg har dessverre bare en sterk magefølelse og ikke noe konkret å gå etter. Derfor tipser jeg her om muligheten for å sjekke bilder på google. Endret 23. januar 2015 av DitteH 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nora Nordbo Skrevet 23. januar 2015 #7705 Del Skrevet 23. januar 2015 Ok, greit - jeg misforstod i første omgang. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest crazycatlady Skrevet 23. januar 2015 #7706 Del Skrevet 23. januar 2015 Aldri skjønt greia jeg heller. Hva er det med henne som er så interessant? Hva er så spennende med å lese om hverdagen hennes med krapyl, frisørbesøk, neglestøping og jeg vet ikke hva? Sitte og glane på ihjelredigerte bilder? Selv har jeg aldri vært inne på bloggen hennes, men jeg tviler på at den er særlig interessant. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speedmaster Skrevet 23. januar 2015 #7707 Del Skrevet 23. januar 2015 Aldri skjønt greia jeg heller. Hva er det med henne som er så interessant? Hva er så spennende med å lese om hverdagen hennes med krapyl, frisørbesøk, neglestøping og jeg vet ikke hva? Sitte og glane på ihjelredigerte bilder? Selv har jeg aldri vært inne på bloggen hennes, men jeg tviler på at den er særlig interessant. Jeg er ingen fan av FF-bloggen, men å skrive "jeg har aldri skjønt greia med FF", samtidig som man sier "selv har jeg aldri vært inne på bloggen" blir bare for dumt. Det må være lov å forvente at den som uttaler seg, som et minimum, har tittet på det man ønsker å kritisere... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nora Nordbo Skrevet 23. januar 2015 #7708 Del Skrevet 23. januar 2015 Bloggen er fremdeles kjempe uproff. Soleklart brudd på markedsføringsloven i siste innlegg. Det er ikke lov å skrive at noe er gratis når man må betale 500 kr for det. Her er det bare å klage til Forbrukerombudet, for de som orker. Eventuelt kreve boken gratis fra get inspired. Ser de har fri frakt også :-) Tekst fra bloggen: Og dere, dersom dere handler NÅ, får dere med en styrkedagbok på kjøpet HELT GRATIS du bruker bare kodeordet Caroline. Dette er gyldig til og med 25. januar, og du må handle for over 500,- Sak om villedende reklame: http://www.forbrukerombudet.no/2013/05/gratispaastander-villeder-forbrukerne Se paragraf 1, 20:https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2009-06-01-565 Teksten er endret nå. Fikk du tatt skjermdump? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DitteH Skrevet 23. januar 2015 #7709 Del Skrevet 23. januar 2015 Er ikke "I ❤ dogs" reklame når CBE viser fram goodiebags fra det hundefirmaet? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 23. januar 2015 #7710 Del Skrevet 23. januar 2015 Er ikke "I ❤ dogs" reklame når CBE viser fram goodiebags fra det hundefirmaet? Det skal ihvertfall merkes med "sponset goodiebag". Her er linken hvis man ønsker å tipse om slikt, det kan være anonymt:http://www.forbrukerombudet.no/om-forbrukerombudet/1608.0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DitteH Skrevet 23. januar 2015 #7711 Del Skrevet 23. januar 2015 Det skal ihvertfall merkes med "sponset goodiebag". Her er linken hvis man ønsker å tipse om slikt, det kan være anonymt:http://www.forbrukerombudet.no/om-forbrukerombudet/1608.0 Takk, har sendt klage med screenshot vedlegg 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest crazycatlady Skrevet 23. januar 2015 #7712 Del Skrevet 23. januar 2015 Jeg er ingen fan av FF-bloggen, men å skrive "jeg har aldri skjønt greia med FF", samtidig som man sier "selv har jeg aldri vært inne på bloggen" blir bare for dumt. Det må være lov å forvente at den som uttaler seg, som et minimum, har tittet på det man ønsker å kritisere... Man blir jo eksponert for henne gjennom media hele tiden da, hun dukker jo opp absolutt overalt, så jeg vet jo hva bloggen hennes handler om. Utseende, trening, (i manges øyne ekstrem) sunnhet, bilder av hennes perfekte, tynne kropp og masse skryt av hennes perfekte hus, hvor perfekt alt hun gjør er og hvor perfekt mamma hun er. Og nei, JEG skjønner ikke greia med jukse med kommentarer og Photoshoppe på seg perfekt utseende som hun gjør. Jeg skjønner heller ikke vitsen med å dele alt dette skrytet med hele verden og eksponere seg selv så til de grader. Det er MEG da, så får du ha din mening. Vi er alle forskjellige. Hun er ikke noe godt forbilde i mine øyne. Tenk på alle de jentene som får dårlig selvtillit fordi de ikke er like perfekte som hun fremstår. Unge jenter som får anoreksi fordi de vil bli like tynne som hun er på de redigerte bildene. Hun er tynn fra før, hvorfor skal hun redigere seg enda tynnere? Hvorfor kan hun ikke bare være seg selv? Hvorfor er ikke det bra nok? Selv om jeg ikke har lest bloggen har jeg sett intervjuer med henne på tv, lest om henne i avisen og ikke minst her inne. For all del, hun er en pen jente, men utseende er faktisk ikke alt her i verden. Jeg er sikker på at hadde hun hatt akkurat den samme bloggen, men vært middelmådig av utseende og ikke hatt redigeringsprogram hadde den bloggen aldri blitt så populær. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DitteH Skrevet 23. januar 2015 #7713 Del Skrevet 23. januar 2015 Man blir jo eksponert for henne gjennom media hele tiden da, hun dukker jo opp absolutt overalt, så jeg vet jo hva bloggen hennes handler om. Utseende, trening, (i manges øyne ekstrem) sunnhet, bilder av hennes perfekte, tynne kropp og masse skryt av hennes perfekte hus, hvor perfekt alt hun gjør er og hvor perfekt mamma hun er. Og nei, JEG skjønner ikke greia med jukse med kommentarer og Photoshoppe på seg perfekt utseende som hun gjør. Jeg skjønner heller ikke vitsen med å dele alt dette skrytet med hele verden og eksponere seg selv så til de grader. Det er MEG da, så får du ha din mening. Vi er alle forskjellige. Hun er ikke noe godt forbilde i mine øyne. Tenk på alle de jentene som får dårlig selvtillit fordi de ikke er like perfekte som hun fremstår. Unge jenter som får anoreksi fordi de vil bli like tynne som hun er på de redigerte bildene. Hun er tynn fra før, hvorfor skal hun redigere seg enda tynnere? Hvorfor kan hun ikke bare være seg selv? Hvorfor er ikke det bra nok? Selv om jeg ikke har lest bloggen har jeg sett intervjuer med henne på tv, lest om henne i avisen og ikke minst her inne. For all del, hun er en pen jente, men utseende er faktisk ikke alt her i verden. Jeg er sikker på at hadde hun hatt akkurat den samme bloggen, men vært middelmådig av utseende og ikke hatt redigeringsprogram hadde den bloggen aldri blitt så populær. Du mener mye ser jeg... Til å ikke bry deg stort mener jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 23. januar 2015 #7714 Del Skrevet 23. januar 2015 (endret) Takk, har sendt klage med screenshot vedlegg Nye kommentarer på Instagram som påpeker det samme nå, på en annet bilde (det andre treningstøybildet). Endret 23. januar 2015 av 9na 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest crazycatlady Skrevet 23. januar 2015 #7715 Del Skrevet 23. januar 2015 Du mener mye ser jeg... Til å ikke bry deg stort mener jeg. Vel, jeg ble sitert og "kritisert" (i mangel på bedre ord) fordi jeg uttalte meg uten å ha lest bloggen og da valgte jeg å svare litt utfyllende. Ja, jeg har mine meninger og er ikke redd for å si hva jeg mener heller. Og jeg forstår ikke greia med en blogg som på mange måter er basert på løgn. Da tenker jeg på overredigerte bilder og kommentarjukset, om hun er like sunn og trener like mye som hun påstår skal ikke jeg uttale meg om. Det er det vel kun hun selv og fotballgubben som vet. Hun virker temmelig overfladisk og selvdigger syns nå jeg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DitteH Skrevet 23. januar 2015 #7716 Del Skrevet 23. januar 2015 (endret) Nye kommentarer på Instagram som påpeker det samme nå, på en annet bilde (det andre treningstøybildet). Jeg ser hun har tagget det #ad og det er såvidt jeg vet IKKE NOK. Det skal stå #annonse og #advertise slik at det ikke kan misforstås eller forsvinne i all teksten. Dessuten skal de stå først, før alt annet. CBE gjør akkurat som før! Endret 23. januar 2015 av DitteH 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 23. januar 2015 #7717 Del Skrevet 23. januar 2015 Jeg ser hun har tagget det #ad og det er såvidt jeg vet IKKE NOK. Det skal stå #annonse og #advertise slik at det ikke kan misforstås eller forsvinne i all teksten. Desduten skal de stå først, før alt annet. CBE gjør akkurat som før! Det stemmer. I tillegg referer de nye kommentarene til det samme som de som ble slettet; at det ikke er tillatt å reklamere med at noe er gratis når man må kjøpe noe annet for å få denne varen. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DitteH Skrevet 23. januar 2015 #7718 Del Skrevet 23. januar 2015 Det stemmer. I tillegg referer de nye kommentarene til det samme som de som ble slettet; at det ikke er tillatt å reklamere med at noe er gratis når man må kjøpe noe annet for å få denne varen. Har tatt flere screnshots. Det var noen innlegg der som faktisk virker ulovlige. Vogn, veske etc.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 23. januar 2015 #7719 Del Skrevet 23. januar 2015 Jeg tror jeg forstår "greia". Ting er somoftest skrevet på en positiv og glad måte. En god drøm i hverdagen. Og hvem vil ikke ha det? Synes det er vakre bilder og vakre motiv som det er behagelig og hvile øynene på. Tror mange får en følelse av også å ville se positivt på livet, ønske dagen velkommen, gjøre det beste ut av det. Lett lesestoff. Ikke mye tekst, men mange vakre bilder 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nora Nordbo Skrevet 23. januar 2015 #7720 Del Skrevet 23. januar 2015 Hvor mye skal man forklare når man tipser Forbrukerombudet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg