Gå til innhold

Hvorfor er et multikulturelt samfunn bra?

Fremhevede innlegg

Skrevet
13 timer siden, Druid skrev:

Tror du virkelig kristendommen vi har idag er definert av kristne? Seriøst?

Den er selvsagt i all hovedsak det. Det er bare de siste 30-50 årene at andelen kristne i Norge har falt dramatisk, så selvsagt var de som forandret den stort sett kristne. Det er mye lenger siden enn det at kristendommen var en krigersk religion.

13 timer siden, Druid skrev:

Selvfølgelig har det betydning hvordan vi definerer noen til hvordan gruppen som folk oppfører seg. Vi kan snu hele populasjonen bare ved å skifte betegnelse på en person fra opprører eller geurilla til terrorist.  Hvordan tror du religioner blir til?

Dette blir bare mer og mer søkt, men du tror sikkert at det stemmer og det er ingenting jeg kan gjøre med det. Det har en viss rot i virkeligheten, men en karismatisk muslimsk leder vil overstyre det fullstendig for en mer enn stor nok andel til at det blir problemer, uansett hva vi sier.

Anonymkode: 9732d...739

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svarte mennesker klarte seg veldig fint på 1970 og 1980 tallet. Det var noe som sviktet mellom 1990 og 2000 tallet. Skolen i USA gjorde folk dummere og dette gjør de det bevist. Det er ikke multikultur som er problemet. Det er politikerne som er hovedproblemet. Kaoset i USA og Europa er skapt av politikerne og ikke multikulturen. Det er alltid lettere å skylde på multikultur enn politikerne. 

• Liker 1
Skrevet
På 23. januar 2017 den 12.01, Audrey Hepburn skrev:

Faktisk gir mer miksa genmateriale større sjanse for sunnere avkom.

Har du kilde på dette?

Anonymkode: 978c9...134

Skrevet (endret)
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Muslimer driter i hva du og jeg mener om hvem som er muslimer. Vi som ikke er muslimer har ingenting vi skulle sagt. I den virkelige verden har definisjonene dine har absolutt ingenting å si for hvordan muslimer oppfører seg.

Selvsagt er det ikke noe problem å finne mange muslimer som mener det, siden det som sagt finnes mange grupper av muslimer og alle mener at de andre ikke følger skriftene.

Selvfølgelig bryr vi oss muslimer om hva dere mener. Problemet er at dere setter alle muslimer i samme bås, eske og gruppe. Det blir som å si at alle nordmenn er mordere bare fordi Jens Stoltenberg invaderte og destabiliserte Syria med norske bomber. Arbeiderpartiet bombet Lybia [Islamsk nasjon] og skapte den største flyktningskrisen mot Europa. Det er alltid lett å skylde på oss Muslimer hele tiden når Norge bombet Lybia og skapte den største flyktningkrisen i verdenshistorien. Jeg forstår heller ikke hvorfor befolkningen i Norge stemmer på Høyre/FRP og Arbeiderpartiet. Disse partiene støtter bombing av Islamske nasjoner.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2015/01/21/216210/solberg-og-stoltenberg-fortsatt-tilfredse-med-vestlig-bombing

Så har vi også muslimske nasjoner som 
- Marocco som har konstitusjonell monarki med demokrati og menneskerettigheter.
- Jordan som har konstitusjonell monarki med demokrati og menneskerettigheter.
I tillegg er Kongen av Jordan ridder av Dronningens orden i Storbritannia og kongen av Jordan er en Muslim.
https://en.wikipedia.org/wiki/Abdullah_II_of_Jordan

Vi muslimer lager også musikk osv, men det er du jo selvfølgelig ikke interessert i. For ifølge deg er vi alle morderiske idioter.

Endret av QATAR
Skrevet (endret)

I tillegg vil jeg også si at vi muslimer feirer jul. Jeg går i moskeen og har spurt Imam. Han sier feire og delta i norske aktiviteter. Dere nordmenn må ikke bli hjernevasket av islamnet. Islamnet er en gruppe radikaliserte muslimer som har 3000 medlemmer. Det finnes 250 000 muslimer i Norge og Islamnet har 3000 medlemmer. Hvorfor er det slik at en liten gruppe radikaliserte muslimer skal klare å erobre Norge? 250 000 muslimer kan erobre Norge i løpet av 1 dag og islamnet har kun 3000 medlemmer ut av 250 000 muslimer. I tillegg har jeg personlig sett lederen av islamnet få masse kjeft av imamen når han møter opp i norske moskeer. Imamer i moskeer kjefter på islamnet lederen hver eneste gang han møter opp i moskeen. Dette har jeg selv sett og vært vitne til med mine egne øyne.

Islamnet med 3000 medlemmer ut av 250 000 muslimer skal erobre Norge. HAHA det var en god vits. 

Endret av QATAR
Skrevet

I tillegg vil jeg nevnet at vi muslimer lager pop musikk også, men det stemmer ikke overens med det bildet at muslimer ødelegger verden. Nå skal jeg legge meg og dra på jobb med Hijab klokken 17:15 som den stolten muslimen jeg er. Så kan dere nyte en pop musikk video laget og produsert av muslimer. Alltid muslimer som har skylden når Norge bombet Lybia. Jada alltid muslimer, men vennligst kos dere med islamsk pop musikk.

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå prøver du å dreie diskusjonen inn på noe helt annet. Lag en ny tråd med den problemstillingen...

Jeg er døpt. Jeg er konfirmert. Per definisjon er jeg kristen,  men jeg horer og drikker. Banner gjør jeg også, men er fremdeles per definisjon kristen og ikke gjør jeg noe galt mot hverken religioner eller andre mennesker.

Anonymkode: e1b09...576

Som du roper i skogen får du svar.

IS er muslimer mye på samme måte som du beskriver du er kristen. Og hvem er vel andre enn IS selv og guden de hevder de følger til å bedømme om de er muslimer eller ei? Jeg har fått forklart av norskpakistanske muslimer at islam ikke tillater å stille spørsmål ved andres religiøsitet.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du kilde på dette?

Jeg antar det ble siktet til de godt kjente svakhetene ved liten variasjon i genpoolen. Alle skulle være godt informert om den økte risikoen for misdannelser og sykdommer som følge av innavl. Faren ved innavl er ensretting av det genetiske materialet. Men dette er bare relevant for små, isolerte befolkninger. Med en befolkning på fem millioner mennesker, hvor det ikke er all verdens motforestillinger mot å inngå forhold på tvers av regioner og klasseskiller, er ikke dette noen problemstilling for nordmenn. Vi er veldig lite endogamiske som folk. Det stiller seg derimot litt annerledes med noen av våre minoritetsgrupper, som begrenser sin omgang med folk utenfor egen etniske boble. Sigøynere, pakistanere og somaliere er mye nærmere risikosonen for manglende variasjon i genpoolen. Blant disse kan også tilhørighet til kaste og klan være viktig for hvem de er villige til å danne forhold med.

Skrevet (endret)
12 timer siden, QATAR skrev:

Selvfølgelig bryr vi oss muslimer om hva dere mener. Problemet er at dere setter alle muslimer i samme bås, eske og gruppe. Det blir som å si at alle nordmenn er mordere bare fordi Jens Stoltenberg invaderte og destabiliserte Syria med norske bomber. Arbeiderpartiet bombet Lybia [Islamsk nasjon] og skapte den største flyktningskrisen mot Europa. Det er alltid lett å skylde på oss Muslimer hele tiden når Norge bombet Lybia og skapte den største flyktningkrisen i verdenshistorien. Jeg forstår heller ikke hvorfor befolkningen i Norge stemmer på Høyre/FRP og Arbeiderpartiet. Disse partiene støtter bombing av Islamske nasjoner.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2015/01/21/216210/solberg-og-stoltenberg-fortsatt-tilfredse-med-vestlig-bombing

Så har vi også muslimske nasjoner som 
I tillegg er Kongen av Jordan ridder av Dronningens orden i Storbritannia og kongen av Jordan er en Muslim.
https://en.wikipedia.org/wiki/Abdullah_II_of_Jordan

Vi muslimer lager også musikk osv, men det er du jo selvfølgelig ikke interessert i. For ifølge deg er vi alle morderiske idioter

Du møter deg selv i døra flere ganger i denne kommentaren. Først sier du at de som ikke er muslimer setter alle muslimer i samme bås, eske og gruppe. Hva gjelder ditt snevre syn på Norges delaktighet i avsettingen av Gaddafi må du huske på at når Norge bombet Libya, så var det en politisk avgjørelse som ble tatt på vegne av alle norske statsborgere….også de muslimske. Det inkluderer vel også deg, vil jeg tro. Muslimske norske statsborgere er like skyldige i denne bombingen som resten av de norske statsborgerne. Når du hevder du ikke forstår hvorfor befolkningen i Norge stemmer på Høyre/FrP og Ap på grunnlag av at du mener disse partiene støtter bombing av islamske nasjoner, så har du foretatt en generalisering av disse nasjonene som er temmelig lik det du beskriver som problemet der de som ikke er muslimer setter alle muslimer i samme bås.

Hva har vel ellers det at muslimer lager musikk med noe som helst å gjøre?

Når det gjelder flyktningekrisen i Midtøsten er den ikke verdenshistoriens største i sitt slag. I hvert fall ikke helt ennå. Men det nærmer seg. Den har på papiret i antall så vidt forbigått flyktningekrisen som fulgte av andre verdenskrig. Nå er det snakk om flyktninger og også andre som registrerer seg som asylsøkere. Men blant sistnevnte er det en stor andel som ikke er reelle flyktninger, men egentlig heller velferdsmigranter.

De bakenforliggende årsakene for hva som har foregått i Midtøsten er komplekse. Din anklage overfor Norges deltakelse i militæraksjonene mot Gaddafi er forsimplet. Man stod overfor en situasjon hvor det ville bli betydelig negative konsekvenser uansett hva norske myndigheter hadde valgt. Hvordan tror du at du selv ville reagert hvis Norge hadde valgt å forbli på sidelinjen og ikke bidratt til motstand overfor det som framstod som Gaddafis angrep på sivilbefolkningen?

12 timer siden, QATAR skrev:

I tillegg vil jeg også si at vi muslimer feirer jul. Jeg går i moskeen og har spurt Imam. Han sier feire og delta i norske aktiviteter. Dere nordmenn må ikke bli hjernevasket av islamnet. Islamnet er en gruppe radikaliserte muslimer som har 3000 medlemmer. Det finnes 250 000 muslimer i Norge og Islamnet har 3000 medlemmer. Hvorfor er det slik at en liten gruppe radikaliserte muslimer skal klare å erobre Norge? 250 000 muslimer kan erobre Norge i løpet av 1 dag og islamnet har kun 3000 medlemmer ut av 250 000 muslimer. I tillegg har jeg personlig sett lederen av islamnet få masse kjeft av imamen når han møter opp i norske moskeer. Imamer i moskeer kjefter på islamnet lederen hver eneste gang han møter opp i moskeen. Dette har jeg selv sett og vært vitne til med mine egne øyne.

Islamnet med 3000 medlemmer ut av 250 000 muslimer skal erobre Norge. HAHA det var en god vits.

Noen muslimer feirer sikkert jul. Når du skriver at "vi muslimer" feirer jul begår du en generalisering av muslimer av samme sort som du kritiserer ikke-muslimer for å gjøre.

Islam Net er den største muslimske ungdomsbevegelsen i Norge med en Facebook-gruppe som visstnok teller noe sånt som 16 000 medlemmer, selv om denne nok inneholder noen meningsmotstandere og bivånere også. Det rapporteres at Islam Net representerer en trend der unge norske muslimer i økende grad søker seg mot salafisme. Norge har for øvrig i underkant av 150 000 personer registrert i muslimske trossamfunn. Hvor mange det er utover dette er det ingen som vet med noen sikkerhet. Du trenger nok ikke bekymre deg så mye for at nordmenn skal bli hjernevasket av denne gjengen som du bør være bekymret for at unge muslimer i Norge skal la seg påvirke.

Det finnes de som hevder Norge står overfor en trussel om muslimsk overtakelse en gang i framtiden. De er etter min oppfatning forsvinnende få. Derimot er det ganske så mange som bekymrer seg for hvordan den muslimske innvandringen påvirker det norske samfunnet. Holdninger blant mange muslimer man oppfatter som uheldig for det norske samfunnet. Du later til å være en kroneksempel i denne sammenhengen. Et eksempel på det er hvordan du selv ordlegger deg i oppfordringen "Dere nordmenn må ikke bli hjernevasket av islamnet". Jeg tror majoriteten av den norske befolkningen ønsker at innvandringen begrenses til folk som gjerne aspirerer til at, om ikke dem selv så i hvert fall deres barn skal bli en del av "dere nordmenn". Jeg tror det er forsvinnende få nordmenn som ønsker seg større diasporagrupper fra utlandet her i Norge.

At noen imamer har kjeftet på lederskikkelser i Islam Net tar jeg med en klype salt. Spørsmålet når det kommer til stykket er om deres egne holdninger skiller seg så merkbart fra Islam Net sine.

Endret av Klossmajor
Skrevet
9 timer siden, QATAR skrev:

Du er et typisk eksempel på hva som er galt med "vanlige" muslimer. Dere hater Vesten og lager alle slags merkelige påstander om hva vi gjør og hvorfor vi gjør det. Norge verken har eller hatt styrker i, eller bombet, Syria under borgerkrigen. Det er en konflikt som i all hovedsak skjer mellom forskjellige grupper av syriske muslimer.

Norge hjalp de muslimske opprørerene i Libya i håp om at det skulle bli en forbedring fra det undertrykkende diktaturet Gaddafi styrte. Det ville blitt katastrofe og massedrap i Libya uansett hva vi gjorde, for Gaddafi ville ikke lagt fingrene i mellom når han straffet dem som ville styrte ham.

Libya var ikke noe "Vesten mot muslimer"-kamp, men Norge lærte at det er håpløst å forsøke å hjelpe noen av sidene i slike konflikter. Altfor mange muslimer er altfor krigerske og maktsyke til at det kan bli et fredelig demokrati uansett hvem man støtter. I Syria har vi derfor bare latt det skje uten å gripe inn. Resultatet er en flyktningkrise uten like.

9 timer siden, QATAR skrev:

Muligens for en muslimsk definisjon av demokrati og menneskerettigheter, men sammenliknet med et hvilket som helst vestlig land er de elendige. Marokko ligger på 105. plass i verden på demokrati-indeksen og 90. plass på korrupsjonsindeksen. Jordan ligger på hhv. 117. og 57. plass. Norge ligger selvsagt skyhøyt over.

https://www.transparency.org/country/

https://en.wikipedia.org/wiki/Democracy_Index

• Liker 1
Skrevet (endret)

Folk i Jordan har bedre eiendomsrett en folk i Norge. I Norge blir du beskattet med eiendomskatt og må søke staten om tillatelse for å bygge noe i huset. I Jordan eier du eiendommen når du kjøper huset og kan gjøre hva du vil med ditt eget hus. Jordan er et 99% Islamsk nasjon med demokrati. Marocco er et 99% islamsk nasjon med demokrati.

Vi muslimer hater vesten. Jaja bare inne i ditt eget hode. Å gå med muslimske klær er et helt frivillig valg. Du må slutte å blande inn disse wahabistene fra Saudi Arabia. Wahabisme var aldri en del av Islam. Wahabisme ble skapt i moderne tid av presten til kongefamilien i Saudi Arabia. Selve Saudi Arabia som USA/Norge er alliert med. Her er en klipp av dronningen av Jordan. Jordan har 99% islamsk befolkning med vestlig demokrati. Jordan har samme styresett som Norge hvor kongen har symbolsk makt.

Endret av QATAR
Skrevet (endret)

I tillegg finansierer Arbeiderpartiet terroristene i Palestina og Hamas, men så er det vi muslimer som får skylden for dette. Dere i Norge lar politikerne sende våpen til terrorister. Alle terrorister i den muslimske verden er finansiert av Norge, Europa og USA.

Norge finansierer terrorister. Vi andre normale muslimer får skylden for dette. Jada muslimer er onde. For en logikk dere har. Norge er alltid uskyldig og vi muslimer har alltid skylden.

Endret av QATAR
Skrevet

Visdomsord fra en gammel mann. Hva gjør norske bomber og våpen i Afrika???
Her er en etnisk norsk mann som har selv blitt bombet av norske bomber.

I tillegg er jo ingen av dere interessert i å kjempe mot politikerne. Dere oppfører dere som slaver, mens politikerne oppfører som herrer. Så skylder dere hele tiden på muslimer og muslimer. Det deres egen feil at Stortinget i Norge finansierer muslimske terrorister. Politikerne i NORGE kaller Norges befolkning statens skatteinntekter. Det betyr at dere er politikernes slave. Dette har jeg merket at de polikerne har sagt gang på gang. Visdomord fra Erik Bye. Det er politikerne som er problemet og ikke muslimer. Det alltid muslimer som får skylden når Norge finansierer Taliban, ISIS, Al Qaida, Hamas osv.

Skrevet
8 minutter siden, QATAR skrev:

Visdomsord fra en gammel mann. Hva gjør norske bomber og våpen i Afrika???
Her er en etnisk norsk mann som har selv blitt bombet av norske bomber.

I tillegg er jo ingen av dere interessert i å kjempe mot politikerne. Dere oppfører dere som slaver, mens politikerne oppfører som herrer. Så skylder dere hele tiden på muslimer og muslimer. Det deres egen feil at Stortinget i Norge finansierer muslimske terrorister. Politikerne i NORGE kaller Norges befolkning statens skatteinntekter. Det betyr at dere er politikernes slave. Dette har jeg merket at de polikerne har sagt gang på gang. Visdomord fra Erik Bye. Det er politikerne som er problemet og ikke muslimer. Det alltid muslimer som får skylden når Norge finansierer Taliban, ISIS, Al Qaida, Hamas osv.

Nå gjør jo du den samme feilen som du anklager nordmenn for å gjøre, nemlig å sette alle i samme bås ;) 

Men, nei det er ikke alle av oss som som er enig i vestlig krigsinnsats i midtøsten, Afrika og andre deler i den islamske verden, hadde det vært opp til meg så hadde alle styrker vært trukket tilbake, og det hadde vært kun forsvarskrig som hadde blitt aktuelt. Jeg stemmer heller ikke noen av majoritetspartiene som er for denne politikken, men et mindre parti. 

Samtidig tror jeg heller ikke alle muslimer i disse delene av verden hadde likt mitt syn på ting, for fravær av militære styrker betyr da at det heller ikke er noen assistanse hvis det f. eks. oppstår et diktatur. Jeg er sånn sett for full råderett men også tilhørende ansvar for eget land, hvilket innebærer at man ikke kan forvente noen assistanse utenfra når det gjelder interne uroligheter. Om man leser statsvitenskap/samfunnsfag, så ser man at hvert land må gjennom sin egen utvikling, og den mørke delen av dette er at den sterkeste grupperingen eller grupperingene vinner. Det er blodig mens det påstår, men også Europa har vært gjennom denne delen av historien, både før, under- og etter middelalder. 

Anonymkode: 31ae8...6c8

• Liker 1
Skrevet

Problemet med folket i Norge. Dere tror på alt som blir servert i statskanalen NRK. Husk at NRK er et propaganda apparat for den norske stat og at media i Norge taler politikernes sak. De taler ikke folkets sak, men politikernes sak. I tillegg er det helt frivillig å bruke hijab og muslimske klær. Nå må dere også huske at Marocco er 99% islamsk nasjon, men prinsessen bruker ikke hijab.  Nå klikker det for motstanderne av islam fordi dette stemmer ikke helt med deres verdensbilde.

Skrevet

Ser du, Druid? Dette er den type oppfatninger "helt vanlige" muslimer har. Er det rart jeg er redd for påvirkningen om det blir mange?

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du kilde på dette?

Det motsatte er jo innavl, så det trenger man vel ikke dokumentere..

Skrevet

Innvandrere blir veldig konservative når de flytter til Europa. Og denne konservatismen sprer seg som ild i tørt gress. 

Har en bekjent fra Libanon som var på besøk i forbindelse med et bryllup i Oslo for et par år siden. Hun ble sjokkert over hvor vanlig hijab og niqab var i Oslo. 

Det er ikke mange år siden hijab var forbudt i offentlige bygninger i Tyrkia, et muslimsk land. 

Men i Europa får de konservative sektene fritt spillerom både til å definere islam, være representant for islam og spre deres tolkning og verdier til alle nye som kommer til landet.

Anonymkode: 0aff5...e8e

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det motsatte er jo innavl, så det trenger man vel ikke dokumentere..

Uansett er det han ba om kilder på irrelevant her i Norge. Det norske genbassenget er mer enn stort nok. Det er ingen fare for manglende genetisk variasjon, med mulig unntak av mindre innvandrergrupper og sekter som bedriver endogami.

Skrevet
2 timer siden, QATAR skrev:

Problemet med folket i Norge. Dere tror på alt som blir servert i statskanalen NRK. Husk at NRK er et propaganda apparat for den norske stat og at media i Norge taler politikernes sak. De taler ikke folkets sak, men politikernes sak.

På hvilket grunnlag hviler disse påstandene? Hvor har du dette fra?

Man bør riktig nok ikke sluke alt man får servert fra noen aktører i media rått, men dine påstander om at NRK er et propagandaapparat for den norske staten og at norske medier taler politikernes sak betvitner at du har en temmelig spesiell virkelighetsforståelse. Det later til at du ikke forstår hvordan det norske samfunnet fungerer. Hadde din virkelighetsoppfatning vært reell ville f.eks aldri mediene formidlet noe som helst informasjon om den pågående korrupsjonssaken mot politimannen Eirik Jensen. At det pågår en sak av denne typen i full offentlighet gavner i utgangspunktet ikke tilliten til politiet og dermed heller ikke bare heldig for den norske staten. Hvis Norge fungerte slik du forstår det, ville vi aldri fått høre om denne saken gjennom mediene.

2 timer siden, QATAR skrev:

I tillegg er det helt frivillig å bruke hijab og muslimske klær. Nå må dere også huske at Marocco er 99% islamsk nasjon, men prinsessen bruker ikke hijab. Nå klikker det for motstanderne av islam fordi dette stemmer ikke helt med deres verdensbilde.

Det er nok heller sånn at du ikke helt forstår mye av motstanden mot hijab og det du kaller muslimske klær.  Denne motstanden oppfatter jeg i bunn og grunn handler om misnøye overfor innvandrere som flytter til Norge for så å avvise den innfødte norske befolkningen. Hijab og eventuelle andre muslimske klær markerer ikke bare tilhørighet til muslimske grupper, men også avstand til den ikke-muslimske norske majoritetsbefolkningen her til lands.

Du trekker fram at Marokko hva gjelder religion domineres av islam, men at landets prinsesse likevel ikke bruker hijab. Da kan man jo spørre seg hvorfor det er så mange muslimer her i Norge som insisterer på å bruke hijab og andre markører for muslimsk identitet. For øvrig kan det nevnes Marokko er en okkupasjonsmakt i Vest-Sahara.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...