AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #41 Skrevet 23. januar 2017 På 19. januar 2017 den 20.27, AnonymBruker skrev: Multikultur vil føre til velferdsstatens undergang. Anonymkode: c88df...dee Nåvel. Med tanke på nordmenns ekstreme latskap er det kanskje litt "multikultur" som må til for å redde velferden? Anonymkode: 8f0fc...226
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #42 Skrevet 23. januar 2017 På 22. januar 2017 den 1.10, AnonymBruker skrev: Det som er så fint er at din tro ikke påvirker fakta og forskning. Anonymkode: 5e09e...813 Haha! Voks opp og kom ut til oss andre du! Det er nettopp hva mennesker tror som endrer verden, alt fra økonomi til politikk preges av hva mennesker tror. Anonymkode: 8f0fc...226
Klossmajor Skrevet 23. januar 2017 #43 Skrevet 23. januar 2017 På 22.1.2017 den 1.10, AnonymBruker skrev: Det som er så fint er at din tro ikke påvirker fakta og forskning. Anonymkode: 5e09e...813 Blir summen av antallet personer med samme tro høy nok, vil det ikke bare kunne påvirke forskning, men det kan også påvirke hva som betraktes som fakta. 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #44 Skrevet 23. januar 2017 Multikultur er veldig bra når det fungerer på sitt beste. Gjør det ikke det blir det problemer, men det gjør det jo blant norske nordmenn i norge også. Jeg tror at det hele koker ned til at mennesker som er like hverandre har en større sjanse til å få det bra sammen. Folk som mener det stikk motsatte og står knallhardt for det de tror på passer best med folk av sitt eget slag, uansett hvem det nå er. Anonymkode: dd8d8...48d
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #45 Skrevet 23. januar 2017 3 timer siden, Klossmajor skrev: "Norsk kultur" er en samlebetegnelse for alle ideene som får hjulene til å gå rundt i samfunnet her i Norge. Ideer utenfra må finne sin plass innenfor rammene av "norsk kultur" hvis det skal være plass til dem i Norge. Det er begrenset rom for kristendommens utfoldelse her i Norge. Det vil ikke være annerledes for ideene som faller inn under islam. Ser at du svarer på mitt innlegg, men ikke på mitt spørsmål. Anonymkode: e1b09...576
Audrey Hepburn Skrevet 23. januar 2017 #46 Skrevet 23. januar 2017 Faktisk gir mer miksa genmateriale større sjanse for sunnere avkom.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #47 Skrevet 23. januar 2017 På 19.1.2017 den 23.02, linsejesus skrev: Jeg er ikke så redd for at multikulturalismen skal ødelegge verdiene våre. En av verdiene våre er jo nettopp det at vi tillater andre kulturer å utfolde seg her i den grad de ikke skader noen - så debatteres det selvsagt hele tiden om hvorvidt den og den kulturen er skadelig eller ikke, men igjen: Den debatten er en del av vår kultur. Synd det er for seint å gjøre noe når det er bevist over enhver tvil at det er skadelig, slik de har gjort i Sverige nå. Da har alle fått pass og stemmerett, og det er ingen vei tilbake. "Debatten" du er så glad i driter de i. Anonymkode: 9732d...739 1
Klossmajor Skrevet 23. januar 2017 #48 Skrevet 23. januar 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ser at du svarer på mitt innlegg, men ikke på mitt spørsmål. Anonymkode: e1b09...576 Jeg gjør jo faktisk det da. Uttrykket "norsk kultur" rommer alle beskrivelser av måten vårt samfunn er innrettet på. Bl.a er lovverket en sentral del av vår kultur. Alt innholdet i islam er ikke forenelig med norsk kultur. En del av det går på tvers av vår kulturs verdier. Ser man islam som helhet, er det ikke forenelig med norsk kultur. Endret 23. januar 2017 av Klossmajor Presisering
Klossmajor Skrevet 23. januar 2017 #49 Skrevet 23. januar 2017 15 minutter siden, Audrey Hepburn skrev: Faktisk gir mer miksa genmateriale større sjanse for sunnere avkom. Det har kun relevans for befolkninger mye, mye mindre enn hva vi har her i Norge, og for befolkninger som bedriver endogami. Dessverre bedriver flere av innvandrergruppene vi har fått her til lands nettopp endogami. 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #50 Skrevet 23. januar 2017 På 19.01.2017 den 17.27, AnonymBruker skrev: Jeg har problemer med å forstå hvorfor mennesker skal flytte seg til andre siden av jorden, når deres forfedre ikke var ment til å være der? Jeg er ikke rasist, trenger bare hjelp til å forstå hvorfor et multikulturelt samfunn er så fantastisk. Det som skjer i andre land er vel deres problem? Vi kan jo ikke redde alle... Høres jeg helt syk ut nå? Eller har noen samme tanker? Anonymkode: 0bf15...996 Jeg har selv bodd i andre land med annen kultur, og hatt stort utbytte av det "kulturelt". Vi har også lang tradisjon for multikultur i Norge, ta bare samfunn som Karasjok og Kautokeino, der har vi den norske og den samiske kulturen, men også store innslag av finsk, svensk, russisk-innflytelse. Jeg har problemer med å forstå hvorfor i alle dager folk IKKE skal flytte hvor de vil utfra argumentet "deres forfedre ikke var ment å være der", det er ikke et gyldig argument. At man ikke kan ha fritt frem for økonomiske flyktninger overalt til en hver tid er nå så, men det er økonomiske grunner til det, ikke kulturelle eller genetiske. Et monokulturelt samfunn er ikke nødvendigvis "så fantastisk", bare se på Nord-Korea. Det som skjer i andre land kan utmerket godt fort bli "vårt" problem også, og du definerer deg/oss som noe annet enn "dem", kun basert på geografi eller etnisitet (eller er det kun kultur du tenker på?) Nå er nå livet her på jorden/i Norge i dag ganske multikulturelt, og jeg ser noen fordeler med det. Og ser du ingen fordeler med å redde noen? Anonymkode: fe07e...04f
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #51 Skrevet 23. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og ser du ingen fordeler med å redde noen? Hvis det er målet, hvorfor ikke heller gjøre noe som kan redde mange flere til en lavere pris for vårt eget samfunn? Anonymkode: 9732d...739 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #52 Skrevet 23. januar 2017 På 1/19/2017 den 17.54, AnonymBruker skrev: New York er multikulturelt. Norge er ikke multikulturelt. Norge er duo-kulturelt - det norske og den muslimske kultur lever side om side. Anonymkode: 2840e...c76 Grunnen at det fungere med multikultur i New York er at immigranter som kommer til USA må faktisk forsørge seg selv og jobbe HARDT for å komme seg på beina og de fleste må adoptere den kulturen de flytter til. Er du kassedama/mann og nekter å selge en pakke med bacon fordi du har tolket religion din at du kan ikke se på en gris en gang så er du sparket på dagen. Her syr folk puter under alle undertrykkende som kommer til landet og bare gi gi gi gi. Men det er for undertrykkende. Kommer du hit som en oppegående, hardtarbeidende menneske fra vesten møter du stengt dør etter dør etter dør. Skam. Anonymkode: 1eefa...cce 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #53 Skrevet 23. januar 2017 55 minutter siden, Klossmajor skrev: Jeg gjør jo faktisk det da. Alt innholdet i islam er ikke forenelig med norsk kultur. Ser man islam som helhet, er det ikke forenelig med norsk kultur. Nei det gjør du ikke. Jeg spurte om hvorfor de skal forenes? Det er da plass for begge side ved side, de trenger ikke forenes. Anonymkode: e1b09...576
Klossmajor Skrevet 23. januar 2017 #54 Skrevet 23. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei det gjør du ikke. Jeg spurte om hvorfor de skal forenes? Det er da plass for begge side ved side, de trenger ikke forenes. Anonymkode: e1b09...576 Jeg ser at jeg skrev litt mindre presist enn jeg ønsket og du fulgte opp med denne før jeg rakk sende endringen. Uttrykket "norsk kultur" rommer alle beskrivelser av måten vårt samfunn er innrettet på. Bl.a er lovverket en sentral del av vår kultur. Alt innholdet i islam er ikke forenelig med norsk kultur. En del av det går på tvers av vår kulturs verdier. Ser man islam som helhet, er det ikke forenelig med norsk kultur. Alle ideer som kommer utenfra (og innenfra for den saks skyld) må finne sin plass innenfor rammene av det eksisterende samfunnet. Hvis ikke oppstår det et misforhold som vil skape gnisninger og motsetninger.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #55 Skrevet 23. januar 2017 52 minutter siden, Klossmajor skrev: Jeg ser at jeg skrev litt mindre presist enn jeg ønsket og du fulgte opp med denne før jeg rakk sende endringen. Uttrykket "norsk kultur" rommer alle beskrivelser av måten vårt samfunn er innrettet på. Bl.a er lovverket en sentral del av vår kultur. Alt innholdet i islam er ikke forenelig med norsk kultur. En del av det går på tvers av vår kulturs verdier. Ser man islam som helhet, er det ikke forenelig med norsk kultur. Alle ideer som kommer utenfra (og innenfra for den saks skyld) må finne sin plass innenfor rammene av det eksisterende samfunnet. Hvis ikke oppstår det et misforhold som vil skape gnisninger og motsetninger. Fremdeles klarer du ikke å svare på den påstanden hvorfor de skal forenes? DE KAN GLATT SAMMEKSISTERE VED SIDEN AV HVERANDRE! NORSK LOV REGJERER UANSETT! Fikk du det nå med deg? Anonymkode: e1b09...576
Klossmajor Skrevet 23. januar 2017 #56 Skrevet 23. januar 2017 (endret) 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fremdeles klarer du ikke å svare på den påstanden hvorfor de skal forenes? DE KAN GLATT SAMMEKSISTERE VED SIDEN AV HVERANDRE! NORSK LOV REGJERER UANSETT! Fikk du det nå med deg? Anonymkode: e1b09...576 Hjelper deg ikke å skrike som en liten unge. At du oppfører deg bøllete og usivilisert glatter ikke over at du ikke evner å argumentere for deg. I likhet med mosebøkene inneholder islam påbud om hvordan man skal innrette et samfunn, også med tanke på lovverk. Denne delen av islam kan ikke sameksistere med norsk lov. De går på tvers av hverandre. Akkurat som moseloven ikke er forenelig med norsk lov, og dermed norsk kultur, er heller ikke de islamske lovene forenelige med norsk kultur. Både kristendommen og islam har innhold som lett leder sine tilhengere til segregering og endogami fra resten av samfunnet. Sånt bryter også med verdiene i det norske samfunnet. I praksis er det liten forskjell på kultursegregeringen man legger opp til ved å dele inn samfunnet i kunstige kulturgrupper og fordums rasesegregering. Ingen av delene fører noe godt med seg. Det du står for er hva man kaller separatisme. Endret 23. januar 2017 av Klossmajor
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #57 Skrevet 23. januar 2017 1 time siden, Klossmajor skrev: Hjelper deg ikke å skrike som en liten unge. At du oppfører deg bøllete og usivilisert glatter ikke over at du ikke evner å argumentere for deg. I likhet med mosebøkene inneholder islam påbud om hvordan man skal innrette et samfunn, også med tanke på lovverk. Denne delen av islam kan ikke sameksistere med norsk lov. De går på tvers av hverandre. Akkurat som moseloven ikke er forenelig med norsk lov, og dermed norsk kultur, er heller ikke de islamske lovene forenelige med norsk kultur. Både kristendommen og islam har innhold som lett leder sine tilhengere til segregering og endogami fra resten av samfunnet. Sånt bryter også med verdiene i det norske samfunnet. I praksis er det liten forskjell på kultursegregeringen man legger opp til ved å dele inn samfunnet i kunstige kulturgrupper og fordums rasesegregering. Ingen av delene fører noe godt med seg. Det du står for er hva man kaller separatisme. Du forstår ikke at norsk lov er over Islam og skulle Islam forandre på det, så måtte Norges Grunnlov forandres. Hva som skal til for å forandre Norsk grunnlov gir meg ro i sjelen. De som ikke vet hva som skal til for å forandre grunnloven er de som skriker og roper om farene ved Islam. Slike som deg. Anonymkode: e1b09...576
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #58 Skrevet 23. januar 2017 1 time siden, Klossmajor skrev: Hjelper deg ikke å skrike som en liten unge. At du oppfører deg bøllete og usivilisert glatter ikke over at du ikke evner å argumentere for deg. I likhet med mosebøkene inneholder islam påbud om hvordan man skal innrette et samfunn, også med tanke på lovverk. Denne delen av islam kan ikke sameksistere med norsk lov. De går på tvers av hverandre. Akkurat som moseloven ikke er forenelig med norsk lov, og dermed norsk kultur, er heller ikke de islamske lovene forenelige med norsk kultur. Både kristendommen og islam har innhold som lett leder sine tilhengere til segregering og endogami fra resten av samfunnet. Sånt bryter også med verdiene i det norske samfunnet. I praksis er det liten forskjell på kultursegregeringen man legger opp til ved å dele inn samfunnet i kunstige kulturgrupper og fordums rasesegregering. Ingen av delene fører noe godt med seg. Det du står for er hva man kaller separatisme. Og det nytter tydeligvis ikke å rope heller. Du svarer på det du ønsker jeg spurte om, som en annen politikerspire. Anonymkode: e1b09...576
Klossmajor Skrevet 23. januar 2017 #59 Skrevet 23. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og det nytter tydeligvis ikke å rope heller. Du svarer på det du ønsker jeg spurte om, som en annen politikerspire. Anonymkode: e1b09...576 Folk som hyler ut som en liten unge slik du gjør, gjør så av mangel på gode argumenter. Det er en oppførsel som knapt hører hjemme i barnehagen. Jeg svarer deg rasjonelt og grundig på det du spurte om. Hvis du ikke evner å forstå såpass har du et problem med å ta til deg og behandle informasjon. At du kaller meg politikerspire tyder bare på at du føler deg retorisk underlegen.
Klossmajor Skrevet 23. januar 2017 #60 Skrevet 23. januar 2017 (endret) 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du forstår ikke at norsk lov er over Islam og skulle Islam forandre på det, så måtte Norges Grunnlov forandres. Hva som skal til for å forandre Norsk grunnlov gir meg ro i sjelen. De som ikke vet hva som skal til for å forandre grunnloven er de som skriker og roper om farene ved Islam. Slike som deg. Anonymkode: e1b09...576 Jeg har aldri gitt uttrykk for annet enn at norsk lov står over islam. Men det er dessverre langt i fra alle som kaller seg muslimer som er enige i det. Islam har innebygget i sine religiøse skrifter et lovverk som utfordrer andre lovverk, i vårt tilfelle da det norske lovverket. Derfor kan ikke islam som helhet forenes med norsk kultur med de verdiene norsk kultur er tuftet på per i dag. Ettersom norsk kultur er en samlebetegnelse for beskrivelser av hvordan vårt samfunn går rundt, kan ikke andre elementer logisk sett ha sin plass ved siden av samfunnet samtidig som det er en del av samfunnet. Ditt andre avsnitt er hva man kaller avsporing og stråmannsargumentasjon. Det du gir uttrykk for å støtte er hva man på godt norsk kaller separatisme. Du vil legge til rette for segregering. Endret 23. januar 2017 av Klossmajor
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå