Gå til innhold

Det Glade Hjem


Aintnofun

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Jennybella skrev:

Hun er ikke flinkere med interiør,hun kopierer jo alt fra andre,har ikke en egen smak hu der

Akkurat det jeg mener også! Alt for mye er kopiert til at en kan si at hun har egen smak. Både tekst og interiør. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Horselady skrev:

Akkurat det jeg mener også! Alt for mye er kopiert til at en kan si at hun har egen smak. Både tekst og interiør. 

Hun kopierer alt til minste detalj og gjør ikke om på noe før villapaprika gjør det,det er helt utrolig at folk gir henne cred for noe som ikke er hennes eget

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Jennybella skrev:

Hun kopierer alt til minste detalj og gjør ikke om på noe før villapaprika gjør det,det er helt utrolig at folk gir henne cred for noe som ikke er hennes eget

Nå kan man vel ikke si at Villa Paprika har sin egen stil heller. Skal noen ha cred er det vel folka bak Mille Moi, siden VP har hele "katalogen" derfra. Særdeles lite nyskapende. Dessuten er det ikke så vanvittig fullpakka hos GH som hos VP. Kopiering av tekst er noe annet. Begge bloggeiere er forøvrig dårlige på å uttrykke seg skriftlig. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Observer skrev:

Nå kan man vel ikke si at Villa Paprika har sin egen stil heller. Skal noen ha cred er det vel folka bak Mille Moi, siden VP har hele "katalogen" derfra. Særdeles lite nyskapende. Dessuten er det ikke så vanvittig fullpakka hos GH som hos VP. Kopiering av tekst er noe annet. Begge bloggeiere er forøvrig dårlige på å uttrykke seg skriftlig. 

Det kan du godt si,men det å reklamere for millemoi er i mine øyne litt annerledes enn å kopiere en annen blogger,og glade hjem har kopiert villapaprika i mange år,ikke alltid millemoi har vært inn i bildet heller

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jennybella skrev:

Det kan du godt si,men det å reklamere for millemoi er i mine øyne litt annerledes enn å kopiere en annen blogger,og glade hjem har kopiert villapaprika i mange år,ikke alltid millemoi har vært inn i bildet heller

Nettopp. Problemet med Glade Hjem er at hun plagierer tekstene til folk, det er mange bloggere som har vært ofre, ikke bare VP: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste glade hjem er skikkelig god på er å lukke øra. Der er hun i en klasse for seg selv!

Hun har fått fortalt så mange ganger at det hun driver med er plagiat og at det er ulovlig. Men fortsetter som før! Like blid.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, maipai skrev:

Det eneste glade hjem er skikkelig god på er å lukke øra. Der er hun i en klasse for seg selv!

Hun har fått fortalt så mange ganger at det hun driver med er plagiat og at det er ulovlig. Men fortsetter som før! Like blid.

Jeg tror dessverre ikke at det nytte å påpeke denne plagiaten for det går dessverre ikke inn. Folk klikker seg inn på bloggen kun for å se hva bloggeren har kopiert, ikke for å bli inspirert.

Likevel så synes jeg at de som blir kopiert bør ta tak i det og kanskje anmelde for hver gang hun velger å kopiere. X antall anmeldelser hadde kanskje fått henne eller noen rundt henne til å reagere

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Isabella82 skrev:

Jeg tror dessverre ikke at det nytte å påpeke denne plagiaten for det går dessverre ikke inn. Folk klikker seg inn på bloggen kun for å se hva bloggeren har kopiert, ikke for å bli inspirert.

Likevel så synes jeg at de som blir kopiert bør ta tak i det og kanskje anmelde for hver gang hun velger å kopiere. X antall anmeldelser hadde kanskje fått henne eller noen rundt henne til å reagere

Helt enig,man må anmelde sånt,jeg hadde ikke likt hvis hun hadde kopiert alt til minste detalj fra meg,er jo mitt verk ikke hennes

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke en anmeldelse hadde blitt prioritert hos politiet allikevel, men det er forferdelig synd at en person kan holde på slik! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva fraværet til glade hjem skyldes. Har hun det travelt med å male om kanskje? Og desperat prøve å finne ut hvilken sofa vp har bestilt. Og spisestue. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dacini
21 timer siden, Isabella82 skrev:

Jeg tror dessverre ikke at det nytte å påpeke denne plagiaten for det går dessverre ikke inn. Folk klikker seg inn på bloggen kun for å se hva bloggeren har kopiert, ikke for å bli inspirert.

Likevel så synes jeg at de som blir kopiert bør ta tak i det og kanskje anmelde for hver gang hun velger å kopiere. X antall anmeldelser hadde kanskje fått henne eller noen rundt henne til å reagere

Anmelde? 

"Det er en annen blogger som hermer etter meg og bruker samme lysestaker og dytter putene ned på midten. Hun kjøper også tingene sine på samme sted som meg"

VP har på ingen måte unik stil, og selv om jeg er enig i at det er tydelig at GH hermer i stor grad så er det ikke kriminelt å ha samme stil på interiøret, ei heller å sette lysestakene på likt fat eller ha et dusin puter i sofaen. Når det gjelder kopi av skrift/tekster er det en annen sak, men bloggere er vel ikke beskyttet av åndsverksloven, så det er frekt og ugreit, men ikke ulovlig (så vidt jeg vet).

-dacini-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onbothsides
5 minutter siden, Dacini skrev:

Anmelde? 

"Det er en annen blogger som hermer etter meg og bruker samme lysestaker og dytter putene ned på midten. Hun kjøper også tingene sine på samme sted som meg"

VP har på ingen måte unik stil, og selv om jeg er enig i at det er tydelig at GH hermer i stor grad så er det ikke kriminelt å ha samme stil på interiøret, ei heller å sette lysestakene på likt fat eller ha et dusin puter i sofaen. Når det gjelder kopi av skrift/tekster er det en annen sak, men bloggere er vel ikke beskyttet av åndsverksloven, så det er frekt og ugreit, men ikke ulovlig (så vidt jeg vet).

-dacini-

Dette handler om opphavsrett og er ulovlig - så da vet du ikke. Det er ulovlig å kopiere andres tekst å bruke som sin egen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, nyher skrev:

Lurer på hva fraværet til glade hjem skyldes. Har hun det travelt med å male om kanskje? Og desperat prøve å finne ut hvilken sofa vp har bestilt. Og spisestue. 

Hun sitter å venter til villapaprika får sin nye sofa,så hun kan kopiere fordi hun klarer ikke å inspirere selv

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dacini
1 time siden, Onbothsides skrev:

Dette handler om opphavsrett og er ulovlig - så da vet du ikke. Det er ulovlig å kopiere andres tekst å bruke som sin egen.

Ok, jeg ser her http://www.kommunikasjon.no/bransjen/nyheter/hvem-eier-min-blogg at direkte kopi av bilder og tekst fra blogg ikke er tillatt, og det anbefales at man copyrighter tekst og foto, så ja - du har rett i at jeg ikke visste dette. Dog har jeg sett at GH ikke nødvendigvis kopierer teksten 100% og det vil være vanskelig å skulle gå til rettslige skritt mot henne, samme hvor ugreit jeg syns kopieringen er.

-dacini-

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, nyher skrev:

Lurer på hva fraværet til glade hjem skyldes. Har hun det travelt med å male om kanskje? Og desperat prøve å finne ut hvilken sofa vp har bestilt. Og spisestue. 

Jeg tror hun er i London.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På Wed Mar 15 2017 den 20.35, Hummingbird2 skrev:

Nå er det vel bare et spørsmål om tid før GH kommer kjørende på en slik råtass: https://imgur.com/a/LAqYG 

😂😂😂😂😂😂😂

 

😂😂😂😂😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dacini skrev:

Ok, jeg ser her http://www.kommunikasjon.no/bransjen/nyheter/hvem-eier-min-blogg at direkte kopi av bilder og tekst fra blogg ikke er tillatt, og det anbefales at man copyrighter tekst og foto, så ja - du har rett i at jeg ikke visste dette. Dog har jeg sett at GH ikke nødvendigvis kopierer teksten 100% og det vil være vanskelig å skulle gå til rettslige skritt mot henne, samme hvor ugreit jeg syns kopieringen er.

-dacini-

 

Hun har kopiert direkte av tekster flere ganger, men har gjerne endret når det snakkes om her eller på Facebook. Om jeg stjeler en hvit bukse for å så farge den svart så gjør ikke det tyveriet noe mindre ulovlig. 

Kan også legge til at hun har publisert hele dikt fra andre bloggere som hun påstod at hun hadde skrevet selv. Bloggeren Stein i havet tok et ganske kraftig oppgjøred GH da diktet hennes ble stjålet. Hvorfor hun ikke anmeldte vet jeg ikke.

Jeg ser flere her nevne at GH sine tekster kun ligner på andres tekster, da vil jeg informere dere om at GH har hatt direkte avskrift av andre bloggeres innlegg mange mange ganger. Hun endrer det som sagt etter kritikk, men det er likevel skjedd et plagiat. Ha det i bakhodet neste gang dere vil påpeke at GH ikke kopierer tekster rett av.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja så var det kjøkken inspirasjon,med samme begynnelsen på tekst og samme oppsett på benker ,herregud få deg et liv Ine og finn på ting selv

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...