Gå til innhold

Føler meg ignorert av kvinner på Tinder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men herregud da, så finn en deit en annen plass.

Dere har fått mange innspill her men tar ingenting til dere, det er ikke alle forunt å lykkes på alle fronter.

Anonymkode: 0ba2a...b17

Hvis du hadde lest innleggene mine hadde du sett at jeg allerede har sagt at man burde date et annet sted. 

Innspillet til Derp er å få bedre samtaleteknikk, men det hjelper ikke når du ikke har noen å skrive en samtale med eller blir ignorert av de 2-3 du har matcher med. 

Nei, menn har ikke lov til å ytre frustrasjon, det er i alle fall registrert. 

Anonymkode: 64806...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Nei, menn har ikke lov til å ytre frustrasjon, det er i alle fall registrert. 

Anonymkode: 64806...f1e

Selvfølgelig har menn lov til å lufte sin frustrasjon, men vi kvinner er ikke særlig glad i å bli skjært over en kam. Det er vel strengt tatt ikke dere menn heller 😉

Det er ganske frustrerende når du vet selv hvordan du oppfører deg når det kommer til nettdating/Tinder, men du blir avskjært med at statistikken sier at kvinner oppfører seg anderledes. Derfor lyver du med hvordan du fremstiller deg selv, fordi alle kvinner går for de samme mennene, og faller for drittsekkene. Det blir plagsomt å forholde seg til i lengden, og er dessuten ikke særlig sjarmerende...

Her er det itillegg ett par logiske brister i mine øyne... All statistikk er utformet på bakgrunn av et stort utvalg, hvor mange er i midten, og noen er i ytterkantene. Denne statistikken blir jo også utformet med tanke på bruken, dersom man er veldig aktiv, så drar man vel statistikken opp... Derfor sier det seg selv at ikke alle oppfører seg slik det blir beskrevet. De som oppfører seg slik, bruker gjerne datingsidene/appen lengre enn de som er ute etter noe seriøst, og ikke nødvendigvis går utelukkende etter utseende(?). Som dere sier selv så ønsker jo ikke drittsekkene å inngå forhold, noe som kan føre til at man er raskt tilbake igjen på appen. (Stemmer ikke det?..). Dessuten, hvor mange matcher trenger man egentlig? Det er vel bare meningen man skal finne 1 person dersom man er på jakt etter noe seriøst, er det ikke?..

Jeg sier masse lykke til, ikke gi opp! Alle kvinner går ikke utelukkende etter utseende, på samme måte som alle mannfolk ikke er drittsekker 😉

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, menn har ikke lov til å ytre frustrasjon, det er i alle fall registrert. 

Anonymkode: 64806...f1e

Ikke? Eneste dere gjør. OG på et kvinneforum til og med.

Anonymkode: a3807...cf8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/13/2017 den 13.30, AnonymBruker skrev:

Hvis du hadde lest innleggene mine hadde du sett at jeg allerede har sagt at man burde date et annet sted. 

Innspillet til Derp er å få bedre samtaleteknikk, men det hjelper ikke når du ikke har noen å skrive en samtale med eller blir ignorert av de 2-3 du har matcher med. 

Nei, menn har ikke lov til å ytre frustrasjon, det er i alle fall registrert. 

Anonymkode: 64806...f1e

Det er lov å ytre frustrasjon, men da forventes det også at det er en forståelse for at dating kan være frustrerende for kvinner også. 

Min erfaring er at når jeg trenger et "stakkars deg, livet er urettferdig"-svar uten noen form for kritiske spørsmål så er mamma den beste å gå til. Når du poster på et nettforum så forventer jeg at det er fordi du søker råd om hva du kan gjøre for å forbedre situasjonen. Men, du ville kanskje bare klage litt? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vanskelig å ha samtaler med ukjente på nett. I alle fall over litt lenger tidsrom. 

Anonymkode: 03a94...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er tinder- tråd nummer n.

Og den er gjenkjennbar. Temperaturen blir høy, og det handler om menn som ikke får respons/ blir oversett eller kvinner som opplever at de går inn i det reneste harem, eller blir del av mangepartnerprosjektet til en eller annen (fem på ei helg eller hundre på et år eller noe sånt). Folk som er såret og nedbrutt på begge sider.

Tinder er ikke magisk. Det er et supplement, og du finner noen i nærheten, men noen som du ikke har omgang med fra før. Men det gjelder å ha en profil som er bra nok til at du får matcher. Jeg hadde vel en OK profil, ser rimelig bra ut billedmessig, over gjennomsnitt og median, og matchet med ett av 20-25 høyreswipe. Det er om lag 4%-5% treff. Men jeg veit ikke hvor mange som utviste noen større aktivitet på tinder. Og det kan hende at profilteksten min var litt for kjepphøy - skulle kanskje vært litt mer underdanig og apologetisk, mindre selvbevisst. I alle fall, så hadde jeg hjelp av noen venninner til å plukke ut bilder (pellet ut bilder på fb og ba de velge mellom) - jeg ble overrasket over hva de valgte, hvor samstemte de var og hvor forskjellig det var fra det jeg hadde trodd skulle funke. Men disse tre likte profilteksten. Man får ikke sagt så mye om seg selv, derfor må man presentere seg i det usagte. (Man kan ikke skrive intelligent, men oppkjeftig fyr med masse humor - man må skrive frekkt og vittig).

TS har åpenbart en profil som funker bedre enn min gjorde. Men så kommer han fort ned på mitt nivå så snart matchen er et faktum og man begynner å tekste. 

Knepet er nok for det første ikke å tekste så alt for mye og lenge, men å fokusere seg på å få en avtale om å møtes. Men så var det kunsten å få det til.

Tinder har vært her en tid, og det er for lengst oppdaget og gjennomanalysert av all verdens playere og rundbrennere. Jeg vet om at det er de som har samlet opp matcher, og hatt seg med tre á fem forskjellige på ei oval helg. Sannheten er jo den, at Tinder er sjekkestedet fra helvete. I gamle dager, på et diskotek, så ville man se at de tøffeste typene stod med flere damer. De litt mindre tøffe ei eller kanskje to, mens de fleste hang for seg selv. Poenget var at damene så det. Han der er for opptatt med sine fem og det er lite vits i å stille seg i kø. Og med litt realisme i sin egen attraktivitet der og da, så traff de en fyr som var passe. Ikke slik på Tinder. Der kan en fyr, han trenger ikke å være særlig attraktiv: hvis han har noen fine bilder av seg selv, en profiltekst som treffer og er glatt nok i kjeften, kan han jonglere både tjue og tretti matcher som han vil, og matchene hans de vet ikke om hverandre. Damene, de opplever at de har sjans på de beste, de ser ikke som på nattklubben at han og han er omsvermet, og en fyr som da ikke har så mye arbeid lagt ned i profilen (f.eks fordi han er på arbeid om dagene eller også har andre interesser enn å finne ut hvordan han kan dra flest mulig damer på smoothest mulig vis) har ikke sjans om å nå opp mot slikt. Kvinnene på sin side, blir tiltrukket av den som danser paringsdansen best.

Så.

Tinder var en bra løsning så lenge det enda var mulig å få til noe på tross av at du gjorde feil der, men nå er det såpass mange mannlige brukere som gjør alt rett, at en alminnelig mann, han har ikke sjans der, mer tror jeg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.1.2017 den 21.49, Derpderp skrev:

Hadde det ikke vært for generaliseringen om at menn er logiske, mens vi damer flyter på følelser hadde jeg slengt inn en like ;)

Synes begge eksemplene var gode, for det er tinderkillers deluxe. På eksempel nummer to ser de aller fleste at det åpenbart er en tilnærming som ikke gir så mye mer, men mange velger å satse på den for the odd chance at det faktisk skal funke.

Den første der, derimot, den tror jeg ikke mange skjønner hvorfor feiler. Jeg synes den er ganske effin´ubrukelig, og skal prøve å forklare hvorfor.

- hei Lise !  Hvordan går det! Hva forventer du at hun skal svare? Gi deg en genuin innsikt i en dag som kan ha vært frustrerende, tung, travel, eller god knows what. Dere kjenner ikke hverandre, og å forvente noen form for personlig innsikt på dette stadiet er latterlig. Dersom du spør ei random dame på Kiwi det samme så svarer hun sannsynligvis "Bare bra. Jeg skulle bare hatt jordbærsyltetøyet, kunne du flyttet deg slik at jeg får tak i det?"
- bare bra, og du? Nemlig. Du er ikke noe nærmere nå enn før du matchet. Du er nesten heldig for å få spørsmålet i retur. Skal du svare henne ærlig og åpne livet ditt og gjøre deg sårbar?
- Jo takk, bra her også :):) , så hva driver du dagene med? Trodde ikke det, nei. Du gir ennå ingen som helst innsikt i hvem du er, i tillegg legger du til et generelt spørsmål som sannsynligvis har blitt snakket om i profilen hennes gjennom tekst eller bilder. Hva tenker du hu skal svare her? Noe om kompleksiteten i jobben eller studiene sine? En personlig anekdote om hvorfor hun tar valgene hun har tatt for å havne i jobben eller på studiene? 
- studerer, henger med venner, og liker å trene. Ikke det. Ennå er det bare høflighetsfraser. Ingen innsikt i hvem jenta eller du er, men hun kjenner garantert at du forventer at hun skal by på seg selv uten at du har gitt henne noe av deg selv.
- så kult!  hva studerer du da? Hva er det egentlig du synes er så kult? At hun gjør de tre vanligste tingene i landet? Denne typen fluff er slitsomt. Du prøver åpenbart å lage en kunstig bra stemning fordi du allerede vet at dere har en rævva start. Å spørre hva hun studerer er forsåvidt greit. Jeg skal gi deg en innsikt i menns skriftspråk på tinder. Vet du hva det ordet jeg ser mest er? "Da", "da-da-da-da-da". Overalt da´er menn. Jeg skjønner jo at det er for å virke rund, åpen og for uskadeliggjøre seg selv, men herregud så slitsomt det er med 200 da´er om dagen ass. Litt avhengig av hvordan dialogen er før da´en begynner å regne så synes jeg det virker som om du fordummer språket for å snakke på "mitt" nivå. Det er så turnoff. Når jeg snakker med fireåringer bruker jeg mye "da", ikke i dialog med voksne mennesker. Ugh.
-Samfunnsfag på andre året. Du har tapt, and you know it. Denne blir kasta ut for good measure. Merk at du har ennå ikke bydd på deg selv på noen som helst måte. 
- Åhh,så kult, så du liker samfunn og slikt? Here we go again, dumb it down a bit more will you? Hun studerer på andre året og er åpenbart kapabel til å føre en samtale om emnet beyond "samfunn og slikt". Du har undervurdert henne, og hun er sannsynligvis ikke så keen på å føre en diskusjon om faget hennes på dette nivået.
......MATCH DELETED.....   - and right she did.

Det jeg undrer meg over er - hvorfor er det mannen som må drive hele samtalen? Om kvinnen ønsker et annet fokus så kan hun vel legge opp til det på egen maskin?

Om du ønsker vite mer om mannen og ikke er interessert i "fluff" som du kaller det ; så spør han om det du lurer på!

Jeg syntes det blir for dumt at mannen må dra hele lasset og at matchen blir slettet eller kontakt opphører så raskt mannen slutter stille spørsmål. Det stilles enorme krav til mannen når man tar kontakt. Man må være kreativ, unik, spennende, vittig, morsom, interessert, sårbar men samtidig sterk, voksen men fremdeles ha barnet i seg og listen fortsetter i det uendelige. 

Det er derimot ingen krav for ei dame. 

Selv tenker jeg at verdens mest brukte åpningsreplikk "Hei. Hvordan går det?" bør være mer enn bra nok - selv for de med prinsessenykker. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, WubWub skrev:

Det jeg undrer meg over er - hvorfor er det mannen som må drive hele samtalen? Om kvinnen ønsker et annet fokus så kan hun vel legge opp til det på egen maskin?

Om du ønsker vite mer om mannen og ikke er interessert i "fluff" som du kaller det ; så spør han om det du lurer på!

Jeg syntes det blir for dumt at mannen må dra hele lasset og at matchen blir slettet eller kontakt opphører så raskt mannen slutter stille spørsmål. Det stilles enorme krav til mannen når man tar kontakt. Man må være kreativ, unik, spennende, vittig, morsom, interessert, sårbar men samtidig sterk, voksen men fremdeles ha barnet i seg og listen fortsetter i det uendelige. 

Det er derimot ingen krav for ei dame. 

Selv tenker jeg at verdens mest brukte åpningsreplikk "Hei. Hvordan går det?" bør være mer enn bra nok - selv for de med prinsessenykker. 

Jeg er så enig i deg med dette. Det er ofte slik man starter samtaler i det virkelige liv og ingen klager over det da. Hvorfor skal det være annerledes på nett? Må si jeg foretrekker denne åpningen over flere andre "teknikker" som blir brukt. Man lærer ikke hverandre å kjenne etter de første tre meldingene uansett, så hvorfor er det da en så stor sak om man starter samtalen slik. Og det er heller ikke så vanskelig å holde samtalen gående etter en slik åpning om begge prøver.

Anonymkode: 726e4...1a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, WubWub skrev:

Det jeg undrer meg over er - hvorfor er det mannen som må drive hele samtalen? Om kvinnen ønsker et annet fokus så kan hun vel legge opp til det på egen maskin?

Om du ønsker vite mer om mannen og ikke er interessert i "fluff" som du kaller det ; så spør han om det du lurer på!

Jeg syntes det blir for dumt at mannen må dra hele lasset og at matchen blir slettet eller kontakt opphører så raskt mannen slutter stille spørsmål. Det stilles enorme krav til mannen når man tar kontakt. Man må være kreativ, unik, spennende, vittig, morsom, interessert, sårbar men samtidig sterk, voksen men fremdeles ha barnet i seg og listen fortsetter i det uendelige. 

Det er derimot ingen krav for ei dame. 

Selv tenker jeg at verdens mest brukte åpningsreplikk "Hei. Hvordan går det?" bør være mer enn bra nok - selv for de med prinsessenykker. 

 Jeg har lagt opp svaret slik fordi det er en mann som spør etter tips og ikke får i gang samtalen, as simple as that. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/10/2017 den 1.43, Svinepels skrev:

Mitt intrykke er at de aller fleste damer på tinder (jeg kan ikke snakke for mennene for jeg har aldri matchet med en mann) har store utfordringer med å føre en samtale over tekst. De bruker tinder som ren underholdning, og det eneste de vil ha ut av appen er å se på stakkars menn som desperat forsøker å være morsom og sjarmerende, samtidig som han ikke skal virke desperat eller creepy, men han må være direkte og virke interessert, men er han for ivrig på å møtes så blir det skummelt og man må ignorere vedkommende (ikke slette match, bare ignorere slik at han står på matchlista som enda et trofé blandt alle de mennene som ikke nådde opp, kun ved hjelp av max 6 bilder og en tekstboks.)

Er glad for at jeg ikke gikk hen og havnet på tinder, gitt.

Anonymkode: 244f2...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er glad for at jeg ikke gikk hen og havnet på tinder, gitt.

Anonymkode: 244f2...dd3

Det er et hælvete der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kvinne på tinder er det slik for meg at de som gidder å legge litt i svarene sine er de jeg snakker videre med. Hvis for eksempel noen spør meg om noe, svarer jeg gjerne litt utfyllende slik at vi kan ha en samtale i stedet for et "intervju" hvor det kun bli korte spørsmål og svar, frem og tilbake. Dersom jeg ikke får samme type respons tilbake på det jeg sier, altså utfyllende eller svar som fører samtalen videre, går jeg fort lei. Jeg er selv glad i å ha samtaler, og ser derfor etter noen som liker og en flink på nettopp dette. 

Anonymkode: aeab3...06d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg bare svare for meg selv, jeg opplevde det litt komisk at jeg sikkert får match med 99,9% av de jeg høyresveiper på tinder. Jeg ser helt normal ut, men ikke all that, dessuten har jeg ingen profiltekst. Skal også endel til for at jeg sveiper til høyre, da har du allerede vekket interessen min...

jeg skam innrømme at jeg til nå ikke har startet en samtale, MEN jeg svarer alle som skriver til meg. Dessverre synes jeg mange kommer veldig "hardt" ut, det er liksom: hva søker du? Barn? Skal vi treffes i morgen? Det blir litt voldsomt for meg, jeg vil chatte litt først, før jeg møter noen. Og jeg synes det er vanskelig å si hva jeg søker, livet er bra men det hadde selvfølgelig vært hyggelig å dele det med noen, men ikke for enhver pris...

Jeg har kun møtt en derfra (og treffer han enda...) forskjellen var at han viste interesse til å finne ut hvem jeg var (og motsatt), uten å stresse noe som helst. Etter å ha chattet en stund på tinder ble vi venner på snap, og etter enda en stund der var det faktisk jeg som spurte om å møtes...

er 36 og har satt 35-45 som alder på mennene om det har noe å si...

Anonymkode: 9f572...b3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slettet profilen min igår.. Tinder ble for kjedelig selv med mange matcher. Så blir en drittlei av spørsmål som "hvem er du da" for tjuende gang på chat.. Folk kan en møte in real life, prøv det! Rimelig patetisk om en knulle app skal ødelegge selvtilliten til folk😂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Poppeloppane skrev:

Rimelig patetisk om en knulle app skal ødelegge selvtilliten til folk😂 

Rimelig patetisk om man må være så nedlatende og belærende om mennesker som man ikke aner noe om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Miklo Velka skrev:

Rimelig patetisk om man må være så nedlatende og belærende om mennesker som man ikke aner noe om.

Enig med deg. Ellers må jeg bare si at jeg ikke skjønner hva du gjør i denne tråden, da du virker som den perfekte tinder-match for meg. Har selvfølgelig ikke sett tinder-profilen din, men har sett bilder av deg og lest mye av det du har skrevet her inne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Rosaboble15 skrev:

Enig med deg. Ellers må jeg bare si at jeg ikke skjønner hva du gjør i denne tråden, da du virker som den perfekte tinder-match for meg. Har selvfølgelig ikke sett tinder-profilen din, men har sett bilder av deg og lest mye av det du har skrevet her inne. 

Nei. Du ser ikke ut som en 18 år gammel glamourmodell vet du,så da er han ikke interessert. De menn som sier de ikke får matcher mener bare at de ikke får matcher med de aller peneste. Menn sikter veldig høyt og ignorereR alle andre kvinner.

Anonymkode: 7c7a2...55d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...