Gå til innhold

Føler meg ignorert av kvinner på Tinder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Derpderp skrev:

Så du har egentlig ikke noe forbedringspotensiale eller noen mulighet for å endre taktikk? Hva ønsker du å få ut av denne tråden da?

For på hvorfor damene forsvinner er jo relativt lett. De mister interessen. Kanskje var den ikke sterk nok i begynnelsen, og ble ikke forsterket gjennom samtalen. Kanskje var den sterkere ved sveipen men forsvant i samtalen. Fellesnevneren for alle jentene du har opplevd det med er jo deg, så den eneste muligheten du har for å gjøre det bedre er å jobbe med deg. Det betyr ikke at det er noe galt med deg, hverken med personligheten eller utseende, men at du må presentere deg selv på en annen måte.

 

Kanskje noen andre damer kan kommentere på dette, men for min del sveiper jeg ikke til høyre fordi han SKAL jeg bli kjent med - jeg sveiper til høyre for å se om dette KANSKJE er noen jeg vil bli kjent med. Høyresveipen er et kanskje, ikke en garanti.

Da har vi sikkert ulike forutsetninger, for jeg vil gjerne bli kjent med de jeg sveiper høyre på. Men når du skriver kanskje bli kjent, hva legger du i det? Trodde forutsetninger med tinder var at man sveiper til høyre på de man ønsket å bli kjent med/kunne tenke seg å prate med. Er det ikke da bedre å sveipe på de man absolutt kunne tenke seg å bli kjent med?

Flere her har jo skrevet hvordan de foretrekker at en samtale starter - altså å kommentere noe på profil/bilde - og det er det jeg gjør, så da sliter jeg med å se hva jeg kan gjøre annerledes.  

Anonymkode: 53bd8...05c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Hjelpe meg for noen vanvitte krav kvinner setter. Man må være profesjonell komiker og ha mastergrad i psykologi bare for å få i gang en samtale med dere på tinder.

Dette i tillegg til at man må se ut som en fotomodell for å i det hele tatt få en match.  

Anonymkode: 2c8e5...66f

Neida, alle er ikke så krevende på samtalen som dette eksemplet tilsier. 

Og fotomodell krav, det er noe bare dere menn tror. 

En gang jeg var på første date med en fyr tenkte jeg i det jeg så han "Ånei! Han er mye kjekkere enn på bildet" - hadde jeg visst det hadde jeg ikke truffet han. De 50 andre datene jeg har vært på har lignet seg selv ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da har vi sikkert ulike forutsetninger, for jeg vil gjerne bli kjent med de jeg sveiper høyre på. Men når du skriver kanskje bli kjent, hva legger du i det? Trodde forutsetninger med tinder var at man sveiper til høyre på de man ønsket å bli kjent med/kunne tenke seg å prate med. Er det ikke da bedre å sveipe på de man absolutt kunne tenke seg å bli kjent med?

Flere her har jo skrevet hvordan de foretrekker at en samtale starter - altså å kommentere noe på profil/bilde - og det er det jeg gjør, så da sliter jeg med å se hva jeg kan gjøre annerledes.  

Anonymkode: 53bd8...05c

Det er vanskelig ut i fra en profil å vite at denne mannen SKAL jeg bli kjent med som @Derpderp skrev. Jeg sveiper også på mange "kanskjer". Hvis det da blir mange som tar kontakt er det de jeg har best magefølelse på som jeg fortsetter dialogen med. Magefølelsen er jo da en kombinasjon av profiltekst, bilder, felles kjente, inntrykk av match på verdier og inetersser samt samtalen. 

Kanskje du skal begynne å sveipe litt mer til hlyre istedenfor å klage på alle Tinder-damer? 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om jenter leser profiler, men regner med de gjør det når de er ganske selektive, men om man leser hva jeg har skrevet  som profiltekst så bør man vite akkurat hva som "kommer". 

Ser på meg selv som en sosialt oppegående person, så jeg tilpasser på sett og vis meldingen på den type menneske jeg tror hun er (eller håper hun er), altså en som ikke tar ting og seg selv så høytidelig (slik jeg prøver å fremstå gjennom min egen profiltekst, sammen med tre relativt "laidbacke" bilder).  

Anonymkode: 53bd8...05c

Nå ble jeg nysgjerrig på hva som står i teksten din ;)

Endret av A-nonym
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, A-nonym skrev:

Det er vanskelig ut i fra en profil å vite at denne mannen SKAL jeg bli kjent med som @Derpderp skrev. Jeg sveiper også på mange "kanskjer". Hvis det da blir mange som tar kontakt er det de jeg har best magefølelse på som jeg fortsetter dialogen med. Magefølelsen er jo da en kombinasjon av profiltekst, bilder, felles kjente, inntrykk av match på verdier og inetersser samt samtalen. 

Kanskje du skal begynne å sveipe litt mer til hlyre istedenfor å klage på alle Tinder-damer? 

Skjønner, jeg trodde kanskje at siden jenter var mer selektive enn menn, at de dermed sveipet på menn som de ønsket å bli kjent med. Så da er det mulig at jeg er i den kanskje-kategorien hos de fleste, og dermed er det mange som egentlig ikke er så interessert? Som jeg skrev tidligere så føler jeg jo at nesten alle like gjerne kunne sveipet meg til venstre. 

Jeg sveiper forresten høyre på omtrent halvparten, å sveipe på flere blir bare tull, da jeg ikke har noen interesse av å bli kjent med folk jeg åpenbart ikke matcher med. Vet ikke hvordan du tolker dette som klaging, for jeg var mer nysgjerrig på hvorfor problemstillingen min er slik den er. 

Men tror dere muligens har gitt meg svaret nå. Får se om jeg kan gjøre profilen mer spennende på et vis. 

Anonymkode: 53bd8...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Hjelpe meg for noen vanvitte krav kvinner setter. Man må være profesjonell komiker og ha mastergrad i psykologi bare for å få i gang en samtale med dere på tinder.

Dette i tillegg til at man må se ut som en fotomodell for å i det hele tatt få en match.  

Anonymkode: 2c8e5...66f

Man må overhodet ikke være komiker, ha en master i psykologo og være fotomodell. Det er ingen som har sagt det. Jeg ser vel strengt talt ganske mange i tråden som sier at man ikke trenger å være fotomodell, men at vanelig er helt greit. Det man må gjøre er å klare å dekode hva som skal til på tinder for å slå gjennom, og ikke bare stange hodet i veggen med at "sånn er jeg og dette skal gjøres kompromissløst på den måten jeg har bestemt er best, uansett hva resultatet er og hvilke tilbakemeldinger jeg får eller ikke får. dersom approachen min i dette ene mediumet feiler så sier alle kvinner der ute at jeg ikke når opp som mann. Disse kvinnene suger, og det er deres feil at jeg feiler.". Man må være leken og fleksibel, og innse at på dette området er det kvinnene og ikke mannen som bestemmer hva som funker - så du må innrette deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest canacas
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å skrive sånn som dere menn gjør her inne, du søker jo de mest attraktive jentene. Jentene i den alderen er jo de alle vil ha, så da er det jo flere om beinet. Hvorfor søker du ikke etter noen på 35+ nærmere din alder?

Jeg synes det er litt rart hvordan vi kvinner blir fortalt av menn her inne at vi kun søker de peneste mennene og bør være glad om de i det hele tatt gidder å ligge med oss eller svare, samtidig som det forventes evig sympati for menn som ikke lykkes på Tinder.

Anonymkode: a3807...cf8

Helt vanvittig ekstremt enig! Menn SKAL plukke fra øverste hylle, og vi kvinner SKAL gå nedover i ligaen for å please nevnte menn. Det er slik jeg leser alle tråder her på KG. Seriøst. 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Er alltid jeg som må ta initiativ til samtaler, ellers så skjer det jo ingenting. Så sånn sett har jeg jo allerede der vist interesse, men om kvinner ikke viser interessen gjensidig ved å svare annet en veldig kort/uinteressant/ikke svare i det hele tatt så er det jo ikke noe incentiv for å forsette. En samtale skal jo tross alt gå to veier, ikke en. Det er ikke motiverende å fortsette en samtale når du får 1-3 ord som svar. Er jo helt umulig å bli kjent med en person gjennom så korte setninger.

Foresten er jeg enig med flere her som at "hva skjer/hva jobber du med" osv er kjedelige meldinger, derfor kommenterer jeg noe ved bildene eller tekst for å få igang en uformell og løs samtale.  

Anonymkode: 53bd8...05c

Jeg tar alltid initiativ på Tinder, når jeg brukte den. Jeg ble drittlei en dag og skrev til alle matchene. Ulik melding på de alle. Men noe morsomt, og kreativt. IKKE sex-relatert. De jeg fikk respons fra var morsomme, og kom gjerne med bra comebacks. Så da fikk jeg i alle fall funnet ut hvem som har den samme sære humoren som meg selv. 

De som har tatt initiativ med meg har utelukkende spurt om sex. Jeg har ganske stuerene bilder, ingen kløft og lite hud, og aldri aldri duckface. 

12 timer siden, Miklo Velka skrev:

Alderen min får jeg ikke gjort mye med. Jeg kunne gått lenger ned enn 25, men det synes jeg blir for ungt, pluss at ingen på den alderen uansett ikke ville vært interessert. Jeg kunne satt laveste alder til rundt 30, men da begrenser jeg meg ved å velge bort mange i en bestemt aldersgruppe. Jeg kunne gått over min egen alder, men det er det samme som de på 18-25, at jeg ikke føler meg tilpass med det, da det blir for store forskjeller i personlighet, interesser, livserfaring osv.

Hvordan kan personlighet, interesser og livserfaring være så mismatch med en på 40 (du er i slutten av 30-årene?) men være innertier med ei på 25? Lurer nå på om du diskvalifiserer deg selv ved å faktisk være enkel.. Sorry, men det ville forklart en hel del. 

12 timer siden, Sykkelkopp skrev:

Jeg vet ikke hvor mange menn det er som ser på seg selv som i topphyllen når de er på tinder altså. I begynnelsen kanskje, men så treffer virkeligheten dem. En lav høyresveiperate for en mann er kanskje 30%. For en dame? 5%?. Menn har en gjennomsnittlig matchrate på 7% av de de sveiper til høyre på. Men for en gjennomsnittlig mann vil det være lavere(de mest attraktive drar opp)

De fleste jenter har ikke særlig utfylt profil. Og de som har?... "if you can't handle me at my worst you dont deserve me at my best". "bonus om du er over 185" "instagram *dollface99*" "På fritiden liker jeg å ha det gøy og høre på bra musikk, og være med venner og sånt åsså gå på byen" Det kan de svare på spørsmål om hva de liker å gjøre og. SERIØST de har ingen personlighet, interesse, lidenskap. Ingenting som gjør dem unike. De er tomme skall som bare lever  akkurat som alle andre, ser pen ut, kjøper de samme hipsterklærne for å skille seg ut og sprer bena for oppmerksomhet. Meningene deres er gjennomsnitt av det som er mest populært å mene i samfunnet, og det venninnegjengen mener for øyeblikket. De har ETT overflateargument fordi ingen utfordrer dem noensinne til å egentlig forklare meningen.  Ikke vet de det selv heller. Ikke egentlig.(om det skjer så løses det lett med personangrep). Og så lurer de på hvorfor menn bare vil ha sex?

 Men de som har skikkelig bio får såklart pluss. Jeg snakker med ganske mange ulike typer. Enkelte jenter er jo veldig givende. Men det må letes godt

Jenter med personlighet :hjerter_rundt:

Dette tror jeg er svært aldersrelatert. Og det slo meg da jeg leste gjennom tråden. Jeg kjenner meg ikke igjen i noe som helst av hva dere beskriver ift jenter/kvinner på Tinder. I'm too old for this shit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner, jeg trodde kanskje at siden jenter var mer selektive enn menn, at de dermed sveipet på menn som de ønsket å bli kjent med. Så da er det mulig at jeg er i den kanskje-kategorien hos de fleste, og dermed er det mange som egentlig ikke er så interessert? Som jeg skrev tidligere så føler jeg jo at nesten alle like gjerne kunne sveipet meg til venstre. 

Jeg sveiper forresten høyre på omtrent halvparten, å sveipe på flere blir bare tull, da jeg ikke har noen interesse av å bli kjent med folk jeg åpenbart ikke matcher med. Vet ikke hvordan du tolker dette som klaging, for jeg var mer nysgjerrig på hvorfor problemstillingen min er slik den er. 

Men tror dere muligens har gitt meg svaret nå. Får se om jeg kan gjøre profilen mer spennende på et vis. 

Anonymkode: 53bd8...05c

Kan ikke svare for andre enn meg selv og de venninnene jeg snakker med om dating. Men vi sveiper på mange kanskjer. 

Ikke vær lei deg for at du er en kanskje. Jeg har vært på date med mange jeg i utgangspunktet var usikker på. Nå har det jo ikke blitt noe da, så sånn sett hadde jeg hatt samme resultat om jeg ikke hadde sveipet i det hele tatt :a034:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
3 minutter siden, A-nonym skrev:

Kan ikke svare for andre enn meg selv og de venninnene jeg snakker med om dating. Men vi sveiper på mange kanskjer. 

Ikke vær lei deg for at du er en kanskje. Jeg har vært på date med mange jeg i utgangspunktet var usikker på. Nå har det jo ikke blitt noe da, så sånn sett hadde jeg hatt samme resultat om jeg ikke hadde sveipet i det hele tatt :a034:

Jeg sveipet også mange kanskje. Egentlig er alle kanskje. Man har jo ingen anelse om hvem som gjemmer seg bak bildene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, canacas skrev:

Jeg sveipet også mange kanskje. Egentlig er alle kanskje. Man har jo ingen anelse om hvem som gjemmer seg bak bildene. 

Enig, alle er egentlig kanskje. 

Men, noen litt mer enn andre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med mindre du er utrolig kjekk eller har noen spennende/stilige ting du kan tilby damene, så har du egentlig lite å gjøre på tinder. Vanlige menn vil generelt få lite respons på tinder.
Er ikke det at det er noe galt med dem, men det er så mange menn for kvinnene å velge i at de fleste faller for de samme beste 10%.
 

Endret av herremann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, canacas skrev:

Jeg sveipet også mange kanskje. Egentlig er alle kanskje. Man har jo ingen anelse om hvem som gjemmer seg bak bildene. 

Ja enig, men er det ikke derfor man starter en samtale, for å bli kjent slik at kanskje blir ja eller nei? Det er jo umulig å få noe særlig inntrykk av en person gjennom 1-2 meldinger. 

Anonymkode: 53bd8...05c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja enig, men er det ikke derfor man starter en samtale, for å bli kjent slik at kanskje blir ja eller nei? Det er jo umulig å få noe særlig inntrykk av en person gjennom 1-2 meldinger. 

Anonymkode: 53bd8...05c

Helt enig! Det er kjipt at folk matcher og lar være å skrive. Jeg er helt enig, og det er også noe av grunnen til at Tinder ikke er noe for meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, A-nonym skrev:

Kan ikke svare for andre enn meg selv og de venninnene jeg snakker med om dating. Men vi sveiper på mange kanskjer.

Selvfølgelig vet man ikke om man liker en person kun ved å se et par bilder, men om "kanskjene" er så mye kanskje at man ikke gidder å svare så skjønner jeg ikke helt vitsen med å ha sveipet mot høyre i det hele tatt.

Det er en ting å ikke svare på sukker etc. hvor man kan sende meldinger til hvem som helst uten å ha "matchet" først, men når man faktisk har matchet så blir det egentlig litt uhøfelig å ikke svare.. Skylder man på at man ikke kan svare alle fordi man kun vil konsentrere seg om en eller to matcher av gangen, så bør man kanskje ikke sveipe på så mange da..

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Miklo Velka skrev:

Jeg gjør jo det, men tro meg, de liker meg ikke noe bedre de heller.

Så for å holde meg til stereotypene så skal jeg sende deg penisbilde på PM, og spørre når vi skal ha sex, siden det er det alle menn gjør?

Alderen min får jeg ikke gjort mye med. Jeg kunne gått lenger ned enn 25, men det synes jeg blir for ungt, pluss at ingen på den alderen uansett ikke ville vært interessert. Jeg kunne satt laveste alder til rundt 30, men da begrenser jeg meg ved å velge bort mange i en bestemt aldersgruppe. Jeg kunne gått over min egen alder, men det er det samme som de på 18-25, at jeg ikke føler meg tilpass med det, da det blir for store forskjeller i personlighet, interesser, livserfaring osv.

Det kan være aldersgruppen du søker er en del av problemet for at du ikke får respons. Jeg synes det er skikkelig turn-off når menn søker betydelig yngre jenter, og ikke søker noen eldre enn seg selv. Da tenker jeg med en gang at han er umoden, overfladisk, opptatt av utseendet og ikke ute etter noe seriøst. Sånne menn gir jeg meget sjelden en sjanse. 

At du på nesten førti søker jenter fra 25 år og opp til noen år yngre enn deg selv (og ikke engang samme alder som deg), vil nok ikke bli sett på som positivt og seriøst av de fleste jenter/damer. 

Det at du føler en dame som er litt eldre enn deg selv blir for store forskjeller ift personlighet, interesser og livserfaring og at du derfor klikker bedre med en jente på 25 synes jeg er veldig spesielt. Jeg tenker at en normal mann i siste halvdel er 30-årene passer bedre livserfarings- og personlighetsmessig sammen med en på 38-40 enn en på 25. 

Anonymkode: eb657...60b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

For de som søker sex så er det vel det. Jeg har flere venninner som har truffet kjæresten sin der, så da prøver jeg jo det samme. Tinder er det stedet de fleste i min aldersgruppe er på, da er det naturlig at jeg også er der for å treffe menn på min alder. Merker på svarene at du er eldre enn i begynnelsen av 20 årene så vi har nok ikke samme mening om dette uansett.

Siden du ikke er på Tinder trenger du ikke å uttale deg om hva vi kvinner krever eller tror. Hadde jeg krevd eller trodd noe som helst så hadde jeg jo ikke prøvd eller investert tid i menn jeg matcher med. Generelt lei av å høre dere menn klage om dårlig intiativ fra kvinner når norske menn er noen av de mest tafatte mennene som finnes. Trenger bare å reise til et av nabolandene for å oppleve en helt annen datingverden.
Jeg tar intiativ og inviterer til date, det fører ingen steder. Kan like så godt sitte passivt å vente slik dere allerede anklager meg for å gjøre!

Anonymkode: a3807...cf8

Det er da ikke rart at norske menn er på defensiven, når norge på generellt grunnlag har verdens mest kresne og mannefiendtlige kvinnfolk. Til og med utlendinger i norge gir opp etter en stund. Dette er jo et velkjent problem! Hvor har du vært de siste årene?? Statistikken på menn som ikke gidder å gå i forhold eller sjekke opp damer lenger,  har eksplodert i takt med likestillingen i dette landet. Dette er ikke et oppgulp fra en singel bitter mann, men et problem som har vært oppe til offentlig debatt og diskusjon for lenge siden. Menn fra andre land flørter mer og oftere fordi kvinnene der biter lettere på for smiger. For dere norske kvinner som da er vandt til "tafatte norske menn" vil selvsagt disse storflørterne oppleves som selveste Don Juan. De er ikke mindre sexgale enn norske gutter, de bare bruker en sleipere og mer smiskende vei nedi buksene deres.

Jeg har da full rett til å uttale meg om tinder selvom jeg er eldre enn 20. Jeg vet utmerket hvordan det fungerer selv om jeg ikke sjekker damer der. Merkelig logikk. Man skal jo ha bodd under en stein en mannsalder om man ikke hører om alle klagene på Tinder appen. Uansett hvor jeg leser eller hører om tinder, er det massiv sutring fra kvinner om at tinder flyter over av sexgale mannfolk og menn klager på kvinner som aldri gidder å svare, uansett om du sender en koselig melding eller en grisete. Har jeg da sagt eller betyr det at man ikke kan finne kjærligheten på Tinder? NEI! Det er helt sikkert mange som finner seriøse forhold der, men selv skaperne av tinder har jo selv forsøkt iherdig å få bort sex stemplet appen har fått med årene.

 

Men superhyggelig for deg om du har funnet lykken og din utkårede der. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

57 minutter siden, herremann skrev:

med mindre du er utrolig kjekk eller har noen spennende/stilige ting du kan tilby damene, så har du egentlig lite å gjøre på tinder. Vanlige menn vil generelt få lite respons på tinder.
Er ikke det at det er noe galt med dem, men det er så mange menn for kvinnene å velge i at de fleste faller for de samme beste 10%.
 

Nei.

Mange som tar kontakt på sånne sider begynner med sexprat veldig fort,det er ikke så gøy. Joa,kvinner får sikkert mer matcher men når 90% av dem er sex og pule forespørsel så er det kanskje ikke så gøy.

Også de "snille mennene" da...De som er høflige og sånn så sier man at man ikke er interessert så blir den snille mannen til et monster.

Fakta er vel at det er bare 5-15% av mennene der inne som faktisk er ålreite.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, A-nonym skrev:

Du misforstår poenget mitt. Du trenger ikke å være spesielt "pen" sett fra et Hollywood perspektiv. Men bildene dine må fortelle meg noe om at dette ser ut som noen jeg vil bli kjent med. 

Få menn legger ut bilder av seg selv når de smiler. De få som gjør det for bra uttelling hos meg rett og slett fordi jeg tenker Han ser hyggelig ut"
Nå ser jeg etter hyggelige menn og de som er glad i å reise. En bilde fra Nord Korea vil derfor få bra uttelling fra meg. Et bilde fra badet med solariumsbruk overkropp er ikke tiltrekkende på meg, men sikkert for mange andre. Et bilde som viser en aktivitet derimot. 

De profilene som stikker seg positivt ut er de som klarer å gi et inntrykk av hvem personen ER. Ikke hvordan de ser ut. 

Tror ikke at utseendet eller alderen din hindrer deg suksess på Tinder, men hvordan du presenterer deg selv. 

Fin forretningsidee dette, lager glatt profilen din for 500 spenn :P

Smilebilder er jo alpha omega!

Liker jeg smilet, så blir det høyre med en gang!! Da kan jeg se gjennom fingrene på manglende profiltekst, barnebilde og slikt.

Anonymkode: b2ade...037

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
17 minutter siden, HarryDotter skrev:

Det er da ikke rart at norske menn er på defensiven, når norge på generellt grunnlag har verdens mest kresne og mannefiendtlige kvinnfolk. Til og med utlendinger i norge gir opp etter en stund. Dette er jo et velkjent problem! Hvor har du vært de siste årene?? Statistikken på menn som ikke gidder å gå i forhold eller sjekke opp damer lenger,  har eksplodert i takt med likestillingen i dette landet. Dette er ikke et oppgulp fra en singel bitter mann, men et problem som har vært oppe til offentlig debatt og diskusjon for lenge siden. Menn fra andre land flørter mer og oftere fordi kvinnene der biter lettere på for smiger. For dere norske kvinner som da er vandt til "tafatte norske menn" vil selvsagt disse storflørterne oppleves som selveste Don Juan. De er ikke mindre sexgale enn norske gutter, de bare bruker en sleipere og mer smiskende vei nedi buksene deres.

Jeg har da full rett til å uttale meg om tinder selvom jeg er eldre enn 20. Jeg vet utmerket hvordan det fungerer selv om jeg ikke sjekker damer der. Merkelig logikk. Man skal jo ha bodd under en stein en mannsalder om man ikke hører om alle klagene på Tinder appen. Uansett hvor jeg leser eller hører om tinder, er det massiv sutring fra kvinner om at tinder flyter over av sexgale mannfolk og menn klager på kvinner som aldri gidder å svare, uansett om du sender en koselig melding eller en grisete. Har jeg da sagt eller betyr det at man ikke kan finne kjærligheten på Tinder? NEI! Det er helt sikkert mange som finner seriøse forhold der, men selv skaperne av tinder har jo selv forsøkt iherdig å få bort sex stemplet appen har fått med årene.

 

Men superhyggelig for deg om du har funnet lykken og din utkårede der. Lykke til.

Er det gjort faktisk statistikk på menn som ikke gidder gå i forhold eller sjekke opp damer? Hvor finner jeg den? Skulle likt å visst hvem som har besvart den gallup'en egentlig. 

Utlendinger i Norge gir opp etter en stund? Hvem snakker vi om da, besøkende  - nye migranter - eller ikke-etniske europeere? Jeg er så lei av at nordmenn kalles utlendinger utelukkende basert på hudfarge, så greit å få det avklart (ift hva du mener). Lurer også på dette med velkjent problem, det er nytt for meg i alle fall. 

Offentlig debatt, mener du da nettdiskusjoner (KG, VG, Facebook) osv, eller noe litt mer troverdig? 

Storflørtere, fra andre land.. hvem har sagt at feks jeg (som en singel kvinne) vil ha dem? Og lykkes de egentlig

Uttal deg om akkurat hva du vil, det er du helt fri til å gjøre. Men før du har brukt det selv er det vanskelig å sette seg helt inn i hvordan det fungerer. Og vi kvinner vet ikke hvordan mennene på Tinder har det, og vice versa. Det er faktisk ganske tungt å være singel på seriøs søk etter en partner. Uavhengig av kjønn, og alder muligens. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har vi sikkert ulike forutsetninger, for jeg vil gjerne bli kjent med de jeg sveiper høyre på. Men når du skriver kanskje bli kjent, hva legger du i det? Trodde forutsetninger med tinder var at man sveiper til høyre på de man ønsket å bli kjent med/kunne tenke seg å prate med. Er det ikke da bedre å sveipe på de man absolutt kunne tenke seg å bli kjent med?

Flere her har jo skrevet hvordan de foretrekker at en samtale starter - altså å kommentere noe på profil/bilde - og det er det jeg gjør, så da sliter jeg med å se hva jeg kan gjøre annerledes.  

Anonymkode: 53bd8...05c

Dersom du da sveiper til høyre på 50%, eller 30%, av de du ser på tinder så har du relativt bredt attentionspan, for det blir fort mange. Dersom du er genuint interessert i hver eneste en av dem og skal legge ned mye energi i alle disse nye bekjentskapene så må det jo enten gå utover jobb og hjem - eller så må du fire på samtlekvaliteten.  Jeg kan ikke føre gode samtaler med 20 stykker på én gang, og jeg merker fort dersom noen har 19 andre jenter de vier oppmerksomheten til også. tror de fleste damer har en god radar der, vi vet når noen vier kvalitetstid til oss eller om noen bare legger egga sine i forskjellige kurver og håper på det beste. 

Det er bra at du kommenterer profiltekst eller bilder, men det finnes mange måter å gjøre det på. "så søt du er", "for et fint smil", "jeg liker også musikk", "du ser ut som om du trener mye" er jo ikke uhyggelig, men det bærer ikke mye tyngde når det kommer fra en fremmed mann på tinder(halvparten av mannfolk hun har matcha med har sikkert sagt det samme) og hele starten blir ganske blasé. Dersom vi matcher og jeg sier "Så fint at du sykler." eller "Fin sykkel", har jeg ikke kommet så langt jeg heller. Dersom jeg derimot sier "Så kult at du sykler, jeg ser for meg at du er sykt bra på å vaske treningstøy og olje kjettinger ;)" så har vi sannsynligvis kommet lengre. Evt "syklinger så gøy, jeg elsker å sykle! selv har jeg bare prøvd x og x. kan du komme med noen tips for y og y?". Evt. "Jeg blir litt skremt av sykkelbilder, jeg har aldri prøvd det skikkelig selv. jeg kunne prøvd det med riktig lærer. Dersom du lærer meg å sykle kan jeg lære deg å gå på line. Deal?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...