Gå til innhold

Føler meg ignorert av kvinner på Tinder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest canacas
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Smilebilder er jo alpha omega!

Liker jeg smilet, så blir det høyre med en gang!! Da kan jeg se gjennom fingrene på manglende profiltekst, barnebilde og slikt.

Anonymkode: b2ade...037

Smil og øyne! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, pika skrev:

Selvfølgelig vet man ikke om man liker en person kun ved å se et par bilder, men om "kanskjene" er så mye kanskje at man ikke gidder å svare så skjønner jeg ikke helt vitsen med å ha sveipet mot høyre i det hele tatt.

Det er en ting å ikke svare på sukker etc. hvor man kan sende meldinger til hvem som helst uten å ha "matchet" først, men når man faktisk har matchet så blir det egentlig litt uhøfelig å ikke svare.. Skylder man på at man ikke kan svare alle fordi man kun vil konsentrere seg om en eller to matcher av gangen, så bør man kanskje ikke sveipe på så mange da..

 

Nei, det er kanskje sant. Skal tenke på det neste gang eg logger meg inn på en datingapp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, herremann skrev:

med mindre du er utrolig kjekk eller har noen spennende/stilige ting du kan tilby damene, så har du egentlig lite å gjøre på tinder. Vanlige menn vil generelt få lite respons på tinder.
Er ikke det at det er noe galt med dem, men det er så mange menn for kvinnene å velge i at de fleste faller for de samme beste 10%.
 

Jeg blir litt nysgjerrig, kan du beskrive denne 10 % eliten av menn som alle faller for? 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være aldersgruppen du søker er en del av problemet for at du ikke får respons. Jeg synes det er skikkelig turn-off når menn søker betydelig yngre jenter, og ikke søker noen eldre enn seg selv. Da tenker jeg med en gang at han er umoden, overfladisk, opptatt av utseendet og ikke ute etter noe seriøst. Sånne menn gir jeg meget sjelden en sjanse. 

At du på nesten førti søker jenter fra 25 år og opp til noen år yngre enn deg selv (og ikke engang samme alder som deg), vil nok ikke bli sett på som positivt og seriøst av de fleste jenter/damer. 

Det at du føler en dame som er litt eldre enn deg selv blir for store forskjeller ift personlighet, interesser og livserfaring og at du derfor klikker bedre med en jente på 25 synes jeg er veldig spesielt. Jeg tenker at en normal mann i siste halvdel er 30-årene passer bedre livserfarings- og personlighetsmessig sammen med en på 38-40 enn en på 25. 

Anonymkode: eb657...60b

Ja, dette!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Derpderp skrev:

Tipper veldig mange damer kunne forstått innfallsvinkelen din helt til du sa at de sprer bena for oppmerksomhet. Ufint. 

Mange av dem gjør det. Satt på spissen. .. ;Rumpebilder på instagram osv. Hva det synes om at jeg sier det er irrelevant. 

17 timer siden, Derpderp skrev:

Ufint. Jeg hadde ikke data en mann som sa slikt om andre damer.
 

SKrev ikke akkurat posten for å bli populær blant damer på KG. Derp

Endret av Sykkelkopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, perplexed skrev:

 Det hjelper riktignok ikke å være bitter og skylde på kvinnene fordi de ikke vil møte deg, når de har det som kanskje ser ut som et "bedre" alternativ. Da får man være sint på de pene mennene da, som matcher med kvinner som de ikke egentlig vil noe mer med enn et ligg sent lørdag kveld.

 

 

Ingen grunn til å være sint på pene menn. Pene menn gjør som oss alle, utnytter de mulighetene vi har. Ligg lørdags kveld må være lov det. Det eneste jeg er er oppgitt over jenter som klager over tinder men ikke innser at det er bare dem selv som kan endre på noe. Jeg møter jenter for sex jeg og, som jeg har ingen intensjon om å bli kjæreste med

 

8 timer siden, perplexed skrev:

 

Det er jo virkelig ikke rart at man får kjedelige samtaler om man profil som det du nevner. Jeg har hatt masse interesant samtaler på Tinder, nettopp fordi jeg sier noe om meg som er litt særegent, og totalt uforventet hvis du kun ser på bildene. 

 

 

Bra, det er som sagt sånne damer som deg jeg ser etter på tinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Derpderp skrev:

Dersom du da sveiper til høyre på 50%, eller 30%, av de du ser på tinder så har du relativt bredt attentionspan, for det blir fort mange. Dersom du er genuint interessert i hver eneste en av dem og skal legge ned mye energi i alle disse nye bekjentskapene så må det jo enten gå utover jobb og hjem - eller så må du fire på samtlekvaliteten.  Jeg kan ikke føre gode samtaler med 20 stykker på én gang, og jeg merker fort dersom noen har 19 andre jenter de vier oppmerksomheten til også. tror de fleste damer har en god radar der, vi vet når noen vier kvalitetstid til oss eller om noen bare legger egga sine i forskjellige kurver og håper på det beste. 

Det er bra at du kommenterer profiltekst eller bilder, men det finnes mange måter å gjøre det på. "så søt du er", "for et fint smil", "jeg liker også musikk", "du ser ut som om du trener mye" er jo ikke uhyggelig, men det bærer ikke mye tyngde når det kommer fra en fremmed mann på tinder(halvparten av mannfolk hun har matcha med har sikkert sagt det samme) og hele starten blir ganske blasé. Dersom vi matcher og jeg sier "Så fint at du sykler." eller "Fin sykkel", har jeg ikke kommet så langt jeg heller. Dersom jeg derimot sier "Så kult at du sykler, jeg ser for meg at du er sykt bra på å vaske treningstøy og olje kjettinger ;)" så har vi sannsynligvis kommet lengre. Evt "syklinger så gøy, jeg elsker å sykle! selv har jeg bare prøvd x og x. kan du komme med noen tips for y og y?". Evt. "Jeg blir litt skremt av sykkelbilder, jeg har aldri prøvd det skikkelig selv. jeg kunne prøvd det med riktig lærer. Dersom du lærer meg å sykle kan jeg lære deg å gå på line. Deal?"

Det blir jo ikke mange når jeg har en matchprosent på sikkert rundt 5%. Har vel aldri sendt melding til flere enn to jenter samtidig, og som sagt så renner jo ikke akkurat responsen inn, så å vie oppmerksomheten til flere er vel ikke en problemstilling engang. At jeg har et bredt spenn er jo fordi jeg i utgangspunktet ikke er veldig kresen, eller fordi jeg er i posisjon til å være det. Søstra til en kompis hadde visst fått varsel om at hun hadde over 800 likes siden sist hun logga inn, så jeg skjønner jo at dette er kvinners marked, og at kvinner stort sett kan velge og vrake (hvert fall i en storby). Men jeg hadde vel kanskje ikke trodd det skulle være tøft å få igang en enkel samtale.  

"Så kult at du sykler, jeg ser for meg at du er sykt bra på å vaske treningstøy og olje kjettinger ;)" - det er vel noe innen den gata jeg pleier å sende. Men en typisk respons ville da vært "hehe ja" eller lignende. Om jeg da skulle komme med en ny kommentar så blir det ofte samme type respons igjen.

Anonymkode: 53bd8...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, canacas skrev:

 

Dette tror jeg er svært aldersrelatert. Og det slo meg da jeg leste gjennom tråden. Jeg kjenner meg ikke igjen i noe som helst av hva dere beskriver ift jenter/kvinner på Tinder. I'm too old for this shit. 

Etter fylte 30 skjer det en endring i balansen på datingmarkedet og damer begynner å realisere at de må ha andre positive egenskaper bortsett fra utseende. Det er dessverre for mange menn som blir blindet av en fin jente og derfor får veeldig lave standarder på jentens personlighet og oppførsel. Fine jenter kommer unna med det meste hos de fleste, så da utnytter de nettopp det

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, A-nonym skrev:

Du misforstår poenget mitt. Du trenger ikke å være spesielt "pen" sett fra et Hollywood perspektiv. Men bildene dine må fortelle meg noe om at dette ser ut som noen jeg vil bli kjent med. 

Få menn legger ut bilder av seg selv når de smiler. De få som gjør det for bra uttelling hos meg rett og slett fordi jeg tenker Han ser hyggelig ut"
Nå ser jeg etter hyggelige menn og de som er glad i å reise. En bilde fra Nord Korea vil derfor få bra uttelling fra meg. Et bilde fra badet med solariumsbruk overkropp er ikke tiltrekkende på meg, men sikkert for mange andre. Et bilde som viser en aktivitet derimot. 
 

Ikke spør en fisk hvordan man fisker. HAdde fiskene visst hvordan den ble fisket hadde de ikke blitt fisket så ofte

 

men_smiling2.png

 

 

Vi kan også  se at reisebilder funker særs dårlig, mens muskelbilder(nesten alle jenter nekter bastant på dette) og dyrebilder er på topp:

 

male_photo_contexts2.png

 

 

Six pack bilder vs vanlige bilder :

abs.png

https://blog.okcupid.com/index.php/the-4-big-myths-of-profile-pictures/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Føler meg ignorert av kvinner på Tinder

Vel, jeg føler meg ignorert av menn i RL, spesielt en, men det er ikke jeg som bestemmer hvem de skal gi oppmerksomhet til eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Ingen grunn til å være sint på pene menn. Pene menn gjør som oss alle, utnytter de mulighetene vi har. Ligg lørdags kveld må være lov det. Det eneste jeg er er oppgitt over jenter som klager over tinder men ikke innser at det er bare dem selv som kan endre på noe. Jeg møter jenter for sex jeg og, som jeg har ingen intensjon om å bli kjæreste med

 

Bra, det er som sagt sånne damer som deg jeg ser etter på tinder

Disse "jeg får ikke napp på tinder og det er kvinner sin feil" trådene er som regel startet av menn.

11 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Etter fylte 30 skjer det en endring i balansen på datingmarkedet og damer begynner å realisere at de må ha andre positive egenskaper bortsett fra utseende. Det er dessverre for mange menn som blir blindet av en fin jente og derfor får veeldig lave standarder på jentens personlighet og oppførsel. Fine jenter kommer unna med det meste hos de fleste, så da utnytter de nettopp det

Akkurat som fine menn gjør.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, perplexed skrev:

Disse "jeg får ikke napp på tinder og det er kvinner sin feil" trådene er som regel startet av menn.

 

Det er fordi det er menn som har det problemet, og strengt tatt er det kvinner sin "feil" . Vet du hva definisjonen pågalskap er?

2 minutter siden, perplexed skrev:

 

Akkurat som fine menn gjør.

Laaangt sjeldnere at det går den veien om så mannen er fin. Dessuten, nærmere 80% av menn er under gjennomsnittlig pen i følge jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Det er fordi det er menn som har det problemet, og strengt tatt er det kvinner sin "feil" . Vet du hva definisjonen pågalskap er?

Jeg svarte at menn starter disse trådende fordi du sa dette:

26 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Det eneste jeg er er oppgitt over jenter som klager over tinder men ikke innser at det er bare dem selv som kan endre på noe.

Kvinner klager etter de blir beskyldt for å være så ultraoverfladiske og slemme mot gjennomsnittsmannen.  

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.1.2017 den 1.34, AnonymBruker skrev:

Har hatt Tinder en lengre tid nå, og har kanskje hatt rundt 50 matcher totalt. Av disse har jeg sikkert skrevet til halvparten. Men det virker helt umulig å ha en samtale på Tinder. Ofte blir det 1-2 meldinger, og ikke noe mer. Kun 1 gang har jeg klart å ha en lengre og morsom samtale (men vi fant vel ut at vi bodde for langt fra hverandre).

Som oftest blir det 1-2 meldinger, og ofte av den korte typen som gjør at jentene virker helt uinteressert i å prate videre. Litt som om du prater til noen og de svarer kort for å få deg bort. Når jeg sender melding kommenterer jeg alltid noe ved bildene eller teksten på en løs og spøkefull måte, som kan initiere til videre meldinger (uten å være frekk, nedlatende eller seksuell selvsagt).  

Men mitt inntrykk etter å ha brukt tinder er at nesten alle jentene (som jeg har matchet med hvert fall) har en holdning som tilsier "Du har 1 sjanse til å imponere meg, ellers så gidder jeg ikke". Hadde håpet å treffe flere med et åpent sinn og som var interessert i å føre en samtale, men den gang ei.

Så hvorfor gidde å matche med noen om man ikke er interessert? For meg virker det som om nesten alle jentene like gjerne kunne sveipa meg til venstre. Jeg har sikkert en matchprosent på 4-5% også, så da skulle man tro at jenter var veldig selektive i hvem man gidder å sveipe på (sveiper selv på rundt halvparten).

Kan legge til at jeg er 23 og matcher med folk som er 19-25.

Noen som har gode svar?

Anonymkode: 53bd8...05c

Drit i tinder, og kom deg ut i det virkelig liv!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, perplexed skrev:

 

Kvinner klager etter de blir beskyldt for å være så ultraoverfladiske og slemme mot gjennomsnittsmannen.  

 

De klager først over at de ikke får matcher eller meldinger etter å ha valgt samme mann som 100 andre og så klager de over å bli beskyldt for å være overfladiske? Hvis jenter ikke får melding så er det nærmest garantert at de er langt mer kresne på sveipingen enn de kan være i det virkelige liv eller forvente å få date med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sykkelkopp skrev:

De klager først over at de ikke får matcher eller meldinger etter å ha valgt samme mann som 100 andre og så klager de over å bli beskyldt for å være overfladiske? Hvis jenter ikke får melding så er det nærmest garantert at de er langt mer kresne på sveipingen enn de kan være i det virkelige liv eller forvente å få date med

Fikk ikke med meg at noen kvinner her hadde klagd på mangelen av matcher. Det kan jeg være enig i - som kvinne og tidligere tinderbruker så fikk jeg match med nesten alle jeg sveipa til høyre. Hele poenget mitt er at antallet matcher eller meldinger ikke har så mye å si hvis man uansett ikke får det man vil ha ut av det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest canacas
3 timer siden, Sykkelkopp skrev:

Etter fylte 30 skjer det en endring i balansen på datingmarkedet og damer begynner å realisere at de må ha andre positive egenskaper bortsett fra utseende. Det er dessverre for mange menn som blir blindet av en fin jente og derfor får veeldig lave standarder på jentens personlighet og oppførsel. Fine jenter kommer unna med det meste hos de fleste, så da utnytter de nettopp det

Ok. Skjønte ikke helt hva du mente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Derpderp skrev:

Men det er sjeldent spesielt stygge folk på tinder, så sjansen for at du ser så fæl ut at kvinner grøssende sveiper til venstre av ren og skjær avsky er liten. Sannsynligvis ser du, som de fleste av oss, bare helt ordinær ut og må derfor velge bilder og tekst med omhu for å skape interesse. Jeg ser mange menn som er helt normale utseendemessig, men både bildene og tekstene de presenter seg med er som reklameavisa fra joker - kun interessant dersom  du er blakk og må se etter tilbud. Purreløk eller bilde av deg på sykkelen uten å trekke en mine? same thing. Maarud salt potetgull eller bilde av meg med duckface i speilet? Same thing. Dersom vi ikke ser strålende ut takket være en heldig kombinasjon av gener og livsstil, så må vi klare å gjøre oss selv til minimum en elkjøpkatalog for black friday asså.

Det er ikke det at menn er stygge, men dersom man ser gjennomsnittelig ut holder det ikke. Nå kom det fram at menn har en gjennomsnittelig matchrate på 7%. Jeg vet ikke om det stemmer, men det gir mening. Det er et veldig lavt tall.

Jeg kan fortelle deg at det å  bruke tid på å velge bilder og lage en god profil er waste of time. Jeg har sett kjekke menn med dårlige profiler få mange matcher. En annen her på kg fortalte at han og kompisen gjorde et forsøk der de tok bilder i samme vinkler for å se forskjellen i matchrate. Kompisen som var kjekk fikk naturlig nok langt flere matcher.

Som sykkelkropp viste så får menn overraskende nok god respons på å vise musklene sine. Jeg er enig med deg at menn ikke burde brife med muskler med mindre man vil tiltrekke seg veldig enkle damer, men dersom man har på seg klær på bildene og det samtidig kommer fram at man er muskuløs og bred så er det faktisk verdt veldig mye. Det er derfor jeg sier at det beste rådet du kan gi en mann er å begynne å trene. Matchraten vil gå opp. Så kan man heller se på Hayley Quinn etterpå :P

Det letteste er egentlig bare å droppe tinder for det er mye lettere å møte kvinner i virkeligheten. 

  

 

Anonymkode: 64806...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, canacas skrev:

Er det gjort faktisk statistikk på menn som ikke gidder gå i forhold eller sjekke opp damer? Hvor finner jeg den? Skulle likt å visst hvem som har besvart den gallup'en egentlig. 

Utlendinger i Norge gir opp etter en stund? Hvem snakker vi om da, besøkende  - nye migranter - eller ikke-etniske europeere? Jeg er så lei av at nordmenn kalles utlendinger utelukkende basert på hudfarge, så greit å få det avklart (ift hva du mener). Lurer også på dette med velkjent problem, det er nytt for meg i alle fall. 

Offentlig debatt, mener du da nettdiskusjoner (KG, VG, Facebook) osv, eller noe litt mer troverdig? 

Storflørtere, fra andre land.. hvem har sagt at feks jeg (som en singel kvinne) vil ha dem? Og lykkes de egentlig

Uttal deg om akkurat hva du vil, det er du helt fri til å gjøre. Men før du har brukt det selv er det vanskelig å sette seg helt inn i hvordan det fungerer. Og vi kvinner vet ikke hvordan mennene på Tinder har det, og vice versa. Det er faktisk ganske tungt å være singel på seriøs søk etter en partner. Uavhengig av kjønn, og alder muligens. 

 

Takk! Godt noen skjønner hva jeg skrev :)

Anonymkode: a3807...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det at menn er stygge, men dersom man ser gjennomsnittelig ut holder det ikke. Nå kom det fram at menn har en gjennomsnittelig matchrate på 7%. Jeg vet ikke om det stemmer, men det gir mening. Det er et veldig lavt tall.

Jeg kan fortelle deg at det å  bruke tid på å velge bilder og lage en god profil er waste of time. Jeg har sett kjekke menn med dårlige profiler få mange matcher. En annen her på kg fortalte at han og kompisen gjorde et forsøk der de tok bilder i samme vinkler for å se forskjellen i matchrate. Kompisen som var kjekk fikk naturlig nok langt flere matcher.

Som sykkelkropp viste så får menn overraskende nok god respons på å vise musklene sine. Jeg er enig med deg at menn ikke burde brife med muskler med mindre man vil tiltrekke seg veldig enkle damer, men dersom man har på seg klær på bildene og det samtidig kommer fram at man er muskuløs og bred så er det faktisk verdt veldig mye. Det er derfor jeg sier at det beste rådet du kan gi en mann er å begynne å trene. Matchraten vil gå opp. Så kan man heller se på Hayley Quinn etterpå :P

Det letteste er egentlig bare å droppe tinder for det er mye lettere å møte kvinner i virkeligheten. 

  

 

Anonymkode: 64806...f1e

Dersom man ser gjennomsnittlig ut må man sørge for å være minneverdig på andre måter enn utseende, En gjennomsnittelig matchrate på 7% ER ikke så ille, det betyr at dersom man bor urbant til har man flere sjanser i måneden vil jeg tro - dersom man spiller kortene sine riktig. Skjønner ikke helt den forventningen om at man skal svømme i damer liksom, hva er det for noe? Dersom ei dame har større matchrate så betyr det jo ikke at hun har flere kvelder i uka å date på uansett, kombinert med at damer som "har mange menn" ennå blir uglesett, så vil jeg tro at til tross for større matchrate ender dere opp med like mange dater. 

Om det er waste of time å lage profil kommer jo an på om målet er å få så mange matcher med så lite effort som mulig for å stryke egoet ditt, eller om du faktisk ønsker en kjæreste. dersom sistnevnte er målet er det overhodet ikke bortkasta tid, for jeg tror de fleste som ser etter kjærestemateriale på tinder setter pris på gode bilder og tekst.

Dersom du ikke har en åpenbart fit kropp, så går det jo an å se seg selv i speilet og si til seg selv at denne kroppen er resultatet av livsstilen jeg trives med og jeg skal finne ei jente som trives med samme livsstil som meg, så får man la det stå til. Personlig swipet jeg ikke på veldig fitte menn, fordi det kræsjer med tempoet jeg har i hverdagen og prioriteringene min - jeg er ikke den eneste jenta som tenker sånn. 

 

MEEEEEEN dere gjør som dere vil - I´m out ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...