Gå til innhold

Hva er de dårligste julegavene du (eller noen du kjenner) har fått?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 28.12.2016 den 20.26, AnonymBruker skrev:

Vesla på 5 med ADHD urolig type, fikk nerf-pistol beregnet fra 8 år og gavekort på kino fra tanta si i år. Noen av pilene til pistolen er oppspist (hun er en tygger) og resten ble 'dessverre' gjenglemt hos foreldrene mine da vi reiste. Vi bor i en bitteliten toroms, en nerf-pistol kan ikke brukes her før til sommeren. Kino har vi forsøkt er par ganger, hvor hun har sett ca 10 minutter av filmen før hun blir for urolig og må gå. Tydelig at tanta ikke kjenner henne særlig godt. 

Drikkeflaska til 10 kr med Frozen motiv fra bestemor derimot, den var helt topp synes vesla 😆

Anonymkode: cca57...2f8

Det var da fine gaver det?

Anonymkode: 4252b...4ae

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk bilde av tantebarnet, i str70x50 cm! Kan gjerne ha ett lite bilde stående en plass, men foretrekker å ha bilder av mine egne barn på veggen. Tror de skjønte det da, for aldri fått noe bilde av den andre ungen deres 😅 

Anonymkode: c8799...563

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å være takknemlig for alle gaver jeg får men klarer ikke la være å bli litt skuffet når jeg alltid pakker opp nips som ikke er min stil eller kjøkkenhåndklær i helt feil farge, fra onkel og tante.
Ett år fikk jeg vin av dem og ble så glad at jeg nesten begynte å grine. Jeg håpet inderlig at de skulle gjenta suksessen året etter men da var det tilbake igjen til ting og tang som ikke passer min stil.

Ellers blir jeg også litt skuffet når jeg får hygieneartikler (med mindre giveren kjenner meg så godt at de vet hvilken type produkter jeg bruker). Jeg har sensitiv hud og er ekstremt kresen på duft så mange såper og kremer har blitt kastet eller gitt bort i smug.

Anonymkode: fbc94...a63

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke spesielt bortskjemt,og er ikke vant til særlig dyre gaver. Pleier å bli glad for alt jeg får,ja,for at jeg i det hele tatt får noe. Med ett unntak: for noen år siden. Jeg hadde vært kjæreste med en i nesten ett helt år,(vi møttes på en "rocke-jula-ut-fest 2.januar) . 

Han pleide å bli like oppgitt hver gang jeg måtte "dytte" ham unna meg om natten fordi jeg blir så varm når jeg sover. 2 ganger hadde han kjørt meg til legevakt pga.allergiske reaksjoner ,den ene gangen  pga en shampo og den andre parfymert skyllemiddel i sengetøy på besøk på noens hytte. 

Hva ga han meg i julegave? En flanellspysjamas og parfymert bodylotion fra sparkjøp.....det er første gang jeg har grått over en gave og tenkt hardt på det der "det er tanken som teller" ....

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen

Når jeg var liten samlet alltid hele slekten seg på julaften. Gave oppakkingen fungerte også slik at man pakket opp en og en gave så alle kunne se hva man fikk. Jeg var 12 eller 13 år dette året og min litt eksentriske kunstner tante hadde kjøpt meg... sexy nisse undertøy! 

Det var mildt sagt pinlig.. for alle i selskapet. 

Ikke hadde jeg pupper enda så undertøyet var jo altfor stort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min er 5 år eldre enn meg, og da jeg 17 år og for første gang var med og feiret jul med familien hans fikk vi en spesiell gave fra ene tanten hans :sjenert: Et sexspill. Jepp. Veldig morsomt å åpne den pakken mens svigers satt og så på :fnise: Året etter fikk jeg Fifty Shades of Grey-boka, den første. Samme tante. Den ble jeg glad for, da! :jepp: 

En jul da jeg var liten hadde en onkel av meg nylig skilt seg og han ble invitert til å feire med oss. Vi hadde lite kontakt med han ellers og hadde heller ikke mottatt gaver før. Siden han feiret med oss hadde han kjøpt gaver til meg og broren min. Jeg fikk en 10pk tannbørster og broren min en liten bamse (han var 9-10 år og totalt uinteressert i bamser og kosedyr). Kjekt med tannbørster, men som femåring sto tannbørster temmelig langt nede på ønskelista :plystre: 

Jeg bruker ca 300 på gaver til venninnene mine, og siden begge har bursdag nære jul hender det jeg kombinerer bursdags- og julegave. Da får de gjerne en veldig fin gave verd 600 kr. I fjor fikk jeg en latterlig stygg vase fra den ene venninna mi. Jeg kikket under, og der sto det "Bunnpris" og prislapp: 79kr. Jeg tar selvkritikk for å ikke ha avklart hvor høy verdi gavene skal ha. Hun har sikkert mange flere å kjøpe julegaver til og vil ikke bruke så mye penger. Synes bare det er rart at hun ikke har sagt noe :vetikke: 

En annen gang da jeg var liten fikk jeg 200 kr fra en tante. Broren min fikk 400 fra samme tante. Hun var visst fadder til broren min. Da husker jeg at jeg ble veldig lei meg. 

Ellers er det lite som slår gavene vi får fra tanter og onkler som røyker inne. Vi må gjemme unna de gavene hvert år fordi de stinker røyk. Som regel er det klær til barna, og det er ikke alltid de passer. Siden de lukter røyk herfra til månen får vi ikke byttet dem heller. 

Anonymkode: e3f13...c75

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min gir litt spesielle gaver. Jeg håper de fleste bare er lite gjennomtenkt, men jeg tror faktisk noen av de er ment frekt. Noe av det jeg har fått:

-Rynkekrem for 45+ da jeg ble 30 (ikke gitt med humor, nei). 

-Slankekokebok (jeg er normalvektig). 

-Klær som konsekvent er XL selv om han vet jeg bruker M. Det beste var en genser som var så stor at jeg og min over 90 kg tunge samboer fint fikk plass i den sammen. Ja, vi prøvde og tok bilde :ler: 

-En halv selfiestang (jaha?) 

-Ikke så morsom dårlig gave, men i fjor fikk jeg det samme som søsknene mine, bare at de fikk 500 kr i tillegg og jeg fikk 200. 

Anonymkode: 1182f...bb2

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får aldri noenting av svigers, de gir sønnen sin haugevis av personlige gaver, men gir ikke en fellesgave som jeg også kan få glede av engang. Føler meg litt glemt..

Anonymkode: a88fe...6b3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.11.2018 den 23.49, AnonymBruker skrev:

Får aldri noenting av svigers, de gir sønnen sin haugevis av personlige gaver, men gir ikke en fellesgave som jeg også kan få glede av engang. Føler meg litt glemt..

Anonymkode: a88fe...6b3

Det høres helt forferdelig ut. I min familie pleier man ofte å gi fellesgaver til par, men ofte får de personlige også. Hvis du er svigermor/far, så må man gi til begge to. Mine foreldre gir til søskene mines partner, og noe lite til foreldrene deres. 

Anonymkode: a4ca0...e58

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som fikk en bok om tantrisk sex av bestemoren sin. Bestemoren forklarte at hun skulle ønske hun hadde den boken når hun var hennes alder, og at hun hadde hatt det veldig gøy med å prøve ut de forskjellige tingene med bestefaren hennes. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i mange år fått gavesett med såpe, deo og bodylotion fra ene tanta mi, som selvsagt ikke kan byttes etter jul fordi de er kjøpt på salg. Føler ikke gaven er gjennomtenkt i det hele tatt da jeg har veldig sensitiv hud og tåler svært lite såper/parfymer osv. 

Men fjoråret tok kaka; treningsgenser i knall turkis i str xl (bruker s og m) fra Stormberg. Den var giga enda jeg var ganske gravid! Prøvde å bytte den i butikk men de sa den var kjøpt på nett så jeg måtte ha kvittering. Spurte om tante hadde kvitteringen da genseren dessverre ikke passet og fikk det. Genseren var kjøpt på black friday til 30kr🤪 

totalt bom stort sett alt jeg får til jul av henne, og jeg prøver å bytte hvert år, med ulik grad av hell!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.11.2018 den 22.18, AnonymBruker skrev:

Det var da fine gaver det?

Anonymkode: 4252b...4ae

Til en annen unge, jepp. Til en femåring som ikke klarer å sitte stille i 10 minutter, er kinogavekort bortkastet. Og Nerf til en fem år gammel jente som tygger i stykker alt hun ser? Tydelig at tanta bare kjøpte for å kjøpe... Til en annen unge hadde gavene vært supre, men er ikke poenget med gaver at de skal passe mottaker da?

Anonymkode: cca57...2f8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Til en annen unge, jepp. Til en femåring som ikke klarer å sitte stille i 10 minutter, er kinogavekort bortkastet. Og Nerf til en fem år gammel jente som tygger i stykker alt hun ser? Tydelig at tanta bare kjøpte for å kjøpe... Til en annen unge hadde gavene vært supre, men er ikke poenget med gaver at de skal passe mottaker da?

Anonymkode: cca57...2f8

Synes du er litt vel kravstor og utakknemlig, jeg. 

Anonymkode: 5ca20...0e2

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes du er litt vel kravstor og utakknemlig, jeg. 

Anonymkode: 5ca20...0e2

Det må du gjerne synes, jeg blir i det minste ikke sur over å få håndklær i 'feil' farge. 

At tanta til datteren min kjenner henne så dårlig at hun gir henne ting hun over hodet ikke har glede/nytte av, må være lov å være skuffet over.

Anonymkode: cca57...2f8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke julegave da...men jeg hadde bursdag nå på lørdag, og bruttern gav meg en liten pent innpakket gave. Jeg pakket den opp, og der var en pakke med mintpastiller !!  Jeg smilte fordi jeg regnet med det var en sånn tullegave, og den virkelige gaven snart kom frem, men nei; dette var gaven!  
Han mente det måtte være perfekt siden jeg liker å være sosial og snakke med folk så er det bra å ha bra ånde(ikke at jeg noensinne har hatt dårlig ånde). 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leopardtights av samboer et år. Måtte faktisk sette meg ned med han ut på nyåret å be om at han ikke kjøpte klær til meg mer😂

Anonymkode: 449ce...72f

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var tenåring fikk jeg en noe spesiell gave fra farmor... Den inneholdt en åpnet prøvepakke med store nattbind, en helsetrøye (til stor mann), og en babydukke. Tror jeg var 15-16 år, husker enda hvor pinlig jeg syns det var😄

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2018 den 23.39, Icedcoffee skrev:

Prøvde å bytte den i butikk men de sa den var kjøpt på nett så jeg måtte ha kvittering. Spurte om tante hadde kvitteringen da genseren dessverre ikke passet og fikk det. Genseren var kjøpt på black friday til 30kr🤪 

Å kjøpe gaver på tilbud er da ikke dårlig gjort. Det er jo gavens verdi som teller. Men ja - kjøper man noe som ikke kan byttes bør man være sikker på at mottaker ikke trenger å bytte den. Jeg prøver å kjøpe alle julegaver på tilbud siden vi har dårlig økonomi. 

Jeg vil tipse andre om en kjempefin gave jeg fikk av ei venninne, om dere ønsker å gi fine gaver uten å bruke mye penger på dem: et lufttett glass fylt med ingredienser, og en lapp med oppskrift på gode kjeks eller lignende. Vi fikk også hjemmelaget likør. Det var de fineste gavene vi fikk den julen :) 

Anonymkode: e3f13...c75

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...