Gå til innhold

Er kvinner klar over hvor privilegerte de er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kvinner i dagens samfunn har fritt valg på øverste hylle når det gjelder sexpartnere. Aldri i verdenshistorien har det eksistert en så seksuelt privilegert gruppe som det kvinner i vestlige samfunn er i dag. 

En normalt utseende kvinne på tinder kan i løpet av en dag booke møter med 100 sexpartnere, om hun så ønsker. 

Er kvinner selv klar over hvor enkelt de har det? Når de sitter på Tinder og venstresveiper 95 av 100 menn, tenker de over at de fleste kvinner gjør nøyaktig de samme valg som dem selv? Og at det store flertall av menn dermed blir valgt bort? 

Det virker ikke sånn. Selv om kvinner har det utrolig enkelt med å finne partnere, er de mer misfornøyde enn noengang. For jo lettere man har det, jo mer bortskjemt blir man. 

Så min oppfordring til kvinner på dette forumet er: Tenk litt over hvor enkelt dere har det før dere klager. Tenk litt på de 95 av 100 menn dere sveiper til venstre på Tinder. 

Anonymkode: 8b7d4...7aa

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Million skrev:

Så du mener det er så synd på de venstresveipede mennene, at kvinnene bør slutte med det og heller ta seg en runde sex med dem, så de også "får seg noe"? Kvinner skal bli horer fordi det er så synd på alle mennene som ikke får noe? :fnise:

Nei. På samme måte som at Norge ikke kan ta imot hele verdens fattige, så trenger ikke kvinner ha sex med alle menn. 

Men man kan være litt ydmyk og vise litt takknemlighet fordi man har det så utrolig bra, ikke sant? 

• Liker 1
Skrevet

Med god hygiene og en ålreit personlighet og en fast jobb kommer man langt. 

Anonymkode: eec7a...81b

• Liker 12
Skrevet (endret)

Beklager at du ikke har lykkes på Tinder.

Endret av Kinno
  • Liker 22
Skrevet
Akkurat nå, Joia skrev:

Tror ikke tinder-privilegie trumfer alle andre hindringer i samfunnet kvinner står ovenfor. Du reduserer kvinner til kun sexobjekter, sier litt altså. Så nei kvinner har det ikke enklere enn menn.

Og hvilke "hindre" er så dette? Finnes det et eneste område i samfunnet der kvinner ikke kvoteres inn og får støtteordninger? 

Uansett var ikke dette temaet nå. Nå snakker vi spesifikt om muligheten til å finne en partner. 

• Liker 1
Skrevet

Lurer på om jeg skal skaffe meg Tinder, bare for å se hvor enkelt det egentlig er? Er jeg garantert mange matcher, sånn bare fordi jeg er dame? 

Sånn helt seriøst, så tror jeg du innbiller deg ting, det er ikke så enkelt å finne mannfolk, hvis man ønsker de i edru tilstand. Klart, når klokka er 03.00 på en lørdagskveld på by'n, da er det enkelt da. Men, fulle mannfolk er ikke noe tess.

• Liker 14
Skrevet (endret)

Kanskje du heller bør tenke over hva du er takknemlig over i stedet for å fortelle hva andre skal være takknemlig for? Bare det å være frisk eller å bo i Norge er jo som å vinne i Lotto. Synes det er vesentlig mer å være takknemlig for enn å kunne ha sex med hundrevis av  partnere. 

Endret av JosefineH
  • Liker 28
Skrevet
Akkurat nå, Pinkee skrev:

Lurer på om jeg skal skaffe meg Tinder, bare for å se hvor enkelt det egentlig er? Er jeg garantert mange matcher, sånn bare fordi jeg er dame? 

Sånn helt seriøst, så tror jeg du innbiller deg ting, det er ikke så enkelt å finne mannfolk, hvis man ønsker de i edru tilstand. Klart, når klokka er 03.00 på en lørdagskveld på by'n, da er det enkelt da. Men, fulle mannfolk er ikke noe tess.

Du har ikke Tinder sier du jo. Skaff deg Tinder da, så ser du fort hvor vanvittig enkelt du har det. 

Skrevet

Etter å ha blitt undertrykt et par tusen år så tenker jeg det er på tide at kvinner også får utfolde seg. 

• Liker 30
Skrevet

Hvor har du statistikken din fra? Det du påstår er jo at menn tar alt med et høl i to sko.. jeg synes ikke synd på de jeg venstresveiper. Av 60 matcher møter jeg kanskje kun en😂 Vært på tinder i 3 uker. 

Anonymkode: 88a70...9bc

• Liker 3
Skrevet

Sexpartnere, ja. Letteste sak i verden.

Men nå er det ikke alle kvinners mål i livet å knulle en ny fyr hver dag.

Mange vil noe mer, de møter disse 5 de har sveipet til høyre på og har en fin date og gjerne sex, og så ringer han aldri tilbake, finner en annen dame, får panikk, forsvinner, "har mye med jobb" osv. Har mange kjærestesyke single venninner på tinder, de har styrt på i evigheter og gått på smell etter smell og føler seg nok ikke så sinnsykt privilegerte. 

• Liker 36
Skrevet

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor har du statistikken din fra? Det du påstår er jo at menn tar alt med et høl i to sko.. jeg synes ikke synd på de jeg venstresveiper. Av 60 matcher møter jeg kanskje kun en😂 Vært på tinder i 3 uker. 

Du bekrefter jo akkurat det jeg sier. Herregud er det mulig.  

Skrevet
1 minutt siden, Cuntzilla skrev:

Mange vil noe mer, de møter disse 5 de har sveipet til høyre på og har en fin date og gjerne sex, og så ringer han aldri tilbake, finner en annen dame, får panikk, forsvinner, "har mye med jobb" osv. Har mange kjærestesyke single venninner på tinder, de har styrt på i evigheter og gått på smell etter smell og føler seg nok ikke så sinnsykt privilegerte. 

Ja, når man velger de 5 menn som 1000 andre kvinner har valgt så er det litt mye forlangt at de skal slå seg til ro med dem. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Jepp, det stemmer ganske bra slik jeg har opplevd Tinder og flere av mine venninne og. Nå er det ingen som har fått snøret i bånn hos meg via Tinder da. Så noe godt har det kommet ut av det :dry:

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bekrefter jo akkurat det jeg sier. Herregud er det mulig.  

At menn tar alt med et hull? OK, mulig det. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

At menn tar alt med et hull? OK, mulig det. 

At kvinner har det utrolig enkelt og kan velge og vrake. 

• Liker 1
Skrevet

Vi skal ikke så langt tilbake i tid før det var vanlig at menn tvangsgiftet sine døtre bort for å dekke egne ambisjoner. Vi trenger ikke heller gå så langt tilbake i tid for å se at kvinner ble behandlet som barn, ei heller hadde kvinner stemmerett. 

Verden har heldigvis forandret seg. Idag vet vi at kvinner ikke er en mann underlegen, og fri vilje er en del av kvinners menneskerettigheter. 

• Liker 17
Skrevet
4 minutter siden, canacas skrev:

Jepp, det stemmer ganske bra slik jeg har opplevd Tinder og flere av mine venninne og. Nå er det ingen som har fått snøret i bånn hos meg via Tinder da. Så noe godt har det kommet ut av det :dry:

Tinder er nok ingen arena for å treffe noen seriøse på. Er utrolig mange kompiser som har sagt at jeg må komme meg på tinder, men i en alder av 36 (mann) har jeg fortsatt til gode å prøve det. Frister rett og slett ikke. 

Treffer jeg ingen ny gjennom andre fora eller i virkeligheten så får det heller bare være :) 

Anonymkode: 476bc...12f

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...