Gå til innhold

Friendzone pga overvekt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal sies at dama selv er slank, petite og smellvakker, typ 9/10. 

TS

Anonymkode: 93928...369

Videoannonse
Annonse
Gjest Frederik
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skal sies at dama selv er slank, petite og smellvakker, typ 9/10. 

TS

Hvorfor skulle det være relevant? 

Skrevet
31 minutter siden, Frederik skrev:

Hun visste hvordan du så ut da hun takket ja til daten. Så tipper det er kjemien og ikke utseende som gjør at hun takket nei til flere dater.

Tja. Vi møttes på tinder. La ut et ganske bra headshot som ikke viste kropp. Men hun avviste ikke før etter date nr 2. Kjemien vår var forøvrig helt topp (hennes ord). 

Skrevet

13 kg overvekt? Hah, det synes jo ofte ikke engang! Så nei, her er det nok noe annet ved deg selv enn utseendet. 

Anonymkode: fc9bd...2ff

• Liker 1
Skrevet

Du er ikke den typen som har tatt på deg rollen "jeg er ikke noe å se på,så da må jeg være kjempeblid og jovial hele tiden" vel? For jeg kjenner til den typen,og etter min erfaring er det personligheten, ikke utseendet, som putter dem i friendzonen. 

Anonymkode: f8280...5b9

• Liker 2
Gjest AnonymBrunkrem
Skrevet
21 minutter siden, drop-dead skrev:

Jeg synes det blir feil at folk ber deg slanke deg. Fordi jeg er selv litt overvektig.. og 15 kg overvekt på en mann trenger ikke bety at du er smellfeit. Jeg vil ikke bli sammen med noen hvis jeg må slanke meg for at de skal like meg. De får ta hele pakka om de vil ha meg om ikke er ikke jeg interessert.. 

Du kan ikke forvente at noen som ennå ikke kjenner deg skal være innstilt på å "ta hele pakka", og se forbi ting som overvekt, dårlig hygiene og andre skavanker. Førsteinntrykket er viktig, både fysisk og mentalt. Men dersom det er snakk om noen man allerede er sammen med, er jeg enig med deg i at man godt kan se igjennom fingrene med flere ting. Da er dette også mer naturlig, siden man ikke lenger er i en situasjon hvor man måler og bedømmer hverandre. Men så lenge folk er på "sjekker'n", slipper man ikke unna det å bli målt og bedømt. Og da vil ting som f.eks. overvekt slå negativt ut, uten at det betyr at det er det eneste som betyr noe.

Gjest Frederik
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Vi møttes på tinder. La ut et ganske bra headshot som ikke viste kropp. Men hun avviste ikke før etter date nr 2. Kjemien vår var forøvrig helt topp (hennes ord). 

Da er jeg med på at utseende kan vært utslagsgivende, MEN jeg tror ikke hun brydde seg om de ekstra kiloene. Hadde hun vært veldig nøye på det så hadde hun vel ikke gått på date med en som kun hadde ett bilde av hodet og ikke noe kropp. 13 kg overvekt på en voksen mann er jo  ikke spesielt merkbart.

Kanskje var også kjemien på topp, men så bestemte hun seg for å gi eksen en ny sjanse. 

Skrevet (endret)
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har nok en gang havnet i den forferdelige friendzonen etter å ha vært på date med topp stemning og god kjemi. Absolutt alt føltes riktig på daten. Vi lo, fjollet, ble lettere fysiske osv. Etter daten sender dama melding og sier at hun har hatt en fantastisk kveld. Etter det ble det stille. Når jeg etterhvert tar opp tråden og foreslår å treffes igjen er hun plutselig ikke interessert. Sier at hun hadde en strålende kveld, men at hun bare føler vennskap. 

Dette har nå skjedd flere ganger. Veldig god stemning på date, etterfulgt av avvisning. Jeg er en sosial og humørfylt type som har lett for å prate med nye folk. 

Eneste forklaringen jeg kan se som gjør at tenningen uteblir er at jeg har 13-15 kg overvekt. Kan virkeligheten være så hard og brutal at disse kg kan utgjøre forskjellen mellom venn og kjæreste?

Ville du ha ønsket å date en kvinne med 13-15 kg overvekt?

Anonymkode: 2a310...849

Endret av Nori
Edit: Bilde fjernet for brudd på opphavsrett
  • Liker 2
Skrevet

Deter nok flere kilo siden enn 13-15 at hun der bikket overvektig...

• Liker 4
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville du ha ønsket å date en kvinne med 13-15 kg overvekt?

Anonymkode: 2a310...849

Veldig vanskelig å si hvordan vekten fordeler seg. Jeg er normalvektig ifølge BMI, men ser omtrent slik ut - med noe større mage og mye tynnere armer og bein. Vektnedgang fører til mer muskler og enda tynnere armer og bein, mens mage og ansikt forblir stort. Andre ser helt andre resultater som kanskje er mer tiltrekkende.

Kort sagt - et gitt antall kilo sier ikke så mye når det er såpass lavt. Hvordan det ser ut betyr mer.

Anonymkode: 68109...112

Skrevet

Ikke for å være kjip, men overvekt kan ha noe å si. Det vet jo bare hun du har datet og det kan selvfølgelig være noe annet som gjorde at hun ikke var interessert. Men for noen så kan vekt være en faktor. Selv er jeg mann og blir egentlig ikke veldig interessert dersom hun er ganske overvektig. Hun trenger ikke være noen sylfide, noen kosekilo ekstra kan være helt fint det, og noen kvinner ser også bra ut med det. Men sterk overvekt sier ofte noe om livsstil og prioriteringer, og personlig ønsker jeg noen som er noenlunde interessert i å være aktive og å holde seg i form. 

Anonymkode: 2a11e...47a

Skrevet

Utseende har betydning, spesielt i starten. Selv så ville jeg ikke klart å tenne på en mann som var 13-15 kg overvektig, men jeg kunne godt hatt ham som venn.

Anonymkode: 380c6...ec1

Skrevet

Som de andre sier, det er ikke kiloene men hvordan de fordeler seg som kan ha noe å si. Hvis du i tillegg er ganske ung (-begynnelsen av 20-årene), så ville jeg gått ut i fra at du kom til å bli større med alderen. Jeg er 30+ og flesteparten av mine venner fra VGS-tiden er blitt fysisk større med årene, både menn og kvinner.

Den 30-årige meg ville datet en med 10-15kg overvekt, men den 20-årige meg ville nok ikke det.

Anonymkode: af44d...c2f

Skrevet

Utseende/vekt spiller jo inn.

Men at det liksom er den "eneste" forklaringen er nok en forenkling. Du er så perfekt type at trekker du fra 15 kg så matcher du liksom med alle? Neppe. 

Har hun sagt ja til date så har hun vel sett noen bilder eller noe, du er altså "innafor" fysisk, utgangspunktet er godkjent og hun er åpen for at her kan det skje saker og ting.

At du føler at den romantiske og seksuelle stemningen var på topp trenger ikke nødvendigvis bety at hun føler du er mannen i hennes liv, dessverre.

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eneste forklaringen jeg kan se som gjør at tenningen uteblir er at jeg har 13-15 kg overvekt.

Verden er faktisk så brutal ja, dessverre. 

Skrevet

Jeg synes det er rart at du umiddelbart kobler det til noe overfladisk som overvekt. Hvorfor gjør du det? Er det for å skåne deg selv? For å gjøre de du går ut med til ekle, overfladiske kvinner som ikke ser forbi de ekstra kiloene? Eller at du slipper å ta en kikk på personligheten din? 

Mest sannsynlig er det kjemien det går på. De aller fleste har vennskapelige relasjoner som de ikke kunne tenke seg til å bli romantiske. Det er jo en grunn til at venner forblir venner, og man ikke hopper til køys med alle man har en god tone med. Det skal mer enn et vennskap til for å utvikle det til en romantisk relasjon, og dette er ikke bare utseende. 

Anonymkode: a5f0b...535

• Liker 5
Skrevet

Det ville jeg ikke tro hadde så mye å si. 

Man går ikke etter kroppen, iallefall er det utrolig dumt gjort. 

Anonymkode: 7fcfb...156

Skrevet

Jeg er kvinne og jeg kan love deg at de få kg med overvekt er ingenting av betydning. Det er såpass vanskelig på date-markedet at slike ting blir irrelevant.

Jeg er selv slank, 62 kg fordelt på 170 cm.

Men jeg skjønner at overvekt er lett å skylde på, det er harmløst! :P Best å ikke grave seg ned i mulige årsaker, det ble ikke dere to. Hadde vært fint å få tilbakemelding fra en konstruktiv kilde, så du kan forbedre deg selv, gjøre deg attraktiv for dem du vil ha. Coach, kanskje. En dyktig en, gå kun for den beste.

Anonymkode: 2dceb...dbd

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke den typen som har tatt på deg rollen "jeg er ikke noe å se på,så da må jeg være kjempeblid og jovial hele tiden" vel? For jeg kjenner til den typen,og etter min erfaring er det personligheten, ikke utseendet, som putter dem i friendzonen. 

Jeg tror du er inne på noe her. Når jeg dater damer jeg i utg. pkt. ikke er veldig gira på, så ender de med å være veldig interessert i meg. Mens når jeg dater noen jeg virkelig liker, så legger jeg meg kraftig i selen for å sjarmere og underholde dem. Ender derfor alltid opp med å "få" dem jeg ikke har lyst på og bli ditchet av dem jeg faktisk liker... :sad:

Skrevet
2 timer siden, drop-dead skrev:

Jeg synes det blir feil at folk ber deg slanke deg. Fordi jeg er selv litt overvektig.. og 15 kg overvekt på en mann trenger ikke bety at du er smellfeit. Jeg vil ikke bli sammen med noen hvis jeg må slanke meg for at de skal like meg. De får ta hele pakka om de vil ha meg om ikke er ikke jeg interessert.. 

Hvis du ikke vil slanke deg så får du godta at du går glipp av svært mange menn. Men det er jo ditt valg. Ikke dytt dine dårlige valg over på andre.

Anonymkode: 354a6...2d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...