Gå til innhold

Friendzone pga overvekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nok en gang havnet i den forferdelige friendzonen etter å ha vært på date med topp stemning og god kjemi. Absolutt alt føltes riktig på daten. Vi lo, fjollet, ble lettere fysiske osv. Etter daten sender dama melding og sier at hun har hatt en fantastisk kveld. Etter det ble det stille. Når jeg etterhvert tar opp tråden og foreslår å treffes igjen er hun plutselig ikke interessert. Sier at hun hadde en strålende kveld, men at hun bare føler vennskap. 

Dette har nå skjedd flere ganger. Veldig god stemning på date, etterfulgt av avvisning. Jeg er en sosial og humørfylt type som har lett for å prate med nye folk. 

Eneste forklaringen jeg kan se som gjør at tenningen uteblir er at jeg har 13-15 kg overvekt. Kan virkeligheten være så hard og brutal at disse kg kan utgjøre forskjellen mellom venn og kjæreste?

Anonymkode: 93928...369

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har nok en gang havnet i den forferdelige friendzonen etter å ha vært på date med topp stemning og god kjemi. Absolutt alt føltes riktig på daten. Vi lo, fjollet, ble lettere fysiske osv. Etter daten sender dama melding og sier at hun har hatt en fantastisk kveld. Etter det ble det stille. Når jeg etterhvert tar opp tråden og foreslår å treffes igjen er hun plutselig ikke interessert. Sier at hun hadde en strålende kveld, men at hun bare føler vennskap. 

Dette har nå skjedd flere ganger. Veldig god stemning på date, etterfulgt av avvisning. Jeg er en sosial og humørfylt type som har lett for å prate med nye folk. 

Eneste forklaringen jeg kan se som gjør at tenningen uteblir er at jeg har 13-15 kg overvekt. Kan virkeligheten være så hard og brutal at disse kg kan utgjøre forskjellen mellom venn og kjæreste?

Kanskje det er noe annet enn det? Kanskje noen av dere stemmer forskjellige parti f.eks? :) Stemmer du FrP i mens hun stemmer SV eller AP?
Eller har forskjellige interesser? Kan det hende at hun du er forelsket i vil noe annet enn deg i livet? Det er så mye annet enn et par kilo ekstra på kroppen som kan avgjøre det du mener. :) Kan det hende du misforstår henne eller overtolker alt som flørt, eller det stikk motsatte?

Anonymkode: 80eca...fe7

• Liker 1
Gjest AnonymBrunkrem
Skrevet

Du kan jo slanke deg, og se om det gjør en forskjell. Jeg vil tro det har en del å si, men kanskje ikke så mye som dersom du hadde vært en overvektig kvinne. Skader uansett ikke å prøve. Har kanskje mest å gjøre med hvilket selvbilde du utstråler når du vet at du er 13-15 kilo overvektig (som jo er en hel del). Men uansett om det går på utseende eller selvbilde, vil det hjelpe deg å slanke deg.

Skrevet

Utseendet teller også for kvinnfolk. Prøv å gå etter damer som er litt lubne også. De er ofte av det koselige slaget og mer interessert i seriøse forhold. Jeg tviler på at du ikke er en grei kar med fantastisk voksen personlighet, men som sagt utseendet teller også.

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det er noe annet enn det? Kanskje noen av dere stemmer forskjellige parti f.eks? :) Stemmer du FrP i mens hun stemmer SV eller AP?
Eller har forskjellige interesser? Kan det hende at hun du er forelsket i vil noe annet enn deg i livet? Det er så mye annet enn et par kilo ekstra på kroppen som kan avgjøre det du mener. :) Kan det hende du misforstår henne eller overtolker alt som flørt, eller det stikk motsatte?

Tror du ikke hun ville sett det ann enn bare en date?

Skrevet

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har samme politiske ståsted, samme interesser og mer eller mindre samme ambisjoner i livet, så tror ikke problemet ligger der. 

TS

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBrunkrem skrev:

Du kan jo slanke deg, og se om det gjør en forskjell. Jeg vil tro det har en del å si, men kanskje ikke så mye som dersom du hadde vært en overvektig kvinne. Skader uansett ikke å prøve. Har kanskje mest å gjøre med hvilket selvbilde du utstråler når du vet at du er 13-15 kilo overvektig (som jo er en hel del). Men uansett om det går på utseende eller selvbilde, vil det hjelpe deg å slanke deg.

Vel ja... prøvd det. :) Det er kanskje litt hardt å si hvis hun mener det, men det kan kanskje hjelpe. :) 

Skrevet
5 minutter siden, Lee Jones skrev:

Utseendet teller også for kvinnfolk. Prøv å gå etter damer som er litt lubne også. De er ofte av det koselige slaget og mer interessert i seriøse forhold. Jeg tviler på at du ikke er en grei kar med fantastisk voksen personlighet, men som sagt utseendet teller også.

Du, litt på siden... hvis noen er litt lubben så er ikke det ensbetydig med en god personlighet, eller omvendt (altså: en dårlig personlighet). Mye mulig du har erfart det, og tror det, men jeg er ikke enig i det. Folk er folk, alle er forskjellige uansett utseende. Hvis man er så utseende-fiksert, da er det vel ikke rart at folk sier nei til slutt?

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når ble forskjellig politisk ståsted en grunn til å friendzone? 

Anonymkode: 354a6...2d5

• Liker 1
Skrevet

Kanskje hun ikke likte det fysiske? Kanskje hun tror du bare er ute etter å ligge med henne og sånt. Jeg blir usikker hvis gutten er litt mer frampå enn jeg hadde tenkt på første date.

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når ble forskjellig politisk ståsted en grunn til å friendzone? 

Anonymkode: 354a6...2d5

Dersom vekt er grunn for å friendzone, da er politisk ståsted også det.

Men TS, jeg tror ikke det har med vekta di å gjøre. Som andre sier her, du kan jo prøve å gå ned noen kg og se hva som skjer. Det er nok noe annet som gjør at det blir stille. Kanskje du har litt uflaks og treffer kvinner med dårlige erfaringer som får kalde føtter? Det kan like lett være hos kvinnene det ligger hos, ikke deg.

Anonymkode: e3d02...980

• Liker 1
Gjest Frederik
Skrevet

Hun visste hvordan du så ut da hun takket ja til daten. Så tipper det er kjemien og ikke utseende som gjør at hun takket nei til flere dater.

Skrevet
1 minutt siden, Frederik skrev:

Hun visste hvordan du så ut da hun takket ja til daten. Så tipper det er kjemien og ikke utseende som gjør at hun takket nei til flere dater.

Ja, altså, deres forskjellige meninger kanskje? Hvis hun syntes du er tjukk da, Har du spurt henne?

Gjest Frederik
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, altså, deres forskjellige meninger kanskje? Hvis hun syntes du er tjukk da, Har du spurt henne?

Jeg er ikke TS.

Skrevet

Har du spurt om hun tør å si deg i mot? Kunne du ikke gått litt i deg selv og sett litt forbi utseendet og vekt og tenkt deg til at det er noe annet enn akkurat det?

Skrevet (endret)
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du, litt på siden... hvis noen er litt lubben så er ikke det ensbetydig med en god personlighet, eller omvendt (altså: en dårlig personlighet). Mye mulig du har erfart det, og tror det, men jeg er ikke enig i det. Folk er folk, alle er forskjellige uansett utseende. Hvis man er så utseende-fiksert, da er det vel ikke rart at folk sier nei til slutt?

You see something I see something. Ser også en tendens til at eldre damer er mer rasistiske enn unge damer. Men det er jo en generalisering det også.

TS:
Jeg kommer fra en forholdsvis tynn familie og er derfor normal på BMI. Men jeg led av depresjoner da jeg var 19-25år. Den perioden sluttet jeg å trene eller jogge. Spiste masse chips og studerte. Var 15-20kg overvektig og jeg føler ikke noen særlig forskjell i dragemønsteret. Jeg merket at suksessraten var større når jeg snakket med litt overvektige kvinner. Det har fakrtsk endret tenningsmønsteret mitt. Nå digger jeg kvinner med store former. 

Endret av Lee Jones
Skrevet

Ja, brutalt nok; vekten kan ha noe å si.

• Liker 1
Skrevet

15 kg er ingenting. 

1.januar dropper du alt som har med karbohydrater å gjøre, og begynner å gå deg en 45-minutters tur hver kveld. Hvis du har tilgang til vekter eller styrketreningsmaskiner, bruk dem minst tre ganger i uka. Dropp øl! Drikk heller rødvin med lav GI, eller hvitvin. Evt vodka med cola light/sprite zero hvis du liker en fest. 

Ta så mange pushups du klarer før du legger deg. 

Du er garantert ned 5 kilo i løpet av januar hvis du klarer å holde deg til dette. Du må IKKE slutte å spise, maten hjelper forbrenningen i gang, hvis du er frisk. Spis egg, tunfisk, nøtter, kylling, fisk og masse grønnsaker. Frossen brokkoliblanding er helt innafor og billig. Ta gjerne en multivitamin i tillegg da. Kostfibrene er fremdeles der, men vitamininnholdet forsvinner litt når du fryser grønnsakene. Jeg var 25 kilo overvektig, jeg gikk, spiste sunt og trente litt hver dag i 10 mnd.

http://bildr.no/view/djNuWEtR[/img]

Anonymkode: 90f46...24b

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det blir feil at folk ber deg slanke deg. Fordi jeg er selv litt overvektig.. og 15 kg overvekt på en mann trenger ikke bety at du er smellfeit. Jeg vil ikke bli sammen med noen hvis jeg må slanke meg for at de skal like meg. De får ta hele pakka om de vil ha meg om ikke er ikke jeg interessert.. 

Skrevet
2 minutter siden, drop-dead skrev:

Jeg synes det blir feil at folk ber deg slanke deg. Fordi jeg er selv litt overvektig.. og 15 kg overvekt på en mann trenger ikke bety at du er smellfeit. Jeg vil ikke bli sammen med noen hvis jeg må slanke meg for at de skal like meg. De får ta hele pakka om de vil ha meg om ikke er ikke jeg interessert.. 

Det er jeg enig i, man skal gjøre det for sin egen del. 

Jeg var lei av å dra buksa opp, og t-skjorta ned når jeg reiste meg ☺️ 

Anonymkode: 90f46...24b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...