Gå til innhold

pris på julegave, litt skuffet...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du synes en familie skal bruke fra 20 000 kr og oppover på julegaver til andre, før de har begynt å bruke på egne barn og hverandre?

Det er ikke uvanlig å få fra 20 mennesker i jula, og hvis alle gir gaver til  rundt 200 kr til hver, og det forventes at de skal gi det samme tilbake som hele familien får, på 1 person,  tror jeg mange må ringe luksusfellen etterpå. 


Nei, sliter virkelig folk med at de ikke synes de får tilbake det de gir, så kjøp noe billigere eller la vær.

Jeg blir bare trist av å lese denne tråden.

Anonymkode: f7516...af1

Enig. Er sjokkert over all utakknemligheten. Er folk virkelig så griske i dag?

Håper det er mange i prepuberteten som har svart her inne og ikke voksne. (beklager tenåringer, det kan like gjerne være motsatt)

Jeg fikk to kostbare gaver i år, ble nesten pinlig, men det var deres valg. Jeg hadde sagt på forhånd at vi legger lista lavt i år og fikk medhold. Har aldri hørt folk prate om kroneverdien på hva de fikk og hva de selv ga. Noen år får man mindre og gir mer, andre år er det motsatt. Det vil uansett aldri gå opp i opp. Gavene mister liksom sin verdi hvis man skal føre regnskap.

Endret av Atea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Atea skrev:

Enig. Er sjokkert over all utakknemligheten. Er folk virkelig så griske i dag?

Håper det er mange i prepuberteten som har svart her inne og ikke voksne. (beklager tenåringer, det kan like gjerne være motsatt)

Jeg fikk to kostbare gaver i år, ble nesten pinlig, men det var deres valg. Jeg hadde sagt på forhånd at vi legger lista lavt i år og fikk medhold. Har aldri hørt folk prate om kroneverdien på hva de fikk og hva de selv ga. Noen år får man mindre og gir mer, andre år er det motsatt. Det vil uansett aldri gå opp i opp. Gavene mister liksom sin verdi hvis man skal føre regnskap.

Ja, det er nesten ikke til å tro. Får mest lyst til å melde meg av hele gavestyret, enda så glad jeg er i å ordne med jul og gaver. Men i følge enkelte så er nok mine gaver som ræl og regne. 

Anonymkode: f7516...af1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt barn fikk en gave til 100 kroner fra onkel og tante med 3 barn, når tante formidlet sine 3 barns gaveønsker til en samlet verdi av 1100 kroner (og det ble 1200). Jeg synes det er litt rart. 

Anonymkode: 51294...25d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vårt barn fikk en gave til 100 kroner fra onkel og tante med 3 barn, når tante formidlet sine 3 barns gaveønsker til en samlet verdi av 1100 kroner (og det ble 1200). Jeg synes det er litt rart. 

Anonymkode: 51294...25d

Ja, da synes jeg det ville vært naturlig å gi en gave til ca 400 pr barn tilbake. Uansett frekt med så dyre ønsker!

Anonymkode: 13313...63f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gitt til min bror i alle de år. Aldri fått noe tilbake. I år kjøpte jeg også en liten gave til kjæresten hans også. De har vært kjærester i 2 år, men jeg har ikke truffet henne før i sommer. Jeg har kun ett barn og barnet fikk en genser fra HM til 79 kr. Genseren var fin den, men jeg må si jeg ble litt skuffet da de fikk gaver til nesten 500 til sammen, og de ga for 79 kr til tante- og onkelbarnet sitt. Deres eneste nevø. Ikke har de dårlig råd heller.

Er vanligvis ikke opptatt av pris på gaver. Føler mer på gleden av å gi. Når det blir så synlig som dette her, så reagerer jeg litt og mister den givergleden til min bror.

Anonymkode: c6296...e50

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har gitt til min bror i alle de år. Aldri fått noe tilbake. I år kjøpte jeg også en liten gave til kjæresten hans også. De har vært kjærester i 2 år, men jeg har ikke truffet henne før i sommer. Jeg har kun ett barn og barnet fikk en genser fra HM til 79 kr. Genseren var fin den, men jeg må si jeg ble litt skuffet da de fikk gaver til nesten 500 til sammen, og de ga for 79 kr til tante- og onkelbarnet sitt. Deres eneste nevø. Ikke har de dårlig råd heller.

Er vanligvis ikke opptatt av pris på gaver. Føler mer på gleden av å gi. Når det blir så synlig som dette her, så reagerer jeg litt og mister den givergleden til min bror.

Anonymkode: c6296...e50

Hvorfor gir du så dyr gave når du vet han ikke dyrt tilbake? Kjøp en billig oppsats eller konfekt/twist neste år.

Anonymkode: 13313...63f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gir du så dyr gave når du vet han ikke dyrt tilbake? Kjøp en billig oppsats eller konfekt/twist neste år.

Anonymkode: 13313...63f

Her er jeg enig med deg. Det er mye bedre at de som gir dyrere gaver senker kjøpesummen enn å bli fornærmet fordi de ikke får det samme i verdi tilbake.
Jeg nekter å la meg presse til å kjøpe dyrere gaver. Hvis jeg får en dyr gave av noen, fortsetter jeg likevel å gi for den summen jeg pleier. 

Anonymkode: f7516...af1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har gitt til min bror i alle de år. Aldri fått noe tilbake. I år kjøpte jeg også en liten gave til kjæresten hans også. De har vært kjærester i 2 år, men jeg har ikke truffet henne før i sommer. Jeg har kun ett barn og barnet fikk en genser fra HM til 79 kr. Genseren var fin den, men jeg må si jeg ble litt skuffet da de fikk gaver til nesten 500 til sammen, og de ga for 79 kr til tante- og onkelbarnet sitt. Deres eneste nevø. Ikke har de dårlig råd heller.

Er vanligvis ikke opptatt av pris på gaver. Føler mer på gleden av å gi. Når det blir så synlig som dette her, så reagerer jeg litt og mister den givergleden til min bror.

Anonymkode: c6296...e50

Eller du skulle bare gitt fanden i å gi dem noe i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...