Gå til innhold

pris på julegave, litt skuffet...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tre søsken og de har tre barn hver. Jeg er student og har mildt sagt ikke god råd, men julegaver til familien prioriterer jeg selvsagt. Jeg gir gaver til alle tatebarna mine til mellom 2-300 kr + 2-300 kr på gave til hvert par (søsken med partner). På hver familie bruker jeg da altså mellom 800 og 1200 kr. Tilbake får jeg en fellesgave fra familien (søsken med partner + tre barn) til en verdi av 2-300 kr.

Syntes liksom det er litt snodig. Er dette vanlig? Jeg kan jo ikke gi de en fellesgave tilbake (da barna er i veldig forskjellig aler og kjønn). Er jeg smålig som stusser litt på dette? Jeg kommer til å fortsette å gi de gaver altså, det er jo ikke tantebarna mine sin feil, men jeg må si jeg stusser litt på hva jeg får tilbake... Mistenker at de tenker at jeg kommer til å for det igjen "når jeg får barn," men det gjør jeg ikke da jeg ikke skal ha barn og har vært veldig tydelig på det...

Anonymkode: 77cf9...cf3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulike familier har ulike standarder. Jeg prøver å legge meg der andre familiemedlem legger seg. Er ikke alle som er komfortable med veldig dyre gaver. Jeg kunne aldri gitt så dyre gaver som du gir selv om jeg fikk dyrere gaver tilbake

Anonymkode: ff2c7...936

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med fellesgave? En fellesgave til deg og kjæresten din?

Men tja, litt enig. Jeg tenker alltid at når jeg gir fine gaver, kan jeg motta gaver med god samvittighet. Derfor legger jeg som regel mye tanke bak gavene. Kjøper ikke bare for å bli ferdig med det, liksom.

Har litt inntrykk av at det gjør søskene dine, med mindre de har en skyhøy, skjult gjeld :P