ops2 Skrevet 21. desember 2016 #121 Skrevet 21. desember 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Så nøyaktig hva har Trump gjort jeg mener bortsett fra å skrive ting på twitter ? Anonymkode: 253e7...8d4 Vel, nå er han ikke innsatt i stillingen før den 20. januar... Og han plukker en del bra folk. Først sa alle at han ikke kunne bli republikanerenes presidentkandidat. Så sa de at han ikke kunne bli valgt. Og politikken hans kunne han aldri gjennomføre. Vi får se etter den 20. januar. En av de tingene han sa, var at han skulle ha handlingens menn, ikke naive akademiske folk. Og det har han holdt. Media plukker ut en setning av en hel side med tettpakket skrift. Twitter fungerer mer som en måte å få oppmerksomhet på, mens han har noen gode poenger når en leser sammenhengende. Det han sier om at Amerika ikke skal blande seg så mye i alle verdens problemer, er faktisk en god ting. For hver "diktator" som Amerika har bidratt til å styrte, har vært limet som har holdt landet sammen og ekstremistene under kontroll. Selvsagt har ikke det vært et mykt styre som har tatt islamistene inn i en trygg armkrok og sunget nattasanger for de. Det har vært harde ledere, men etterhvert som jeg blir eldre, har jeg innsett nytten av harde ledere. Når den typiske sosionom-pedagog-lederen stilles mot en religiøs fanatisme basert på å underlegge seg verden med hjelp av vold, så kommer sosionomen til kort. Islam er i seg selv et totalitært styre. Den Arabiske Våren var en slik naiv velmenende god sak. Alle liberale akademikere, progressive intellektuelle og sosionomer kunne ikke skjønne hva som skulle gå galt, bare folket fikk frihet. De skulle kaste en tyrann, men endte opp med å bli underlagt et mye verre tyrannisk styre, mer ondt, grusomt og bedre organisert, og med vestlige våpen gitt av USA og NATO. Nå er de velmenende forferdet, og sier at ingen kunne forutsett dette. Revolusjonen ville ha forandring, men ødela sitt eget land. 4
ops2 Skrevet 21. desember 2016 #122 Skrevet 21. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Først pågrep de feil mann, og like etter fant de ID papirene til den ekte gjerningsmannen sånn tilfeldigvis i førersetet på lastebilen? Hvorfor stikke av hvis GM ønsker sin identitet kjent? Anonymkode: 3f589...007 Det er et godt spørsmål. Men har vi lov til å spekulere over dette? Her får vi bare lov til å snakke om det som allerede er kjent via media. Nåvel, jeg stikker fram nakken og spekulerer. Er det et falskt spor? Har noen lagt igjen papirene til en annen, for å sende politet og media ut på jakt etter feil person? Jeg er enig i at han det ikke stemmer med at han stakk av. Det ville stemt bra med en islamist som ble på stedet og drepte folk, til han selv ble drept av politiet. Han ville ønsket å bli identifisert raskt, få sin plass i media og bli hyllet mens åstedet var varmt Forteller politiet i Tyskland oss alt de vet? Jeg tror ikke det. Jeg håper ikke det. Jeg håper de jobber med flere ledetråder.
Example Skrevet 21. desember 2016 #123 Skrevet 21. desember 2016 5 timer siden, Mari Y skrev: Tja. Jeg har inntrykk av at du må være ganske smart for å koordinere og gjennomføre terror. Har ikke en del terrorister ganske høy utdanning i tillegg? Jeg tenker da bl a på dem som stod bak 11 September, de hadde jo bakgrunn som piloter? Spesielt ift å lage bomber. Jeg tenker man i alle fall bør ha god kunnskap om hvordan å lage sprengstoff. Jeg har i alle fall tenkt tanken når det gjelder visse type terror- aksjoner, men alt kommer sikkert ann på hvilket formål man tenker å oppnå med det, også. Om jeg ikke tar feil, går ikke alle terrorister inn for å drepe sivile, men de som er islamister eller de ytterst få kristne fundamentalister, som begår terror, gjør nok det bevisst. I hvert fall dersom du er hjernevasket nok til å se på et samfunn som 'vanntro', fordi de enten har en annen religion eller fordi de ikke noen religion, osv. Et syn jeg tror er ganske grunnleggende blant islamister, men sikkert også innenfor islam, og i hvert fall i gammeltestamentet. Stor forskjell i disse angrepene. 9/11 var godt planlagt, mens angrepet i Berlin trenger ikke å ha vært det. Ikke så vanskelig å finne et sted å kjøre en trailer inn i med masse mennesker. Med andre ord er nok det en ny skummel trend etter Nice i sommer. En ting er å bombe noe, noe annet er å bruke et vanlig redskap som en semitrailer.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #124 Skrevet 21. desember 2016 Politi / myndighetene har vel utlovd en dusør på 100 000 euro, for informasjon som kan føre til at den personen de leter blir tatt.. De burde vel være temmelig sikker på at denne personen, faktisk er den personen som de mener er ansvarlig... Anonymkode: 0f83b...7d3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #125 Skrevet 21. desember 2016 1 time siden, ops2 skrev: Vel, nå er han ikke innsatt i stillingen før den 20. januar... Og han plukker en del bra folk. Først sa alle at han ikke kunne bli republikanerenes presidentkandidat. Så sa de at han ikke kunne bli valgt. Og politikken hans kunne han aldri gjennomføre. Vi får se etter den 20. januar. En av de tingene han sa, var at han skulle ha handlingens menn, ikke naive akademiske folk. Og det har han holdt. Media plukker ut en setning av en hel side med tettpakket skrift. Twitter fungerer mer som en måte å få oppmerksomhet på, mens han har noen gode poenger når en leser sammenhengende. Det han sier om at Amerika ikke skal blande seg så mye i alle verdens problemer, er faktisk en god ting. For hver "diktator" som Amerika har bidratt til å styrte, har vært limet som har holdt landet sammen og ekstremistene under kontroll. Selvsagt har ikke det vært et mykt styre som har tatt islamistene inn i en trygg armkrok og sunget nattasanger for de. Det har vært harde ledere, men etterhvert som jeg blir eldre, har jeg innsett nytten av harde ledere. Når den typiske sosionom-pedagog-lederen stilles mot en religiøs fanatisme basert på å underlegge seg verden med hjelp av vold, så kommer sosionomen til kort. Islam er i seg selv et totalitært styre. Den Arabiske Våren var en slik naiv velmenende god sak. Alle liberale akademikere, progressive intellektuelle og sosionomer kunne ikke skjønne hva som skulle gå galt, bare folket fikk frihet. De skulle kaste en tyrann, men endte opp med å bli underlagt et mye verre tyrannisk styre, mer ondt, grusomt og bedre organisert, og med vestlige våpen gitt av USA og NATO. Nå er de velmenende forferdet, og sier at ingen kunne forutsett dette. Revolusjonen ville ha forandring, men ødela sitt eget land. Tror mange norske Trump fans kommer til å få seg et sjokk når de finner ut at han driter i Norge. Anonymkode: 253e7...8d4
Mari Y Skrevet 21. desember 2016 #126 Skrevet 21. desember 2016 30 minutter siden, Example skrev: Stor forskjell i disse angrepene. 9/11 var godt planlagt, mens angrepet i Berlin trenger ikke å ha vært det. Ikke så vanskelig å finne et sted å kjøre en trailer inn i med masse mennesker. Med andre ord er nok det en ny skummel trend etter Nice i sommer. En ting er å bombe noe, noe annet er å bruke et vanlig redskap som en semitrailer. Det er jo forsåvidt sant. Det må ganske mye planlegging til for å gjennomføre et angrep a la 11. September. Kanskje ikke like vanskelig med en lastebil, akkurat. Dog jeg trodde at terrorister gjerne jevnt over var av de mer eller mindre smarte, så er det sikkert noen forskjeller av den typen, også. Dog mer omfattende massakrer eller terror- angrep krever nok noe nøye planlegging, så da går jeg ut ifra at disse ikke akkurat er av den mindre intelligente sorten, men det kan være jeg tar feil. Dersom man tenker på f eks Baader- Meinhof og RAF på 70- tallet, så tok det jo ganske lang tid før de ble tatt, f eks.
Drizzt Skrevet 21. desember 2016 #127 Skrevet 21. desember 2016 Dette begynner å bli latterlig. Det skjer altfor ofte at terrorister ''glemmer'' ID papirer på åstedet. Altså, går det an å lure folk så mange ganger med samme historie? En gang, to ganger kan det gå, men hver gang? Det lukter råtne egg i hele historien. 4
Gjest Newroz Skrevet 22. desember 2016 #128 Skrevet 22. desember 2016 1 time siden, Drizzt skrev: Dette begynner å bli latterlig. Det skjer altfor ofte at terrorister ''glemmer'' ID papirer på åstedet. Altså, går det an å lure folk så mange ganger med samme historie? En gang, to ganger kan det gå, men hver gang? Det lukter råtne egg i hele historien. Jeg tror de kommer til å slite med å ta personen. De tok feil første gang, og sløste bort verdifull tid på akkurat det. Nå har de en ny mistenkt, men henger bak. Jeg tror de ikke kommer til å få tatt personen som stod bak dette. Jeg håper jeg tar feil, men har en bang følelse om dette.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #129 Skrevet 22. desember 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Så nøyaktig hva har Trump gjort jeg mener bortsett fra å skrive ting på twitter ? Anonymkode: 253e7...8d4 Han har sagt at han skal knuse terroristene, og ikke bare gå i rosetog og synge "kumbaya" slik som venstrepolitikere gjør hver gang det er et terrorangrep. Anonymkode: 642bb...ebc 1
Apis Skrevet 22. desember 2016 #130 Skrevet 22. desember 2016 6 timer siden, Newroz skrev: Jeg tror de kommer til å slite med å ta personen. De tok feil første gang, og sløste bort verdifull tid på akkurat det. Nå har de en ny mistenkt, men henger bak. Jeg tror de ikke kommer til å få tatt personen som stod bak dette. Jeg håper jeg tar feil, men har en bang følelse om dette. Når det i tillegg viser seg at mannen de mistenker har vært i politiets søkelys en stund for å planlegge terroraksjoner, blir det enda rarere
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #131 Skrevet 22. desember 2016 Nå har den første mistenkte, som ble løslatt, forsvunnet. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/semitrailer-angrepet-i-berlin/loeslatt-terrormistenkt-i-berlin-er-savnet/a/23879741/ Anonymkode: c3f99...8fc
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #132 Skrevet 22. desember 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Han har sagt at han skal knuse terroristene, og ikke bare gå i rosetog og synge "kumbaya" slik som venstrepolitikere gjør hver gang det er et terrorangrep. Anonymkode: 642bb...ebc Ja han har sagt det. Hva politikere sier i en valgkamp og hva de gjør er ikke nødvendigvis samme ting. Anonymkode: 253e7...8d4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #133 Skrevet 22. desember 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja han har sagt det. Hva politikere sier i en valgkamp og hva de gjør er ikke nødvendigvis samme ting. Anonymkode: 253e7...8d4 Det vil jo vise seg, ikke sant? Trump er for øvrig ikke en politiker. Anonymkode: 642bb...ebc 1
ops2 Skrevet 22. desember 2016 #134 Skrevet 22. desember 2016 (endret) 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror mange norske Trump fans kommer til å få seg et sjokk når de finner ut at han driter i Norge. Anonymkode: 253e7...8d4 Haha, du tar grundig feil dersom du tror jeg er interessert i at Trump skal gjøre noe i Norge. Det er nok heller statsminister, utenriksminister, Støre og co. som blir vonbråten når han ikke har tid til å kosescmoze med de i Det Hvite Hus. Bare bra at det blir et formelt forhold og ikke at de sitter som feite katter og kroer seg i Washington. Først kaffe og intervju i Det Hvite Hus, så vil presidenten ha penger fra Norge. Slik har det vært siden Bondeviks dager. Dessuten legger Norge opp til at Trump skal ha et kjølig forhold til oss. Nå har politikerne begynt å smiske for Kina. Endret 22. desember 2016 av ops2 2
Gjest Newroz Skrevet 22. desember 2016 #135 Skrevet 22. desember 2016 2 timer siden, Apis skrev: Når det i tillegg viser seg at mannen de mistenker har vært i politiets søkelys en stund for å planlegge terroraksjoner, blir det enda rarere Uff, ja... Vi får håpe de klarer å finne han tilslutt. Det er jo en ganske stor dusør nå, så håper det lokker. Men utrolig kjipt for han andre fyren, navnet hans gikk jo verden rundt..
ops2 Skrevet 22. desember 2016 #136 Skrevet 22. desember 2016 Ifølge Göteborgsposten er den polske sjåføren skutt med et "Ukonvensjonelt/hjemmelaget våpen"?? og det er ikke funnet en kule i kroppen hans. http://www.gp.se/nyheter/världen/dementerar-uppgiften-om-att-fyra-personer-ska-ha-gripits-1.4064029 I følge GP så har politiet dementert at det skal være arrestert fire personer. Mer spekulasjoner fra meg: Kan bare en terrorist holdt Lukasz Utban i sjakk, og samtidig styrt lastebilen? Mer sannsynlig at det har vært to, den ene kjører, den andre sitter bak og holder kniv eller "hjemmelaget våpen" mot Lukasz hode/hals. Ok, følg tankegangen min: Det er sagt i norske og utenlandske aviser at Lukasz var i live når bilen krasjet inn i julemarkedet. Må jeg virkelig linke til det, moderator? Ok. Her: http://www.nettavisen.no/nyheter/--polsk-sjafr-levde-under-ddskjrsel-pa-julemarked/3423295280.html Kan en terrorist styre en stor, 30-tonns lastebil med en hånd og samtidig holde et våpen på gisselet? Husk at Lukasz var over 100 kilo og en voksen, sterk kar. 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #137 Skrevet 22. desember 2016 5 minutter siden, ops2 skrev: Ifølge Göteborgsposten er den polske sjåføren skutt med et "Ukonvensjonelt/hjemmelaget våpen"?? og det er ikke funnet en kule i kroppen hans. http://www.gp.se/nyheter/världen/dementerar-uppgiften-om-att-fyra-personer-ska-ha-gripits-1.4064029 I følge GP så har politiet dementert at det skal være arrestert fire personer. Mer spekulasjoner fra meg: Kan bare en terrorist holdt Lukasz Utban i sjakk, og samtidig styrt lastebilen? Mer sannsynlig at det har vært to, den ene kjører, den andre sitter bak og holder kniv eller "hjemmelaget våpen" mot Lukasz hode/hals. Ok, følg tankegangen min: Det er sagt i norske og utenlandske aviser at Lukasz var i live når bilen krasjet inn i julemarkedet. Må jeg virkelig linke til det, moderator? Ok. Her: http://www.nettavisen.no/nyheter/--polsk-sjafr-levde-under-ddskjrsel-pa-julemarked/3423295280.html Kan en terrorist styre en stor, 30-tonns lastebil med en hånd og samtidig holde et våpen på gisselet? Husk at Lukasz var over 100 kilo og en voksen, sterk kar. Virker sannsynlig at det var mer enn en gjerningsperson. Har det kommet frem noe om kunden han skulle levere varene til? Han hadde fått beskjed om å vente på dette stedet. Hvis kunden har samarbeidet med terroristene kan dette ha vært planlagt. Hvis kunden ikke samarbeidet med terroristene er det vel tilfeldig at dette kjøretøyet ble kapret og brukt i terrorangrepet. Anonymkode: c3f99...8fc
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #138 Skrevet 22. desember 2016 "– Selskapet som skulle ta imot varene i Berlin, kunne ikke ta dem imot, og han fikk beskjed om å komme tilbake tirsdag morgen. De ba ham om å vente et sted i Berlin, sier selskapets transportsjef Lukasz Wasik til nyhetsbyrået AFP." Anonymkode: c3f99...8fc
ops2 Skrevet 22. desember 2016 #139 Skrevet 22. desember 2016 Avtalen var at varene skulle leveres tirsdag morgen. Lukasz kom mandag. Mulig han ville fort hjem til jul, og gamblet på at han fikk losse mandag allikevel. Urban arrived in Berlin on Monday morning, a day ahead of schedule, to deliver 25 tonnes of steel beams to a warehouse owned by ThyssenKrupp . The steelmaking firm confirmed on Tuesday that it turned away the driver because it was unable to unload the beams, which had originated in Turin, Italy. https://www.theguardian.com/world/2016/dec/20/police-pore-over-polish-lorry-driver-lukasz-urban-final-hours-berlin-attack Det må opprettes mange inngjerdete og bevoktete parkeringsplasser. Send regningen til Merkel. 2
ops2 Skrevet 22. desember 2016 #140 Skrevet 22. desember 2016 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Han har sagt at han skal knuse terroristene, og ikke bare gå i rosetog og synge "kumbaya" slik som venstrepolitikere gjør hver gang det er et terrorangrep. Anonymkode: 642bb...ebc Trump utnevner Michael Flynn til nasjonal sikkerhetsrådgiver: Se på den merittlista, da gitt. https://en.wikipedia.org/wiki/Michael_T._Flynn Bakgrunn fra millitæret og sikkerhetstjeneste. Høyt dekorert general. Sveriges nye samordner mot ekstremisme, Anna Carlstedt: Filosofi doktoreksamen! Poet og forfatter! Leder av Sveriges Røde Kors! https://sv.wikipedia.org/wiki/Anna_Carlstedt Hvem ville du helst ha valgt? Endret 22. desember 2016 av ops2 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå