Gå til innhold

Angrep mot julemarked i Berlin

Fremhevede innlegg

Skrevet

Åh hater terrorister. Nå skal de ødelegge julemarkedet og? Det er sykt dårlig gjort

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Trollkarlen
Skrevet

Man må huske på at dette må man bare akseptere. Slike angrep er en del av Europa nå og sånn må det være.

Skrevet

Forrige tråd forsvant (ikke rart for KG), så på tide å opprette en ny. 

Nå er det kjent at han var en pakistaner som oppga forskjellige falske navn og opprinnelsesland, kom som migrant i år og har kapret lastebilen (og drept sjåføren). Slapp av, snart kommer dette også i norsk media. 

• Liker 6
Skrevet

Huff. Hva skal man si. God jul hilsen Merkel?

• Liker 4
Skrevet

Merkel har mye å være stolt av :ironi: 

Anonymkode: 49bfb...a7b

• Liker 4
Skrevet (endret)

Da kom det også i norsk media endelig, norske journalister har klart å oversette fra tysk media.

Den mistenkte er en 23-årig pakistaner som har søkt asyl i Tyskland. Han opererer med flere identiteter, blant annet at han er fra Afghanistan. Han er kjent til politiet for andre kriminelle handlinger. Pågrepet takket være en modig vitne som løp etter ham og ga politiet opplysninger om hvor han befant seg. Den avdøde i passasjersetet er den som egentlig hadde tillatelse å kjøre bilen.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/vogntog-angrepet-i-berlin/tyske-medier-antatt-gjerningsmann-kom-til-tyskland-som-asylsoeker/a/23877685/

Nå kan KG slutte å slette tråder om saken fordi infoen har offisielt nådd også Norge.

Endret av Drizzt
  • Liker 8
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til disse.

Alice i Eventyrland, mod

Skrevet
4 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Tragisk.

Ja, det er ikke så mye annet å si. Verden vi lever i dessverre😢. Og så det som har skjedd i Aleppo,òg. 

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Nå må vel Merkel ha fått opp øynene, men jeg har mine tvil

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Alice i Eventyrland, mod

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet noen om det ble filmet når lastebilen skjørte på folk, noen video ute på youtube eller annet webside?

Anonymkode: 6beb2...c4c

Det er minst et opptak før ambulansepersonell kommet til stedet, og det kan du finne selv hvis du er interessert. Jeg linker ikke til det, det er for stygge scener med skadete.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, ops2 skrev:

Det er minst et opptak før ambulansepersonell kommet til stedet, og det kan du finne selv hvis du er interessert. Jeg linker ikke til det, det er for stygge scener med skadete.

Kanskje like greit. Folk som blir overkjørt av lastebil pleier å resultere i knuste kropper og innvoller og blod som tyter ut over alt.

• Liker 1
Skrevet

Gruer meg nesten til når Tyskland våkner til liv.

Anonymkode: 9a4ac...21e

• Liker 2
Skrevet

Kan se mye rart, men noe behov for å se mennesker bli smadret av en semitrailer har jeg ikke.

Blir spennende å se hvordan folk i Tyskland reagerer på dette, Merkel kommer uten tvil å få deler av skylda, med rette.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for krenkende innlegg og spekulasjoner og lik tråd er flettet sammen.

Alice i Eventyrland, mod

Endret av Alice i Eventyrland
Skrevet
36 minutter siden, Drizzt skrev:

Da kom det også i norsk media endelig, norske journalister har klart å oversette fra tysk media.

Den mistenkte er en 23-årig pakistaner som har søkt asyl i Tyskland. Han opererer med flere identiteter, blant annet at han er fra Afghanistan. Han er kjent til politiet for andre kriminelle handlinger. Pågrepet takket være en modig vitne som løp etter ham og ga politiet opplysninger om hvor han befant seg. Den avdøde i passasjersetet er den som egentlig hadde tillatelse å kjøre bilen.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/vogntog-angrepet-i-berlin/tyske-medier-antatt-gjerningsmann-kom-til-tyskland-som-asylsoeker/a/23877685/

Nå kan KG slutte å slette tråder om saken fordi infoen har offisielt nådd også Norge.

Et sted stod det til og med at han var fra Tunisia, men da kan det være nyhetene surrer(for samtidig stod det i et annet innlegg at IS påtok seg lastebilangrepet i Nice). 

Skrevet
9 timer siden, Maleficenta skrev:

Åh hater terrorister. Nå skal de ødelegge julemarkedet og? Det er sykt dårlig gjort

Blås i om det er julemarkedet eller ikke. Faktum er at de(terrorister) er ute etter å drepe. I dette tilfellet fordi noen er hjernevasket nok til å tro at de kommer til himmelen ved å drepe 'vanntro'. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Example skrev:

Kan se mye rart, men noe behov for å se mennesker bli smadret av en semitrailer har jeg ikke.

Blir spennende å se hvordan folk i Tyskland reagerer på dette, Merkel kommer uten tvil å få deler av skylda, med rette.

Tysklands befolkning er ganske fatalistisk, men AfD kommer til å profiterer av denne hendelse. Jeg mener det er absolutt Merkel sin feil, hun mente vel med å ønske flyktninger velkommen, men hun (som ellers er så nøktern og rasjonell) handlet utfra hjerte, ikke hjernen. Veldig beklagelig. Hun splittet Europa, ingen bortsett fra henne ønsket å åpne slusene for "flyktninger", nå slår det tilbake. Merkel har isolert Tyskland.

Anonymkode: 9a4ac...21e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...