Gjest Newroz Skrevet 21. desember 2016 #101 Skrevet 21. desember 2016 (endret) 3 minutter siden, Example skrev: Mener du virkelig at terrorfaren fra islamister i Norge er så si ikke eksisterende? Hvilken sten har du bodd under de siste årene? Nei, det mener jeg ikke. Jeg snakker ikke om terrorfare. Det nettverket vi hadde i Norge som drev aktivt med rekruttering er ødelagt, og det miljøet så og si ikke eksisterende i Norge lenger. Det betyr ikke at det ikke er terrorfare i Norge - det kan jo fort komme noen uten fra, eller det kan være tilstrekkelig med en enkelt person som fortsatt er i dette nettverket. La til: Og ikke minst kan det blusse opp igjen (nettverket altså) Endret 21. desember 2016 av Newroz
ops2 Skrevet 21. desember 2016 #102 Skrevet 21. desember 2016 17 minutter siden, Newroz skrev: Nei, det mener jeg ikke. Jeg snakker ikke om terrorfare. Det nettverket vi hadde i Norge som drev aktivt med rekruttering er ødelagt, og det miljøet så og si ikke eksisterende i Norge lenger. Det betyr ikke at det ikke er terrorfare i Norge - det kan jo fort komme noen uten fra, eller det kan være tilstrekkelig med en enkelt person som fortsatt er i dette nettverket. La til: Og ikke minst kan det blusse opp igjen (nettverket altså) Du mener at en liten del som er kjent, er ødelagt. 2
Gjest Newroz Skrevet 21. desember 2016 #103 Skrevet 21. desember 2016 18 minutter siden, ops2 skrev: Du mener at en liten del som er kjent, er ødelagt. Det som ikke er kjent, kjenner jeg så klart ikke til. Hvis jeg hadde kjent til det ville jeg nok jobba et annet sted enn det jeg gjør. Og det hadde du også. Hva som ikke er kjent, om det er noe som ikke er kjent, osv blir bare spekulasjoner.
Example Skrevet 21. desember 2016 #104 Skrevet 21. desember 2016 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/semitrailer-angrepet-i-berlin/tyske-medier-fant-id-dokument-i-semitraileren-leter-etter-islamist/a/23878855/ Politiet leter etter en tunisiske islamist. Sjokkerende. 4
Example Skrevet 21. desember 2016 #105 Skrevet 21. desember 2016 47 minutter siden, Newroz skrev: Nei, det mener jeg ikke. Jeg snakker ikke om terrorfare. Det nettverket vi hadde i Norge som drev aktivt med rekruttering er ødelagt, og det miljøet så og si ikke eksisterende i Norge lenger. Det betyr ikke at det ikke er terrorfare i Norge - det kan jo fort komme noen uten fra, eller det kan være tilstrekkelig med en enkelt person som fortsatt er i dette nettverket. La til: Og ikke minst kan det blusse opp igjen (nettverket altså) I tillegg må man ikke glemme alle disse som kommer hjem fra Syria. Jeg regner med at PST har grei kontroll på de, men man vet nå aldri. Farligste er disse ensomme ulvene, i tillegg til alle de nyankomne som vi egentlig ikke vet hvem er. I tillegg bor det mange andre steder i Europa, som i Sverige for eksempel. Norge er et lite land, så de åpenbare større nettverkene tror jeg Pst har rimelig god kontroll på, men man vet aldri. Å planlegge en terroraksjon er i prinsippet ganske enkelt, dersom du ikke skal ha bomber og maskingevær som våpen. Selv sistnevnte er nok ikke spesielt vanskelig å få tak i. Det som i alle fall er sikkert er at med økt innvandring, øker farene. Det er ikke tilfeldig at land i Europa med mange muslimer er de som blir rammet. 1
ops2 Skrevet 21. desember 2016 #106 Skrevet 21. desember 2016 Håper ingen flere uskyldige blir skadet, hverken politi eller sivile. 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #107 Skrevet 21. desember 2016 Ifølge VG er dette snakk om en islamist fra Tunisia.... Anonymkode: 0f83b...7d3
Gjest HarryDotter Skrevet 21. desember 2016 #108 Skrevet 21. desember 2016 Er derfor folk som Trump blir valgt. Folk er lei av handlingslammede politikere som prater om våre vakre verdier og sterke felleskap, og i mellomtiden, sånn ca.3 hver måned kjører trailere inn i folkemengder og folk blir halshugget på gatene og bombet på konserter. Gjøres det noe mot terror overhode?? Det finnes bare en løsning, men den er ikke politisk korrekt og ei heller gjennomførbar. Og hensynet til mennesker trumfer det. Så nei vi kan ikke løse terrorproblemet. Enten må vi tåle å bli drept på offentlige plasser i fremtiden, eller bli like gale som dem og drepe og bombe tilbake, eller bygge murer rundt Europa og kaste ut allt som ligner på afrikanere, marrokanere, pakistanere, afganere og muslimer generellt. Syntes noen det virkelig finnes en løsning på dette? For en fremtid barna våre vil få. Stakkars!
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #109 Skrevet 21. desember 2016 51 minutter siden, HarryDotter skrev: Er derfor folk som Trump blir valgt. Folk er lei av handlingslammede politikere som prater om våre vakre verdier og sterke felleskap, og i mellomtiden, sånn ca.3 hver måned kjører trailere inn i folkemengder og folk blir halshugget på gatene og bombet på konserter. Gjøres det noe mot terror overhode?? Det finnes bare en løsning, men den er ikke politisk korrekt og ei heller gjennomførbar. Og hensynet til mennesker trumfer det. Så nei vi kan ikke løse terrorproblemet. Enten må vi tåle å bli drept på offentlige plasser i fremtiden, eller bli like gale som dem og drepe og bombe tilbake, eller bygge murer rundt Europa og kaste ut allt som ligner på afrikanere, marrokanere, pakistanere, afganere og muslimer generellt. Syntes noen det virkelig finnes en løsning på dette? For en fremtid barna våre vil få. Stakkars! Så nøyaktig hva har Trump gjort jeg mener bortsett fra å skrive ting på twitter ? Anonymkode: 253e7...8d4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #110 Skrevet 21. desember 2016 11 timer siden, Mari Y skrev: Terrorister kan tilhøre alle slags grupper, men jeg synes heller du bør prate med noen enn å ta ut din frustrasjon på nettet. Du bør ta deg en Doner kebab. Anonymkode: 60ed8...790
Example Skrevet 21. desember 2016 #111 Skrevet 21. desember 2016 1 time siden, HarryDotter skrev: Er derfor folk som Trump blir valgt. Folk er lei av handlingslammede politikere som prater om våre vakre verdier og sterke felleskap, og i mellomtiden, sånn ca.3 hver måned kjører trailere inn i folkemengder og folk blir halshugget på gatene og bombet på konserter. Gjøres det noe mot terror overhode?? Det finnes bare en løsning, men den er ikke politisk korrekt og ei heller gjennomførbar. Og hensynet til mennesker trumfer det. Så nei vi kan ikke løse terrorproblemet. Enten må vi tåle å bli drept på offentlige plasser i fremtiden, eller bli like gale som dem og drepe og bombe tilbake, eller bygge murer rundt Europa og kaste ut allt som ligner på afrikanere, marrokanere, pakistanere, afganere og muslimer generellt. Syntes noen det virkelig finnes en løsning på dette? For en fremtid barna våre vil få. Stakkars! Vi kan starte med å stenge grensene for folk som kommer fra disse områdene. Det er ingenting annet enn våre egne lagde regler som tilsier at vi skal brødfø de tilfeldige menneskene som dukker opp på døra vår. Hele systemet er håpløst fordi det ender med slikt som i Middelhavet. Det hadde vært mye bedre om vi hentet mennesker selv fra flyktningleire. Per nå så er det knapt mulig fordi alle ressurserne går til slikt som dette. 4
Gjest Newroz Skrevet 21. desember 2016 #112 Skrevet 21. desember 2016 3 timer siden, Example skrev: I tillegg må man ikke glemme alle disse som kommer hjem fra Syria. Jeg regner med at PST har grei kontroll på de, men man vet nå aldri. Farligste er disse ensomme ulvene, i tillegg til alle de nyankomne som vi egentlig ikke vet hvem er. I tillegg bor det mange andre steder i Europa, som i Sverige for eksempel. Jeg er helt enig med deg i det. Jeg håper, og tror vel, at PST holder de som kommer hjem fra Syria under godt oppsyn. Også enig med deg i at de ensomme ulvene er de farligste, og også dessverre de som er mest vanskelig å fange opp.
Mari Y Skrevet 21. desember 2016 #113 Skrevet 21. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du bør ta deg en Doner kebab. Anonymkode: 60ed8...790 Det er fakta, men jeg lar det være opp til deg om du vil tro det eller ikke. Forøvrig tror jeg jeg står over kebab, hører ikke innunder mine matvaner😉
Mari Y Skrevet 21. desember 2016 #114 Skrevet 21. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ifølge VG er dette snakk om en islamist fra Tunisia.... Anonymkode: 0f83b...7d3 Den ene det var snakk om, ble løslatt, da de ikke hadde noe på ham.
Mari Y Skrevet 21. desember 2016 #115 Skrevet 21. desember 2016 4 timer siden, Example skrev: I tillegg må man ikke glemme alle disse som kommer hjem fra Syria. Jeg regner med at PST har grei kontroll på de, men man vet nå aldri. Farligste er disse ensomme ulvene, i tillegg til alle de nyankomne som vi egentlig ikke vet hvem er. I tillegg bor det mange andre steder i Europa, som i Sverige for eksempel. Norge er et lite land, så de åpenbare større nettverkene tror jeg Pst har rimelig god kontroll på, men man vet aldri. Å planlegge en terroraksjon er i prinsippet ganske enkelt, dersom du ikke skal ha bomber og maskingevær som våpen. Selv sistnevnte er nok ikke spesielt vanskelig å få tak i. Det som i alle fall er sikkert er at med økt innvandring, øker farene. Det er ikke tilfeldig at land i Europa med mange muslimer er de som blir rammet. Tja. Jeg har inntrykk av at du må være ganske smart for å koordinere og gjennomføre terror. Har ikke en del terrorister ganske høy utdanning i tillegg? Jeg tenker da bl a på dem som stod bak 11 September, de hadde jo bakgrunn som piloter? Spesielt ift å lage bomber. Jeg tenker man i alle fall bør ha god kunnskap om hvordan å lage sprengstoff. Jeg har i alle fall tenkt tanken når det gjelder visse type terror- aksjoner, men alt kommer sikkert ann på hvilket formål man tenker å oppnå med det, også. Om jeg ikke tar feil, går ikke alle terrorister inn for å drepe sivile, men de som er islamister eller de ytterst få kristne fundamentalister, som begår terror, gjør nok det bevisst. I hvert fall dersom du er hjernevasket nok til å se på et samfunn som 'vanntro', fordi de enten har en annen religion eller fordi de ikke noen religion, osv. Et syn jeg tror er ganske grunnleggende blant islamister, men sikkert også innenfor islam, og i hvert fall i gammeltestamentet.
Mari Y Skrevet 21. desember 2016 #116 Skrevet 21. desember 2016 2 timer siden, HarryDotter skrev: Er derfor folk som Trump blir valgt. Folk er lei av handlingslammede politikere som prater om våre vakre verdier og sterke felleskap, og i mellomtiden, sånn ca.3 hver måned kjører trailere inn i folkemengder og folk blir halshugget på gatene og bombet på konserter. Gjøres det noe mot terror overhode?? Det finnes bare en løsning, men den er ikke politisk korrekt og ei heller gjennomførbar. Og hensynet til mennesker trumfer det. Så nei vi kan ikke løse terrorproblemet. Enten må vi tåle å bli drept på offentlige plasser i fremtiden, eller bli like gale som dem og drepe og bombe tilbake, eller bygge murer rundt Europa og kaste ut allt som ligner på afrikanere, marrokanere, pakistanere, afganere og muslimer generellt. Syntes noen det virkelig finnes en løsning på dette? For en fremtid barna våre vil få. Stakkars! Folk er dessverre ikke kritiske nok, og derfor lar de seg rive med. Jeg er ganske sikker på at folk kan komme til å bli skuffet når de ser at han kommer til makten til neste år. Det er forøvrig slik at folk stemmer Trump av ulike årsaker. Bl a fattigdom og kriger i utlandet. Ikke så rart, når valget er mellom to onder.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #117 Skrevet 21. desember 2016 2 timer siden, Mari Y skrev: Den ene det var snakk om, ble løslatt, da de ikke hadde noe på ham. Ifølge Tv 2 Nyhetskanalen jakter politiet nå etter en "bevæpnet og farlig" person. Gjerningsmannen hadde søkt om asyl i Tyskland, men fått avslag på dette. Hvorfor han fremdeles befant seg i Tyskland, har fremdeles ikke kommet frem. Norge er tydeligvis ikke det eneste landet, hvor slike utsendelser går forbanna treigt... Anonymkode: 0f83b...7d3
Mari Y Skrevet 21. desember 2016 #118 Skrevet 21. desember 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ifølge Tv 2 Nyhetskanalen jakter politiet nå etter en "bevæpnet og farlig" person. Gjerningsmannen hadde søkt om asyl i Tyskland, men fått avslag på dette. Hvorfor han fremdeles befant seg i Tyskland, har fremdeles ikke kommet frem. Norge er tydeligvis ikke det eneste landet, hvor slike utsendelser går forbanna treigt... Anonymkode: 0f83b...7d3 Det var en som ble misstenkt for å stå bak, tidligere, som ble løslatt, om jeg har rett. Han hadde visst hatt forskjellige identiteter, men NRK hadde også tydeligvis kommet med noe skrivefeil( jmfr en artikkel som snakker om 'terrorangrep i Nice'). Grunnen til at de ikke kunne utlevere ham, var angivelig fordi han ikke hadde gyldige papirer, og derfor ville ikke det landet han skulle returneres til ta ham imot. Men jeg er ellers enig ang kriminelle asylsøkere og innvandrere.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #119 Skrevet 21. desember 2016 Først pågrep de feil mann, og like etter fant de ID papirene til den ekte gjerningsmannen sånn tilfeldigvis i førersetet på lastebilen? Hvorfor stikke av hvis GM ønsker sin identitet kjent? Anonymkode: 3f589...007 1
ops2 Skrevet 21. desember 2016 #120 Skrevet 21. desember 2016 På 19.12.2016 den 22.32, AnonymBruker skrev: Send julekort til The White House i Washington. Det er de vi kan takke. Norske politikere står på kne for amerikanerne. Anonymkode: 1341a...a2d Adresser de til avgående president Obama og tidligere utenriksminister Hillary Clinton. Jeg tror Norges politikere er like negative til Trump som de forgudet Obama og Clinton. Takk og lov for det, det blir ikke noen "Trump foundation" å kaste penger etter, slik statsminister etter statsminister sløste penger på Clinton foundation. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå