Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, pøbelsara skrev:

På IG-kontoen til HD er det treninsgtøybilder ikke undertøysbilder. Jeg har ikke sett på story. CBE har også masse treningstøybilder og mye andre bilder som viser mye hud. Jeg skjønner ikke at det ikke er mulig å se dobbeltmoralen her. HD får sinnsykt mye pes for å gjøre det samme som tynne/slanke folk kan gjøre uten at noen sier noenting.

Du får se gjennom litt mer. Tror du har oversett endel vesentlige bilder..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, pøbelsara skrev:

På IG-kontoen til HD er det treninsgtøybilder ikke undertøysbilder. Jeg har ikke sett på story. CBE har også masse treningstøybilder og mye andre bilder som viser mye hud. Jeg skjønner ikke at det ikke er mulig å se dobbeltmoralen her. HD får sinnsykt mye pes for å gjøre det samme som tynne/slanke folk kan gjøre uten at noen sier noenting.

Da vil jeg påstå hun har noen spesielle antrekk på trening, hvis du mener hun kun legger ut lettkledde bilder i treningstøy. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lin10 skrev:

Men det jeg reagerer på et at på bildene så gjør hun alt for å fremstå mindre enn det hun er. Presser lårene sammen, Skjuler hånden eller en morgenkåpe over magen. Hun sier hun elsker sin store kropp og er derfor viser den frem, som kroppspositivisme.  Hvorfor da prøve å gjøre den mindre? Det er så ofte budskapet og hva hun gjør ikke er i samsvar, og da blir hun ikke troverdig. 

Men å forsøke å framstå slankere gjør alle de tynnere bloggere også. Så noen bloggere kan få proklamere de elsker kroppen sin mens de vrir og vender kroppen mest mulig flatterende. Når den overvektige bloggeren gjør akkurat det samme så tolkes det som om hun må hate seg selv. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lin10 skrev:

Men det jeg reagerer på et at på bildene så gjør hun alt for å fremstå mindre enn det hun er. Presser lårene sammen, Skjuler hånden eller en morgenkåpe over magen. Hun sier hun elsker sin store kropp og er derfor viser den frem, som kroppspositivisme.  Hvorfor da prøve å gjøre den mindre? Det er så ofte budskapet og hva hun gjør ikke er i samsvar, og da blir hun ikke troverdig. 

Du er jo veldig begeistret for CBE - og hun gjør jo AKKURAT det samme på sine bilder. Hvorfor er det classy når cbe gjør det, og tacky og lite troverdig når HD gjør det?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, pøbelsara skrev:

Du er jo veldig begeistret for CBE - og hun gjør jo AKKURAT det samme på sine bilder. Hvorfor er det classy når cbe gjør det, og tacky og lite troverdig når HD gjør det?

HD prøver for hardt...... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nerine_ skrev:

Da vil jeg påstå hun har noen spesielle antrekk på trening, hvis du mener hun kun legger ut lettkledde bilder i treningstøy. 

Jeg har gått gjennom de 12 siste bildene til begge to. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Rosasko skrev:

HD prøver for hardt...... 

Og det gjør ikke CBE? hun holder jo inn magen på ALLE bilder.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Aricia skrev:

Hvilken blogger gjør ikke det samme??

CBE poserer da for å se tynnest mulig ut hun også med alle triks i boken i bruk, og trekker feks inn magen på hvert eneste lettkledde bilde - kan ikke se at hun har uttalt at hun er misfornøyd med kroppen sin slik den er? Så hun er med andre ord en skikkelig hykler hun også da?

Ikke glem CBEs Nutrilett i kjøkkenskapet. Ikke akkurat en naturlig del av kostholdet for en i utgangspunkt normalvektig person. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg har gått gjennom de 12 siste bildene til begge to. 

Så når du har sett 12 av hundrevis bilder, føler du at du har sett alt og kan dra en konklusjon? 

Og du mener bilde nr 3 er antrekk til å trene i? 

Endret av Nerine_
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Inocybe skrev:

Ikke glem CBEs Nutrilett i kjøkkenskapet. Ikke akkurat en naturlig del av kostholdet for en i utgangspunkt normalvektig person. 

Hun hevder jo at hun er naturlig tynn. Så i motsetning til HD som ikke er naturlig tynn, er det visst OK for CBE å slanke seg. Men det er hyklersk av HD å ille gå ned i vekt, fordi hun har hevdet at hun faktisk likte kroppen sin når hun var skikkelig tjukk. Det er jo utrolig slemt å fordømme folk for å være hyklerske når de har vært så frekke å faktisk LIKE kroppen sin på tross av overvekt. Det virker tydeligvis veldig provoserende på folk at noen ikke bare sitter i en krok og skammer seg over en overvektig kropp. 

Dobbeltmoral, much? 


 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nerine_ skrev:

Så når du har sett 12 av hundrevis bilder, føler du at du har sett alt og kan dra en konklusjon? 

Og du mener bilde nr 3 er antrekk til å trene i? 

Er da bare bilde 3 og 9 som viser noe særlig hud. Og ser du litt lenger nedover så er det et stykke til neste. 

Endret av neiognei
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nerine_ skrev:

Så når du har sett 12 av hundrevis bilder, føler du at du har sett alt og kan dra en konklusjon? 

Og du mener bilde nr 3 er antrekk til å trene i? 

Nei. Men jeg mener at CBE på sine siste 12 bilder flasher en hel masse kropp og hud og simdeboobs og mage og lår - enda mer enn HD - og hun får ikke kjeft for å være hyklersk.

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, neiognei skrev:

Er da bare bilde 3 og 9 som viser noe særlig hud. Og ser du litt lenger nedover så er det et stykke til neste. 

 

Akkurat nå, pøbelsara skrev:

Nei. Men jeg mener at CBE på sine siste 12 bilder flasher en hel masse kropp og hud og simdeboobs og mage og lår - enda mer enn HD - og hun får ikke kjeft for å være hyklersk.

 

Da kan man ikke påstå at hun ikke legger ut undertøysbilder. Det var poenget mitt, ikke hvor ofte eller sjeldent hun gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, pøbelsara skrev:

På IG-kontoen til HD er det treninsgtøybilder ikke undertøysbilder. Jeg har ikke sett på story. CBE har også masse treningstøybilder og mye andre bilder som viser mye hud. Jeg skjønner ikke at det ikke er mulig å se dobbeltmoralen her. HD får sinnsykt mye pes for å gjøre det samme som tynne/slanke folk kan gjøre uten at noen sier noenting.

Nå handler ikke diskusjonen om CBE, men ja CBE, SE, Isabel, Orvik får like mye pes, så kan vi ikke bare la den ligge? Dette har blitt poengtert mange ganger og uansett hvordan man vrir og vrenge så stemmer ikke dette. Dobbeltmoral, hvilken dobbeltmoral? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Miranda16 skrev:

Nå handler ikke diskusjonen om CBE, men ja CBE, SE, Isabel, Orvik får like mye pes, så kan vi ikke bare la den ligge? Dette har blitt poengtert mange ganger og uansett hvordan man vrir og vrenge så stemmer ikke dette. Dobbeltmoral, hvilken dobbeltmoral? 

De får ikke pes for å være falske når de poserer for å fremstille seg selv best mulig. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Aricia skrev:

 

Vel.

Om man først skal relatere til hva slags bilder som er egnet til å skape usunt kroppsfokus og kroppspress, så stiller nå akkurat de to berømmelige bildene i en helt eksepsjonell klasse, da. Det er virkelig undertøybildene verden ikke trenger - i n'te potens.

Helene Drage kan dra opp genseren foran speilet på treningssenter så mange ganger hun bare vil - det kommer ikke i nærheten av disse to bildene til CBE hva angår negative ringvirkninger for vordende mødre landet over (og for barna de bærer, sånn i verste fall, dersom målet med svangerskapet blir minst mulig vektøkning for å matche CBEs post partum-kropp).

Da, har jeg and flere andre en annen oppfatning om at HD har et enormt fokus på kropp i svært mange sammenhenger. Hun slettet saklige kommentarer i IG innlegget sitt og "meldte seg ut". Å være svært overvektig er ikke sunt uansett hvordan man vrir og vrenger på det. Hun  har heller ikke inspirert folk til å ha en sunn livsstil. Masse planer som aldri blir gjennomført. Rundt operasjonen så deler hun nøyaktige tall på vektnedgang. Strider mot "Sunn Fornuft Plakaten". Man kan ikke male og male om at det er det indre som teller når det drukner i et enorme kroppsfokuset

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, pøbelsara skrev:

De får ikke pes for å være falske når de poserer for å fremstille seg selv best mulig. 

Vel. jo! De adjektivene du bruker får du ta på egen kappe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Trollmora skrev:

Hvordan kan du si det når hun selv har innrømmet at hun redigerer lys og at hun kun legger ut bilder av seg selv fra sine beste vinkler? Er det ekte og ærlig?

Det jeg har sett har vært videoer, så de kan ikke ha vært redigerte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Viking-girl skrev:

Det jeg har sett har vært videoer, så de kan ikke ha vært redigerte. 

Hun bruker filtre ja og de kan justere bla ansiktsfasong, øyne og jevnere hud

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...