Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest eksiltronder
4 minutter siden, Anonym141516 skrev:

Forskjellen på funkygine og CBE er at de ikke prøver å være noen som kjemper imot kroppspress slik som Helene. Helene forsøker ( ifølge henne selv) og være en kroppsaktivist, der hun legger ut upassende undertøysbilder av seg selv uten noe sammenheng med det hun skal formidle. Jeg ser svært sjeldent foreksempel CBE stiller seg opp i kun undertøyet for å snakke om noe helt annet, men selvsagt vil det være naturlig for de å legge ut bilde i sportsbh, fordi de faktisk ofte trener i det.  

Så det er der dobbeltmoralen til Helene kommer inn, for jeg hadde ikke brydd meg om hun gikk inn for en insta med kun lettkledde bilder, men da kan hun faltisk ikke drive å snakke om kroppsfokus, og ønske en endring hos andre enn seg selv.

Veldig enig med deg.

Jeg bryr meg døyten om HD veier så eller så mye, og om hun trener i bare tights og sportsbh så for all del, kjør på med bilder av det! Men når hun tydelig egentlig har på seg mer klær, så blir det veldig rart å løfte opp genseren for å vise hva som er under.

Ser forøvrig flere poengterer at siste bilde i denne stilen på IG er flere uker gammelt. Vel, det legges jo ut praktisk talt daglig på storyen, så det argumentet holder i grunn ikke så godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, Lin10 skrev:

Nå føler hun seg misforstått og legger ut dette på snap. Hva er det å misforstå? Som en fint skriver i kommentarfeltet på Instagram hvor hun poserer i undertøyet. Bruk stemmen og kunnskapen din og mindre kropp. Det er jo det hun har ytret flere ganger, at hun ikke ønsker å definerer seg selv ut fra kroppen. Men, det er jo det hun ofte gjør. Hvem er det hun ønsker å tilfredsstilles.  Sitt umettelige behov for å vise seg frem eller ønske om flere likes, da gjerne fra mannlige følgere eller begge deler. Bildene henger ofte ikke i samsvar med budskapet på innlegget. På samme måte som å sitte i en topp som hun har dratt ekstra langt ned, når hun streamer foran et publikum. Synes hun burde reflektere over hvorfor hun gjør det hun gjør.

En trenger da ikke vise seg i undertøy eller puppene halvveis ute for at noen skal like deg. Får det henne til å føle seg bedre med seg selv...Det er ikke rart folk reagerer når hun sier en ting og  gjør noe annet. Det handler om troverdighet. 

Jeg følger et par «kropp er topp» aktivister. De har ofte veldig mye fornuftig for seg, og de viser sitt sanne jeg ved å vise fram kroppen sin hvordan den ser ut med klær, og hvordan den ser ut i truse og bh. Ser ikke noe galt i dette, dette får være deres eget valg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dra opp genseren ser like teit ut som om hun hadde dratt ned buksa. Hadde det også vært estetisk penere med buksa rundt knærne? Siden det da viser litt mer hud og undertøy, som hun selv sier? 

Det gir bare ikke mening uansett hvordan hun prøver å vinkle det. Da hadde det faktisk sett mer normalt ut om hun ikke hadde genseren på seg i det hele tatt. Det må jo se helt ånnass ut å være i garderobe med henne der hun begynner å vrenge av seg klær halvveis for å ta en selfie. Da hadde jeg tenkt "okey ei som skal frekke seg til for typen eller?" 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
14 minutter siden, Viking-girl skrev:

Jeg følger et par «kropp er topp» aktivister. De har ofte veldig mye fornuftig for seg, og de viser sitt sanne jeg ved å vise fram kroppen sin hvordan den ser ut med klær, og hvordan den ser ut i truse og bh. Ser ikke noe galt i dette, dette får være deres eget valg. 

Jeg synes Helene viser ekte og ærlig side av kropp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Carina Maria skrev:

Jeg synes Helene viser ekte og ærlig side av kropp. 

Hvordan kan du si det når hun selv har innrømmet at hun redigerer lys og at hun kun legger ut bilder av seg selv fra sine beste vinkler? Er det ekte og ærlig?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
1 time siden, Trollmora skrev:

Hvordan kan du si det når hun selv har innrømmet at hun redigerer lys og at hun kun legger ut bilder av seg selv fra sine beste vinkler? Er det ekte og ærlig?

Det har ikke noe og si for meg men poenget mitt er at hun er tøff som tørr og vise kroppen sin selv om hun ikke er Fotball frue i kroppen. Det er det som er ekte og ærlig for meg. Hun står opp for andre som sliter med over vekt at dem ikke må skamme seg og tør og vise kroppen sin. At lys settingen er feil og gal vinkel har så lite betydning og det er verre med dem som redigerer bildene sine til og bli noe helt annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, Carina Maria skrev:

Det har ikke noe og si for meg men poenget mitt er at hun er tøff som tørr og vise kroppen sin selv om hun ikke er Fotball frue i kroppen. Det er det som er ekte og ærlig for meg. Hun står opp for andre som sliter med over vekt at dem ikke må skamme seg og tør og vise kroppen sin. At lys settingen er feil og gal vinkel har så lite betydning og det er verre med dem som redigerer bildene sine til og bli noe helt annet. 

Enig i at å redigere bilder er værre, men jeg føler ikke det HD faktisk viser fram er det jeg vil kalle ekte og ærlig. Men å være uenige der kan vi enes om.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carina Maria skrev:

er verre med dem som redigerer bildene sine til og bli noe helt annet. 

Hvordan er det andre influencere redigerer, bruker filtre og poserer som er verre som du sier? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym141516 skrev:

Forskjellen på funkygine og CBE er at de ikke prøver å være noen som kjemper imot kroppspress slik som Helene. Helene forsøker ( ifølge henne selv) og være en kroppsaktivist, der hun legger ut upassende undertøysbilder av seg selv uten noe sammenheng med det hun skal formidle. Jeg ser svært sjeldent foreksempel CBE stiller seg opp i kun undertøyet for å snakke om noe helt annet, men selvsagt vil det være naturlig for de å legge ut bilde i sportsbh, fordi de faktisk ofte trener i det.  

Så det er der dobbeltmoralen til Helene kommer inn, for jeg hadde ikke brydd meg om hun gikk inn for en insta med kun lettkledde bilder, men da kan hun faltisk ikke drive å snakke om kroppsfokus, og ønske en endring hos andre enn seg selv.

Jeg tror du glemte de to barseltid-i-undertøy-bildene til Caroline Berg Eriksen nå. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg tror du glemte de to barseltid-i-undertøy-bildene til Caroline Berg Eriksen nå. 

Svært sjeldent 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, pøbelsara skrev:

Fair enough, men dette er ganske mange år siden og i flere år nå så er jeg enig med anonym at det ikke er hyppig. Hyppig er det når man legger ut lettkledde bilder og positurer i some flere ganger i måneden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Miranda16 skrev:

Fair enough, men dette er ganske mange år siden og i flere år nå så er jeg enig med anonym at det ikke er hyppig. Hyppig er det når man legger ut lettkledde bilder og positurer i some flere ganger i måneden.

Jeg synes CBE også legger ut bilder med bar mage, sideboob, dyp utringning og høyesplitter ganske ofte. Uten at folk klager over at hun er ekkel.

 

Lagt til:

Sjekk IG-kontoen til CBE og til HD. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg synes CBE også legger ut bilder med bar mage, sideboob, dyp utringning og høyesplitter ganske ofte. Uten at folk klager over at hun er ekkel.

 

Lagt til:

Sjekk IG-kontoen til CBE og til HD. 

Vel, CBE blir diskutert hun også, men det er vel alle de undertøysbildene og dype utrigningene til HD som har fått negative tilbakemeldinger på de siste dagene. Kan ikke huske sist CBE postet undertøysbilder. At noen har kalt henne ekkel(dine ord), har jeg ikke ihvertfall sett eller hørt de siste dagene heller. Tilbakemeldingene på IG har også vært svært saklig. Nå har hun slettet mange av dem

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Miranda16 skrev:

Vel, CBE blir diskutert hun også, men det er vel alle de undertøysbildene og dype utrigningene til HD som har fått negative tilbakemeldinger på de siste dagene. Kan ikke huske sist CBE postet undertøysbilder. At noen har kalt henne ekkel(dine ord), har jeg ikke ihvertfall sett eller hørt de siste dagene heller. Tilbakemeldingene på IG har også vært svært saklig. Nå har hun slettet mange av dem

På IG-kontoen til HD er det treninsgtøybilder ikke undertøysbilder. Jeg har ikke sett på story. CBE har også masse treningstøybilder og mye andre bilder som viser mye hud. Jeg skjønner ikke at det ikke er mulig å se dobbeltmoralen her. HD får sinnsykt mye pes for å gjøre det samme som tynne/slanke folk kan gjøre uten at noen sier noenting.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, pøbelsara skrev:

Jeg tror du glemte de to barseltid-i-undertøy-bildene til Caroline Berg Eriksen nå. 

 

1 time siden, Miranda16 skrev:

Svært sjeldent 

Vel.

Om man først skal relatere til hva slags bilder som er egnet til å skape usunt kroppsfokus og kroppspress, så stiller nå akkurat de to berømmelige bildene i en helt eksepsjonell klasse, da. Det er virkelig undertøybildene verden ikke trenger - i n'te potens.

Helene Drage kan dra opp genseren foran speilet på treningssenter så mange ganger hun bare vil - det kommer ikke i nærheten av disse to bildene til CBE hva angår negative ringvirkninger for vordende mødre landet over (og for barna de bærer, sånn i verste fall, dersom målet med svangerskapet blir minst mulig vektøkning for å matche CBEs post partum-kropp).

Endret av Aricia
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg synes CBE også legger ut bilder med bar mage, sideboob, dyp utringning og høyesplitter ganske ofte. Uten at folk klager over at hun er ekkel.

 

Lagt til:

Sjekk IG-kontoen til CBE og til HD. 

Sier alt! Om man konkludere noe om eksibisjonisme og trang til å vise naken hud ut fra IG er det ingen tvil om hvem som "vinner" her. Legger til at "vinneren" blander den enorme mengden lettkleddbilder med bilder av/referanser til barn!

Heldigvis får "vinneren" også velfortjent pes for den overdrevne nakenheten, men kan ikke unngå å legge merke til at samme brukere kan beskrive den ene bloggerens lettkleddbilder med veldig negative termer mens den tynnere bloggeren beskrives som classy. Med andre ord forskjellig standard for hva som kan aksepteres av hud med bare bmi som forskjell. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Viking-girl skrev:

Jeg følger et par «kropp er topp» aktivister. De har ofte veldig mye fornuftig for seg, og de viser sitt sanne jeg ved å vise fram kroppen sin hvordan den ser ut med klær, og hvordan den ser ut i truse og bh. Ser ikke noe galt i dette, dette får være deres eget valg. 

Men det jeg reagerer på et at på bildene så gjør hun alt for å fremstå mindre enn det hun er. Presser lårene sammen, Skjuler hånden eller en morgenkåpe over magen. Hun sier hun elsker sin store kropp og er derfor viser den frem, som kroppspositivisme.  Hvorfor da prøve å gjøre den mindre? Det er så ofte budskapet og hva hun gjør ikke er i samsvar, og da blir hun ikke troverdig. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Carina Maria skrev:

Det har ikke noe og si for meg men poenget mitt er at hun er tøff som tørr og vise kroppen sin selv om hun ikke er Fotball frue i kroppen. Det er det som er ekte og ærlig for meg. Hun står opp for andre som sliter med over vekt at dem ikke må skamme seg og tør og vise kroppen sin. At lys settingen er feil og gal vinkel har så lite betydning og det er verre med dem som redigerer bildene sine til og bli noe helt annet. 

Så er du slank, trener og passer på kostholdet, så er man ikke ekte og ærlig. Det er bare overvektige som er ekte og ærlige? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lin10 skrev:

Men det jeg reagerer på et at på bildene så gjør hun alt for å fremstå mindre enn det hun er. Presser lårene sammen, Skjuler hånden eller en morgenkåpe over magen. Hun sier hun elsker sin store kropp og er derfor viser den frem, som kroppspositivisme.  Hvorfor da prøve å gjøre den mindre? Det er så ofte budskapet og hva hun gjør ikke er i samsvar, og da blir hun ikke troverdig. 

Hvilken blogger gjør ikke det samme??

CBE poserer da for å se tynnest mulig ut hun også med alle triks i boken i bruk, og trekker feks inn magen på hvert eneste lettkledde bilde - kan ikke se at hun har uttalt at hun er misfornøyd med kroppen sin slik den er? Så hun er med andre ord en skikkelig hykler hun også da?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...