Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun påstår at hun brenner for å hjelpe overvektige f.eks...greit nok det, men da kaller man verken seg selv eller andre for feite! Hun er fortsatt overvektig men vil bli PT....selv om hun selv sier at hun ikke har dette med psyken på plass.....

Anonymous poster hash: e166d...c2c

Når har hun kalt noen for feit? I blogginnlegg, eller i kommentarfeltet, eller andre steder?

Jeg har ingen problemer med at hun vil bli PT selv om hun er overvektig. Jeg tror hun kan være den riktige PT for mange. Men hun må få kontroll på sitt eget kosthold, psyke og motivasjon først. Så kan hun bruke erfaringene sine til å hjelpe andre med sine problemer.

Jeg hørte en gang om en Grete Roede kursleder som brukte å gomle sjokolade på vei til slankemøtene sine.... (hun fortalte dette selv for å illustrere hvor ille hun hadde vært). Og en gang stakk hun hånda i lomma og ut datt det sjokoladepapir.....

Slik føler jeg Helene kan være som PT, gir lite troverdighet hvis hun sprekker hele tiden.

Anonymous poster hash: 5cbe7...ae2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når har hun kalt noen for feit? I blogginnlegg, eller i kommentarfeltet, eller andre steder?

Jeg har ingen problemer med at hun vil bli PT selv om hun er overvektig. Jeg tror hun kan være den riktige PT for mange. Men hun må få kontroll på sitt eget kosthold, psyke og motivasjon først. Så kan hun bruke erfaringene sine til å hjelpe andre med sine problemer.

Jeg hørte en gang om en Grete Roede kursleder som brukte å gomle sjokolade på vei til slankemøtene sine.... (hun fortalte dette selv for å illustrere hvor ille hun hadde vært). Og en gang stakk hun hånda i lomma og ut datt det sjokoladepapir.....

Slik føler jeg Helene kan være som PT, gir lite troverdighet hvis hun sprekker hele tiden.

Anonymous poster hash: 5cbe7...ae2

I de fleste av innleggene hennes hvor det snakkes om overvektige brukes ordet feit...både om andre og seg selv. Det gir liten troverdighet! Personlig mener jeg at en overvektig PT sender feil signaler...*pytt det er ikke så nøye med min egen kropp*...Det sier mye om at hun egentlig ikke har respekt for seg selv...Blir hun PT for å lære andre viktigheten av å ta vare på kroppen sin eller hva er den egentlige intensjonen..? Hun har også snakket mye om å stille i den ene konkurransen etter den andre...Det er bare det at hun klarer ikke å holde en diett uten å sprekke en eller flere ganger pr uke...også lite troverdig og tegn på svak vilje...f.eks

Anonymous poster hash: e166d...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

henger ikke helt med i hvorfor hun er så frekk og teit. Hva er det hun gjør/sier som provoserer dere sånn? bare nysgjerrig.

Anonymous poster hash: 5df74...ec8

Kan ta den nylige diskusjonen om brusdrikking som et godt eksempel:

http://www.helenedrage.com/no-sugar-september/#comments

De fleste med litt interesse for ernæring vet at lettbrus er usunt. Kunstige søtningsmidler kan forstyrre kroppens naturlige evne til å regulere kaloriinntak. Det går enkelt an å google frem seriøs forskning som slår fast dette - hvis man vil :)

http://forskning.no/mat/2013/09/hjernen-blir-ikke-lurt-av-sotningsstoffer

Som du ser ble hun irritert da det ble påpekt at lettbrus er usunt,og nektet å diskutere dette noe videre...

Tror jeg nå skjønner hvorfor hun ikke klarer å gå ned i vekt.

Endret av Sandie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ta den nylige diskusjonen om brusdrikking som et godt eksempel:

http://www.helenedrage.com/no-sugar-september/#comments

De fleste med litt interesse for ernæring vet at lettbrus er usunt. Kunstige søtningsmidler kan forstyrre kroppens naturlige evne til å regulere kaloriinntak. Det går enkelt an å google frem seriøs forskning som slår fast dette - hvis man vil :)

http://forskning.no/mat/2013/09/hjernen-blir-ikke-lurt-av-sotningsstoffer

Som du ser ble hun irritert da det ble påpekt at lettbrus er usunt,og nektet å diskutere dette noe videre...

Tror jeg nå skjønner hvorfor hun ikke klarer å gå ned i vekt.

Tør ikke engang å tenke på hvordan en kunde ville ha opplevd noe sånt..kunde som i hvis hun blir PT og får kunder som fra før er ganske sårbare...Så skal de bli møtt med en irritert PT som glefser og ikke vil diskutere...OMG.....

Anonymous poster hash: e166d...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neei, syntes ikke det?

Flytende frokost er ikke nok når man trener...Gir ikke systemet noe å jobbe med og det er så mye lettere å sprekke....been-there..done that :)

Anonymous poster hash: e166d...c2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tør ikke engang å tenke på hvordan en kunde ville ha opplevd noe sånt..kunde som i hvis hun blir PT og får kunder som fra før er ganske sårbare...Så skal de bli møtt med en irritert PT som glefser og ikke vil diskutere...OMG.....

Anonymous poster hash: e166d...c2c

Ja, det virker lite profesjonelt og lite troverdig.Det er imponerende å ha klart å gå ned 60 kg og jeg synes ikke vekten hennes trenger være et hinder for at hun kan bli PT. Men når man skal bli PT er det rimelig å forvente et visst nivå av ernæringskunnskap,og at man er mottakelig for ny lærdom.Hun har en vei å gå hvis hun tror litervis med Pepsi Max kan ha en plass i et sunt kosthold. Dessuten forstod jeg ikke posten der hun skriver om hvordan hun klarte å kutte ut brus.På slutten kommer det jo frem at hun ikke har kuttet ut brus likevel..Er ikke lettbrus regnet som brus? :klo:

Ser nå at hun har endret kommentaren hun skrev i går;)

Endret av Sandie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det virker lite profesjonelt og lite troverdig.Det er imponerende å ha klart å gå ned 60 kg og jeg synes ikke vekten hennes trenger være et hinder for at hun kan bli PT. Men når man skal bli PT er det rimelig å forvente et visst nivå av ernæringskunnskap,og at man er mottakelig for ny lærdom.Hun har en vei å gå hvis hun tror litervis med Pepsi Max kan ha en plass i et sunt kosthold. Dessuten forstod jeg ikke posten der hun skriver om hvordan hun klarte å kutte ut brus.På slutten kommer det jo frem at hun ikke har kuttet ut brus likevel..Er ikke lettbrus regnet som brus? :klo:

Ser nå at hun har endret kommentaren hun skrev i går;)

Også veldig typisk henne...Så fort noen sier ifra om at hun har virket bitchy, så endres kommentaren...Hadde vært fint om hun tenkte seg om litt før hun kommenterte!! Jeg tror i hennes verden er lettbrus mye bedre enn vanlig bruk pga sukkerinnholdet....men da har man ikke forstått noe særlig mener jeg da...For nå i det siste innlegget mener hun jo at vanlig sjokolade har en plass i et kosthold...alt med måte...men nå er det dessverre slik at ikke alle har viljestyrken til å ta en liten bit og være fornøyd med det..men de må ta hele plata..og det er vel ikke det som hører hjemme i en diett/kosthold hos noen som snakker om å stille i både det ene og det andre....just asking..

Anonymous poster hash: e166d...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

__

Tråden er ryddet for hets.

Niennas, mod.

Og nå har hun allerede slettet den..

Men her er link til den bufrede siden, om folk ikke rakk å lese: (Bare for å kunne droppe alle påstander om falske rykter)

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:tjrByzBErMUJ:nymph88.ipublish.no/+&cd=1&hl=no&ct=clnk&gl=no

Anonymous poster hash: 68dca...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytende frokost er ikke nok når man trener...Gir ikke systemet noe å jobbe med og det er så mye lettere å sprekke....been-there..done that :)

Anonymous poster hash: e166d...c2c

Nå trener jeg seks dager i uken og vil vel si at det er helt greit som frokost det. Alle syntes ikke noe om å spise en tung frokost på morgenen, eller i det hele tatt noe tyggbart! Det som derimot har noe å si er hvor fort man spiser igjen etterpå! Drikker jeg smoothie til frokost blir det lunsj/mellommåltid litt fortere den dagen :)

Lettere å sprekke, det er det kanskje. Men det har vel mest med selvkontroll og matplan å gjøre, ikke smoothien i seg selv :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå har hun allerede slettet den..

Men her er link til den bufrede siden, om folk ikke rakk å lese: (Bare for å kunne droppe alle påstander om falske rykter)

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:tjrByzBErMUJ:nymph88.ipublish.no/+&cd=1&hl=no&ct=clnk&gl=no

Anonymous poster hash: 68dca...80d

Får ikke opp noe når jeg trykker på linken. Hva sto det der?

Anonymous poster hash: 84e7f...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge de to gamle bloggene ligger ute hvis man søker i www.web.archive.org. Der identifiseres de jo via "sjekkenavnet" til mannen hennes. Her er f.eks et innlegg med bevis printscreenet. Som sagt undrer jeg meg over hvorfor hun tørr å profilere seg så mye, hvis hun er så redd for alt det drøye greiene hun la ut på nett før skal komme frem..

Det med lettbrus er et ganske dårlig eksempel, for der har hun jo rett i at det er helt fritt for energi og hindrer på ingen måte vektnedgang. Men det er jo måten å si det på..


Anonymous poster hash: 87f14...ae5



Anonymous poster hash: 87f14...ae5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får ikke opp noe når jeg trykker på linken. Hva sto det der?

Anonymous poster hash: 84e7f...f98

Bufret side fra en blogg hun har skrevet hvor hun bruker det kjente nicknavnet sitt og linker til Helene Drage. Altså bevis på de "ryktene" som har blitt slettet her. Moderator etterlyste bevis for ellers kunne hun ikke la det stå, og nå kommer det bevis her, ergo kan vi også diskutere det hun tidligere har blogget om.

Og her er bevisene som linker blogg nummer 1. (Gledespiken) med de andre. Men det blir vel slettet likevel, fordi det er sant.

Anonymous poster hash: 87f14...ae5

Anonymous poster hash: 87f14...ae5

Moderator etterlyste linking til bevis, så det blir jo ikke slettet nå. I det siste bildet ditt skriver hun også at hun nå skal slutte som gledespike.

Anonymous poster hash: 68dca...80d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bufret side fra en blogg hun har skrevet hvor hun bruker det kjente nicknavnet sitt og linker til Helene Drage. Altså bevis på de "ryktene" som har blitt slettet her. Moderator etterlyste bevis for ellers kunne hun ikke la det stå, og nå kommer det bevis her, ergo kan vi også diskutere det hun tidligere har blogget om.

Moderator etterlyste linking til bevis, så det blir jo ikke slettet nå. I det siste bildet ditt skriver hun også at hun nå skal slutte som gledespike.

Anonymous poster hash: 68dca...80d

..og da har hun jo bekreftet det vi alle egentlig visste fra før...Hadde hatt mye mer respekt for henne dersom hun sto for det valgene hun tok dengang. At det kanskje var dårlige valg er nå èn ting, men uansett...stå nå for det!

Anonymous poster hash: e166d...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og da har hun jo bekreftet det vi alle egentlig visste fra før...Hadde hatt mye mer respekt for henne dersom hun sto for det valgene hun tok dengang. At det kanskje var dårlige valg er nå èn ting, men uansett...stå nå for det!

Anonymous poster hash: e166d...c2c

Ja, jeg er helt enig. Jeg hadde kontakt med henne da hun blogget som Nymph (altså kontakt i bloggverden), og hun virket som ei jente med beina på jorda ift valgene sine. Hadde aldri trodd hun skulle slette sporene sine så grundig, og attpåtil benekte det. Var jo henne selv som linket videre og fortalte at hun skulle blogge på helenedrage.com.

Flere som husker når Nymph og TigerTone gikk fra å være gode venninner til virkelig catfight? Åpent i blogginnleggene! Var vel det store nettdramaet blant bloggere flest for tja fire år siden tenker jeg.

Anonymous poster hash: 68dca...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg er helt enig. Jeg hadde kontakt med henne da hun blogget som Nymph (altså kontakt i bloggverden), og hun virket som ei jente med beina på jorda ift valgene sine. Hadde aldri trodd hun skulle slette sporene sine så grundig, og attpåtil benekte det. Var jo henne selv som linket videre og fortalte at hun skulle blogge på helenedrage.com.

Flere som husker når Nymph og TigerTone gikk fra å være gode venninner til virkelig catfight? Åpent i blogginnleggene! Var vel det store nettdramaet blant bloggere flest for tja fire år siden tenker jeg.

Anonymous poster hash: 68dca...80d

Kan det kanskje ha noe med at svigers ikke kjenner til fortiden hennes...eller at småsøsknene hennes heller ikke vet hva hun gjorde før...ikke vet jeg :)

Anonymous poster hash: e166d...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow... Hadde et helt annet inntrykk av henne før jeg leste denne tråden......



Anonymous poster hash: d831c...1ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke Nymph i tottene på flere? Husker henne som ganske krass og kranglete...

Jo. Jeg kjente jo til både henne og TigerTone på nett, og hun hev seg over det hun kunne om hun ble kritisert. Men bare for å ha det på det tørre, jeg likte måten hun skrev på da hun blogget om seg selv og eget liv. Jeg husker jo alle heiet på henne og mannen også, de blogget jo egentlig på hver sin blogg, så når det kom ut at de hooket opp var det jo sånn type "jippi-stemning".

Anonymous poster hash: 68dca...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...