Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er spesielt at en PT og som i tillegg har erfaring med vektnegang etc sier hun ikke er ekspert på gode treningsrutiner... just sayin....

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Beatbox
46 minutter siden, Miranda16 skrev:

Det er spesielt at en PT og som i tillegg har erfaring med vektnegang etc sier hun ikke er ekspert på gode treningsrutiner... just sayin....

 

Da kan man jo lure på hva som var intensjonen med å bli PT....in the first place..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ¤flicka¤ skrev:

Det går i det samme hele tiden.

Dag 1: I morgen skal jeg starte på nytt og komme inn i en god rutine mtp mat og trening. 

Dag 2: Yey, rutine! Lager unødvendig komplisert sunn lunsj. Feirer med å ta bilde av meg selv mens jeg drar opp t-skjorta. 

Dag 3: Æsj, tom for balsam! Dropper treningen, verden suger! Det er lov å kose seg litt...

Dag 4: Lurer på hvorfor alle (egentlig: ingen) mener jeg må ha six-pack for å være bra nok. Er uenig - tror jeg? Understreker dette med å ta bilde av meg selv mens jeg drar opp t-skjorta.

Dag 5: gå tilbake til dag 1.

For litt variasjon, hopp over dag 2.

Spot on!

 

Men hun skal ha for at hun tør. Tror jeg hadde følt meg rimelig flau om jeg hadde gått ut offentlig med en "ny start, nye muligheter" hver uke uten å noensinne klare å leve opp til det!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beatbox
Akkurat nå, Rubella skrev:

Spot on!

 

Men hun skal ha for at hun tør. Tror jeg hadde følt meg rimelig flau om jeg hadde gått ut offentlig med en "ny start, nye muligheter" hver uke uten å noensinne klare å leve opp til det!

Så lenge blodfansen applauderer så fortsetter hun i samme spor...uke etter uke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Beatbox skrev:

Så lenge blodfansen applauderer så fortsetter hun i samme spor...uke etter uke....

Ja, jeg skjønner ikke helt hva det er å applaudere over. Er jo bare ustabilitet,fram og tilbake og hakk i plata. Unnskyldning etter unnskyldning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg følger heller brittblirfitt på insta en drage! 

Brittblirfitt vil jeg påstå har sunn balanse, fint kosthold, nydelig utstråling og! Kanskje Drage kunne lært av hun 🙄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2017 den 10.15, Beatbox skrev:

Da kan man jo lure på hva som var intensjonen med å bli PT....in the first place..

Ja, ser ikke helt den... :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2017 den 10.15, Beatbox skrev:

Da kan man jo lure på hva som var intensjonen med å bli PT....in the first place..

Kunnskap, nysgjerrighet, en genuin interesse for trening og livsstil, PT-utdannelsen koster like mye som å gå til PT en gang i uka på satselixia. Min beste PT hadde overhodet ingen sixpck eller lav fettprosent - men hun er jaggu den beste jeg har hatt og jeg forguder grunnen hun går på. Jeg har prøvd mer enn én PT altså.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beatbox
34 minutter siden, Derpderp skrev:

Kunnskap, nysgjerrighet, en genuin interesse for trening og livsstil, PT-utdannelsen koster like mye som å gå til PT en gang i uka på satselixia. Min beste PT hadde overhodet ingen sixpck eller lav fettprosent - men hun er jaggu den beste jeg har hatt og jeg forguder grunnen hun går på. Jeg har prøvd mer enn én PT altså.

Har man en genuin interesse for trening og livsstil finner jeg det merkelig at man ikke bruker den interessen på seg selv. Hadde hun vært dønn ærlig og sagt at hun ikke var interessert i å gå ned i vekt, javel..helt greit! Men når det i innnlegg etter innlegg gjentas at hun er i ferd med å gå ned i vekt osv osv men intet skjer..for folk er ikke blinde, da begynner man å lure. Jeg mener fortsatt at så lenge man ikke kan hjelpe seg selv bør man ikke hjelpe andre. Ikke mange tidligere barnevernsbarn som fungerer over lang tid som barnevernspedagoger. Har en sånn i familien og det var dømt til å mislykkes..noe det også gjorde etter svært kort tid. Men selvfølgelig finnes det unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Beatbox skrev:

Har man en genuin interesse for trening og livsstil finner jeg det merkelig at man ikke bruker den interessen på seg selv. Hadde hun vært dønn ærlig og sagt at hun ikke var interessert i å gå ned i vekt, javel..helt greit! Men når det i innnlegg etter innlegg gjentas at hun er i ferd med å gå ned i vekt osv osv men intet skjer..for folk er ikke blinde, da begynner man å lure. Jeg mener fortsatt at så lenge man ikke kan hjelpe seg selv bør man ikke hjelpe andre. Ikke mange tidligere barnevernsbarn som fungerer over lang tid som barnevernspedagoger. Har en sånn i familien og det var dømt til å mislykkes..noe det også gjorde etter svært kort tid. Men selvfølgelig finnes det unntak.

Nå trenger du heldigvis ikke bruke henne som PT. Jeg tror hun fyller et hull i markedet, hvor mennesker som av forskjellige grunner ikke klarer forhold seg til "fittere" trener føler hun er relatable, og sånn sett kan hun hjelpe mange. Dersom man selv veier 120kg så kan det være skummelt å skulle trene med ei snelle på 55kg, som ikke nødvendigvis forstår hvordan det er å verken trene med stor kropp eller å ha et problematisk forhold til mat. 

Det at du mener man ikke bør hjelpe andre om man ikke kan hjelpe seg selv får bare være.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beatbox
6 minutter siden, Derpderp skrev:

Nå trenger du heldigvis ikke bruke henne som PT. Jeg tror hun fyller et hull i markedet, hvor mennesker som av forskjellige grunner ikke klarer forhold seg til "fittere" trener føler hun er relatable, og sånn sett kan hun hjelpe mange. Dersom man selv veier 120kg så kan det være skummelt å skulle trene med ei snelle på 55kg, som ikke nødvendigvis forstår hvordan det er å verken trene med stor kropp eller å ha et problematisk forhold til mat. 

Det at du mener man ikke bør hjelpe andre om man ikke kan hjelpe seg selv får bare være.

Så hvorfor holdt hun ut bare 1 år som fulltids-PT hvis hun var så genuint interessert i trening og kosthold? Skulle jo tro hun hadde landet drømmejobben hvis så var tilfelle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Beatbox skrev:

Så hvorfor holdt hun ut bare 1 år som fulltids-PT hvis hun var så genuint interessert i trening og kosthold? Skulle jo tro hun hadde landet drømmejobben hvis så var tilfelle...

Det vet jeg ikke noe om, det får andre enn meg spekulere i. 

Poenget mitt at dere ikke noen fasit på et menneske, en blogger eller en PT. Det at noen ikke hadde gjort nytten for deg, betyr ikke at de ikke er gull for andre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noe tilfeldig
18 minutter siden, Derpderp skrev:

Nå trenger du heldigvis ikke bruke henne som PT. Jeg tror hun fyller et hull i markedet, hvor mennesker som av forskjellige grunner ikke klarer forhold seg til "fittere" trener føler hun er relatable, og sånn sett kan hun hjelpe mange. Dersom man selv veier 120kg så kan det være skummelt å skulle trene med ei snelle på 55kg, som ikke nødvendigvis forstår hvordan det er å verken trene med stor kropp eller å ha et problematisk forhold til mat. 

Det at du mener man ikke bør hjelpe andre om man ikke kan hjelpe seg selv får bare være.

Jeg leser ikke bloggen til H.D og har personlig ingen spesiell interesse eller relasjon ovenfor henne, men følger med i disse trådene innimellom da de tidvis kan utvikles til å bli riktig så festlige..  (gjelder flere av blogge trådene her på KåGe) men jeg er absolutt enig med det du skriver her. Tror mange kvier seg for å bare gå på et treningssenter, nettopp fordi de føler seg som fisk på land og "hører ikke hjemme" der. Når noen som H.D viser at man kan være stor og samtidig trene kan det inspirere andre til å gjøre det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

Jeg leser ikke bloggen til H.D og har personlig ingen spesiell interesse eller relasjon ovenfor henne, men følger med i disse trådene innimellom da de tidvis kan utvikles til å bli riktig så festlige..  (gjelder flere av blogge trådene her på KåGe) men jeg er absolutt enig med det du skriver her. Tror mange kvier seg for å bare gå på et treningssenter, nettopp fordi de føler seg som fisk på land og "hører ikke hjemme" der. Når noen som H.D viser at man kan være stor og samtidig trene kan det inspirere andre til å gjøre det samme. 

Enig enig.

problemet er at hun til stadighet proklamerer sin egen håpløshet på alle områder hun selger som PT. 

Ref "jeg er så dårlig på treningsrutiner, jeg er så dårlig på kosthold" osv osv. Usikker på om det bare er sympatisanking eller om det er faktum.

jeg ville feks ikke spist på en restaurant der kokken legger ut bilder på blogg / insta med hvor dårlig h*n er i jobben sin, men håper det inspirerer andre da "😀" 

Endret av Prinsesse788
Skrivefeil
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som hvis hun faller bare bittelitt ut av alle rutinene sine, raser verden sammen og alt blir ødelagt. Og istedenfor å bare fortsette, så starter hun på nytt. Dette gjør alt så mye tyngre..

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Beatbox
52 minutter siden, Poppeloppane skrev:

Nok en selfie ja..  

*Husk du er ikke kroppen din* sier hun..Ok, så det er derfor den til stadighet må vises frem *for hele verden* og aller helst i undertøy mens du påpeker strekkmerkene dine, mangelen på sixpack og sprettrumpe...Troverdigheten blir bare borte med slike uttalelser med påfølgende bilder 5 ganger i uken...selv om det er ment som en bekjempelse mot kroppsfokuset..

Endret av Beatbox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Beatbox skrev:

*Husk du er ikke kroppen din* sier hun..Ok, så det er derfor den til stadighet må vises frem *for hele verden* og aller helst i undertøy mens du påpeker strekkmerkene dine, mangelen på sixpack og sprettrumpe...Troverdigheten blir bare borte med slike uttalelser med påfølgende bilder 5 ganger i uken...selv om det er ment som en bekjempelse mot kroppsfokuset..

Hvordan kan man bekjempe kroppsfokus ved å fokusere på og vise fram kroppen sin i trusa?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...