Gjest gundagrynte Skrevet 26. juli 2016 #3481 Skrevet 26. juli 2016 42 minutter siden, Maskopi skrev: Den videoen var temmelig pinlig. Åh nei.....er det noe som heter dobbeltdyne-moment?? En pute holder ikke.....OMG!!!
OppNedPåAlt Skrevet 26. juli 2016 #3482 Skrevet 26. juli 2016 Trodde burpees skulle ha en armheving inni der...
Basilen Skrevet 26. juli 2016 #3483 Skrevet 26. juli 2016 Kjære Helene, du må være snill å aldri aldri bruke caps igjen. Ikke engang med ironisk distanse! 4
Gjest Krigerunge Skrevet 26. juli 2016 #3484 Skrevet 26. juli 2016 1 time siden, WalkerTexas skrev: Disse tre spørsmålene er vel nettopp de som legger grunnlaget for de 27 sidene som fortsatt er tilgjengelig i denne tråden Jeg er ikke så nysgjerrig at jeg gidder å lese igjennom 27 sider og satser på at noen er flinke til å skrive omfattende, men relativt kort sammendrag.
Gjest Lysestake Skrevet 26. juli 2016 #3485 Skrevet 26. juli 2016 Nå klager hun på SoMe-gruppa på Facebook at Zizzi bruker bildene hennes på den norske instagrammen deres uten hennes tillatelse. Moren hennes er butikksjef på Zizzi Nordby, og hun har tydeligvis fått en del "gratis" klær derfra. En ting er at det er hennes egen mor som skaffet avtalen, uten å gå videre inn på hvor proft det er, Nå virker det som hun ikke skjønner at hun skal skatte av det en gang... Og tror at ingen andre har rettigheter til bildene .... Amatørmessig 🙈
Lillemy23 Skrevet 27. juli 2016 #3486 Skrevet 27. juli 2016 (endret) Ser hun svarer en i diskusjonen på fb-gruppen at hun ikke har tenkt på at hun må skatte av sponsede produkter. TENK hvor mye hun skylder i skatt! Hun har jo mottatt sponsede klær, proteindrinker og barer, you name it, i flere år!! red. stavekontrollfeil.. Endret 27. juli 2016 av Lillemy23 12
Wenda Skrevet 27. juli 2016 #3487 Skrevet 27. juli 2016 3 minutter siden, Lillemy23 skrev: Ser hun svarer en i diskusjonen på fb-gruppen at hun ikke har tenkt på at hun må skatte av sponsede produkter. TENK hvor mye hun skylder i skatt! Hun har jo mottatt sponsede klær, proteindrinker og barer, you name it, i flere år!! red. stavekontrollfeil.. Hun kommer til å være i deep shit om de gransker henne da ha 😳 Men hvordan kunne hun tro at hun bare kan få ting sånn helt uten videre? Har hun ikke fulgt med på alle mediaoppslag om dette? 8
Wenda Skrevet 27. juli 2016 #3488 Skrevet 27. juli 2016 8 timer siden, Lysestake skrev: Nå klager hun på SoMe-gruppa på Facebook at Zizzi bruker bildene hennes på den norske instagrammen deres uten hennes tillatelse. Moren hennes er butikksjef på Zizzi Nordby, og hun har tydeligvis fått en del "gratis" klær derfra. En ting er at det er hennes egen mor som skaffet avtalen, uten å gå videre inn på hvor proft det er, Nå virker det som hun ikke skjønner at hun skal skatte av det en gang... Og tror at ingen andre har rettigheter til bildene .... Amatørmessig 🙈 Hva heter den gruppa?
Maskopi Skrevet 27. juli 2016 #3489 Skrevet 27. juli 2016 52 minutter siden, Wenda skrev: Hva heter den gruppa? Stort og smått om sosiale medier i Norge Tenker også på det, skatter hun ikke av dette fra Xlife, Myprotein, Zizzi osv..? Da kan det bli dyrt for henne, forstår hun vil fakturere Zizzi Norge for bruk av bildet hennes da 1
Wenda Skrevet 27. juli 2016 #3490 Skrevet 27. juli 2016 7 minutter siden, Maskopi skrev: Stort og smått om sosiale medier i Norge Tenker også på det, skatter hun ikke av dette fra Xlife, Myprotein, Zizzi osv..? Da kan det bli dyrt for henne, forstår hun vil fakturere Zizzi Norge for bruk av bildet hennes da Altså, jeg forstår ikke helt hva hun vil Ombjeg tar et bilde av noe så eier je dette bildet. Om noen bruker dette bildet så kan man fakturere de full pris med tillegg pga tyveri. Den er grei, dette forstår jeg (er fotograf på "deltid") Men jeg forstår ikke hva hun mener her. Hun har fått klær fra Zizzi Sverige (altså sponset uansett hva hun tror/ikke tror). Blitt avbildet (hun har vel ikke fotografert seg selv eller?) Selv lagt det ut på Instagram. Zizzi Norge har repostet/delt bildet videre på sin instagram uten å kreditere HD. Har hun virkelig noen rettigheter her Trodde det var Zizzi som har rettigheter til bildene da. Og HD skrev at dette ikke var reklame for Zizzi, men det var jo det siden hun fikk klærne, ble avbildet i de klærne og la det ut på sosiale medier. Det er mangel på informasjon om at det er reklame, men det er like fullt reklame. 1
Frøken.stille Skrevet 27. juli 2016 #3491 Skrevet 27. juli 2016 11 timer siden, gundagrynte skrev: Åh nei.....er det noe som heter dobbeltdyne-moment?? En pute holder ikke.....OMG!!! En smule klein... Også irriterte jeg meg grundig over den venstre hånda hennes! Mon tro om hun faktisk følger dette treningsopplegget hver gang hun spiller pokemon da.
Gjest Lysestake Skrevet 27. juli 2016 #3492 Skrevet 27. juli 2016 Jeg kommer ikke over at hun ikke skjønner at hun må skatte av alt det stæsjet hun har mottatt opp gjennom. Bare i hårbehandlinger er det jo antageligvis snakk om femsifrede beløp i året. Samt gratis klær, rabatterte klær, atkinsbarer til giveaways etc etc. Er antagelig snakk om sekssifrede beløp. Helt utrolig at hun ikke har fått det med seg, er som å kjøre bil i seks år og plutselig finne ut at man trenger lappen.
Gjest gundagrynte Skrevet 27. juli 2016 #3493 Skrevet 27. juli 2016 34 minutter siden, Frøken.stille skrev: En smule klein... Også irriterte jeg meg grundig over den venstre hånda hennes! Mon tro om hun faktisk følger dette treningsopplegget hver gang hun spiller pokemon da. ...det gjør hun sikkert like ofte som hun følger de andre oppleggene...
Gjest Lillemøy Skrevet 27. juli 2016 #3494 Skrevet 27. juli 2016 At hun har klart å ikke få med seg at hun må skatte av sponsede ting... det er imponerende. Og å i tillegg klare å skrive detpå enoffentlig side... Jeg så videoen uten lyd, men syns hun var flink på mimikk. Øvelsene derimot... Hun kan åpenbart ikke taen eneste armheving, da burde hun ha vist en annen øvelse som hun faktisk kan. Som PTblir jo det der helt feil. Kanskje hun kan teorien, men når jeg har vært hos PT har det alltid vært veldig hjelpsomt å kunne se hvordan PT'en gjør øvelsene. Men nå har hun vel egentlig sluttet som PT? Hadde vært mer ryddig om bloggen hadde hatt fokus på hvordan holde seg i aktivitet når man er overvektig, ikke på at man liksom er personlig trener.
Prinsesse788 Skrevet 27. juli 2016 #3495 Skrevet 27. juli 2016 Uten å spekulere; antagelig er hun ikke så sponset som det kanskje virker sånn. Hun betaler mye selv (ref blogginnlegg om negler/vipper), men selvsagt kan det være at hun får rabatter. Det har jeg også fått da jeg anbefalte en hudpleier til en venninne, og fikk 10% eller noe på min neste behandling. Samtidig vet jeg også hvor grovt mye spons disse bloggerne får. At ikke en som åpenbart har drevet med blogging i åresvis har fått med seg skatteregler for sitt eget yrke er jo håpløst... 3
Lillemy23 Skrevet 27. juli 2016 #3496 Skrevet 27. juli 2016 1 time siden, Lysestake skrev: Jeg kommer ikke over at hun ikke skjønner at hun må skatte av alt det stæsjet hun har mottatt opp gjennom. Bare i hårbehandlinger er det jo antageligvis snakk om femsifrede beløp i året. Samt gratis klær, rabatterte klær, atkinsbarer til giveaways etc etc. Er antagelig snakk om sekssifrede beløp. Helt utrolig at hun ikke har fått det med seg, er som å kjøre bil i seks år og plutselig finne ut at man trenger lappen. Helt enig, jeg er mildt sagt sjokkert og det frister jo å melde det til skattevesenet. Blir for dumt hvis man skal kunne skylde på uvitenhet ifht regelverk, som selvstendig næringsdrivende plikter man å selv kjenne til dette. Det er også derfor statlige aktører har kurs i mva, skatt osv. Men ja, som det blir nevnt ovenfor her, hvor mye er egentlig spons? Jeg hadde aldri brukt mine markedsføringsmidler på Helene Drage, uansett hvilken målgruppe jeg skulle rettet meg mot. 4
Gjest gundagrynte Skrevet 27. juli 2016 #3497 Skrevet 27. juli 2016 19 minutter siden, Prinsesse788 skrev: Uten å spekulere; antagelig er hun ikke så sponset som det kanskje virker sånn. Hun betaler mye selv (ref blogginnlegg om negler/vipper), men selvsagt kan det være at hun får rabatter. Det har jeg også fått da jeg anbefalte en hudpleier til en venninne, og fikk 10% eller noe på min neste behandling. Samtidig vet jeg også hvor grovt mye spons disse bloggerne får. At ikke en som åpenbart har drevet med blogging i åresvis har fått med seg skatteregler for sitt eget yrke er jo håpløst... Hun ble sponset av X-life fra jan 2011 til april 2015...
MiniMjau Skrevet 27. juli 2016 #3498 Skrevet 27. juli 2016 4 års forbruk av treningstøy og stæsj, blir litt skatt det. 6
Lillemy23 Skrevet 27. juli 2016 #3499 Skrevet 27. juli 2016 8 minutter siden, MiniMjau skrev: 4 års forbruk av treningstøy og stæsj, blir litt skatt det. Ja, hadde hun tjent gode penger på den bloggen hadde jeg meldt henne. Dette er tross alt penger hun har unndratt fellesskapet. Samvittigheten min derimot, tilsier at det hele heller er litt trist og at hun forhåpentligvis vet nå.. 1
Sofw Skrevet 27. juli 2016 #3500 Skrevet 27. juli 2016 Jeg liker de innleggene hun har kommet med i det siste, der hun er helt ærlig. Det er bedre å stå frem "naken", sårbar og ærlig, enn å ta på seg tøffesuperfornøydefrekke-masken sin. Om hun hadde skrevet innlegg om at "shit, det gikk ikke som jeg håpa på! La på meg alt igjen, gitt, og det føles ikke så bra som jeg ville ha det til", så ville mange flere kunne identifisere seg med det, og få motivasjon til å gå ned igjen sammen med henne, (noe som hun også kunne dra nytte av). Håper ikke noen er så slemme og melder henne for de skatte-greiene: man sparker ikke noen som er nede, og det virker som hun sliter en del for tiden. Håper hun finner ut av ting, for tro det eller ei: jeg likte faktisk HD bloggen tidligere! Men følte hun mista troverdigheta når hun starta dette "helt OK å være overvektig" greiene sine, som om hun prøver å overbevise seg selv, men ikke helt klarer det. Spesielt ikke når jeg husker et av hennes beste innlegg, der hun åpent forteller at hennes største frykt er å legge på seg igjen! Håper på en ærligere blogg, der vi får følge henne (forhåpentligvis) ned i vekt igjen, men såre tanker når man sprekker, ikke alt dette "gikk til helvete, men det er heeeelt ok"-tullet. Forresten så synes jeg denne poketreningen hennes var en god ide, og når jeg ser videoen kan jeg egentlig se for meg at hun er en god PT, for hun er veldig blid og søt med godt humør! Ønsker henne alt det beste og håper få å se den Helene som vi først ble kjent med gjennom fitnessbloggen hennes. 8
Fremhevede innlegg