Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sjekk Whitney Thore som startet #NoBodyShame kampanjen. Hun er et godt eksempel på å elske kroppen sin uansett men med verdighet (amerikanere er tross alt veldig konservative).

Det er, uansett størrelse på kroppen din, ikke nødvendig å stille naken ved enhver anledning eller ha puppene ute på alle bilder.

Hvorfor skal det å være stolt av kroppen sin tilsvare å stille opp mest mulig naken oftest mulig?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal du stå halvnaken og deige deg på Instagram uansett størrrelse?

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det hun oppnår og hvorfor blir hun bejublet på insta fordi hun viser rumpen sin? Hvis det gjør henne til et forbilde (som mange i fanklubben skriver) - et forbilde for hva? Uansett størrelse så er det ikke heldig å vise så mye kropp som hun gjør. Hun hadde tjent på å tenke litt over hvilke signaler hun sender og hvordan hun blir oppfattet både av lesere og ikke minst arbeidsgiver og kolleger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvorfor det er så viktig å bevise/fronte på sosiale medier at man elsker seg selv. Hvis man er fornøyd med seg selv så har man ikke behov for å konstant vise det, snakke om det og dokumentere det. Da er det vel heller sånn at man ikke tenker spesielt over det og heller konsentrerer seg om andre ting. Just my two cents..

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
4 minutter siden, Nana skrev:

Skjønner ikke helt hvorfor det er så viktig å bevise/fronte på sosiale medier at man elsker seg selv. Hvis man er fornøyd med seg selv så har man ikke behov for å konstant vise det, snakke om det og dokumentere det. Da er det vel heller sånn at man ikke tenker spesielt over det og heller konsentrerer seg om andre ting. Just my two cents..

Nemlig!! :helen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Nana skrev:

Skjønner ikke helt hvorfor det er så viktig å bevise/fronte på sosiale medier at man elsker seg selv. Hvis man er fornøyd med seg selv så har man ikke behov for å konstant vise det, snakke om det og dokumentere det. Da er det vel heller sånn at man ikke tenker spesielt over det og heller konsentrerer seg om andre ting. Just my two cents..

Sant. Om man er trygg på seg selv, trenger man ikke forsvare seg hver gang man poster bilde av seg selv i en i truse eller bikini,

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gundagrynte
2 minutter siden, Miranda16 skrev:

Sant. Om man er trygg på seg selv, trenger man ikke forsvare seg hver gang man poster bilde av seg selv i en i truse eller bikini,

Og er man så trygg på seg selv har man heller ikke det voldsomme eksponeringsbehovet og er så avhengig av hele verdens bekreftelser til enhver tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, neiognei skrev:

Eh, dette ser vi daglig på insta. Ortorektiske berter som deiliger seg etter middagsgulrota si.

 

Må man alltid sette disse to "gruppene" opp mot hverandre, i alleeeeee diskusjoner vedr overvekt.....

Ortoreksi og anoreksi er ikke det samme. Vanskelig å SE på en person at hun har ortoreksi:)

Ja, man kan sette dem opp i mot hverandre i dette tilfellet, siden hun mener ALLE kropper er vakre og skal vises frem, og være stolt av blablabla...:sFun_sleeping:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nana skrev:

Skjønner ikke helt hvorfor det er så viktig å bevise/fronte på sosiale medier at man elsker seg selv. Hvis man er fornøyd med seg selv så har man ikke behov for å konstant vise det, snakke om det og dokumentere det. Da er det vel heller sånn at man ikke tenker spesielt over det og heller konsentrerer seg om andre ting. Just my two cents..

Samme gjelder hun Fitnok/Camilla man ser overalt om dagen. Kjøper ikke det overivrige smilet hennes og det konstante elsk deg selv-tjatet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lysestake

Jeg forstår helt seriøst ikke hvordan det går an å bli SÅ sjokkert over at folk reagerer på noe de har reagert på akkurat samme måte 100 ganger tidligere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillemøy
3 timer siden, hippyskippy skrev:

Samme gjelder hun Fitnok/Camilla man ser overalt om dagen. Kjøper ikke det overivrige smilet hennes og det konstante elsk deg selv-tjatet. 

Vet ikke så mye om denne Fitnok, men sjekket bloggen nå, overhodet ikke så mye lettkledde bilder det jeg så, ikke i nærheten av Helenes ekshebisjonisme, men når en personlig trener syns det er dødshardt å løpe 3 (!) km, da er det virkelig noe som skorter.
Disse brevkurs-trenerne har virkelig ingen kompetanse. Det virker som om de står litt på et treningssenter og løfter noen lette vekter mens de tar bilder av seg selv. Jeg er langt fra noen ekspert, men jeg tør vedde på at jeg kan mye mer enn dem, og ville garantert slått dem i alle fysiske tester. Det som provoserer meg er hvordan de lopper intetanende folk for penger. For de er det åpenbart en del av. 
Jeg er skeptisk til fitness, men en treningsblogger som har min respekt er fitnessnora. Hun har skrevet mye om mange problematiske temaer mht kropp og trening, og ikke minst kan hun greiene sine og elsker trening og aktivitet. (I mildt sagt motsetning til Helene.) Hun har aldri vært en løper, men sannelig satte hun ikke seg mål om å løpe mila på under 50 min, og det fikk hun til med glans! Da snakker vi om en som er seriøs og klarer å oppnå ting, det er den treneren jeg ville hatt, uten tvil.
At noen har troen på Helene som trener er over min fatteevne.
Jeg skulle ønske det kunne være bedre kvalitetssikring i denne bransjen, men det er det dessverre ikke.
Det er synd for de seriøse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som aldri slutter å forundre meg er hvordan fans av blogger ikke forstår at det blir mindre oppstyr av å tie ihjel ting. Sånn som på dette tidligere I dag omtalt bildet av rumpa til Helene Drage, det er EN kommentar som man med en stor andel godvilje kan tolke negativt, og da stormer sannelig folk til og skal henge vedkommende, og gjerne stikk I strid med eget utsagn om å "ikke si noe hvis du ikke har noe pent å si". Den gjengfølelsen blogger gir meg er uten sidestykke.

Samtidig så syns jeg jo det er ganske enkelt, den oppermksomheten Helene Drages kropp får, på godt og vondt er jo skapt av hennes behov for å sette sitt eget jeg i sentrum hele veien. som en god motvekt har vi feks bloggen Fitfocuse, som skrev et innlegg sammen med Helene tidligere I sommer. Og hun opplever jeg som en som deler mat/oppskrifter og trening, hun broker seg selv (iallfall har hun gjort det året jeg har fulgt bloggen) mest som en illustrasjon I bilder om trening, men uten å fronte seg selv om det gir mening. De fleste bildene tas ute, og de er relevante for teksten som skrives. Hun opplever også slik jeg har forstått det mye mindre bade rosende kommentarer på sitt eget jeg, og sin egen fysikk og også mye mindre den andre veien. Det same kan man jo se på feks Caroline Berg Eriksen som får masse tyn, fordi bloggen hennes handler ikke om noe egentlig, den handler bare om å vise fram blogginnehaver.

Det andre jeg ikke helt forstår er denne evige framsnakkinga når det ikke er noen grunn for framsnakking. Rett og slett litt som at framsnakking ahr gått litt langt. I alles higen etter å ikke prise resultat (ingen barn er flinke) så er alle blitt så fiiiiine og så braaaaa. Og jeg tenker at det er jo heller ikke noe bedre, iallfall ikke for et usikkert menneske som det Helen Drageframstår som. Hun framstår som et menneske uten indre ro, og heller ingen indre motivasjon for det hun holder på med. Hun ønsker ikke å bli sunnere for å ta vare på seg selv, hun ønsker å bli tynn fordi det er det man skal være, og da blir folk imponert. Det evige "du er så fiiin" maset vil da virke som en kortvarig balsam, og samtidig vil også alt som ikke er ren ros bli forsterket på den negative skalaen.

 

Nå hørtes jeg veldig negative ut, det var ikke intensjonen når innlegget startet, men jeg har stor tro på indre motivasjon, og stor tro på at inntil man finner den så kommer man ingen vei, og oppi det hele mistenker jeg at heiing når det ikke egentlig er noe å heie på ødelegger muligheten for å finne den motivasjonen.

 

Og akkurat nå framstår Helen Drage bare som en trassig unge uten noe klart budskap annet enn det om at oppmerksomhetsbehov uten sidestykke er helt ok, og bør absolutt ikke jobbes med. Noen treningsblogg eller kostholdsblogg har hun iallfall ikke. Det er sjelden eller aldri gode sunne oppskrifter, og foruten disse Tabata intervallene er det også få treningsopplegg, og iallfall få som går noe over tid. Hun har et og annet treningstips, men de er stortsett tatt ut av kontekst så vidt jeg kan se.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skriver i dagens blogginnlegg: "kan man ikke bare slutte å diskutere kropp?" Altså hva forventer hun når hun legger ut bilde etter bilde etter bilde av det ene mer lettkledde/provoserende bildet enn det andre av seg selv, FLERE GANGER DAGLIG???? Det er jo nettopp det hun ønsker, at man skal diskutere kropp, og ihvertfall hennes kropp. 

Videre skriver hun at kroppens utseende ikke er så viktig, men at god helse og velvære er viktigere. Vel, igjen kommer hun med svada. Helene er jo alt annet enn det hun lister opp over viktige ting. Hun er nesten alltid syk, sliter med tankekjør osv.(Dette er ikke spekulasjoner, men ting Helene selv forteller om på bloggen) Hun motsier seg selv i annenhver setning i nesten alle blogginnlegg hun publiserer. Så moralen er da: kanskje det lønner seg å strebe etter en normalvektig kropp, så blir man kanskje friskere også, både psykisk og fysisk :) 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for hets, spekulasjoner og innlegg som omhandler kropp

- Pavilion, mod

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tottelotta

Jeg vil ikke spekulere i  hvilke motiver HD har for å legge ut puppe-/trusebilder. Det som slår meg er imidlertid at hun ikke greier å skille naturlig (setting) og privat. Det er naturlig å gå i trusa mens after sun trekker inn, men det er noe som for de fleste er privat. Det oppfattes dermed som vulgært å legge det ut offentlig.

Det virker som om hverken hun selv eller forsvarerne ser forskjellen på kritikk av at hun fokuserer på kropp i noe som for folk flest er en privat setting, og kritikk av kroppen i seg selv (noe hun ikke fikk for trusebildet, etter hva jeg kan se). De har definitivt ikke skjønt at fokus på kropp gir mer kroppsfokus. De fortsetter å heie på at hun tør å kle av seg, til tross for at hun påstår å fronte at "kropp er kropp".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke så mye imot nakenhet, eller lettkledde bilder. Jeg synes det kan være veldig kunstnerisk, og morsomt, men da bør det være i en kontekst. Det berømte rumpebildet mangler dette. Vil du absolutt vise fram rumpa for hele verden så bør du være ærlig om det, ikke gjem deg bak "jeg smurte meg bare inn med after-sun, det er bare derfor jeg poserer sånn med rumpa rett ut mens jeg lener meg mot rekkverket". 

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tottelotta
2 minutter siden, Hjarte skrev:

Jeg har egentlig ikke så mye imot nakenhet, eller lettkledde bilder. Jeg synes det kan være veldig kunstnerisk, og morsomt, men da bør det være i en kontekst. Det berømte rumpebildet mangler dette. Vil du absolutt vise fram rumpa for hele verden så bør du være ærlig om det, ikke gjem deg bak "jeg smurte meg bare inn med after-sun, det er bare derfor jeg poserer sånn med rumpa rett ut mens jeg lener meg mot rekkverket". 

 

Enig. Er det snakk om en humoristisk kontekst er kroppen ofte mer en rekvisitt for å få frem et poeng enn noe som vises fram for å bli sett/skape oppmerksomhet. Når det gjelder kunst er det like mye kunstnerens ferdigheter som vises fram som selve kroppen. Det blir noe helt annet enn et dårlig bilde fra en hotellveranda i syden. Med mindre klesstativet i bakgrunnen og badehåndklærne som henger til tørk er en del av en gjennomført komposisjon jeg ikke skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Tottelotta skrev:

Enig. Er det snakk om en humoristisk kontekst er kroppen ofte mer en rekvisitt for å få frem et poeng enn noe som vises fram for å bli sett/skape oppmerksomhet. Når det gjelder kunst er det like mye kunstnerens ferdigheter som vises fram som selve kroppen. Det blir noe helt annet enn et dårlig bilde fra en hotellveranda i syden. Med mindre klesstativet i bakgrunnen og badehåndklærne som henger til tørk er en del av en gjennomført komposisjon jeg ikke skjønner.

Det kan det hende det er en del av komposisjonen som ble for dyp for oss der ja :P

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir faktisk helt satt ut av hvor vanskelig det er å få inn i nøtta.. Siden du leser her Helene... Det er ikke at du ikke er enig i kritikken du får som er problemet! Problemet er at du svarer kritikken på en utrolig defansiv måte. Du tåler ikke kritikk. Hvorfor ikke bare innrømme det. Noen takler det, noen takler det ikke. Du takler det ikke. Du svarer frekt, spydig, sutrete, og at du er uenig legger du frem som at du har rett og andre har feil.

Du ser ikke hva folk sier og er ufattelig god på å vri og vrenge istykker alt folk kommer med og vri det til noe annet. 

Det er som å diskutere med en treåring som stikker fingrene i øra og sier LALALALALAAAAAAAA. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...