Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nok en gang sier hun at det har vært en dårlig treningsmåned. Så lenge jeg har fulgt henne har hun ikke hatt en eneste måned der treningen har gått som planlagt. Hva slags PT er det a? :klo:

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså hun må virkelig hate trening, for hun får det jo aldri til å funke. Jeg elsker trening av hele mitt hjerte, det er noe av det morsomste jeg gjør. Kjempe motiverende å se resultater, bli sterkere og sterkere for hver uke som går. Jeg skipper ALDRI trening med mindre det er sykdom. Man finner alltid en løsning i en hektisk hverdag, HVIS man liker det man driver med. Jeg er fulltidsstudent MED jobb ved siden av og jeg har 3 barn, den yngste er bare 5 mnd gammel. Allikevel får jeg til å trene, så og si hver eneste dag, uke etter uke og måned etter måned. Hun bør skifte fokus og blogge om noe helt annet enn trening. Har mistet all troverdighet den dama der. Mer demotiverende treningsblogg og PT skal man lete lenge etter!

• Liker 8
Skrevet

Jeg tror også man avogtil må ha denne berømte stålviljen når alt annet svikter. Det er lett å spore av, spesielt hvis man ikke er noen ihuga treningsnarkoman:p Men jeg synes hun har en tendens til sutring og unnasluntring. Og hva var greia med snapen der hun har møtt veggen? Synes det er så mye ork med henne, beklager altså hvis det er noe alvorlig. 

• Liker 4
Skrevet

Hun gleder seg til ting roer seg, synes det alltid er noe slik jeg? Hva skal roe seg? Med null barn og en sambo som jobber utenbys så kan jeg ikke se hva mer det er å roe ned sånn i hverdagen hennes?  

Virker som dagene varierer veldig, fra de høye toppene og bare "yessss", til at hun dagen etter er sengeliggende og nå "møtt veggen".  Av og til virker gliset i snapene så påtatt. Håper hun finner ut V ting, uansett hva det er hun sliter med. 

• Liker 11
Skrevet (endret)
14 timer siden, Miranda16 skrev:

Endret av Hjärtat
Skrevet

Åh, å være på mobilen altså!! Beklager det blanke innlegget over her, får ikke gjort noe med det, teite telefon. 

Skulle egentlig sitere @Agurk også. Men uansett: det er helt klart at man ikke elsker trening når hver måned er en dårlig treningsmåned. Hun liker nok trening på en måte, men samtidig finnes det ganske mange andre ting hun liker bedre. Og når man har det sånn, virker alle unnskyldninger gode for en selv, man kan alltid finne en unnskyldning, samme hvor lite eller mye man har å drive med. Jeg merker det supergodt selv. Er virkelig ikke glad i trening, men har funnet ut at å sykling er min ting. Lite belastende (jeg er veldig stor), i tillegg til at jeg synes det er gøy, til en viss grad. Men unnskyldningene er sååå mange (og ikke minst gode, oppi hodet mitt), og jeg må virkelig ta meg i nakkeskinnet for å komme meg ut. 

• Liker 3
Gjest Dacini
Skrevet
11 timer siden, Agurk skrev:

Jeg elsker trening av hele mitt hjerte, det er noe av det morsomste jeg gjør. Kjempe motiverende å se resultater, bli sterkere og sterkere for hver uke som går. Jeg skipper ALDRI trening med mindre det er sykdom. Man finner alltid en løsning i en hektisk hverdag, HVIS man liker det man driver med. Jeg er fulltidsstudent MED jobb ved siden av og jeg har 3 barn, den yngste er bare 5 mnd gammel. Allikevel får jeg til å trene, så og si hver eneste dag, uke etter uke og måned etter måned.

Det er så mange her som er så utrolig flinke. 5 barn, trener 3 ganger om dagen, jobber 180% og studerer ved siden av og alt uten au pair eller vaskehjelp, for å sette det litt på spissen. Jeg vil jo si at dere er unntaket og ikke regelen. For all del, det er veldig imponerende og dere fortjener cred, men å bruke det som eksempel på hvor dårlig det er at ikke HD alltid klarer det hun setter seg som mål er ikke reelt. Det trenger heller ikke bety at hun ikke liker det hun driver med, er man i en vanskelig periode i livet så er det ikke bare å "gjøre det man syns er gøy". HD legger jo ikke skjul på at ting er vanskelig om dagen og har vært det en god stund.

-dacini-

Gjest gundagrynte
Skrevet
4 minutter siden, Dacini skrev:

Det er så mange her som er så utrolig flinke. 5 barn, trener 3 ganger om dagen, jobber 180% og studerer ved siden av og alt uten au pair eller vaskehjelp, for å sette det litt på spissen. Jeg vil jo si at dere er unntaket og ikke regelen. For all del, det er veldig imponerende og dere fortjener cred, men å bruke det som eksempel på hvor dårlig det er at ikke HD alltid klarer det hun setter seg som mål er ikke reelt. Det trenger heller ikke bety at hun ikke liker det hun driver med, er man i en vanskelig periode i livet så er det ikke bare å "gjøre det man syns er gøy". HD legger jo ikke skjul på at ting er vanskelig om dagen og har vært det en god stund.

-dacini-

*en god stund*...Prøv 5 og et halvt år! Det har vært slik helt siden hun begynte vektnedgangen i januar 2011...Hvor lenge skal man unnskylde seg og bortforklare det meste?

Gjest Dacini
Skrevet
3 minutter siden, gundagrynte skrev:

3 minutter siden, gundagrynte skrev:

*en god stund*...Prøv 5 og et halvt år! Det har vært slik helt siden hun begynte vektnedgangen i januar 2011...Hvor lenge skal man unnskylde seg og bortforklare det meste?

Det blir litt kluss med siteringen her, beklager det.

Mitt inntrykk er at det gikk ganske bra frem til hun røk på å spise alt for lite og trene for mye, og jeg tror ikke hun hadde det så lett før det skjedde heller. Jeg syns noe av det som skrives her inne er på grensen til å sparke noen som ligger nede.

-dacini-

Skrevet

Altså som jeg har sagt før, eier man ikke selvdisiplin så gidder man ikke gå ut døra. Selv trener jeg mye og har vært inne i en periode hvor trening kan være drit kjedelig, men skipper aldri mosjonen. Når man ser resultater så, er det en kjempemotivasjon til tross for at treningen er kjip.

HD vet veldig godt hvordan man skal gå ned i vekt så hun burde ikke legge skylden på alt annet. For henne er ikke treningen viktig, ellers hadde hun kunne vist til resultater. Hun vil ikke engang fortelle leserne om målene sine og det understøtter at det ikke er på prioriteringslista hennes

• Liker 1
Gjest gundagrynte
Skrevet (endret)
12 minutter siden, Dacini skrev:

Det blir litt kluss med siteringen her, beklager det.

Mitt inntrykk er at det gikk ganske bra frem til hun røk på å spise alt for lite og trene for mye, og jeg tror ikke hun hadde det så lett før det skjedde heller. Jeg syns noe av det som skrives her inne er på grensen til å sparke noen som ligger nede.

-dacini-

Den røde tråden siden januar 2011 i nesten samtlige innlegg har vært *det er tungt nå, mye å gjøre, stress...sprekk på dietten, har ikke fått trent..osv osv....Hun har valgt å bli PT, hun valgte å utdanne seg til kostholdsveileder, da er det kanskje ikke så rart at man blir fulgt med argusøyne når man ikke da klarer..eller ønsker..å gå ned i vekt...samtidig som man ganske så ofte sier at man er i ferd med å gå ned i vekt...eller skal det når ting har roet seg.....For hun klarte jo å gå ned i vekt FØR hun ble PT og kostholdsveileder....

Som Minimjau skrev...:  Hun gleder seg til ting roer seg, synes det alltid er noe slik jeg? Hva skal roe seg? Med null barn og en sambo som jobber utenbys så kan jeg ikke se hva mer det er å roe ned sånn i hverdagen hennes?  

Endret av gundagrynte
Gjest Lysestake
Skrevet
15 minutter siden, Dacini skrev:

-dacini-

Jeg er helt enig i mye av dette. Selvfølgelig er det ikke alle som bobler over av indre motivasjon, klarer å finne tid uansett hvor "umulig" det er og alltid prioriterer fornuftige ting. Inni oss er det et menneske som elsker kort sikt fremfor lang sikt, og elsker pizza, forbrukslån, å skippe husarbeid, droppe trening og forpliktelser og sove til klokken ti på morgenen. Dette mennesket sloss jo mot vår indre flinkis hver eneste time om dagen. Og når vi har perioder vi ikke har det så bra, sloss flinkisen dårligere.

Det jeg sliter med å forstå, er hvordan det går an å gå så mange runder med akkurat de samme problemene og ikke klare å røske opp i mestringsstrategiene som er fryktelig dårlige. Det er jo den samme historien hver gang. Litt dårligere motivasjon, som skal løses med å gjøre akkurat det samme som det man vanligvis har gjort, bare tre ganger så intensivt, ELLER ved å legge opp til å bare la alt flyte og da skal motivasjonen komme seilene til en på en fjøl. Hva med å prøve noe nytt i stedet?

Skrevet

Hvis man alltid må ha motivasjon for å trene kommer man ingen vei, ingen er kjempemotivert til trening hele tiden. Av og til må man bare gjøre det, det er jo kontiuniteten som gir resultater. Det samme gjelder kosthold. Jeg spiser gjerne både søtt og feit mat av og til, jeg har ingen planer om å være superstreng da havner hjernen i en opposisjon og vil ikke samarbeide.

Heller jevnt over greit kosthold og bevegelse enn å kjøre steinhardt på med "challenges" og helt sinnsyke mål. Man må akseptere at ting tar tid og alt man gjør har noe å si for både positive og negative resultater. Kanskje resultatene hennes hadde vært bedre om hun brukte tiden sin til trening istede for konstruere lange innlegg om hvorfor ingenting funket denne måneden heller. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg hadde stor respekt for Helene for noen år siden; hun er min guilty pleasure nå.

• Liker 8
Skrevet

helt i orden at jenta er stolt av kroppen sin, men er det nødvendig å ta bilde av seg kun i bikinitruse og puppene fritt hengende og legge det ut på mystorien?! Står ikke noe tekst eller noe som forklarer hvorfor hun gjør det, så skjønner ikke hva budskapet er. Neste som går er trusa..

hilsen hun som er oppgitt over at alle jenter i alle fasonger som skal dele budskapet at kroppen din er god nok, men som velger å kle av seg og dermed skaper enda mer kroppspress.

• Liker 12
Skrevet

Puppeglipp visstnok et uhell. Jeg hater når det skjer altså! Vært så nære å gjøre det selv. 

:ironi:

• Liker 7
Skrevet

Er ikke mannen med på ferie?

Hvem skulle den puppeglippen egentlig til?:klo:

• Liker 1
Skrevet

Det er et par steg man må igjennom for å få til det. 

1. Gå inn på snapchat

2. Åpne kamera

3. Ta bildet

4. Velge å sende det

5. Velge at det skal ut på mystory

6. Velge å sende det dit

Rop om oppmerksomhet.

• Liker 4
Skrevet

Det er egentlig veldig lett å legge ut bilder med en feiltakelse på snapchat på mystory. Du trenger bare trykke på den knappen så er det ute..

Tror også siden hun bruker snap såpass mye så bruker hun sikkert den appen til å ta bilder med. Skulle vel trykke lagre, men så traff hun vel mystoryknappen.

Kan ikke skjønne hvorfor hun skulle lyve om akkurat det. Har gjort det samme selv (hadde en periode hvor jeg tok bilder av folk og tegnet oppå, ganske barnslig.. Tegnet pupper på mannen og slik, og da traff jeg oftere mystory enn lagre..)

Håper for hennes del at de som lagret bildet ikke sprer det videre.

Gjest Lillemøy
Skrevet

Ja, hun er på ferie, men det er da ikke vanlig for en voksen person å i det hele tatt ville spise tre is per dag? 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...