Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
Den 16.6.2016 at 22.01, Pearl2.0 skrev:

Blir fort 600 kalorier på den lunsjen også. Så hvis vi spiser 2 porsjoner kyllingblanding (lunsj og middag) og snacks så blir det 1850 kalorier. Så kommer kanskje frokost og kveldsmat i tillegg? Hmm😐

Eh....trener styrke 3 x uka, går 1 time hver arbeidsdag, romaskin for kardio ekstra er bonus, har en stillesittende jobb og kaloriinntaket mitt  for sakte vektnedgang er satt til 1750 kcal som jeg sliter med å få i meg (mye mat). 172 cm høy og eldre enn HD, ikke i nærheten av vekten.

Det er jo slik at det er det totale antallet kalorier inn/ut per dag som tilsier om man går ned eller ei, samt et par odds som mest har med stoffskifte (1%) og alder/hormoner å gjøre. At HD ikke har kontroll på egen kost er tydelig.  Enten spiser man riktig mat i begrensede mengder for å få resultater, eller man spiser mer enn man klarer å forbrenne i løpet av uken uten (vektnedgangs-)resultater. Ergo, å bestille en "pakke" fra HD hadde vært litt naivt om det ikke samtidig kan vises til  gode resultater fra kunder.

Nettcoaching er en relativt grei jobb blant en evinnelig haug konkurrenter som alle har en "schtick" som fungerer. Men faktum er at resultatene skapes av den enkelte PT's kunder. Hvilke resultater kan HD vise at hun har bidratt til? Før/etterbilde?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når var det hun sa at hun ville stille i fitness?

Gjest Lysestake
Skrevet
26 minutter siden, Miranda16 skrev:

Når var det hun sa at hun ville stille i fitness?

Mange mange år siden. Hun var veldig ivrig rundt 2012 eller noe. Å stille i fitness er jo ingen god idé for noen, så like greit å legge den ballen død tenker jeg da :) 

Skrevet

Jeg har lyst til å dele en tekst som Paul Grey la ut på fb. Han er en utrolig fantastisk coach og pt, og jeg synes den passer godt inn her:

Just a thought.

If you re an instructor, trainer or coach working in health and fitness and you are constantly plagued with injuries and niggles.....then the likelihood is you are passing on training methods that will lead your clients to the same fate!

Discounting the fact some may have had accidents or legitimate reasons to carry injury, there are far more that carry constant recurring issues as a direct result of lifestyle, mindset and poor training methods! (yes I've been guilty of this at times also).

The fact still remains that clients are paying you good money to get fit and healthy (and to look good) but if you look good and are in pain because of what you do, they are going to end up the same and that friends is on you!

Most injuries in fitness do not just happen, most can be avoided, most are the result of compromised postural integrity, over stressed minds and nervous systems, and under recovered states of living.

Injuries do not jump out of a bush and get you one day whilst you are going about your business, you did not just get injured, you most likey caused it!

Fitness clients, if your trainer or coach constantly needs a knee support whilst teaching some poor fitness class or has had numerous operations and keeps blowing out their shoulder etc......then you are paying them to end up the same!

Have a great day folks 😀

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, jegerenenhjørning skrev:

Jeg har lyst til å dele en tekst som Paul Grey la ut på fb. Han er en utrolig fantastisk coach og pt, og jeg synes den passer godt inn her:

Just a thought.

If you re an instructor, trainer or coach working in health and fitness and you are constantly plagued with injuries and niggles.....then the likelihood is you are passing on training methods that will lead your clients to the same fate!

Discounting the fact some may have had accidents or legitimate reasons to carry injury, there are far more that carry constant recurring issues as a direct result of lifestyle, mindset and poor training methods! (yes I've been guilty of this at times also).

The fact still remains that clients are paying you good money to get fit and healthy (and to look good) but if you look good and are in pain because of what you do, they are going to end up the same and that friends is on you!

Most injuries in fitness do not just happen, most can be avoided, most are the result of compromised postural integrity, over stressed minds and nervous systems, and under recovered states of living.

Injuries do not jump out of a bush and get you one day whilst you are going about your business, you did not just get injured, you most likey caused it!

Fitness clients, if your trainer or coach constantly needs a knee support whilst teaching some poor fitness class or has had numerous operations and keeps blowing out their shoulder etc......then you are paying them to end up the same!

Have a great day folks 😀

Hvordan er dette relevant for HD? Her er det snakk om å SKADE klienten pga manglende kunnskap. Når skadet HD en av sine klienter?

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, neiognei skrev:

Hvordan er dette relevant for HD? Her er det snakk om å SKADE klienten pga manglende kunnskap. Når skadet HD en av sine klienter?

Synes det hele tiden er noe i veien med HD, dessuten, den helsemessige standarden hun setter for seg selv er jo skadelig i lengden. Og hun preacher jo at det er helt innafor

• Liker 2
Gjest Lysestake
Skrevet

Om man følger rådene hennes og kopierer livsstilen, vil man jo antageligvis ikke nå målene sine, særlig ikke om målet er å gå ned i vekt. At man er syk eller "syk" hele tiden kan ha hundrevis av forklaringer, og jeg tviler på at det er grunnet et hardkjør hun gjør på kroppen sin i alle fall. Har man det tøft, har man gjerne også mye vondt. 

Gjest Tottelotta
Skrevet
1 time siden, Lysestake skrev:

Om man følger rådene hennes og kopierer livsstilen, vil man jo antageligvis ikke nå målene sine, særlig ikke om målet er å gå ned i vekt. At man er syk eller "syk" hele tiden kan ha hundrevis av forklaringer, og jeg tviler på at det er grunnet et hardkjør hun gjør på kroppen sin i alle fall. Har man det tøft, har man gjerne også mye vondt. 

Tja.. Konstant stress, alltid "på", lite/dårlig søvn og dårlig ernæring er vel det verste hardkjøret man kan utsette kroppen for. Den livsstilen er oppskriften på sykdom og skader.

Skrevet

Uff... Kleint med disse jobb-snap'ene... 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, slipset skrev:

Ja, jeg hadde reagert hvis en kollega av meg satt som hu... 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, slipset skrev:

Hun virker så utrolig umoden, er ikke dama snart 30??

• Liker 2
Gjest gundagrynte
Skrevet
22 minutter siden, Miranda16 skrev:

Hun virker så utrolig umoden, er ikke dama snart 30??

Joda, 28 visstnok...Fatter ikke at arbeidsplassen hennes godtar at hun driver på sånn. Hadde det vært mitt firma hadde jeg ikke tillat det.

Skrevet
26 minutter siden, gundagrynte skrev:

Joda, 28 visstnok...Fatter ikke at arbeidsplassen hennes godtar at hun driver på sånn. Hadde det vært mitt firma hadde jeg ikke tillat det.

Selv om man har valgt verdens desidert kjedeligste jobb, så er ikke det ikke noen unnskyldning for å oppføre seg uprofesjonellt. Hun vet tydeligvis ikke det. Selv de som er forholdsvis ferske i arbeidslivet hva som er profesjonellt og ikke. Den jobben har hun ikke lenge

• Liker 1
Gjest Cartina
Skrevet

Den 22. juni 2016 at 20.06, Miranda16 skrev:

Selv om man har valgt verdens desidert kjedeligste jobb, så er ikke det ikke noen unnskyldning for å oppføre seg uprofesjonellt. Hun vet tydeligvis ikke det. Selv de som er forholdsvis ferske i arbeidslivet hva som er profesjonellt og ikke. Den jobben har hun ikke lenge

Hva gjør hun?

Skrevet
31 minutter siden, Cartina skrev:

Hva gjør hun?

Telefonselger

Gjest Cartina
Skrevet
14 timer siden, Miranda16 skrev:

Telefonselger

Ja, men på hvilken måte oppfører hun seg uprofesjonellt? 

Gjest Cartina
Skrevet

Jeg synes forøvrig det er litt komisk at hun skriver at juni har vært en dårlig treningsmåned. Har hun noengang en bra treningsmåned/uke? Jeg synes det er det samme hver eneste uke, at det har vært litt dårlig og en haug en unnskyldninger. 

Skrevet
3 timer siden, Cartina skrev:

Jeg synes forøvrig det er litt komisk at hun skriver at juni har vært en dårlig treningsmåned. Har hun noengang en bra treningsmåned/uke? Jeg synes det er det samme hver eneste uke, at det har vært litt dårlig og en haug en unnskyldninger. 

Og nå kommer ferien, så da blir det garantert mindre trening og mer kalorier og fett. Det er jo en av hennes mottoer;" Det er lov å kose seg". Det hun tok med hjem fra SWE turen sin er jo utrolige triggere til å spise mer sukker.

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Cartina skrev:

Ja, men på hvilken måte oppfører hun seg uprofesjonellt? 

Vet ikke om det er dette Miranda16 mener, men det er litt uproft at hun snap'er på jobb. Spesielt at hun tar med kolleger og arbeidsplass/pult.

Skrevet
4 timer siden, Nana skrev:

Vet ikke om det er dette Miranda16 mener, men det er litt uproft at hun snap'er på jobb. Spesielt at hun tar med kolleger og arbeidsplass/pult.

Hun brukte jo hashtaggen #skikkeligkjedeligmendiggerdet på en jobb-selfie på Instagram. Hadde jeg vært arbeidsgiver, hadde jeg ikke sett positivt på en arbeidstaker som omtaler jobben sin som "skikkelig kjedelig", uansett hvor mye hun eller han hadde digga det.

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...