Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
Et øyeblikk siden, Tapet skrev:

Ja, det er tydelig at det går i feil retning i et forrykende tempo. Nå begynner hun å nærme seg der hun var da hun startet. Du ser det veldig godt på filmen hun la ut på bloggen i dag, og PT-videoen hennes.

Hun snakker jo om en vektoppgang på rundt 20 kg, og at hun er på nittitallet selv i bloggen, men det er ganske tydelig ut fra bilder og filmer at dette ikke er tilfelle i det hele tatt, når man sammenlikner det med bilder da hun var på sitt slankeste.

http://imgur.com/4G8h9I6

Og hvordan adresseres det? Jo, ved å gjøre mer av det som ikke har virket tidligere..... :/

En ny challenge med ordspill i tittelen, kutte ut noe helt en stund, klistremerker og hashtag kanskje? Som rakner helt etter et par uker og man aldri hører noe mer om...

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om målet er å gå ned i vekt og trene seg sterk og utholdende, så er det et eller annet galt med fremgangsmåten i hvert fall.
Alt man trenger er viljestyrke, selvdisiplin og mål.

*holder meg unna kjøleskapet nå*

• Liker 2
Skrevet

Nå er ikke jeg en treningsguru akkurat, men hvis målet er å gå ned i vekt, burde hun ikke da ha lagt inn endel kardiotrening? For meg så virker det som om hun driver mest med styrke og rumpetrening, iallefall hva som kommer frem på bloggen. 

Selv om hun jobber på et treningsenter og dermed har all mulighet til å trene så liker hun ikke å trene mellom kunder da hun ikke vil bli svett og uflidd til neste pt-kunde har time. Likedan så instruerer hun i løpetimer i sal, men hun deltar ikke selv. 

• Liker 4
Skrevet

En løpeøkt i programmet hennes var tre km. Ikke rare greiene, men hun var helt kjørt etter den økten. 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, Butternut skrev:

Jeg har bare en ting å si; DAT ASS!

For all del: flott rumpe. Det er heller personligheten jeg er skeptisk til.

• Liker 4
Skrevet
12 minutter siden, MiniMjau skrev:

En løpeøkt i programmet hennes var tre km. Ikke rare greiene, men hun var helt kjørt etter den økten. 

Hun hadde visst brukt 30 min på 3km... 

• Liker 4
Skrevet (endret)
55 minutter siden, skruf skrev:

Nå er ikke jeg en treningsguru akkurat, men hvis målet er å gå ned i vekt, burde hun ikke da ha lagt inn endel kardiotrening? For meg så virker det som om hun driver mest med styrke og rumpetrening, iallefall hva som kommer frem på bloggen. 

Selv om hun jobber på et treningsenter og dermed har all mulighet til å trene så liker hun ikke å trene mellom kunder da hun ikke vil bli svett og uflidd til neste pt-kunde har time. Likedan så instruerer hun i løpetimer i sal, men hun deltar ikke selv. 

Man får fettforbrenning samt en dose etterforbrenning av styrketrening, så man skal ikke kimse av en effektiv styrkeøkt. Forutsatt at man faktisk trener effektivt og med høy intensitet. Kardio er fint det også for vektnedgang, men ikke alfa og omega for vekttap i seg selv. Og en opprettholder ikke muskelmassen man eventuelt har bygget opp gjennom styrketrening. Jeg er ikke utdannet på området, men det er PT'n min: Skal man ned i vekt, er kosthold 80% og trening/aktivitet resten, med en fin blanding av styrke og kondisjon.
Det som er dumt er at det ser ut som det er 80% kosthold og 20% trening det går på for HDs del, totalt sett. Energi inn - ikke ut.

Altså, man blir ikke tynn av bare å trene.

Endret av Cornucopia
  • Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, petunia00 skrev:

Hun hadde visst brukt 30 min på 3km... 

Whaaaat? Ja da bør hun få opp farta! 

• Liker 6
Skrevet

Jeg tror at litt av problemet hennes er at det skal så utrolig lite til før hun faller ut. Hun skriver mange ganger i uken om ting som "ikke har gått etter planen" og så er det bare sånne små filleting som dukker opp for alle (etter min mening). I det vanlige livet må vi andre klare både kosthold og trening selv om det blir overtid, møter som varer lenger, man forsover seg etc (eksempler fra det hun har beskrevet som grunner til å ikke få trent eller spist riktig). Likevel klarer vi å stokke om på planene sånn at vi får tidl til trening og klarer å stikke innom butikken og tar en skyr, en frukt og noen mandler på vei til neste møte. Jeg syns det virker som hun leter etter unnskyldninger heller enn løsninger - men det er bare ut fra hva hun skriver på bloggen. Er ikke sikkert at det er sånn i virkeligheten. 

For å gå ned i vekt så er det desidert mest å hente på kostholdet. Hun er nok veldig veltrent med all styrketreningen hun har hatt og jeg tror hun hadde hatt mer synlige resultater ved å kutte kcal og ta mer kardio. Det er jo tross alt så "enkelt" som kcal inn - kcal ut. 

• Liker 3
Skrevet
14 timer siden, gundagrynte skrev:

Hvorfor er det greit at hun sprekker hele tiden og sånn sett viser at det er helt normalt å ha veldig vondt i viljen? Fordi da legitimerer hun det for andre overvektige som også har det problemet? Det er jo slik hun ikke klarer..eller vil..å gå ned i vekt.

Vel, nå er ikke jeg overvektig, men vil tro frøken drage er både bedre trent enn meg og har bedre kosthold. Jeg ser det blir diskutert hvordan hun tar planken og det er helt ekstremt at man skal henge seg opp i. 

Drage er bare en PT - om noen har henne som forbilde er det fortsatt ikke sånn at hun har ansvar for deres vektnedgang bare fordi de leser bloggen hennes. Overvektige må ta ansvar for seg selv. Jeg opplever heller ikke at hun skyver under teppet at hun legger på seg ganske ofte - men det virker som at flere her inne vil at hun helst skal skrive 'jeg er feit og mislykka' enn 'jeg sprakk og vil prøve på nytt'.  Tross alt er det bedre å feile 100 ganger enn å legge seg ned for hver sprekk - og nettopp DET er det mange overvektige som gjør. Syns hun skal ha for at hun gidder rett og slett.

• Liker 4
Gjest gundagrynte
Skrevet (endret)
8 timer siden, Takida skrev:

Vel, nå er ikke jeg overvektig, men vil tro frøken drage er både bedre trent enn meg og har bedre kosthold. Jeg ser det blir diskutert hvordan hun tar planken og det er helt ekstremt at man skal henge seg opp i. 

Drage er bare en PT - om noen har henne som forbilde er det fortsatt ikke sånn at hun har ansvar for deres vektnedgang bare fordi de leser bloggen hennes. Overvektige må ta ansvar for seg selv. Jeg opplever heller ikke at hun skyver under teppet at hun legger på seg ganske ofte - men det virker som at flere her inne vil at hun helst skal skrive 'jeg er feit og mislykka' enn 'jeg sprakk og vil prøve på nytt'.  Tross alt er det bedre å feile 100 ganger enn å legge seg ned for hver sprekk - og nettopp DET er det mange overvektige som gjør. Syns hun skal ha for at hun gidder rett og slett.

Hadde HD fulgt dette hun har lært..om kosthold..så hadde hun mest sannsynlig ikke vært overvektig. Det skurrer i de flestes ører når hun gjentatte ganger sier at hun har trent 5-6 ganger pr uke og spiser sunt...Jeg har vært overvektig selv og kjenner derfor til alle unnskyldninger og bortforklaringer som overvektige bruker..HD er èn av dem. Eks: tankekaos. Noe som gjør en sliten og stresset. Hun som mange andre overvektige bearbeider følelsene med mat, noe hun har sagt ved flere tilfeller. Ergo: tankekaos: inntak av mat, gjerne usunn mat/godis da det føles mer som trøst der og da. Ei heller tar hun ansvar for seg selv, det er stadig unnskyldninger og bortforklaringer på hvorfor det ene og det andre. Når skal hun begynne å ta ansvar for den viktigste i sin verden...seg selv?

Endret av gundagrynte
Skrevet

Jeg har ikke fulgt med i denne tråden, men ser at Drage skal være foreleser på Jenteweekend på Hafjell... hva har hun å gjøre der egentlig? Hva er hun kjent for egentlig, ser hun er PT men det er jo snart halve norges befolkning:dry:

• Liker 11
Gjest Cartina
Skrevet

Hun er vel "kjent" for å ha gått ned 60kg på uten slankeoperasjon. Men de har hun jo snart gått opp igjen.. 

Hva veide hun egentlig på det minste? 

Gjest gundagrynte
Skrevet
2 minutter siden, Cartina skrev:

Hun er vel "kjent" for å ha gått ned 60kg på uten slankeoperasjon. Men de har hun jo snart gått opp igjen.. 

Hva veide hun egentlig på det minste? 

Da veide hun 81 kg..

Skrevet

Unnskyld meg men er det noe å bli "kjent" for? Godt jobba, for all del. Men mange som har gjort det; og hvis hun i tillegg har gått opp igjen så skjønner jeg iallefall ingenting...

• Liker 3
Gjest gundagrynte
Skrevet
13 minutter siden, Amber skrev:

Unnskyld meg men er det noe å bli "kjent" for? Godt jobba, for all del. Men mange som har gjort det; og hvis hun i tillegg har gått opp igjen så skjønner jeg iallefall ingenting...

Joda, det var bra jobbet..hun skal ha den. Men å da stå på GMN og nærmest normalisere at det er naturlig å gå opp igjen 20 og litt til etterpå...det blir merkelig...for å si det mildt. Litt vektoppgang er naturlig etter å ha gått ned så mye, men over 20...nope!

Gjest Ms. Daisy
Skrevet
14 minutter siden, Amber skrev:

Vel hun begynte vel med blogg og folk har fulgt og media har sannelig gjort sitt så skal hun anklages for å være kjent for det? bare spør jeg :opplyser:

Skrevet (endret)
12 timer siden, Takida skrev:

Jeg er helt uenig med deg, og dette er en forlengelse av en del av den merkelige logikken Helene og andre kommer med når det gjelder både det å være stor og det å legge om livsstilen.

For det første kjøper jeg ikke at du nødvendigvis tenker du er dårligere trent. Ja, du trener kanskje færre ganger i uken og har mindre hårete treningsmål enn henne, men jeg tør vedde en Snickers på at du fortsatt ville klart å løpe 3 km i et høyere tempo enn seks kilometer i timen, som de aller fleste ville klare med rask gange.

Hun er ikke "bare" en PT. Ja, jobben hennes er å hjelpe andre mennesker med trening og kosthold, og det i seg selv gjør at hun faktisk må tåle å bli kritisert på hvor lure disse oppleggene hennes er, men viktigst av alt: Hun er en personlig trener som har en blogg som besøkes av flere tusen mennesker hver eneste dag, hun har klippekort i alt som kan krype og gå av lokale og nasjonale medier, hun er spaltist i et stort blad og eksponeres jevnlig både når det kommer til kropp og vekt og når det kommer til råd om kosthold og trening.

Senest eksponert i ukas se&hør:

http://m.imgur.com/a/lGtCS

Hun brukes som foredragsholder på store events. Når hun lanserer urealistiske mål (maraton er ikke noe stress selv om man har en BMI mot sykelig overvekt), kommer med direkte faktafeil om kropp og helse (jeg er overvektig, men veldig mye sunnere enn normalvektige) eller tilsvarende forvirrende kostholdsråd. For folk som kanskje ville komme i bedre form men egentlig ikke har så lyst, er hun det perfekte forbildet, der de kan plukke unnskyldningene som passer dem best til enhver tid.

• Hvorfor ikke bare forbli overvektig, det er jo ikke så farlig
  • Sunt kosthold er kjempevanskelig og krever sykt mye planlegging og dersom livet skjer er det helt greit å legge alt på hyllen
  • Hvis jeg ikke nådde målene mine, så er det viktigste at jeg prøvde (velg noe helt urealistisk)
  • Ikke alle er på trening for personlige rekorder og fremgang, kanskje jeg skal ta litt mindre i? (hvis du satser lavt)
  • Snømåking er fint i stedet for trening (dersom du måkte snø før og fortsatt ble tjukk, blir du ikke slank av å måke den nå)

I stedet for å ta et skritt tilbake for å se hva som har gått galt fra gang til gang, så kjører hun bare på, enda hardere, med ting som ikke har virket siden 2011:

• Bruke masse tid på å planlegge alt fra trening til kosthold, der alt bryter sammen ved den minste forstyrrelse
  • Ha superkomplisert kosthold som er beleilig å legge bort dersom man plutselig får dårlig tid eller noe kommer opp
  • Ha urealistiske treningsambisjoner som hun blir demotivert av og som gir null mestringsfølelse, slik at veien til neste sprekk alltid er ekstremt kort.

Å feile 100 ganger - det tyder på en av to ting. Enten er målet ditt helt urealistisk og bør justeres, eller så er fremgangsmåten din for å nå målet feil, og bør korrigeres. Helene gjør ingen av delene, og i stedet for å se på hva som kunne blitt gjort annerledes, fremstiller hun seg heller som et kombinert offer (ingen forstår meg) og som bedre enn alle andre (jeg fikk ingenting til, men i det minste hadde jeg et høyere mål enn deg da vi startet så selv om du nådde ditt så vant jeg).

Endret av Tapet
Gjest gundagrynte
Skrevet
11 minutter siden, Tapet skrev:

Jeg er helt uenig med deg, og dette er en forlengelse av en del av den merkelige logikken Helene og andre kommer med når det gjelder både det å være stor og det å legge om livsstilen.

For det første kjøper jeg ikke at du nødvendigvis tenker du er dårligere trent. Ja, du trener kanskje færre ganger i uken og har mindre hårete treningsmål enn henne, men jeg tør vedde en Snickers på at du fortsatt ville klart å løpe 3 km i et høyere tempo enn seks kilometer i timen, som de aller fleste ville klare med rask gange.

Hun er ikke "bare" en PT. Ja, jobben hennes er å hjelpe andre mennesker med trening og kosthold, og det i seg selv gjør at hun faktisk må tåle å bli kritisert på hvor lure disse oppleggene hennes er, men viktigst av alt: Hun er en personlig trener som har en blogg som besøkes av flere tusen mennesker hver eneste dag, hun har klippekort i alt som kan krype og gå av lokale og nasjonale medier, hun er spaltist i et stort blad og eksponeres jevnlig både når det kommer til kropp og vekt og når det kommer til råd om kosthold og trening. Hun brukes som foredragsholder på store events. Når hun lanserer urealistiske mål (maraton er ikke noe stress selv om man har en BMI mot sykelig overvekt), kommer med direkte faktafeil om kropp og helse (jeg er overvektig, men veldig mye sunnere enn normalvektige) eller tilsvarende forvirrende kostholdsråd. For folk som kanskje ville komme i bedre form men egentlig ikke har så lyst, er hun det perfekte forbildet, der de kan plukke unnskyldningene som passer dem best til enhver tid.

• Hvorfor ikke bare forbli overvektig, det er jo ikke så farlig
  • Sunt kosthold er kjempevanskelig og krever sykt mye planlegging og dersom livet skjer er det helt greit å legge alt på hyllen
  • Hvis jeg ikke nådde målene mine, så er det viktigste at jeg prøvde (velg noe helt urealistisk)
  • Ikke alle er på trening for personlige rekorder og fremgang, kanskje jeg skal ta litt mindre i? (hvis du satser lavt)
  • Snømåking er fint i stedet for trening (dersom du måkte snø før og fortsatt ble tjukk, blir du ikke slank av å måke den nå)

I stedet for å ta et skritt tilbake for å se hva som har gått galt fra gang til gang, så kjører hun bare på, enda hardere, med ting som ikke har virket siden 2011:

• Bruke masse tid på å planlegge alt fra trening til kosthold, der alt bryter sammen ved den minste forstyrrelse
  • Ha superkomplisert kosthold som er beleilig å legge bort dersom man plutselig får dårlig tid eller noe kommer opp
  • Ha urealistiske treningsambisjoner som hun blir demotivert av og som gir null mestringsfølelse, slik at veien til neste sprekk alltid er ekstremt kort.

Å feile 100 ganger - det tyder på en av to ting. Enten er målet ditt helt urealistisk og bør justeres, eller så er fremgangsmåten din for å nå målet feil, og bør korrigeres. Helene gjør ingen av delene, og i stedet for å se på hva som kunne blitt gjort annerledes, fremstiller hun seg heller som et kombinert offer (ingen forstår meg) og som bedre enn alle andre (jeg fikk ingenting til, men i det minste hadde jeg et høyere mål enn deg da vi startet så selv om du nådde ditt så vant jeg).

:pls:

Skrevet

Jeg ville aldri ha valgt HD som PT, og det er ikke fordi jeg har noe i mot henne. Hun vil nok bare det beste, men det virker jo som hun har altfor mange jern i ilden.

Jeg ville ikke ha valgt HD som PT på lik linje som jeg ikke ville ha valgt en sykelig sjalu person til å gi meg kjærlighetsråd, eller en person som er personlig konkurs til å gi meg økonomisk rådgivning. 

Suksess er det jeg vil ha (suksess for meg), og da må den som skal veilede meg ha en god peiling på hva som skal til og ikke bare det som ikke skal til. Hadde derimot HD holdt seg på matten fra tiden hun var i storform (typ 2013) så hadde det vært noe annet. Fullt mulig at hun ble spiseforstyrret, men det forsvarer ikke en "sunn" vektoppgang på 20kg.

• Liker 11
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...