Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da er det et nytt "ingen forstår meg"-innlegg på facebooksiden hennes. Tydeligvis er det ingen som kan skjønne at det er ikke noe problem å både være kraftig overvektig og sunn samtidig.

Men bare for å komme med noen konkrete tilbakemeldinger til spørsmålene hun stiller:

Hvis hun tror at en ung person er "sunn" bare hun kan gå opp en trapp uten å bli sliten eller å komme seg gjennom en Spenst-saltime har hun virkelig lave forventninger både til seg selv og andre! Når man fortsatt er ung er det ikke så tungt å være overvektig. Kroppen har ikke bært på den høye vekten lenge nok til at det har gått så hardt ut over knær og andre ledd som det før eller siden gjør. En del har heller ikke rukket å bli insulinresistente (som de aller fleste overvektige før eller siden blir, noe som gjør at det blir langt vanskeligere å gå ned i vekt senere), eller å få de negative konsekvensene på den kardiovaskulære statusen. 

Skal sunnheten din avgjøres av vekten din en bestemt dag? Selvfølgelig ikke, men om man er så overvektig som hun er, så er det en ganske god indikator. Og hvor grensen kan gå er selvsagt opp til hver og en å bestemme, men når man passerer fedme på BMI-skalaen og er på full fart mot sykelig overvekt (35+) så er man faktisk så godt inni farlig territorie at man burde ta grep. 

Hun er der en venninne av meg var for en del år tilbake, hun hadde slitt med vekten (av typen sykelig overvekt) omtrent like lenge som Helene har nå, og hun også argumenterte for at det ikke var noe stress, hun hadde ikke vondt noen steder, hun kunne fortsatt gjøre alt hun hadde lyst til og kroppen fungerte bra. Spol fem år frem, og hun hadde problemer med å gå i trapper fordi ankler og knær gjorde vondt, og hun var konstant utslitt og uten ork til å gjøre noe som helst. All aktivitet medførte tungpustethet osv. Hun orket ikke mer, tok drastiske grep og har gått ned over 70+ kilo nå. For oss rundt har det vært som å få tilbake et nytt menneske :) 

Problemet med Fat Acceptance-gjengen er at de gjør at folk som burde ha tatt tak i sin egen overvekt ikke gjør det, ganske lenge, og når de faktisk skjønner at de burde ta grep har overvektsproblemet blitt så alvorlig at de kanskje ikke orker det lenger. Og Helene er i spydspissen for alt det tullet, og det provoserer meg. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden ryddet for latterligjøring og hetsende utsagn

Nordvesta, mod.

Skrevet

Helene har vel aldri vært en forsvarer av alle kroppstyper? Da Kristine Fjellestad sa at man kunne være pen uansett hvor mange kilo man var så angrep hun henne med at "100+ er aldri pent". Blondinbella fikk passet sitt påskrevet og burde helst gå ned noen kilo. Da jeg hadde en blogg som skrev mye om plus size skrev hun til meg at tykke jenter hadde ikke noe med å vise seg frem og skryte av sine fyldige kropper.

Helene har nå blitt kastet ut av instagram for å vise frem sin frodige kropp? Hva med henne? Eller hun her?

• Liker 7
Skrevet (endret)
22 minutter siden, Severin skrev:

Helene har vel aldri vært en forsvarer av alle kroppstyper? Da Kristine Fjellestad sa at man kunne være pen uansett hvor mange kilo man var så angrep hun henne med at "100+ er aldri pent". Blondinbella fikk passet sitt påskrevet og burde helst gå ned noen kilo. Da jeg hadde en blogg som skrev mye om plus size skrev hun til meg at tykke jenter hadde ikke noe med å vise seg frem og skryte av sine fyldige kropper.

Helene har nå blitt kastet ut av instagram for å vise frem sin frodige kropp? Hva med henne? Eller hun her?

Folk kan bli voksne og utvikle seg de også, men det er jammen ikke noen trivelig kommentar å gi noen noen som sliter med vekten og selvbildet :) Så er jo spørsmålet bare hvor dypt denne selv-aksepten stikker.

(kommentaren i print screen så det ikke skal være kun spekulasjon)

Endret av Tapet
Gjest gundagrynte
Skrevet
8 minutter siden, Tapet skrev:

Folk kan bli voksne og utvikle seg de også, men det er jammen ikke noen trivelig kommentar å gi noen noen som sliter med vekten og selvbildet :) Så er jo spørsmålet bare hvor dypt denne selv-aksepten stikker.

(kommentaren i print screen så det ikke skal være kun spekulasjon)

Jeg tror ikke på denne selv-aksepten. Hvorfor? Fordi så fort noen kommer med saklig kritikk eksploderer hun og tåler ingenting av uttalelser ang kroppen sin. Uansett! Men hun må gjerne tro på det selv...

Gjest gundagrynte
Skrevet
32 minutter siden, Severin skrev:

Husker det ja...og da hun ba FF om å legge på seg..Kroppsaksept..tror ikke det gitt!

Skrevet

Jeg orker ikke å følge henne mer, mage og kroppsbildene hennes er motsigende i forhold til det hun prøver å ytre. 

Hun skriver lange poster om nye treningsprogram og hvordan hun skal yte bedre, få resultater på en ordentlig og sunn måte. Så poster hun bilde av kroppen, uke etter uke og det skjer ingenting... 

Hvorfor poster hun? For å vise fremgang, for å få aksept, for å vise at big is beautiful? 

Det er forsåvidt slik med andre bloggere også, de som hele tiden viser til like bilder -de gidder jeg ikke følge mer.

jeg oppsøker jo slike bloggere for å få inspirasjon selv, se at andre klarer det jeg vil også vil klare. 

HD har for det meste bare store ord. 

• Liker 6
Gjest gundagrynte
Skrevet (endret)
15 minutter siden, Olive_North skrev:

Jeg orker ikke å følge henne mer, mage og kroppsbildene hennes er motsigende i forhold til det hun prøver å ytre. 

Hun skriver lange poster om nye treningsprogram og hvordan hun skal yte bedre, få resultater på en ordentlig og sunn måte. Så poster hun bilde av kroppen, uke etter uke og det skjer ingenting... 

Hvorfor poster hun? For å vise fremgang, for å få aksept, for å vise at big is beautiful? 

Det er forsåvidt slik med andre bloggere også, de som hele tiden viser til like bilder -de gidder jeg ikke følge mer.

jeg oppsøker jo slike bloggere for å få inspirasjon selv, se at andre klarer det jeg vil også vil klare. 

HD har for det meste bare store ord. 

Det er store ord men lite action..Hun har sikkert de beste intensjonene i hodet sitt men det er dessverre for lang avstand mellom tanke og handling..Eks: rett før jul skulle hun ha X dager sukkerfritt...Hva skjer? Samme dag er det baking og inntak av sukker...Det blir bare useriøst og lite troverdig.

Endret av gundagrynte
Skrevet

Nå også i dagbladet, hvorfor? 

Finnes det ikke kritiske journalister i Norge lengre? 

En ting er jo at det er "lov å forandre mening", det er jo ofte bare sunt, men da bør man jo beklage tidligere uttalelser, slik at man fremstår som troverdig. Hun tilpasser jo bare budskapet sitt etter hvordan sin egen vekt er, fordi hun tror det er troverdig, i tillegg har hun jo tydeligvis et ekstremt behov for å bli sett. 

Det var jo en haug av Instagram-damer som driver med interiør som fikk kommentarnekt på IG ei uke, og man leste ikke så mye om de i avisa. De fikk jo heller ingen begrunnelse for hvorfor.. 

• Liker 7
Gjest gundagrynte
Skrevet (endret)
26 minutter siden, Hu i byen skrev:

Nå også i dagbladet, hvorfor? 

Finnes det ikke kritiske journalister i Norge lengre? 

En ting er jo at det er "lov å forandre mening", det er jo ofte bare sunt, men da bør man jo beklage tidligere uttalelser, slik at man fremstår som troverdig. Hun tilpasser jo bare budskapet sitt etter hvordan sin egen vekt er, fordi hun tror det er troverdig, i tillegg har hun jo tydeligvis et ekstremt behov for å bli sett. 

Det var jo en haug av Instagram-damer som driver med interiør som fikk kommentarnekt på IG ei uke, og man leste ikke så mye om de i avisa. De fikk jo heller ingen begrunnelse for hvorfor.. 

Nei det virker ikke sånn..Journalistene vil ha JA-mennesker og det kan tyde på at HD står først i køen....Hun sier at hun ikke lar de negative kommentarene gå inn på seg...det tror jeg ikke på! Den aggressive måten hun besvarer kritiske kommentarer er bevis godt nok på at det ikke stemmer....

Endret av gundagrynte
Skrevet

Er ikke så ofte jeg er innom bloggen hennes, men er det virkelig nødvendig å kjøre både .com og .no parallelt? Kan ikke den gamle fases helt ut, og ALLE nye innlegg komme på den nye? Nå er det bare frustrerende...

• Liker 1
Skrevet

Hvordan vet hun det er hennes kroppsfasong som er grunnen til at bildet ble fjernet hvis ikke hun har fått en begrunnelse fra Instagram?

• Liker 1
Gjest gundagrynte
Skrevet
9 minutter siden, Inocybe skrev:

Hvordan vet hun det er hennes kroppsfasong som er grunnen til at bildet ble fjernet hvis ikke hun har fått en begrunnelse fra Instagram?

Hun antar vel at det er fordi hun er overvektig at folk har rapportert bildet..

Skrevet
1 time siden, gundagrynte skrev:

Hun antar vel at det er fordi hun er overvektig at folk har rapportert bildet..

Gå ut i riksmedier med slik anklage basert på en antakelse? Kjenner jeg blir flau på hennes veine :haar: For alt hun vet kan det være en feil. Kommer hun til å beklage anklagen sin i samme riksmedier hvis det viser seg hun tar feil? Neppe. 

• Liker 9
Skrevet

Hun skriver på bloggen sin at selv om det kanskje ikke er riktig at hun "raser" mot bildedelingstjenesten instagram, så brukte hun anledningen dette ga til å fremme sin egen "sak" (som er noe sånt som at det er viktig å poste halvnakne bilder for å vise at du er fornøyd med deg selv, selv om du er litt tjukk)

Med andre ord innrømmer hun selv at hele greien var et PR-stunt, som hun bare brukte for å fremme sin egen "ikke-sak"

Gjest gundagrynte
Skrevet
1 time siden, Tapet skrev:

Hun skriver på bloggen sin at selv om det kanskje ikke er riktig at hun "raser" mot bildedelingstjenesten instagram, så brukte hun anledningen dette ga til å fremme sin egen "sak" (som er noe sånt som at det er viktig å poste halvnakne bilder for å vise at du er fornøyd med deg selv, selv om du er litt tjukk)

Med andre ord innrømmer hun selv at hele greien var et PR-stunt, som hun bare brukte for å fremme sin egen "ikke-sak"

..og det fremstår jo nesten ikke som relativt desperat heller.....:P

Skrevet

Tråden er ryddet for hets, samt innhold fra blogg.

Yvonne (mod)

Skrevet
10 timer siden, Tapet skrev:

Hun er ikke den første til å bruke enhver anledning til å fremme sin egen (ikke)sak. Føler likevel en sterk trang til å :murvegg:

• Liker 1
Gjest gundagrynte
Skrevet (endret)
16 timer siden, Inocybe skrev:

Hun er ikke den første til å bruke enhver anledning til å fremme sin egen (ikke)sak. Føler likevel en sterk trang til å :murvegg:

Joiner den.. :murvegg:

Endret av gundagrynte
Skrevet

I mitt hode er det teoretisk veldig enkelt:
Hva er målet ditt og når skal du nå det?
Er det riktig mål for deg/ønsker du det nok, og er det realistisk å oppnå?
Har du en plan/delmål for litt mer enn bare en uke foran deg?
Er dette på plass, så følg det slavisk til du er der. Stort sett så fungerer dette for ganske mange.

Mangler man mål/delmål og realitetsorientering, samt selvdisiplin og et balansert hode, så går det i dass.
Hun her fremstår ikke som en som ønsker noe hardt nok, eller vilje nok til å gjennomføre noe.
Kanskje hun egentlig ikke har lyst, siden hun tydeligvis stadig saboterer for seg selv?

Eller så trives hun faktisk slik hun er nå, og ubalansen og inkonsekvensen er kun innsalget hennes for å holde på lesere, og hun har lurt oss gjennom hele t-banenettet til dagens ikke-beskyttede yrkestitler der rutiner, innsats og kunnskap er alfa og omega for suksess. Bloggeieren er dessverre et vandrende eksempel på en PT og kostholdsveileder jeg personlig aldri ville vurdert, da det ser ut som det skorter på kompetanse i alle retninger om man trenger hjelp til trening og kosthold.

Tjener hun egentlig penger på bloggen og firmaet sitt?

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...