Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, NumberSix skrev:

Under studietiden hadde jeg en kompis som var mer opptatt av å sette seg mål, skrive ned mål, skrive lister over daglige gjøremål, samt skrive lister og organisere leseøktene, enn å faktisk gjøre noe. Og gikk på smell etter smell ved å kaste bort tid på dette i stedet for å faktisk bare gjøre det som måtte gjøres. Jeg får litt samme vibbene fra HD. 

Spørs hvor lenge sponsorer gidder å sponse "ønskelisten".. da :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, gundagrynte skrev:

Ser på det siste innlegget hennes og svaret hun gir til denne *Truls* så bekrefter hun igjen at fordi hun har bestemt seg for at det er så vanskelig å få til trening så er det *Truls* som har misforstått! Hennes forsvar er at hun får til masse generell bevegelse...noe som selvfølgelig ikke holder til verken vektnedgang eller som  marathon-trening. For denne *Truls* kommer faktisk med tips om hvordan hun kan få til det osv....

Jeg er nå litt enig med henne i at det ikke er passende at en pt trener sammen med kunden, iallefall ikke i de fleste situasjoner.  Litt ja, men man betaler ikke for at pt'en skal få en fullstendig treningsøkt.

 

For øvrig er jeg enig med noen (husker ikke hvem) over her som sa at denne jobben ikke er ideell for henne hvis det er sånn at en liten forandring i arbeidsdagen gjør at hele treningsplanen går i dass (jeg sier ikke at det nødvendigvis må være sånn for alle, men det er tydeligvis sånn for henne akkurat nå). Da burde hun heller skaffe seg 8-16-jobb hvor hver dag i store trekk er ganske lik.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, NumberSix skrev:

Under studietiden hadde jeg en kompis som var mer opptatt av å sette seg mål, skrive ned mål, skrive lister over daglige gjøremål, samt skrive lister og organisere leseøktene, enn å faktisk gjøre noe. Og gikk på smell etter smell ved å kaste bort tid på dette i stedet for å faktisk bare gjøre det som måtte gjøres. Jeg får litt samme vibbene fra HD. 

Stemmer. Hun har selv etter 5 år med blogging ikke fått med seg at todolistene, planbøkene og "måltavlene" hennes først og fremst er en form for prokastrinering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber selv på treningssenter og deg har jo aldri vært enklere å få tid til trening enn nå! En kjapp økt her og en kjapp økt der - ofte 2 ila dagen fordi jeg likevel er der.

Innlegg ryddet for hetsende utsagn

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når hun jobbet på t-banen så var unnskyldningen for ikke å få til kosthold og trening at hun jobbet skift, begynte altfor tidlig, var altfor trøtt til å trene etter lange vakter ++ 

Problemet hennes er egentlig to ting; hun er veldig ustrukturert og hun finner unnskyldninger i stedet for løsninger. Hun er definitivt ikke alene om å ha det sånn, men når hun hele tiden kommer med bortforklaringer så er det ikke rart at hun får litt spørsmål eller kommentarer fra folk som vil hjelpe. Hun har ikke et mye avslappet forhold til seg selv når hun ikke bare kan svare "ja, jeg vet, jeg er fryktelig uorganisert og av og til litt lat". Det er ikke noe nederlag i det og det gjelder de aller fleste til tider i løpet av livet. Hvorfor ikke kalle en spade for en spade.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SKE87 skrev:

Jeg jobber selv på treningssenter og deg har jo aldri vært enklere å få tid til trening enn nå! En kjapp økt her og en kjapp økt der - ofte 2 ila dagen fordi jeg likevel er der.

Hvis du ser på de fleste kjente (og ukjente) PT-er så er jo de fleste i toppform. Mange deltar aktivt i sport. Å få inn nok trening til å hjelpe å redusere sykelig overvekt kan da ikke være SÅ vanskelig :P

Innlegg ryddet for hetsende utsagn i sitat

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TiGi:) skrev:

Hvis du ser på de fleste kjente (og ukjente) PT-er så er jo de fleste i toppform. Mange deltar aktivt i sport. Å få inn nok trening til å hjelpe å redusere sykelig overvekt kan da ikke være SÅ vanskelig :P

Det er jo ganske vanlig at folk som er (veldig) interesserte i trening også ser ganske godt trente ut. Og man er jo gjerne det om man jobber som PT. Tror ikke det handler så mye om man har tid eller ikke. Man må bare gjøre. Helene skal være kjempemotivert, ha all verdens tid og en tilværelse som fungerer akkurat som hun forhåndsplanlegger for å ha rom til dette. 

Så alt i alt: Jeg skjønner ikke hva motivasjonen hennes er. Det virker ikke som hun har mye glede av treningen sin (den er stort sett et ork, tungt og vanskelig, og hun skulker så det lukter svidd) og hun er heller ikke så interessert i vektnedgang, eller for den saks skyld. Hva er igjen da?

Jeg har vel igrunn konkludert med at det skal nærmest noe helt ekstraordinært til dersom folk som har vært sedate og late og tjukke som ungdommer og voksne faktisk klarer å gjennomføre langvarige livsstilsendringer, med mindre du klarer å finne en slags mestring i det du gjør. De jeg kjenner som "bare" har slanket seg og der ingenting av trening eller matinntak har gått noenlunde lystbetont, er stort sett tjukke igjen. Hvis ikke vinner stemmen som vil at du skal velge sofaen og godteriet over trening før eller siden. Skal du klare å tvinge deg ut de dagene der viljen gjør vondt, må det ligge noe av verdi for deg på den andre siden. Det tror jeg ikke det gjør her. Og derfor er hun i gang med å overbevise verden om at det ikke er noen vits å være slank, det er ikke så nøye med treningsmål, og en skulket trening må være greit.

For ordens skyld. Dette "Noe" jeg snakker om er ikke motivasjon i seg selv. Motivasjon er meningsløst, enkeltstående. Du trenger noe som tvinger deg de dagene du ikke har motivasjon, i form av en kombinasjon av viljestyrke og idiotsikre rutiner som ikke lar seg velte av hver minste forstyrrelse. Hvis ikke ender du opp å blogge om at livet skjer og en sprekk er ikke så farlig annenhver uke. 

Endret av Tapet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Roadrunner skrev:

Jeg har stor tro på at det er lurt med planlegging, og at sjansen dermed er større for at man lykkes. Spesielt med et konkret mål som maraton, så er det viktig med strukturert og målrettet trening som gir ønsket resultat. Men jeg mistenker også at HD er så opptatt av planlegging og "tankekaos" at hun planlegger seg selv bort. Javel, så ble det en endring i planen den dagen da hun måtte flytte en PT-time, fikk ny kunde eller noe annet dukket opp. Så ble det kanskje ikke den saltimen, løpeøkten eller spinningtimen. Men hva med å ta en økt allikevel? En halvtime på romaskin/ellipse/tredemølle eller styrke?

Hvis den opprinnelige planen blir forstyrret, så betyr det nødvendigvis ikke at det eneste alternativet er en powernap eller skravlings med kolleger. Hvis hun virkelig VIL trene, VIL jobbe målrettet mot maraton, VIL ha fokus på trening og god form, så må det prioriteres. Og det må være rom for endringer.

Jeg har selv dager hvor jobb/sosialt eller andre uforutsette ting setter en stopper for den treningsøkta jeg hadde planlagt. Noen ganger trener jeg allikevel, finner en alternativ time, eller tar en økt på egenhånd. Andre ganger går jeg en tur, mens noen ganger ender jeg på sofaen. Men jeg skal ikke løpe maraton! Og jeg forsøker å fortelle meg selv, at en alternativ økt på treningssenteret, eller en gåtur i nabolaget uansett er bedre enn å slumre på sofaen. Alle økter MÅ ikke være høyintensive eller 100% etter boka.

Det er ganske tilfeldig at det er deg jeg siterer, men jeg synes du gjengir essensen i det flere av dere skriver i den uthevede setningen. Jeg er egentlig ganske enig, men samtidig vet jeg hvordan tankene og planleggingen kan komme i veien for trening (og andre ting). Ofte tar det meg mange timer å få gjennomført 5 kjappe km, og selv om jeg er treg, er jeg ikke såå treg. Det som tar tid er ønsket om å gjøre alt "riktig", og selv om jeg ser hvor meningsløst det er og hvor vanskelig jeg gjør det for meg selv er det vanskelig å slutte med. Man vil jo gjerne være mest mulig effektiv, og få mest ut av treningen når man først gjør det. Så jeg kan jo nevne noen av de tingene som skaper problemer for meg, ikke så mye for å "forsvare" Helene, men litt for at dere kanskje kan se den siden av saken (de fleste kjenner seg vel uansett litt igjen) og for at jeg selv trenger å se hvor dumt det er.

Jogging må planlegges slik at jeg gjør det samme dag som jeg skal vaske håret (har ikke lyst til å gå rundt med fett/svett hår). Håret blir så fort slitt av føning, så jeg må sette av minst tre timer for at det skal tørke (gjør jo andre ting hjemme imens da).

Pga benhinnebetennelse passer jeg på å ta magnesium og K2 vitamin, inntaket av disse må være to timer etter eller før medisinene mot lavt stoffskifte.

Når jeg først skal jogge kan jeg like godt gjøre det i dagslys- bedre humør på vinteren. Hvis jeg ikke har fått jogget før det ble mørkt (kl 15.45) skal jeg trene styrke isteden? Men da trenger musklene restitusjon og det er dumt å jogge i morgen tidlig. Skal jeg utsette styrken til i overimorgen og jogge i morgen tidlig? Eller jogge i overimorgen og styrke i dag/kveld? Åh, vanskelig. Når skal jeg dusje neste gang? Hva med yogaen?

Jeg må spise to måltider (f.eks frokost og en banan) før jeg kan jogge, ellers får jeg vondt i magen. Det bør gå minst to timer mellom disse måltidene, og i hvert fall en time etter, før jeg jogger. Det beste er om jeg kan time det slik at jeg kan drikke melk etter joggeturen, men de skal heller ikke blandes med enkelte medisiner.

Jeg skulle gjerne ha trent styrke, men ikke samme dag som jogging. Vanskelig å få i seg nok mat til å bygge muskler om man brenner 350-700 på jogging og skal ligge litt i overskudd for muskelvekst. ¨Når skal jeg få tid til studiene oppi alt dette her?

Om jeg trener styrke eller jogger på morgen/formiddag bruker jeg opp mye av energien, og lærer dårligere når jeg prøver å studere.

Jeg skulle gjerne vært på butikken, det hadde vært enklest og mest tidsbesparende om jeg kunne tatt det samtidig som jeg jogget. Men da må jeg endre rute og gå ganske langt i tillegg til joggeturen. Skal jeg jogge kortere distanse eller bare få unna en del km i dag? Men hvordan blir det med treningen resten av uken da? (benhinnebetennelse)

Jeg må sikkert på do når jeg er ute å jogger, skal jeg kjøre til lysløypa og ha med dopapir (brrrr kaldt!) eller jogge i byen og satse på å finne et toalett der? Bør jeg kanskje sminke vekk de verste kvisene i tilfelle jeg møter noen kjente? Hvilke klær skal jeg bruke?

*********Vegg av rotete, usammenhengene tekst ferdig********

Altså, det her er bare noen av de tankene som flyr rundt før jeg trener, og det er utrolig slitsomt. Jeg har lagt merke til at folk har forskjellig måte å se verden på; noen tenker veldig mye og setter seg lett fast, mens andre bare -gjør- og tenker underveis. Så jeg forstår veldig godt hvorfor enkelte ikke får gjort det de har planlagt eller ikke når målene sine. Men når det er sagt (og etter å ha skrevet alt dette virker det jo som et under) så jogger jeg 3-4 ganger hver eneste uke (ca to mil) og trener styrke 2-3 ganger i uken. Har også gått ned 15 kg det siste året. Så selv om man sitter fast i en destruktiv måte å tenke på er det faktisk mulig å gjennomføre ting likevel.

Tar denne som anonym ja :fnise: Oj. Det går visst ikke. Jaja.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, muffinshaker skrev:

Altså, det her er bare noen av de tankene som flyr rundt før jeg trener, og det er utrolig slitsomt. Jeg har lagt merke til at folk har forskjellig måte å se verden på; noen tenker veldig mye og setter seg lett fast, mens andre bare -gjør- og tenker underveis. Så jeg forstår veldig godt hvorfor enkelte ikke får gjort det de har planlagt eller ikke når målene sine. Men når det er sagt (og etter å ha skrevet alt dette virker det jo som et under) så jogger jeg 3-4 ganger hver eneste uke (ca to mil) og trener styrke 2-3 ganger i uken. Har også gått ned 15 kg det siste året. Så selv om man sitter fast i en destruktiv måte å tenke på er det faktisk mulig å gjennomføre ting likevel.

Tar denne som anonym ja :fnise: Oj. Det går visst ikke. Jaja.

Du er ikke den eneste som er sånn! Men du trener likevel og får gjort det du skal! :)

Dusjlogistikk er jo et helvete. Og om man skal trene tidlig en dag men så trente man sent dagen før og hva skal man gjøre med maten og har man nok rene klær... Jadda :P Men jeg tenker det er i grunn ikke så annerledes enn livet ellers! Ting blir ikke alltid helt optimalt, men å gjøre noe konstruktivt er bedre enn å gjøre ingenting :)  Det viktigste er at du ikke legger deg i fosterstilling og spiller Candy Crush i tre timer i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta
Den 13.1.2016 at 19.38, Hectine skrev:

Det jeg stusser litt over er at hvis du tar ytterpunktene 81 kg som hun sier hun veide på det laveste, og 101 som hun sier hun gikk opp, og nå har hun gåt ned 10 kg. Ergo er hun midt i mellom der hun var når hun hadde gått ned, og gått opp igjen. Er det ikke rart at hun da ikke ligger ca. midt mellom i størrelse?? :vetikke: Jeg så godt at hun hadde lagt på seg minst 20 kg, men jeg ser ikke at hun har gått ned 10.....

Jeg skjønner at det ikke er så gøy å skrive om vektoppgang når man blogger og deler oppturer og nedturer, og at det er kjipt og dritt og whatnot med vektoppgang. Og nei, hun skylder egentlig ingen å oppgi kiloer opp og ned hele tiden, og greie ut om hvorfor og hvor mye. Men når hun først sier noe, så stusser jeg jeg også. Og lurer på om jeg må vurdere en tur innom Specsavers i morgen.

Spesielt når man sammenligner fra to år tilbake og nå.

Bildet til venstre er fra 23. november 2015. To uker etter Se&Hør-intervjuet der de skriver at hun veier 90 kg.
Bildet til høyre er fra "Ukas øvelse" 27. november 2013. To dager tidligere skriver hun på bloggen at hun nå veier 88 kg (dette er altså en stund før hun nådde "bunnen" på 81 kg).
 
Eller enda tydeligere: Bildeserien på bloggen en uke før Se&Hør og de 90 kiloene. 
 
Altså.... De to kiloene som skiller "Helene november 2015" og "Helene november 2013", er to kilo jeg håper jeg aldri legger på meg, for å si det sånn. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er virkelig god til å posere på bilder hun legger ut selv. Følger henne på insta, og der ser hun vitterlig nok relativt slank ut på de bildene der hun poserer i treningstights og sportsbh.. så jeg trodde virkelig hun hadde gått ned i vekt. Så la hun ut den videoen der hun gjør øvelser på skrå (husker ikke akkurat hva øvelsen heter.), og jeg fikk en skikkelig realitetsorientering. For der var hun jo ganske så mye større enn de bildene hun legger ut! 

Bilder kan lyve, men ikke film tydeligvis. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, skruf skrev:

Hun er virkelig god til å posere på bilder hun legger ut selv. Følger henne på insta, og der ser hun vitterlig nok relativt slank ut på de bildene der hun poserer i treningstights og sportsbh.. så jeg trodde virkelig hun hadde gått ned i vekt. Så la hun ut den videoen der hun gjør øvelser på skrå (husker ikke akkurat hva øvelsen heter.), og jeg fikk en skikkelig realitetsorientering. For der var hun jo ganske så mye større enn de bildene hun legger ut! 

Bilder kan lyve, men ikke film tydeligvis. 

 

Helt enig, har reagert på akkurat det samme. Er nok en del redigering ute og går ja...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tapet skrev:

 

Så alt i alt: Jeg skjønner ikke hva motivasjonen hennes er. Det virker ikke som hun har mye glede av treningen sin (den er stort sett et ork, tungt og vanskelig, og hun skulker så det lukter svidd) og hun er heller ikke så interessert i vektnedgang, eller for den saks skyld. Hva er igjen da?

 

Jeg tror hun er fascinert over - og vil ha - livsstilen uten at hun nødvendigvis vil gjøre innsatsen som må ligge bak for å få den livsstilen. Hun hengte litt i fitnessmiljøet for et år eller to siden og det var det samme da. Hun fremstilte seg nærmest som et fitnessutøver, skrev om matpakker, trening og at hun ønsket å stille, men hun så ikke i det hele tatt at det var et kvantesprang mellom hennes livsstil og det som må til for å være fitnessutøver. Nå kokte jo de planene også bort i kålen men det ser jeg på som et sunnhetstegn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gundagrynte
8 timer siden, Nana skrev:

Jeg tror hun er fascinert over - og vil ha - livsstilen uten at hun nødvendigvis vil gjøre innsatsen som må ligge bak for å få den livsstilen. Hun hengte litt i fitnessmiljøet for et år eller to siden og det var det samme da. Hun fremstilte seg nærmest som et fitnessutøver, skrev om matpakker, trening og at hun ønsket å stille, men hun så ikke i det hele tatt at det var et kvantesprang mellom hennes livsstil og det som må til for å være fitnessutøver. Nå kokte jo de planene også bort i kålen men det ser jeg på som et sunnhetstegn. 

Hun har jo gjentatte ganger skrevet at hun er veldig PR-kåt  og hadde en hemmelig drøm om å komme i Dagbladet...og det sier ganske mye. Om behovet for å bli sett og hørt...ikke nødvendigvis av Se&Hør..men i mine ører er det et rop om oppmerksomhet. Da hun hadde gått ned ganske mye så lurer jeg på hva slags forventninger hun hadde til media? Håpet hun at nå var det CNN og DrPhil next? Hun har jo vært *overalt* men det virker som at det ikke er nok.For aggresjonen hennes ligger så langt fremme merkelig nok når hun nå har iflg seg selv drømmejobben, drømmemannen osv osv. Er det en skuffelse hun egentlig uttrykker når hun freser mot de som kommenterer på en saklig måte? En skuffelse og irritasjon over at ting ikke ble slik hun hadde kanskje håpet på eller sett for seg?

Endret av gundagrynte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er så latterlig dårlig til å merke reklame! På bloggen, Insta og Snapchat er det ofte umerket reklame, men når man påpeker det så løser hun det med å blokke personen. Utrolig barnslig, med en gang en kommentar ikke er positiv (med masse hjerter ofc) så er det sletting og blokking. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta

Hun sutret om det for ikke så lenge siden, inne på SoMe-gruppa da det var snakk om CBE/bloggere generelt og vrangvilje til riktig merking, at det var så vanskelig og "fort gjort å glemme"... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er rart at hun sier: "Om jeg skal jogge 10 km en dag..." Og at det ikke holder med 60 min. Hun KLARER jo ikke jogge 10 km, hun klarer 3. Du trenger ikke sette av tiden til 10 km , når du kun klarer 3 km, sett av 30 min til treningen da, siden det er det hun sier hun klarer. Og bruk 30 min på å dusje. Hun trenger ikke gjøre det vanskeligere enn det er.. :rolleyes:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...