Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest gundagrynte

Jeg er dypt sjokkert over at Helene Drage blir brukt av Kari Traa i kampen mot nettroll da hun i aller høyeste grad er et nettroll selv. Jeg skal droppe å nevne ting hun har skrevet og fjernet for å ikke bli moderert bort, men bare noen høydepunkter:

 

En ting er utøya-tragedien og en del av innleggene som fulgte i kjølvannet av dette, der hun synes utøyaofre med PTSD var urimelige fordi folk likte å skyte opp fyrverkeri og det måtte de jo få lov å gjøre du kan for eksempel se diskusjonen fra facebooksiden hennes her . Hun var også utrolig irritert over den eventuelle økte oppslutningen til Arbeiderpartiet etter 22/7 som hun avskrev som triste sympatistemmer

 

Hun har skrevet flere innlegg om Jørgen Foss, lederen for landsforbundet for overvektige, og har mer eller mindre eksplisitt kritisert ham for å ikke ta tak i sitt eget liv, ikke ta ansvar for egen helse, osv osv. Ironisk nok akkurat det hun mener at disse "nettrollene" som er ute etter å ta henne gjør. I perioden der hun gikk mye ned i vekt og var veldig inne i fitnessmiljøet langet hun ut mot den ene og den andre som eventuelt kritiserte fitnesslivsstilen eller ikke tok tak i vektproblemet sitt på en skikkelig måte. 

 

Hvis noen skulle være i tvil om trolle-evnene, er det bare å lete under tagger som "sterke meninger" "min mening" osv på bloggen og se den ene gruppen og personen etter den andre avskrives med ufine karakteristikker. 

 

Jeg er dritskuffet over at Kari Traa brukte henne til denne kampanjen, kanskje særlig fordi et par av de andre som er med i kampanjen har blitt møtt av liknende holdninger før. Rett og slett.

WORD! Mener dette var i samme tidsrom som da hun mente at terrorofrene var kravstore...og at de som spiste kaker/godis i hennes nærvær var egoister fordi de ikke tok hensyn til at hun slanket seg...Ehhh..hææ?!

Endret av gundagrynte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun fremsto vel egentlig som mindre sympatisk før i tiden. Nå holder hun for det meste disse sterke meningene for selv selv. Er bare sutring på egen vegne som kommer frem som meninger der nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GlutenBlaster

Hun fremsto vel egentlig som mindre sympatisk før i tiden. Nå holder hun for det meste disse sterke meningene for selv selv. Er bare sutring på egen vegne som kommer frem som meninger der nå.

Ja, det er lenger mellom de outrerte politiske uttalelsene (i den siste tiden har jo heller det å stille opp uten så mye klær vært markedsføringsstrategien når det har vært lite klikk), men med tanke på kampanjen må jeg ærlig innrømme at valget av henne som "talsperson" for en anti mobbekampanje var noe merkelig. 

Endret av GlutenBlaster
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kastet meg ut fra facebook gruppen sin også ( teamhelenedrage ). Fordi mitt forbilde var et bilde av en sexy kvinnekropp med store pupper, det røyk det for helene, og kasta meg ut.. Ufine jenter i den gruppa, følte meg faktisk mobba i den gruppa hennes! 

​Ida Skulstad - 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Hun kastet meg ut fra facebook gruppen sin også ( teamhelenedrage ). Fordi mitt forbilde var et bilde av en sexy kvinnekropp med store pupper, det røyk det for helene, og kasta meg ut.. Ufine jenter i den gruppa, følte meg faktisk mobba i den gruppa hennes! 

​Ida Skulstad - 

Forundrer meg ikke i det hele tatt og jeg vet at det er flere som har blitt kastet ut av gruppen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forundrer meg ikke i det hele tatt og jeg vet at det er flere som har blitt kastet ut av gruppen..

Umodent, ikke minst skikkelig ufint! En gruppe for jenter som liker trening og bra mat, ikke særlig støttende nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GlutenBlaster

Jeg følte ikke innlegget jeg skrev over ytte rettferdighet til poenget mitt over hvor ironisk det er at noen som Helene Drage brukes til å fronte en nettkampanje mot troll på nettet. Hun har lirt av seg så mye rart på nett at hun burde enten tatt seg en massiv ryddekampanje eller holdt godt kjeft om trolling, men siden hun ("ikke") leser her inne så kan jeg bare begynne med noen gode forslag på hvor man kan begynne.

 

Innledningsvis kan det være greit å ikke si at folk som man selv personlig mener ikke burde få barn (herunder blant annet folk som ikke har stabil inntekt, er i et stabilt forhold og har et fast sted å bo) burde fått eggstokkene sine knytt igjen. Jepp. Et annet sted sammenliknes det å få barn med å ha skaffet seg en tamagotchi

 

Innlegget post Utøya-innlegget må bare nevnes igjen, siden det er helt sykt. Ikke bare er det utrolig urettferdig sett i hennes øyne at hun ikke kan synes at det er urimelig at man skal ta hensyn til PTSD og at noen kritiserer henne for dette, og hun trekker også frem at AP, Stoltenberg og de som var på Utøya skulle være helt utilnærmelige for kritikk, fordi 22/7. Og i kommentarfeltet sammenlikner hun det å være terroroffer med å ha klovnefobi. 

 

Bikinifitness har hun også skrevet en del om, og bestemte seg for å dekke denne nye undergrenen i fitness med overskriften "best mus bakfra" .... Da det stormet rundt Marte Krogh hadde hun, til tross for at hun ble provosert over anklager om å ikke ta vare på egen kropp, ingen problemer med å mene det samme om småbarnsmødre. Eller Jørgen Foss. Eller andre overvektige personer. For ikke å snakke om dem som ikke har nok sex med partnerene sine, eller liknende. Listen er lang som et vondt år.

 

Rasismegreiene ble nevnt, og hun har jo uttalt på bloggen at begrepet burde omdefineres, fordi det ikke var mulig å si noe som helst negativt om mørkhudete uten å bli stemplet som rasist, og at hun hadde gitt opp å unngå rasiststempelet. Min personlige erfaring er vel kanskje heller at man slipper stort sett unna slike anklager, om man bare ikke skriver rasistiske ting. 

 

Morsomst er det vel kanskje at hun har skrevet et langt blogginnlegg om nettopp det å tåle kritikk når man er blogger, og at det å stikke seg frem og ha sterke meninger nettopp kan bety at folk er uenige med deg, og at om du ikke tåler det kan det være lurere med en dagbok.

 

Jeg tenker kanskje det ville vært lurere med en dagbok. 

Endret av GlutenBlaster
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker den saken!

Selv tåler hun ingen kritikk, men å se på at du ble kritisert på grunn av dine mål og idealer, det hadde hun ingen problemer med.

Tror ikke hun taklet fremgangen din heller. Husk at din fremgang gikk i takt med hennes tilbakegang vektmessig ;)

Merkelig at jeg ble fryst ut.. not.. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Jeg følte ikke innlegget jeg skrev over ytte rettferdighet til poenget mitt over hvor ironisk det er at noen som Helene Drage brukes til å fronte en nettkampanje mot troll på nettet. Hun har lirt av seg så mye rart på nett at hun burde enten tatt seg en massiv ryddekampanje eller holdt godt kjeft om trolling, men siden hun ("ikke") leser her inne så kan jeg bare begynne med noen gode forslag på hvor man kan begynne.

 

Innledningsvis kan det være greit å ikke si at folk som man selv personlig mener ikke burde få barn (herunder blant annet folk som ikke har stabil inntekt, er i et stabilt forhold og har et fast sted å bo) burde fått eggstokkene sine knytt igjen. Jepp. Et annet sted sammenliknes det å få barn med å ha skaffet seg en tamagotchi

 

Innlegget post Utøya-innlegget må bare nevnes igjen, siden det er helt sykt. Ikke bare er det utrolig urettferdig sett i hennes øyne at hun ikke kan synes at det er urimelig at man skal ta hensyn til PTSD og at noen kritiserer henne for dette, og hun trekker også frem at AP, Stoltenberg og de som var på Utøya skulle være helt utilnærmelige for kritikk, fordi 22/7. Og i kommentarfeltet sammenlikner hun det å være terroroffer med å ha klovnefobi. 

 

Bikinifitness har hun også skrevet en del om, og bestemte seg for å dekke denne nye undergrenen i fitness med overskriften "best mus bakfra" .... Da det stormet rundt Marte Krogh hadde hun, til tross for at hun ble provosert over anklager om å ikke ta vare på egen kropp, ingen problemer med å mene det samme om småbarnsmødre. Eller Jørgen Foss. Eller andre overvektige personer. For ikke å snakke om dem som ikke har nok sex med partnerene sine, eller liknende. Listen er lang som et vondt år.

 

Rasismegreiene ble nevnt, og hun har jo uttalt på bloggen at begrepet burde omdefineres, fordi det ikke var mulig å si noe som helst negativt om mørkhudete uten å bli stemplet som rasist, og at hun hadde gitt opp å unngå rasiststempelet. Min personlige erfaring er vel kanskje heller at man slipper stort sett unna slike anklager, om man bare ikke skriver rasistiske ting. 

 

Morsomst er det vel kanskje at hun har skrevet et langt blogginnlegg om nettopp det å tåle kritikk når man er blogger, og at det å stikke seg frem og ha sterke meninger nettopp kan bety at folk er uenige med deg, og at om du ikke tåler det kan det være lurere med en dagbok.

 

Jeg tenker kanskje det ville vært lurere med en dagbok. 

..og der var Utøya-innlegget slettet....Og mener fortsatt at man skal stå for sine meninger....hmmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Kommer nok til å forsvinne endel innlegg nå, haha. Tragisk at de bruker henne i mobbekampanjer.

Tragisk fordi det er andre bloggere som jeg er ganske sikker på opplever kommentarer som er 1000 ganger verre enn det eksemplet HD hadde....Og troverdigheten til hele anti-mobbekampanjen blir svekket...synd men sant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

..og der var Utøya-innlegget slettet....Og mener fortsatt at man skal stå for sine meninger....hmmm..

Printscreena det før i dag...... Sykeste jeg har lest på lenge nemlig! :sjokkert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Printscreena det før i dag...... Sykeste jeg har lest på lenge nemlig! :sjokkert:

Sykt er bare fornavnet...Skal mye til for å sjokkere meg men det innlegget med de holdningene/meningene....*rister på hodet*.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt er bare fornavnet...Skal mye til for å sjokkere meg men det innlegget med de holdningene/meningene....*rister på hodet*.....

Enig....  :hakeslepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gundagrynte

Enig....  :hakeslepp:

Men det forundrer meg at hun sletter alle innlegg som blir diskutert her pga innholdet og hennes sterke meninger, samtidig som hun mener at man må stå for sine meninger...Ehhh javel nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta

Typisk henne. Går hardt ut med bredsiden til, og sletter så etterpå når det blir for ubehagelig å stå for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Begeret

Kristine Fjellestad het den bloggeren. Heldigivs ligger bloggen hennes ute enda, med Helenes kommentarer.

Sjekk denne morsomheten hun (Helene) lirer av seg her til en annen om konstruktiv kritikk:

http://kristinefjellestad.blogg.no/1307566676_svar_p_kommentar.html

 

Sjekk her også http://kristinefjellestad.blogg.no/1309287020_lagt_p_meg.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Kristine Fjellestad het den bloggeren. Heldigivs ligger bloggen hennes ute enda, med Helenes kommentarer.

Sjekk denne morsomheten hun (Helene) lirer av seg her til en annen om konstruktiv kritikk:

http://kristinefjellestad.blogg.no/1307566676_svar_p_kommentar.html

 

Sjekk her også http://kristinefjellestad.blogg.no/1309287020_lagt_p_meg.html

:skratte: Takk for dagens latteranfall! HD er den siste på jord som bør uttale seg om andres evne til å takle kritikk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...