Gå til innhold

mammasom16


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, O.G. skrev:

Ellers da så synes jeg ikke spørsmål om kondombruk sammen med annen prevensjon er et dumt spørsmål hvis det er sånn at man faktisk prøver å unngå å bli gravid. 

Nemlig, kan jo tenkes at den som spurte, ville vite. Sånn for sin egen skyld.😆

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Den røde fare skrev:

Nemlig, kan jo tenkes at den som spurte, ville vite. Sånn for sin egen skyld.😆

Ja, kan tenke meg det er mange uerfarne prevensjonsbrukere der ute som leser mammasom16 år bloggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Ja, kan tenke meg det er mange uerfarne prevensjonsbrukere der ute som leser mammasom16 år bloggen.

Enig. Hun kunne ha lært mange hva man ikke skal gjøre. Det skal litt til å bli uplanlagt gravid på prevensjon. Vet ikke om hun brukte samme type prevensjon alle gangene eller om alt svikter.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt vi ikke er like. Alltid slurvet med p-piller. Minst 1 gang i uka så glemmer jeg en pille til mange timer eller dagen etter. Aldri blitt gravid av den grunn. Takk og lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor de ikke bare bruker kondom i tillegg? Om jeg hadde blitt gravid på piller en gang, hadde jeg dobbelt sikret meg. Om jeg ble gravid på dobbel prevensjon, da hadde jeg holdt meg i sølibat. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, KillerKitty skrev:

Skjønner ikke hvorfor de ikke bare bruker kondom i tillegg? Om jeg hadde blitt gravid på piller en gang, hadde jeg dobbelt sikret meg. Om jeg ble gravid på dobbel prevensjon, da hadde jeg holdt meg i sølibat. 

Samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Prinsesse788 skrev:

@miagunda hvorfor bruker man ikke da en annen form for prevansjon?

Jo enig der. Man bør det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Usikkeranonym

Når personen blir så oppgitt over å ikke få svar i kommentarfeltet at man løper rett inn på tråden for å skrive om det, da ligger ønske om svar i noe annet enn at personen ønsker å lære. Jeg tror ønsket er å henge ut eller at personen virkelig mener at man har krav på svar. Altså at andre MÅ legge ut på nett hvordan prevensjon som blir brukt. Jeg syns å det kan virke litt teit å lage nå flere innlegg om temaet uten å være mer konkret. Samtidig sier hun jo at de sikrer så så godt de kan etter råd fra leger. Så jeg tenker da at lesere++ må slå seg til ro med det. Bare det at hun har hatt oppfølging på tema er mer enn vi har krav på å vite. De som føler de har krav på å vite alt om bloggere, ting som er privat osv burde reflektere over behovet. Hadde de snakket og ønsket det samme fra kollegaer, venner eller bekjente??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Usikkeranonym skrev:

Når personen blir så oppgitt over å ikke få svar i kommentarfeltet at man løper rett inn på tråden for å skrive om det, da ligger ønske om svar i noe annet enn at personen ønsker å lære. Jeg tror ønsket er å henge ut eller at personen virkelig mener at man har krav på svar. Altså at andre MÅ legge ut på nett hvordan prevensjon som blir brukt. Jeg syns å det kan virke litt teit å lage nå flere innlegg om temaet uten å være mer konkret. Samtidig sier hun jo at de sikrer så så godt de kan etter råd fra leger. Så jeg tenker da at lesere++ må slå seg til ro med det. Bare det at hun har hatt oppfølging på tema er mer enn vi har krav på å vite. De som føler de har krav på å vite alt om bloggere, ting som er privat osv burde reflektere over behovet. Hadde de snakket og ønsket det samme fra kollegaer, venner eller bekjente??

Sånn sett har vi ikke krav på å få vite noe som helst, men det er Jessie selv som bestemmer om hva hun vil skrive om i bloggen og hvis hun vil skrive om prevensjonsbruk, så må hun regne med at leserne kommer med innspill der også. Særlig vi som har brukt prevensjon i litt flere år enn Jessie og har erfaring med hva som fungerer mot å bli gravid gang på gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Ny Bruker skrev:

Men du brukte vel ikke samme prevensjon etterpå når du visste den ikke virket? Mammasom16 ble gravid HELE 3 ganger på prevensjon, som hun sier.

Ja hun sier så, men jeg mener også å ha sett at hun da har brukt forskjellige prevensjoner alle de tre gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Usikkeranonym

Så fordi du er eldre enn ho så må ho høre på deg? Ho skriver jo faktisk at hun hører på noen med mye mer erfaring og som er eldre. Leger! Så hun hører nok på noen som har mer peiling enn deg. Er ikke det godt nok for deg? Må man høre på deg bare fordi du ikke har blitt uønsket gravid? Om du ikke har forstått at hun faktisk har gjort masse mot å bli gravid igjen etter at hun skriver om lege og sykehus, så har du bare en negativ innstilling mot ho. Er det da fordi hun er ung mor? Eller hva er grunnen til at hun må høre på deg? Din beskyttelse har funket for deg, det er ikke =det funker sånn for alle. 

Sånn uten om det vil jeg si at jeg er enig at bloggere må tåle å få innspill på det de skriver om. Så får de selv velge hva de vil ta til seg. 

Endret av Usikkeranonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Usikkeranonym skrev:

Så fordi du er eldre enn ho så må ho høre på deg? Ho skriver jo faktisk at hun hører på noen med mye mer erfaring og som er eldre. Leger! Så hun hører nok på noen som har mer peiling enn deg. Er ikke det godt nok for deg? Må man høre på deg bare fordi du ikke har blitt uønsket gravid? Om du ikke har forstått at hun faktisk har gjort masse mot å bli gravid igjen etter at hun skriver om lege og sykehus, så har du bare en negativ innstilling mot ho. Er det da fordi hun er ung mor? Eller hva er grunnen til at hun må høre på deg? Din beskyttelse har funket for deg, det er ikke =det funker sånn for alle. 

Sånn uten om det vil jeg si at jeg er enig at bloggere må tåle å få innspill på det de skriver om. Så får de selv velge hva de vil ta til seg. 

Hjelpes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Skrev ikke hun for en stund siden at hun skulle kutte ned på eksponeringen av barna i SoMe? Så godt som alle bildene hennes på Instagram er av barna og synes det er like mange bilder av barna på bloggen som det alltid har vært. 

Reagerer også på hvor mye hun skriver om privatlivet deres. At yngstemann sliter med språket synes jeg ikke hører hjemme på bloggen. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, 123gjest skrev:

Skrev ikke hun for en stund siden at hun skulle kutte ned på eksponeringen av barna i SoMe? Så godt som alle bildene hennes på Instagram er av barna og synes det er like mange bilder av barna på bloggen som det alltid har vært. 

Reagerer også på hvor mye hun skriver om privatlivet deres. At yngstemann sliter med språket synes jeg ikke hører hjemme på bloggen. 

Hmm, er ikke minsten sånn ca født i fjor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, O.G. skrev:

Hmm, er ikke minsten sånn ca født i fjor?

Han er født i oktober 2016, så han er snart 1 1/2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chiki
4 minutter siden, CrystalGold skrev:

Han er født i oktober 2016, så han er snart 1 1/2 år.

Min blir 2 år i april, han prater mindre enn hennes sønn. Vi er ikke bekymret, selv om vi gjerne skulle ønske han snakket mer. Hadde vært lettere for både oss og han. Men BEKYMRET? Nei. Dumt å lage slike innlegg, da hun kan gjøre flere andre urolige. Vi har 2 barn som er eldre, så vi vet det løsner når de er klare for det. De fleste skravler når de bikker 3 år:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...