Gå til innhold

mammasom16

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bare håper på at det er Fredrik som faktisk er kjæresten, sånn at det ikke blir totalt Anna Rasmussen tilstander i heimen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fru Olsen
1 minutt siden, O.G. skrev:

Jeg bare håper på at det er Fredrik som faktisk er kjæresten, sånn at det ikke blir totalt Anna Rasmussen tilstander i heimen der.

Med tanke på at hun kan finne på å få flere avkom mener du? Tror ikke det skjer med det første. Hun virker seriøs med skolegangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fru Olsen skrev:

Med tanke på at hun kan finne på å få flere avkom mener du? Tror ikke det skjer med det første. Hun virker seriøs med skolegangen. 

Det var ikke det jeg tenkte på i første omgang, men jeg ser ikke noe bra i at unger har en rekke med stefedre heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Olsen
1 minutt siden, O.G. skrev:

Det var ikke det jeg tenkte på i første omgang, men jeg ser ikke noe bra i at unger har en rekke med stefedre heller.

Helt sant. Får håpe hun venter en stund med å introdusere den nye kjæresten (hvis forholdet varer), hvis det ikke er Fredrik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fru Olsen skrev:

Helt sant. Får håpe hun venter en stund med å introdusere den nye kjæresten (hvis forholdet varer), hvis det ikke er Fredrik. 

Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, O.G. skrev:

Vet ikke hva jeg "håper"....er det Fredrik så er nok sjansen meget stor for at det blir en ny baby innen kort tid. Hun er typen til å kunne argumentere med at hun vil "bli ferdig" med barn når hun først har startet så ung. Og at det FINT går an å kombinere skolegang med en drøss småbarn osv osv.

Er det en "ny" man derimot så er det kanskje en mindre sjans for at det skjer...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, My <3 skrev:

Vet ikke hva jeg "håper"....er det Fredrik så er nok sjansen meget stor for at det blir en ny baby innen kort tid. Hun er typen til å kunne argumentere med at hun vil "bli ferdig" med barn når hun først har startet så ung. Og at det FINT går an å kombinere skolegang med en drøss småbarn osv osv.

Er det en "ny" man derimot så er det kanskje en mindre sjans for at det skjer...

Jeg mener det motsatte av deg.

Er det en annen ung barnløs fyr der, så er det større sjanse for at det blir flere unger enn hvis det er gode gamle Fredrik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Olsen

Imponerende at hun tar videregående skole samtidig som hun er to-barnsalenemor med så små barn. Det er mulig det blir tyngre hvis hun velger et såpass krevende studie som psykologi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fru Olsen skrev:

Imponerende at hun tar videregående skole samtidig som hun er to-barnsalenemor med så små barn. Det er mulig det blir tyngre hvis hun velger et såpass krevende studie som psykologi. 

Må hun, så må hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint at hun har sluttet å poste så mange ansiktsbilder av barna, men når alle vet alder og relativ størrelse på barna er det ikke så vanskelig å gjette hvilket barn hun avbilder i pysjamas på de mange-mange bildene hun legger ut der barnas ansikter vendet bort fra kameraet. Kan hun (og andre bloggere som hevder å skulle skjerme barna) ikke bare slutte? Det finnes knapt et innlegg på bloggen hennes uten barnekroppsbilder eller hva man skal kalle bilder av barn fra halsen og nedover.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fru Olsen skrev:

Hvorfor er det imponerende? Hva med dem som jobber 100% mens deres barn også er i barnehage? 

Hva med Ranvei som har tre! barn og stderer?

Hva med Lykkenermange som har 6 barn i alderen 6-1 år, gravid og i arbeid?

Jeg syns de aller fleste mammaene gjør en god jobb uten at det er noe spesielt. Det er jo det som er en del av livet.

Lista kan fortsette.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lenebu skrev:

Det er fint at hun har sluttet å poste så mange ansiktsbilder av barna, men når alle vet alder og relativ størrelse på barna er det ikke så vanskelig å gjette hvilket barn hun avbilder i pysjamas på de mange-mange bildene hun legger ut der barnas ansikter vendet bort fra kameraet. Kan hun (og andre bloggere som hevder å skulle skjerme barna) ikke bare slutte? Det finnes knapt et innlegg på bloggen hennes uten barnekroppsbilder eller hva man skal kalle bilder av barn fra halsen og nedover.

Hva mer har hun å blogge om/vise bilder av? Bloggen handler jo bare om barna, privatlivet, litt mat/meninger. Men hovedsaklig barna+privatlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2018 den 19.57, Ny Bruker skrev:

Hva mer har hun å blogge om/vise bilder av? Bloggen handler jo bare om barna, privatlivet, litt mat/meninger. Men hovedsaklig barna+privatlivet.

Sant nok, slutte å blogge, da? Hun fremhever stadig hvor hektisk det er med jobb+barn+skole, hvis hun kuttet en av delene (spesifikt fotograferingen av seg selv mens hun holder barna) ville hun sikkert gjort det bedre på de to andre. Sier ikke at hun er en dårlig mor eller en dårlig blogger, men irriterer meg litt at hun må gå i total forsvarsposisjon ved en hver kommentar som kritiseret utleveringen av barna ved å si at hun sluttet å eksponere for lenge siden. Jeg vet fortsatt hva de gjør på fra dag til dag, hvilke klær de har på seg, osv. Heldigvis har ikke jeg noen bruk for de detaljene, men andre kan jo ha interesse for dem. Men tviler også på at den gjennomsnittelige statsborger har behov for å vite at en random jente i Gjøvik hadde en fantastisk kafetur på en gjennomsnittelig onsdag. Kan likesågodt skrive en reklamepost for mayBeauty og skjerme barna helt. 

Endret av Raven Emerald
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Ny Bruker said:

Ja, den handler om henne og barna, men hun har hatt stort fokus på at hun har vist færre ansiktsbilder av barna det siste halvåret og har besvart all eksponeringskritikk med den begrunnelsen. Men er enig i at den fortsatt hovedsakelig handler om barna, og synes ikke valgene hun gjør er å regnes som "skjerming av barn" så lenge alt annet enn ansiktene eksponeres daglig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om hun ikke viser ansiktene så synes jeg hun skriver like mye om dem, og de har jo ikke forandret seg SÅ mye på noen mnd. Ligger fortsatt hundrevis av bilder "det ute", og masse privat info. Nei, jeg er ikke videre imponert. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Picketfence

Hun mener selv hun skjermer barna fordi ansiktene ikke vises og hun bare deler hverdagslig info uten sensitiv informasjon. 

Tror kanskje hun ønsker å skjerme barna, men innser at bloggen ikke er interessant å lese dersom hun ikke baserer den på ungene og kjæresteforhold 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan bare skyte inn at jeg kunne telle 16 bilder av ungene siden 31.10.18, så skjerming er vel kanskje ikke riktig begrep å bruke. 

Syntes også at innlegget hennes mot Morten Hegseth hvor hun mener at problemet ikke er de sponsede tingene, men å bruke barn i reklamer ikke var helt treffende når hun selv bruker barna i bloggen - som er hennes inntektskilde. Ikke misforstå, det er friskt med en mammablogger som avtar fra barne-spons, men hvis debatten skal handle om at bruk av barn i reklame-innleg er feil, men bruk av bilder og personlig informasjon i hverdags-innlegg er ok, vel, da har jeg ramlet ut av debatten. For min del handler det om at barnets privatliv og oppvekst er til salgs, uavhengig om det befinner seg en sponset barnevogn i innlegget. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2018 den 11.00, mjauritz skrev:

Kan bare skyte inn at jeg kunne telle 16 bilder av ungene siden 31.10.18, så skjerming er vel kanskje ikke riktig begrep å bruke. 

Syntes også at innlegget hennes mot Morten Hegseth hvor hun mener at problemet ikke er de sponsede tingene, men å bruke barn i reklamer ikke var helt treffende når hun selv bruker barna i bloggen - som er hennes inntektskilde. Ikke misforstå, det er friskt med en mammablogger som avtar fra barne-spons, men hvis debatten skal handle om at bruk av barn i reklame-innleg er feil, men bruk av bilder og personlig informasjon i hverdags-innlegg er ok, vel, da har jeg ramlet ut av debatten. For min del handler det om at barnets privatliv og oppvekst er til salgs, uavhengig om det befinner seg en sponset barnevogn i innlegget. 

Hun i lilkhet med andre bloggere som bruker ungene aktivt gjør alt de kan for å forsvare handlingen sin. Det er som å høre en alkoholiker/narkoman snakke om hvorfor akkurat de skal få lov til å drikke seg ihjel, mens alle de andre alkoholikerne/narkomane må bli nykter og edruelige. De bruker absolutt alt for å rettferdiggjøre eiga praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Olsen
8 minutter siden, O.G. skrev:

Hun i lilkhet med andre bloggere som bruker ungene aktivt gjør alt de kan for å forsvare handlingen sin. Det er som å høre en alkoholiker/narkoman snakke om hvorfor akkurat de skal få lov til å drikke seg ihjel, mens alle de andre alkoholikerne/narkomane må bli nykter og edruelige. De bruker absolutt alt for å rettferdiggjøre eiga praksis.

Enig. Og det må da være mulig å drive en blogg helt uten eksponering av ungene? Skjønner ikke hvorfor de på død og liv skal postes bilder av, uansett om hun tar bilde med ryggen til. Gurimalla så umodent og unødvendig denne eksponeringen av de små på bloggene er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2018 den 18.06, Fru Olsen skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor folk tror det er så vanskelig å studere mens en har barn. Det finnes både studenleiligheter og barnehage beregnet på studenter. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...