Gå til innhold

Hønehjørnet- verdens beste/verste Facebook gruppe


Blå politibil

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke for at folk sender meldinger til privatpersoner, absolutt ikke! Et sted går grensen!! Men; når man er admin i en så stor gruppe, så kan man ikke forvente annet. Det er så utrolig mange respektløse mennesker her i verden og det er veldig mange som ikke eier sosiale antenner. 

Når folk sender admin privat meld på Facebook og gjerne ikke får svar, og medlemmene føler de må ha svar, så er det lett for medlemmer å søke opp navnet og sende en SMS. Faktisk veldig mange som ikke forstår at det ikke er greit. 

I en slik stor gruppe burde det vært mye fler admins og hatt klare regler på hvem som skal motta pm og ikke og admin må svare på alle private meldinger.

Anonymkode: d1110...e21

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, Poppie skrev:

Ser jo flere bruker HH som personlig "dagbok". Ei som legger ut om hvordan hun ikke fikk sove etter at samboeren dro på jobb. Ei som legger ut en selfie og spør om hun bruke det som profilbilde. Ei som legger ut bilde av en fargelegging og spør om deg ikke ble fint...

Tror flere bruker den siden som et utløp for manglende sosialliv, og da føler de kanskje en kunstig nærhet til admins som er de menneskene som er mest tilstede i en gruppe de føler en tilhørighet til.

Jeg vet ikke hvilke medlemmer det gjelder, men kan tenke meg til et par stk jeg ikke hadde blitt overrasket over.

Trist at det må gå så langt, men om admin må blokkere medlemmer så synes jeg hun har all rett til det.

Nemlig. Jeg tror nok du har veldig mye rett i det du skriver. Mange av dem virker jo som om de er hjemmeværende på en eller annen måte. Enten pga sykdom eller med små barn. Da er nok hønehjørnet deres "sosiale liv" på mange måter og det er lett og la det gå over stokk og stein. Ja admin står i sin fulle rett til å blokkere. Spesielt når folk begynner å bli ufine på privaten. Det hadde ikke jeg heller giddet for å si det mildt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, StripetePysjamas skrev:

Apropos å bruke HH som personlig dagbok...

IMG_20170509_015010.png

Åh her-re-guuuud...!

Anonymkode: 3eecf...072

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hele tre stykk som er medlem av Hønehjørnet. To av de er ufør, hvor den ene har alvorlige mentale funksjonedsettninger, den andre en omstridt diagnose. Den tredje er medlem av Livets Harde Skole... surprise!

 

Tenker den siste posten med plastikhjertet må komme av noen kjenninger av min ene FB venn med mentale utfordringer.

Anonymkode: 5d115...110

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, StripetePysjamas skrev:

Apropos å bruke HH som personlig dagbok...

IMG_20170509_015010.png

Hun der har en diagnose, både hun og søsteren har skrevet det på HH.

Anonymkode: 2b57a...446

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Admin legger vel helt ærlig litt opp til å bli kontaktet. Hun gjør jo alt for at alle medlemmene i HH skal vite at hun er grunnlegger. Her snakker vi inntaksspørsmål som "hva heter grunnleggeren til hønehjørnet" osv. 

Anonymkode: 4b8f5...93e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Poppie skrev:

Jeg skjønner godt frustrasjonen til admin om det faktisk er sånn at hun må skaffe seg hemmelig nummer fordi enkelte folk på HH ikke har sosiale antenner.

Synes den posten er litt lite gjennomtenkt og saklig, men ser av skrivefeilene at den nok ble skrevet i affekt fort og gærnt. Jeg må si jeg faktisk har sympati med henne her, vi ser jo hva folk lirer av seg under fullt navn til ti tusenvis av fremmede, kan bare tenke meg hva hun får på privaten.

 

Hun skriver jo mye rart når hun er rasende, men skrivefeilene kommer ikke av det. Hun kan bare ikke skrive ;) Men ja, kan tenke meg at det blir mange personlige pm, men da hjelper det jo hvertfall ikke å stenge meldingssiden de har? ;P

Anonymkode: cc822...5fb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som skriver om naboene som bor over, hva vil hun frem til? Haha, og de er snille selv om de er utenlandske? 

Anonymkode: 3217d...155

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun som skriver om naboene som bor over, hva vil hun frem til? Haha, og de er snille selv om de er utenlandske? 

Anonymkode: 3217d...155

Lite smart å skrive noe sånt under fullt navn på en stor facebookgruppe.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun som skriver om naboene som bor over, hva vil hun frem til? Haha, og de er snille selv om de er utenlandske? 

Anonymkode: 3217d...155

Link? Finner det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, penny_ skrev:

Link? Finner det ikke.

Det ligger ikke så veldig langt ned på siden, 2 poster bak ei som har lagt ut ett bilde med noe vinglass. 

Telte nå og det er status nr 23 

Anonymkode: 3217d...155

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt skremt av den passivaggresjonen de har mot hverandre. Den tråden om hvordan folk stilte seg til om kun voksne ble invitert i konfirmasjon var jo et supert eksempel.

Alle sier at jadda, her inviterer vi store og små blabla koselig. Men så kommer det en og sier at hun forstår at noen ikke ønsker småbarn der, og det blir et rabalder. Får jeg ikke ta med mine 5 unger + mann så kommer jeg IKKE! + masse om at familien kommer først og hun vet hvordan å prioritere riktig, noe tydeligvis ikke hun som hadde dratt gjør.

Folk tar jo helt av mot hverandre hvis de er uenige om simple hverdagssituasjoner. Ikke lov å ha andre meninger enn flesteparten. Ser også at urovekkende mange jobber som "mamma på fulltid".

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, mjauritz skrev:

Jeg blir helt skremt av den passivaggresjonen de har mot hverandre. Den tråden om hvordan folk stilte seg til om kun voksne ble invitert i konfirmasjon var jo et supert eksempel.

Alle sier at jadda, her inviterer vi store og små blabla koselig. Men så kommer det en og sier at hun forstår at noen ikke ønsker småbarn der, og det blir et rabalder. Får jeg ikke ta med mine 5 unger + mann så kommer jeg IKKE! + masse om at familien kommer først og hun vet hvordan å prioritere riktig, noe tydeligvis ikke hun som hadde dratt gjør.

Folk tar jo helt av mot hverandre hvis de er uenige om simple hverdagssituasjoner. Ikke lov å ha andre meninger enn flesteparten. Ser også at urovekkende mange jobber som "mamma på fulltid".

Tror mange av medlemmene er ensom, og om man jobber som "mamma på fulltid" vil jeg tro man mister en del sosialt man får gjennom en vanlig jobb med kollegaer. 

Anonymkode: 3217d...155

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ricecrispies
På 21.2.2017 den 12.52, AnonymBruker skrev:

Det var to kritiske innlegg i den tråden, et som lurte på om det var avklart med partner å dele m førti K, og ei som hadde blitt rasende om hennes mann hadde delt noe slik. Mange likes, men Det er vel ingen bombe at begge nå er slettet.

Det er neppe de hundre smarteste hønene i kurven som bretter ut at de puler på barneavdelingen mens de er innlagt med sykt barn, eller legger ut om svigerfedre og svigermødre som fersker en i akten. Sikkert kjekt å få høre fra venninnene at den sjarmerende svigerdatteren din som og er mor til dine barnebarn har delt med hele byen og landet at du kom inn på rommet mens sønnen din "pulte mæ i kjæften". Og det kan hende jeg hadde slitt litt som personalsjef i xxx kommune når høne som har oppgitt kommunen som arbeidsgiver, ler seg i filler over at barnet sitt har sett henne og random fyr under en røff akt. Som sagt, to kritiske ,og Respons fra hønene på advarsel...? Rull inn, scroll videre, ta deg en bolle....:fnise: Mens innleggene strømmer på. Og jeg som trodde oversharing var noe vi drev med rundt 2007 da vi trodde fb var en liten privat dagbok...? Skikkelig putetv...

Anonymkode: 1f7b6...cc9

Screenshot,vær så snill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun der som forteller at hun fikk mensen mens hun og typen hadde seg. Altså...

Anonymkode: 654fe...0e1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Statusen om mensen, samboer og dexter ga jo INGEN mening? Hva ville hun frem til? Eier de ingen skam? 

Anonymkode: 3217d...155

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Statusen om mensen, samboer og dexter ga jo INGEN mening? Hva ville hun frem til? Eier de ingen skam? 

Anonymkode: 3217d...155

Skam, hva er det? Tvserien? XD 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Chibi skrev:

Skam, hva er det? Tvserien? XD 

Nå vet jeg ikke om du tuller, men; 

Skam, sterkt ubehagelig følelse av å ha vist en nedverdigende side av seg selv, og dermed avslørt seg selv som et mislykket, udugelig eller umoralsk individ. Skam er nær knyttet til selvfølelsen, og får en til å føle seg liten, med ønske om å skjule seg («synke i jorden»).

Anonymkode: 3217d...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet jeg ikke om du tuller, men; 

Skam, sterkt ubehagelig følelse av å ha vist en nedverdigende side av seg selv, og dermed avslørt seg selv som et mislykket, udugelig eller umoralsk individ. Skam er nær knyttet til selvfølelsen, og får en til å føle seg liten, med ønske om å skjule seg («synke i jorden»).

Anonymkode: 3217d...155

...

Hun tuller.

Anonymkode: 280b0...700

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...