Gå til innhold

Hønehjørnet- verdens beste/verste Facebook gruppe


Blå politibil

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Poppie skrev:

Jeg skjønner det er kjipt altså, men jeg fatter og begriper ikke hvordan 1-3 dager endring i utbetaling kan være så forbanna krise? 

NAV-drama? :klo: Hva handler det om? 

Anonymkode: 86b9e...ebc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

NAV-drama? :klo: Hva handler det om? 

Anonymkode: 86b9e...ebc

NAV har visst endret utbetalingen av stønad slik at man får den 16. og ikke den 12. Men den skulle egentlig ha kommet den 20., men NAV sa folk skulle få det tidligere for å kunne kjøpe inn til 17.mai. Så da at det nå kommer 16. er krise. Visstnok.

Og så er det noen som sier "vær glad dere får noe, vi er heldige i Norge" og "den kommer jo tidligere enn vanlig, hva klager dere for?" og så er det noen som blir krenka.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Poppie skrev:

NAV har visst endret utbetalingen av stønad slik at man får den 16. og ikke den 12. Men den skulle egentlig ha kommet den 20., men NAV sa folk skulle få det tidligere for å kunne kjøpe inn til 17.mai. Så da at det nå kommer 16. er krise. Visstnok.

Og så er det noen som sier "vær glad dere får noe, vi er heldige i Norge" og "den kommer jo tidligere enn vanlig, hva klager dere for?" og så er det noen som blir krenka.

 

Det handler om uførepensjon og den datoen, ja. Kan ikke hjelpe med den :P

Anonymkode: 86b9e...ebc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Poppie skrev:

NAV har visst endret utbetalingen av stønad slik at man får den 16. og ikke den 12. Men den skulle egentlig ha kommet den 20., men NAV sa folk skulle få det tidligere for å kunne kjøpe inn til 17.mai. Så da at det nå kommer 16. er krise. Visstnok.

Og så er det noen som sier "vær glad dere får noe, vi er heldige i Norge" og "den kommer jo tidligere enn vanlig, hva klager dere for?" og så er det noen som blir krenka.

 

Helt utrolig. Er det så ille at en ikke kan vente noen få dager, burde de fått økonomisk veiledning

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uføret og viste ikke om dette. Trodde utbetalingen var som vanlig den 20. Men er meget glad hvis den kommer før. Har 600kr på konto som skal dekke det mest nødvendige og da ble jeg glad nå hvis pengene kommer før😊

Men kan og skjønne hvis noen reagerer på utbetalingene om de blir utsatt. Man lever ofte trangt på ufør og får det akkurat til å få rundt. Tok meg tid å "innse" det, så hver mnd hadde jeg 0kr den siste uken. Men når jeg ble vandt med å leve med noen tusen mindre i mnd etter jeg ble syk, så klarer jeg meg fint nå. Må bare planlegge bedre og ikke glemme at pengene skal vare i en mnd til.

12 timer siden, Poppie skrev:

Så mye NAV-drama der inne nå! 

Jeg skjønner det er kjipt altså, men jeg fatter og begriper ikke hvordan 1-3 dager endring i utbetaling kan være så forbanna krise? 

 

Edit: Please enlighten me om jeg er på viddene.

 

Anonymkode: d1110...e21

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er uføret og viste ikke om dette. Trodde utbetalingen var som vanlig den 20. Men er meget glad hvis den kommer før. Har 600kr på konto som skal dekke det mest nødvendige og da ble jeg glad nå hvis pengene kommer før😊

Men kan og skjønne hvis noen reagerer på utbetalingene om de blir utsatt. Man lever ofte trangt på ufør og får det akkurat til å få rundt. Tok meg tid å "innse" det, så hver mnd hadde jeg 0kr den siste uken. Men når jeg ble vandt med å leve med noen tusen mindre i mnd etter jeg ble syk, så klarer jeg meg fint nå. Må bare planlegge bedre og ikke glemme at pengene skal vare i en mnd til.

 

Anonymkode: d1110...e21

Men vi som faktisk jobber for lønna vår får jo ikke lønn tidligere bare fordi det er 17. mai? Og trygda skal jo vare én måned uansett. Om dere får trygda tidligere, betyr det jo bare at det blir mer enn en måned før neste utbetaling? 

Det er på slike ting (og da mener jeg ikke ditt innlegg, tråden på Hønehjørnet) at man ser at folk virkelig har i-landsproblemer.

Anonymkode: 3eecf...072

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men vi som faktisk jobber for lønna vår får jo ikke lønn tidligere bare fordi det er 17. mai? Og trygda skal jo vare én måned uansett. Om dere får trygda tidligere, betyr det jo bare at det blir mer enn en måned før neste utbetaling? 

Det er på slike ting (og da mener jeg ikke ditt innlegg, tråden på Hønehjørnet) at man ser at folk virkelig har i-landsproblemer.

Anonymkode: 3eecf...072

Dere som "faktisk jobber" for lønna deres har sikkert en god del mere utbetalt enn hva man har i uførestønad. Det er virkelig ikke lukurativt å være ufør. Mange uføre har også barn, og da er det greit om stønaden kommer inn noen dager før 17mai da det er en kjent sak at det går litt mere ekstra penger da. Hadde man ikke hatt barn så kunne man sikkert tilbrakt nasjonaldagen i sofaen i joggebuksa foran tv´en, men barn fortjener å ha et så normalt liv som alle andre barn har, og faktisk delta i aktiviteter denne dagen. Spise is, få seg en gassballong, spise pølser, være med på tivoli (for de byene som har det). De fleste uføretrygdede er faktisk også såpass oppegående at de er fullstendig klar over at når stønaden blir utbetalt noen dager før så blir det tilsvarende ekstra dager til neste stønad blir utbetalt. Det er snakk om bare 8 dager ekstra. 

Blir så forbanna når jeg leser sånn ovenfra og ned-holdning til uføre som dette. 

De som er uføre er faktisk uføre for en grunn, de er syke og ikke i stand til å jobbe. De fleste har jobbet og bidratt til samfunnet. Og, man betaler skatt av uførestønaden. Det er ikke akkurat sånn at man jodler rundt og lever herrens glade dager med piker vin og sang når man er uføretrygdet. 

Jeg er ikke selv uføretrygdet, men jeg evner faktisk å sette meg inn i hvordan andre mennesker som ikke er like heldig som meg som har en frisk kropp som fungerer. Jeg er glad for at vi har et system som hjelper de som ikke kan forsørge seg selv. Plutselig en dag så kan jeg bli skadet eller noe sånt, og da er det jeg som sitter der. 

Anonymkode: f57d0...320

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som "faktisk jobber" for lønna deres har sikkert en god del mere utbetalt enn hva man har i uførestønad. Det er virkelig ikke lukurativt å være ufør. Mange uføre har også barn, og da er det greit om stønaden kommer inn noen dager før 17mai da det er en kjent sak at det går litt mere ekstra penger da. Hadde man ikke hatt barn så kunne man sikkert tilbrakt nasjonaldagen i sofaen i joggebuksa foran tv´en, men barn fortjener å ha et så normalt liv som alle andre barn har, og faktisk delta i aktiviteter denne dagen. Spise is, få seg en gassballong, spise pølser, være med på tivoli (for de byene som har det). De fleste uføretrygdede er faktisk også såpass oppegående at de er fullstendig klar over at når stønaden blir utbetalt noen dager før så blir det tilsvarende ekstra dager til neste stønad blir utbetalt. Det er snakk om bare 8 dager ekstra. 

Blir så forbanna når jeg leser sånn ovenfra og ned-holdning til uføre som dette. 

De som er uføre er faktisk uføre for en grunn, de er syke og ikke i stand til å jobbe. De fleste har jobbet og bidratt til samfunnet. Og, man betaler skatt av uførestønaden. Det er ikke akkurat sånn at man jodler rundt og lever herrens glade dager med piker vin og sang når man er uføretrygdet. 

Jeg er ikke selv uføretrygdet, men jeg evner faktisk å sette meg inn i hvordan andre mennesker som ikke er like heldig som meg som har en frisk kropp som fungerer. Jeg er glad for at vi har et system som hjelper de som ikke kan forsørge seg selv. Plutselig en dag så kan jeg bli skadet eller noe sånt, og da er det jeg som sitter der. 

Anonymkode: f57d0...320

Da må jo dere vente 1 - 3 dager ekstra i juni før dere får pengene. Dere får den samme summen hver måned og har dere ikke råd til ekstra kos i april, har dere heller ikke råd til ekstra kos i mai

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Honey Dew skrev:

Da må jo dere vente 1 - 3 dager ekstra i juni før dere får pengene. Dere får den samme summen hver måned og har dere ikke råd til ekstra kos i april, har dere heller ikke råd til ekstra kos i mai

Som sagt, jeg er ikke uføretrygdet selv. 

Men jeg forstår problematikken med ekstra utgifter ifm 17mai og ordinær utbetalingsdato den 20. 

Anonymkode: f57d0...320

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt, jeg er ikke uføretrygdet selv. 

Men jeg forstår problematikken med ekstra utgifter ifm 17mai og ordinær utbetalingsdato den 20. 

Anonymkode: f57d0...320

Men det er jo derfor NAV har flyttet utbetalingen til før 17.mai? Så mange får det 16. istedet, men da klager noen på det også fordi de da ikke rekker å gjøre klart.

Jeg tar alltid høyde for at jeg er en uopplyst og uempatisk bitch, men jeg forstår ikke hvordan man kan klage på dette.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.4.2017 den 23.55, AnonymBruker skrev:

Har meldt meg ut av Hønehjørnet, ærlig talt så var det fordi jeg følte at intelligensen min SAMT troen på menneskeheten falt . Dråpen var at en person mente at ABB 'hadde rett' ang muslimer, og hun mente at terroristen egentlig forsvarte ' oss' . Vet at det riktige var å rapportere henne, men jobben min betyr dessverre mer, tror uansett ikke at hun utgjør noen trussel for riket. (Dette var i sammenheng at en person var urolig ang Stockholmterroren).

Meldte meg inn i gruppen bare pga denne tråden. Har fått stor innsikt da, og det var spennede å få innblikk i andres liv. 

 

Anonymkode: bd17f...f13

Huff det er jo bare trist :(

23 timer siden, Poppie skrev:

Så mye NAV-drama der inne nå! 

Jeg skjønner det er kjipt altså, men jeg fatter og begriper ikke hvordan 1-3 dager endring i utbetaling kan være så forbanna krise? 

 

Edit: Please enlighten me om jeg er på viddene.

Enig. Man forskyver jo bare problemet til neste måned.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.5.2017 den 7.35, AnonymBruker skrev:

Dere som "faktisk jobber" for lønna deres har sikkert en god del mere utbetalt enn hva man har i uførestønad. Det er virkelig ikke lukurativt å være ufør. Mange uføre har også barn, og da er det greit om stønaden kommer inn noen dager før 17mai da det er en kjent sak at det går litt mere ekstra penger da.

Anonymkode: f57d0...320

Ja, det vet vel du! Jeg leste igjennom mange av kommentarene på Facebook, fra de som var forbannet over at pengene ikke kom før. Mange av de skrev hva de får utbetalt, og flere får utbetalt mer enn meg som jobber 100%. 

Ser for meg at jeg skulle stått på kontoret til sjefen min og sutret fordi lønna ikke kommer før 20. :P 

Anonymkode: e3388...a56

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går alltid glipp av slike gøyale diskusjoner der inne selv om jeg er medlem. Må vel bare følge nøyere med for å se det juicy stuff.

Anonymkode: 1a671...5ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynner jo å lure på hvordan enkelte klarer seg i hverdagen.

Sitat

 [Bilde med mange syltetøyglass]

Sikkert dagens dumme spm.... 😂😜
Alt dette har gått ut på dato,så må jo tomme det ut,meb hvor skal innholde matavfall? Hva med insekter og sånn? Er jo sukker... 
og det største spm mitt,hvor i all verden kaster man glass,i hvem avfall skal det?

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, penny_ skrev:

Jeg begynner jo å lure på hvordan enkelte klarer seg i hverdagen.

 

Å herrefred. Noen hadde trengt verge

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

274c.pngHei alle sammen!274c.png

Jeg er ganske oppgitt nå, å vi vurderer nå å stenge meldingsiden vår! Makan til udregelig oppførsel fra enkelte godtar vi ikke203c.png‼️ Nå har vi holdt på så lenge med å diskutere å krangle med folk her inne om ditt å datt, sure damer som angriper oss fordi vi prøver å følge reglene her inne. Vi er snille som bruker tiden vår på å besvare alle sammen som kontakter oss her inne. Men vi får ikke noe form for respekt for dette 1f621.png😡 i tillegg så får vi hundrevis av pm og ikke nok med det! Folk har begynt å sende meg sms på mitt private nr2049.png⁉️ hvor går grensen her blandt enkelte2753.png veldig synd at andre ødelegger for alle her inne. Men beklager her går folk langt over grensen203c.png‼️ Både jeg å de andre som jobber med gruppa er i fult arbeid og lever et helt vanlig liv som alle andre her inne1f612.png😒 Vi har også barn som kommer først i rekken av alt her i livet2764.png❤️ Vi kan ikke bruke all vår tid på hverken diakusjoner eller andre ting. Vi gjør vårt ytterste her for å gjøre så mange vi klarer fornøyde! 1f603.png😃Prøv å vis litt mere hensyn1f44c.png👌Den muligheten med å sende oss melding henger i en syltynn tråd🖐
Å jeg ber folk om å SLUTTE å sende meg sms! 274c.png

-Administrator

Anonymkode: a1142...84b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ei der inne som lurte på hvorfor man flagget idag 8.mai.....

Anonymkode: 31a0d...1e0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt frustrasjonen til admin om det faktisk er sånn at hun må skaffe seg hemmelig nummer fordi enkelte folk på HH ikke har sosiale antenner.

Synes den posten er litt lite gjennomtenkt og saklig, men ser av skrivefeilene at den nok ble skrevet i affekt fort og gærnt. Jeg må si jeg faktisk har sympati med henne her, vi ser jo hva folk lirer av seg under fullt navn til ti tusenvis av fremmede, kan bare tenke meg hva hun får på privaten.

 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Poppie skrev:

Jeg skjønner godt frustrasjonen til admin om det faktisk er sånn at hun må skaffe seg hemmelig nummer fordi enkelte folk på HH ikke har sosiale antenner.

Synes den posten er litt lite gjennomtenkt og saklig, men ser av skrivefeilene at den nok ble skrevet i affekt fort og gærnt. Jeg må si jeg faktisk har sympati med henne her, vi ser jo hva folk lirer av seg under fullt navn til ti tusenvis av fremmede, kan bare tenke meg hva hun får på privaten.

 

Enig. Det er tydelig at den posten er skrevet i frustrasjon noe som er forståelig dersom hun mottar en drøss med ufine SMS 😳 Enkelte folk eier jo tydeligvis ikke sperrer 🙄

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Sirah skrev:

Enig. Det er tydelig at den posten er skrevet i frustrasjon noe som er forståelig dersom hun mottar en drøss med ufine SMS 😳 Enkelte folk eier jo tydeligvis ikke sperrer 🙄

Ser jo flere bruker HH som personlig "dagbok". Ei som legger ut om hvordan hun ikke fikk sove etter at samboeren dro på jobb. Ei som legger ut en selfie og spør om hun bruke det som profilbilde. Ei som legger ut bilde av en fargelegging og spør om deg ikke ble fint...

Tror flere bruker den siden som et utløp for manglende sosialliv, og da føler de kanskje en kunstig nærhet til admins som er de menneskene som er mest tilstede i en gruppe de føler en tilhørighet til.

Jeg vet ikke hvilke medlemmer det gjelder, men kan tenke meg til et par stk jeg ikke hadde blitt overrasket over.

Trist at det må gå så langt, men om admin må blokkere medlemmer så synes jeg hun har all rett til det.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...