Gå til innhold

Hønehjørnet- verdens beste/verste Facebook gruppe


Blå politibil

Anbefalte innlegg

Litt av noen holdninger enkelte har der inne. Det var en som skrev at hun hadde søkt om datteren på ti år kunne få to dager fri fra skolen, men hadde fått avslag. Da var det en hel haug som skrev at det bare er å reise, det er er jo bare barneskolen. De skrev at fravær på barneskolen ikke teller, og nærmest skrøt av å ha tatt ut barnet i en uke eller to uten godkjennelse fra skolen. En fortalte at hun planla å dra med barnet på ferie i tre uker før påske, og ga full beng i at skolen ikke aksepterte det. Greit at du ikke får vitnemål med fravær fra barneskolen, men hallo? Barna går jo ikke på skole for å slippe fravær, men for å faktisk lære noe. Virket som om mange mente barneskolen ikke var så viktig, så det spiller ingen rolle. Bortsett fra at barneskolen legger grunnlag for typ all læring da, men greit. Dessuten er det litt av noen holdninger de sprer videre til barne sine. "Du fikk ikke fri, men det driter vi i og reiser likevel!". To dager er en ting, men flere uker blir jo helt håpløst.

Anonymkode: 6b5a5...3e8

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Marisana skrev:

 

Hva med diskusjonen som fulgte etter at ei la ut spørsmål om det var flere som hadde opplevd at barnet måtte på skolen på en lørdag? Den ble ganske heftig. Hun ene fikk jo mer enn 130 svar på sin kommentar fordi hun nekta å innse at skolen faktisk har lov til å pålegge barna skole på lørdager så fremt de får avspasere ved en senere anledning. I tillegg påsto hun at lærere fikk veldig godt betalt til å kun jobbe 0800-1600 190 dager i uka. Tror hun provoserte på seg nesten alle lærerene inne på HH. Hun skulle iallfall holde sine barn hjemme hvis de ville det...


Ble noe siteringstull her... 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jessica
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt av noen holdninger enkelte har der inne. Det var en som skrev at hun hadde søkt om datteren på ti år kunne få to dager fri fra skolen, men hadde fått avslag. Da var det en hel haug som skrev at det bare er å reise, det er er jo bare barneskolen. De skrev at fravær på barneskolen ikke teller, og nærmest skrøt av å ha tatt ut barnet i en uke eller to uten godkjennelse fra skolen. En fortalte at hun planla å dra med barnet på ferie i tre uker før påske, og ga full beng i at skolen ikke aksepterte det. Greit at du ikke får vitnemål med fravær fra barneskolen, men hallo? Barna går jo ikke på skole for å slippe fravær, men for å faktisk lære noe. Virket som om mange mente barneskolen ikke var så viktig, så det spiller ingen rolle. Bortsett fra at barneskolen legger grunnlag for typ all læring da, men greit. Dessuten er det litt av noen holdninger de sprer videre til barne sine. "Du fikk ikke fri, men det driter vi i og reiser likevel!". To dager er en ting, men flere uker blir jo helt håpløst.

Anonymkode: 6b5a5...3e8

Jeg hadde store problemer med å la være å kommentere på den tråden :kvalm:

Lære barna at det er greit å ta seg fri fra skole og forpliktelser når det passer dem.  Dessuten så går de glipp av fag og kan dette ut av det sosiale.  Sistnevnte var ment til de som kommenterte 2-3 uker 😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sitronmelis skrev:

Klarte ikke å la vær å le høyt når noen laget et innlegg der inne her om dagen: "Hva heter din Kommune på engelsk?"  Den heter nå vel det samme som på norsk :laugh: 
Lørenskog = Lørenforest 
Østre/Vestre Toten = East/West Toten..
Holmestrand = Holmebeach
Nissedal = Santawalley   

....Altså.... :hoho:         

Akkurat den syntes jeg var morsom, da.. :sjenert:

Hun mente jo at de skulle poste det det ble om det var direkte oversatt fordi det ble kjempe rare navn..

Sånn syntes jeg er litt gøy, da. Alle vet jo at kommunenen heter det samme på engelsk, var jo bare artig med hva de hadde blitt som direkte oversatt..

Endret av mjauritz
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke bare være jeg som blir klein av en tråd hvor du skal legge ut close-up av øyet ditt, og 90% er redigert i photoshop eller med sterke filter for å gjøre de mer spesielle?
Også gjerne med tekst som "ikke så fine som alle andre sine da".. Altså, ærlig tal.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt av noen holdninger enkelte har der inne. Det var en som skrev at hun hadde søkt om datteren på ti år kunne få to dager fri fra skolen, men hadde fått avslag. Da var det en hel haug som skrev at det bare er å reise, det er er jo bare barneskolen. De skrev at fravær på barneskolen ikke teller, og nærmest skrøt av å ha tatt ut barnet i en uke eller to uten godkjennelse fra skolen. En fortalte at hun planla å dra med barnet på ferie i tre uker før påske, og ga full beng i at skolen ikke aksepterte det. Greit at du ikke får vitnemål med fravær fra barneskolen, men hallo? Barna går jo ikke på skole for å slippe fravær, men for å faktisk lære noe. Virket som om mange mente barneskolen ikke var så viktig, så det spiller ingen rolle. Bortsett fra at barneskolen legger grunnlag for typ all læring da, men greit. Dessuten er det litt av noen holdninger de sprer videre til barne sine. "Du fikk ikke fri, men det driter vi i og reiser likevel!". To dager er en ting, men flere uker blir jo helt håpløst.

Anonymkode: 6b5a5...3e8

På vår skole så har ikke barna lengre skoleplass hvis de blir borte 14 dager eller over uten skolens godkjennelse. Kanskje noe som skulle vært praksis over hele landet? Men ja, barna går jo der for å lære så det er viktig at de møter opp når det er skole. :) To dager er jo akseptabelt om det er en god grunn til det, men å dra den lengre er jo voldsomt. 

Endret av Wanda Maximoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Wanda Maximoff skrev:

På vår skole så har ikke barna lengre skoleplass hvis de blir borte 14 dager eller over uten skolens godkjennelse. Kanskje noe som skulle vært praksis over hele landet? Men ja, barna går jo der for å lære så det er viktig at de møter opp når det er skole. :) To dager er jo akseptabelt om det er en god grunn til det, men å dra den lengre er jo voldsomt. 

Utrolig hvor det varierer fra skole til skole. Ei jente i klassen til datteren min (8 trinn) har fått fri nå i 14 dager for å reise på ferie. En gutt i trinnet over var 2 uker på reise med familien rett etter jul. 

Vi søkte også datteren vår fri endel da hun gikk på barneskolen for å reise. Mannen min reiser mye ifm med jobb, og det har vært noen fantstiske muligheter for å få oppleve andre plasser i verden nesten gratis (får dekket fly og hotell). Det var aldri et nei de gangene vi søkte henne fri. Hun gjorde lekser da vi var på tur, og hun fikk alltid i oppgave å skrive reisedagbok som hun leste opp for klassen og viste bilder fra turen på skjerm da hun var tilbake i klassen igjen.  Derimot så har vi valgt å ikke søke fri nå når hun har begynt på ungdomskolen og de teller fravær og de får karakterer. 

Det med å ikke ha skoleplass utover 2 uker tror jeg gjelder over hele landet. Utover 2 uker så må man ta ungen ut av skolesystemet og søke ungen tilbake igjen. Ungen skal være garantert skoleplass, men ikke nødvendigvis i samme klasse som han gikk i. For noen år siden så var vi 3 uker i Kenya. Da tok vi henne ut av skolen (men var i samarbeid med skolen, så hun fulgte læreplanen og lekser, ble ikke hengende etter), og ved hjemkomst så søkte vi skoleplass til henne igjen. Vi viste på forhånd at hun kom til å komme i samme klasse igjen da klassen hadde ledige plasser. Dette var på barneskolen, og ikke hverdagskost for oss. Det var vel egentlig en "once in a lifetime"-opplevelse. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Sitronmelis skrev:

Klarte ikke å la vær å le høyt når noen laget et innlegg der inne her om dagen: "Hva heter din Kommune på engelsk?"  Den heter nå vel det samme som på norsk :laugh: 
Lørenskog = Lørenforest 
Østre/Vestre Toten = East/West Toten..
Holmestrand = Holmebeach
Nissedal = Santawalley   

....Altså.... :hoho:         

:hoho:   Er det mulig?

Svar: Klukk klukk!

Endret av Jacklost
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hallo høner 1f642.png:)
De siste dagene har det vært veldig mange innlegg om katter og hunder her på siden. For at folk ikke skal bli lei, tar vi et par dyrefrie dager1f431.png🐱1f436.png🐶 innlegg med dyr som tema, vil derfor ikke bli godkjent 1f44d.png👍
Hilsen oss i admin teamet1f618.png"

:fnise:

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, fresia skrev:

"Hallo høner 1f642.png:)
De siste dagene har det vært veldig mange innlegg om katter og hunder her på siden. For at folk ikke skal bli lei, tar vi et par dyrefrie dager1f431.png🐱1f436.png🐶 innlegg med dyr som tema, vil derfor ikke bli godkjent 1f44d.png👍
Hilsen oss i admin teamet1f618.png"

:fnise:

Wow. Hønehjørnet er en gledesspreder, det skal de ha!

Endret av Jacklost
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, fresia skrev:

"Hallo høner 1f642.png:)
De siste dagene har det vært veldig mange innlegg om katter og hunder her på siden. For at folk ikke skal bli lei, tar vi et par dyrefrie dager1f431.png🐱1f436.png🐶 innlegg med dyr som tema, vil derfor ikke bli godkjent 1f44d.png👍
Hilsen oss i admin teamet1f618.png"

:fnise:

Men ser ikke at de har pauser i alle innlegg om unger da!

 

(hilsen frivillig barnefri som er såååå gørrlei av barneprat :P )

Anonymkode: fd174...c5e

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HØNEhjørnet har tatt fri fra innlegg om dyr...... :fnise:

Anonymkode: b447b...3fc

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, fresia skrev:

"Hallo høner 1f642.png:)
De siste dagene har det vært veldig mange innlegg om katter og hunder her på siden. For at folk ikke skal bli lei, tar vi et par dyrefrie dager1f431.png🐱1f436.png🐶 innlegg med dyr som tema, vil derfor ikke bli godkjent 1f44d.png👍
Hilsen oss i admin teamet1f618.png"

:fnise:

Ganske merkelig tilnærming av admins...når mange medlemmer er glødende opptatt av dyr, og poster velvillig både bilder og kommentarer, gjør de det sånn at man ikke kan poste mer om dyr.

Lurer på om de tør å nekte medlemmene å poste om nav-utbetalinger, sex-liv, barna sine og forever living.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Poppie skrev:

Lurer på om de tør å nekte medlemmene å poste om nav-utbetalinger, sex-liv, barna sine og forever living.

Kaffen kom ut av nesa nå. :helen:

Anonymkode: 913e2...866

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

HØNEhjørnet har tatt fri fra innlegg om dyr...... :fnise:

Anonymkode: b447b...3fc

De burde heller ta fri fra posting av barnebilder og skriverier vedr. familiesaker

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisker hun etter sympti eller tips og råd?? Veldig mye tekst for en liten ting.... Undres på om noen der inne i det hele tatt har hørt om google... :opplyser:

 

I need heeelp!

Holder på å søker på jobber nå, men er flere år siden sist jeg jobbet.

Jeg flytter i permisjonstiden min og fant ikke jobb på den nye plassen, men når jeg endelig skulle studere, så mistet jeg ene sønnen min i krybbedød og da ble det enda lengre tid uten jobb. Til slutt utdannet jeg meg som IT-økonom, samtidig som jeg gikk gravid og var i permisjon med tvillinger. Nå er de endelig i barnehage og jeg skal skrive søknad og legge med CV.

Det jeg lurer på er jo REFERANSE! Siden det er år og dager siden jeg jobbet en plass, så husker jo ikke disse arbeidsplassene meg, og jeg kan ikke bruke noen gamle arbeidsplasser som referanse. Skal jeg bare la referanse stå tomt, eller kan jeg f.eks skrive familie og venner som referanse? Føler meg litt som en idiot når jeg skriver søknad!

Trenger alt av tips og råd!!!!! 2764.png<3

Anonymkode: a1142...84b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fisker hun etter sympti eller tips og råd?? Veldig mye tekst for en liten ting.... Undres på om noen der inne i det hele tatt har hørt om google... :opplyser:

 

I need heeelp!

Holder på å søker på jobber nå, men er flere år siden sist jeg jobbet.

Jeg flytter i permisjonstiden min og fant ikke jobb på den nye plassen, men når jeg endelig skulle studere, så mistet jeg ene sønnen min i krybbedød og da ble det enda lengre tid uten jobb. Til slutt utdannet jeg meg som IT-økonom, samtidig som jeg gikk gravid og var i permisjon med tvillinger. Nå er de endelig i barnehage og jeg skal skrive søknad og legge med CV.

Det jeg lurer på er jo REFERANSE! Siden det er år og dager siden jeg jobbet en plass, så husker jo ikke disse arbeidsplassene meg, og jeg kan ikke bruke noen gamle arbeidsplasser som referanse. Skal jeg bare la referanse stå tomt, eller kan jeg f.eks skrive familie og venner som referanse? Føler meg litt som en idiot når jeg skriver søknad!

Trenger alt av tips og råd!!!!! 2764.png<3

Anonymkode: a1142...84b

Uffda!

Håper hun kun utbroderer slik til sine 41 000 nærmeste venninner, og forkorter forklaringene sine betraktlig i en søknad, eller et eventuelt jobbintervju. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-hvis du kunne valgt en het natt med en kjendis , hvem ville du valgt?

Flere som svarer Justin Bieber. Hvor gamle er de egentlig der inne? Bieber?? Trodde det bare var fjortiser som sikla etter han.

Anonymkode: 3eecf...072

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...