AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #5041 Del Skrevet 10. oktober 2018 Dei har gullsløyfer rundt tittelen på gruppa for augneblinken, veit dei kva det står for? Har litt lyst å poste eit spørsmål i gruppa og spørje om dei har ein relasjon til barnekreftforeningen eller driver innsamling og så legge på noe om at jeg ikke finner... «ser at det er gullsløyfer i logoen nå, så regner med at hønehjørnet har fokus på barnekreft men finner ikke innsamlingen. Kan noen tagge meg så jeg får gitt litt?» eller noko slikt berre for å sjå forvirringa. Anonymkode: 6158b...2fb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #5042 Del Skrevet 10. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dei har gullsløyfer rundt tittelen på gruppa for augneblinken, veit dei kva det står for? Har litt lyst å poste eit spørsmål i gruppa og spørje om dei har ein relasjon til barnekreftforeningen eller driver innsamling og så legge på noe om at jeg ikke finner... «ser at det er gullsløyfer i logoen nå, så regner med at hønehjørnet har fokus på barnekreft men finner ikke innsamlingen. Kan noen tagge meg så jeg får gitt litt?» eller noko slikt berre for å sjå forvirringa. Anonymkode: 6158b...2fb Vel, nå har du skrevet det her inne så da blir det ikke godkjent😅 Anonymkode: 17b13...827 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melly666 Skrevet 10. oktober 2018 #5043 Del Skrevet 10. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dei har gullsløyfer rundt tittelen på gruppa for augneblinken, veit dei kva det står for? Har litt lyst å poste eit spørsmål i gruppa og spørje om dei har ein relasjon til barnekreftforeningen eller driver innsamling og så legge på noe om at jeg ikke finner... «ser at det er gullsløyfer i logoen nå, så regner med at hønehjørnet har fokus på barnekreft men finner ikke innsamlingen. Kan noen tagge meg så jeg får gitt litt?» eller noko slikt berre for å sjå forvirringa. Anonymkode: 6158b...2fb På PC er de røde/rosa og ser at de har endret coverbildet sitt til "bær rosa sløyfe" også, så er nok brystkreft de har fokus på. Ikke at jeg har sett innsamling til det heller 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #5044 Del Skrevet 10. oktober 2018 2 timer siden, melly666 skrev: På PC er de røde/rosa og ser at de har endret coverbildet sitt til "bær rosa sløyfe" også, så er nok brystkreft de har fokus på. Ikke at jeg har sett innsamling til det heller 😛 En rosa sløyfe hjelper ikke folk til å bli friske. Anonymkode: b2c0c...770 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 12. oktober 2018 #5045 Del Skrevet 12. oktober 2018 Tråden er ryddet for persondebatt. /lillesky (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #5046 Del Skrevet 13. oktober 2018 På 10.10.2018 den 15.55, AnonymBruker skrev: En rosa sløyfe hjelper ikke folk til å bli friske. Anonymkode: b2c0c...770 Haha. Så uansett krefttype har dei fokus med sløyfer men gir ingenting? Meget gjennomtenkt. Nesten så eg får meir respekt for mannegruppa Ottar som faktisk samlar inn pengar Anonymkode: 6158b...2fb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #5047 Del Skrevet 13. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Haha. Så uansett krefttype har dei fokus med sløyfer men gir ingenting? Meget gjennomtenkt. Nesten så eg får meir respekt for mannegruppa Ottar som faktisk samlar inn pengar Anonymkode: 6158b...2fb Innsamling av penger er jo supert. Det jeg vil frem til, er at ingen blir kurert for kreft ved at man bruker rosa plagg/sløyfer og deler slike ting på facebook. Anonymkode: b2c0c...770 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #5048 Del Skrevet 13. oktober 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Innsamling av penger er jo supert. Det jeg vil frem til, er at ingen blir kurert for kreft ved at man bruker rosa plagg/sløyfer og deler slike ting på facebook. Anonymkode: b2c0c...770 Men det er med på å sette fokus på det Anonymkode: 2b03f...3e5 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #5049 Del Skrevet 13. oktober 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Innsamling av penger er jo supert. Det jeg vil frem til, er at ingen blir kurert for kreft ved at man bruker rosa plagg/sløyfer og deler slike ting på facebook. Anonymkode: b2c0c...770 Det får folk til å sjekke brystene sine! Å det er poenget. Oppdages kreft tidlig er det større sjans for å kurere det 😊 Så du tar grundig feil! Rosa sløyfe kan kurere kreft, fordi kreften kan oppdages tidligere! Anonymkode: 18821...057 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #5050 Del Skrevet 13. oktober 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det får folk til å sjekke brystene sine! Å det er poenget. Oppdages kreft tidlig er det større sjans for å kurere det 😊 Så du tar grundig feil! Rosa sløyfe kan kurere kreft, fordi kreften kan oppdages tidligere! Anonymkode: 18821...057 Vil gjerne se forskning som viser at type hjerter, kjedestatuser og rosa sløyfer på profil bidrar til dette. Alle er klare over kreft, alle vet det kan skje dem, alle kjenner noen som har hatt det. Sikkert en upopulær mening, men jeg mener at folk bare lurer seg selv ved å tro at slike upersonlige statuser faktisk bidrar. Anonymkode: ae0da...2fe 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 13. oktober 2018 #5051 Del Skrevet 13. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil gjerne se forskning som viser at type hjerter, kjedestatuser og rosa sløyfer på profil bidrar til dette. Alle er klare over kreft, alle vet det kan skje dem, alle kjenner noen som har hatt det. Sikkert en upopulær mening, men jeg mener at folk bare lurer seg selv ved å tro at slike upersonlige statuser faktisk bidrar. Anonymkode: ae0da...2fe Tror du at profesjonelle markedsførere hadde brukt flere millioner kroner på den sløyfa der, om det ikke hadde noen virkning? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 13. oktober 2018 #5052 Del Skrevet 13. oktober 2018 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det får folk til å sjekke brystene sine! Å det er poenget. Oppdages kreft tidlig er det større sjans for å kurere det 😊 Så du tar grundig feil! Rosa sløyfe kan kurere kreft, fordi kreften kan oppdages tidligere! Anonymkode: 18821...057 Har du noengang sjekket brystene dine etter å ha sett en rosa sløyfe? Det har ikke jeg, selv om jeg vet at de rosa sløyfene symboliserer kamp mot brystkreft. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 13. oktober 2018 #5053 Del Skrevet 13. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil gjerne se forskning som viser at type hjerter, kjedestatuser og rosa sløyfer på profil bidrar til dette. Alle er klare over kreft, alle vet det kan skje dem, alle kjenner noen som har hatt det. Sikkert en upopulær mening, men jeg mener at folk bare lurer seg selv ved å tro at slike upersonlige statuser faktisk bidrar. Anonymkode: ae0da...2fe Og hvordan er folk klar over kreft tror du? Det har ingenting med informasjonskampanjene å gjøre? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #5054 Del Skrevet 13. oktober 2018 2 timer siden, Hulderen skrev: Har du noengang sjekket brystene dine etter å ha sett en rosa sløyfe? Det har ikke jeg, selv om jeg vet at de rosa sløyfene symboliserer kamp mot brystkreft. Ja jeg sjekket etter rosasløyfe kampanjen i 2016. Fant en kul å ble sendt til mammografi. Den kulen var heldigvis ufarlig Anonymkode: 18821...057 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #5055 Del Skrevet 13. oktober 2018 2 timer siden, Brimi skrev: Og hvordan er folk klar over kreft tror du? Det har ingenting med informasjonskampanjene å gjøre? Jeg snakker ikke om offentlige informasjonskampanjer, jeg snakker om privatpersoners statuser på Facebook. Anonymkode: ae0da...2fe 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #5056 Del Skrevet 13. oktober 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Men det er med på å sette fokus på det Anonymkode: 2b03f...3e5 Tror det er mer enn nok fokus på dette. Det er andre viktige saker som også burde hatt like mye fokus som brystkreft. Bl a prostatakreft-saken, som har en blå sløyfe Anonymkode: b2c0c...770 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 13. oktober 2018 #5057 Del Skrevet 13. oktober 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg snakker ikke om offentlige informasjonskampanjer, jeg snakker om privatpersoners statuser på Facebook. Anonymkode: ae0da...2fe Og så? Det er med på å spre budskapet. Selv om man kanskje ikke sjekker deg selv etter at en person legger ut et innlegg om rosa sløyfe/kreft, er det noe som skjer i hjernen. Samme greia som hvorfor sjokoladen står sist i butikken. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #5058 Del Skrevet 13. oktober 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror det er mer enn nok fokus på dette. Det er andre viktige saker som også burde hatt like mye fokus som brystkreft. Bl a prostatakreft-saken, som har en blå sløyfe Anonymkode: b2c0c...770 Man skal da ikke slutte med rosa sløyfe aksjoner, fordi menn ikke klarer oganisere noe selv for prostatakreft.. Anonymkode: 563a4...b6f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #5059 Del Skrevet 13. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tror det er mer enn nok fokus på dette. Det er andre viktige saker som også burde hatt like mye fokus som brystkreft. Bl a prostatakreft-saken, som har en blå sløyfe Anonymkode: b2c0c...770 Både blå sløyfe og Movember, faktisk. Movember får jo i alle fall mye oppmerksomhet. Men hvorfor skal vi sette disse tingene opp mot hverandre? Ja takk, begge deler! Anonymkode: 280b0...700 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #5060 Del Skrevet 13. oktober 2018 1 time siden, Brimi skrev: Og så? Det er med på å spre budskapet. Selv om man kanskje ikke sjekker deg selv etter at en person legger ut et innlegg om rosa sløyfe/kreft, er det noe som skjer i hjernen. Samme greia som hvorfor sjokoladen står sist i butikken. Det er der vi er uenige. Én ting er en personlig status, en annen er disse kopier og lim inn-kjedestatusene, at du skriver du har veska på badet (eller hva nå farsotten var) eller «bare noen av mine venner kommer til å...». Jeg mener ingen av disse statusene bidrar til økt oppmerksomhet, men type «sjekk deg»-kampanjen, personlige statuser og det å ta seg tid til å forklare hvorfor man deler en sak - DET bidrar til å vekke folk. Folk som bare deler hjerter og masseproduserte statuser mener jeg skader saken mer enn det gagner da folk bare scroller fordi fordi det ikke blir annet enn spam. Vil gjerne vite hva du mener «skjer i hjernen», da jeg har bachelor i mediepsykologi og gjerne er med på en faglig debatt (men mulig det burde taes i en egen tråd). Anonymkode: ae0da...2fe 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå