Nuttery Skrevet 14. desember 2016 #121 Del Skrevet 14. desember 2016 (endret) Gud bedre... Det har faktisk gått for langt. Velger man å legge ut personlig gradert informasjon på en offentlig plass hvor man spør etter svar må man også forvente svar på dette - noen er enig med deg, andre ikke, og noen kommer med nøytrale råd. Jeg vet ikke helt hvor den tanken om at man er uskadelig kom fra, og hvor alle meninger er ekstreme meninger. Får man et par-tre positive kommentarer blir man hyllet, får man litt kritikk blir man hetset på det groveste. Hva faen er det her, egentlig? "Ingen har lov til å si noe som helst til meg, her jeg lever i mitt luftslott" Det heter ikke å "rotte seg sammen" og "aktivt gå inn for å ta en person" fordi man sier i fra om ting som ikke er OK! Det heter et visst samfunnsansvar. Hvis man selv ikke er i stand til å forstå at det å legge ut sensitiv informasjon om seg selv (medisinsk, personlig+), og ikke minst andre, er alvorlig så er det godt noen sier fra. "Jeg kan si hva jeg vil"-kortet brukte jeg da jeg var liten, og jeg ser det er en del som bruker det enda, og det er for så vidt sant det... Men de fleste av oss har vel til slutt tilpasset oss samfunnets normer om hva som er akseptabelt - fordi det gangner oss selv. Det er en vesentlig forskjell på det å "leve i mørket" med x sykdom og y problem, og det å smøre det utover internett under fullt navn for alle å lese: uvedkomne som venner. Det burde faktisk ikke være mulig å være så ukritisk som flere er. Hovedregel nr. 1 på internett: ALT ER OFFENTLIG. Endret 14. desember 2016 av Nuttery 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #122 Del Skrevet 14. desember 2016 1 minutt siden, Herandjetzt skrev: Det er det vel ingen tvil om og tror de fleste her vet det veldig godt, men denne tråden handler om hønsene. Sant nok - men her inne kan vi dele ut edder og galle til alle vi nær sagt ønsker uten at noen kan søke oss opp på FB..... Det er forskjellen på grupper der inne, og (innlegg) her. Anonymkode: fd598...bda 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 14. desember 2016 #123 Del Skrevet 14. desember 2016 3 minutter siden, Herandjetzt skrev: Det er det vel ingen tvil om og tror de fleste her vet det veldig godt, men denne tråden handler om hønsene. Ikke minst er tingene på Kvinneguiden anonymt, så det skal litt for den alminnelige mannen i gata å spore det tilbake til kilde med mindre det er noe helt spesifikt. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #124 Del Skrevet 14. desember 2016 I går (?) var det en høne som la ut bilde av 2 barn hun var au pair for. Hadde det vært mine barn, hadde jeg anmeldt vedkommende. Heldigvis var det flere som gav henne beskjed om at de håpet på at hun hadde avklarert bildedelingen med foreldrene. Kunne ikke se innlegget etter noen timer, så håper hun skjønte at dette var langt over grensen. Anonymkode: b9ad8...688 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #125 Del Skrevet 14. desember 2016 8 minutter siden, Vaskemaskinen skrev: Nei egentlig ikke. Jeg har ikke hengt ut noen heller, bare påpekte at det er et samlingssted for slemme jenter. Mente selvfølgelig ikke at du henger ut noen heller, beklager om det ble oppfattet slik. Syns bare det er rart det er rart at du og mange andre her inne tar sterk avstand fra oppførselen til jenter der inne, men ikke ser at også denne tråden er et samlingssted for slemme jenter. Anonymkode: 398ea...115 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #126 Del Skrevet 14. desember 2016 Greit på facebook er en ikke anonym, her er en anonyme. Ser noen prøver å unnskylde seg med det at det ikke er det samme når det blir kritikk mot at folk i kvinneguiden ikke er noe særlig bedre. Anonym eller ei, er fortsatt ikke greit å slenge dritt om andre mennesker, gjør man ikke til ett bedre menneske av den grunn! Ja jeg er enig, at det er mange som har mangel på nettvett der inne, men jeg gidder ikke å henge de ut selv på en måte. Og ikke er jeg den som hverken lager innlegg eller kommenterer aktiv på nesten alle innleggene selv. Det er nesten 40.000 medlemmer der inne, en må regne med at ikke alle disse medlemmene tenker likt og tar like valg. enten de er fornuftige eller ufornuftige. Anonymkode: 7f6f3...6d6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #127 Del Skrevet 14. desember 2016 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skjønner tydeligvis ikke hvor mange som sitter på sidelinjen inne på Hønehjørnet bare for å gjøre narr av eller le, men det er mange. Anonymkode: d4759...9b7 Vet ikke hvem det sier mest om egentlig. De som skriver eller de som ler og gjør narr. Anonymkode: d884a...72f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #128 Del Skrevet 14. desember 2016 Håper hønseflokken nå faktisk skjønner at de må moderere seg og ikke legge ut intime ting om andre mennesker på en offentlig gruppe. Selv om gruppa er lukka, så er den allikevel offentlig. Skal ikke henge ut noen enkeltpersoner, men moderatorene burde lære seg mer om nettvett og personvern. Anonymkode: 92fd6...db4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #129 Del Skrevet 14. desember 2016 26 minutter siden, Nuttery skrev: Hva er det folk ikke forstår når det kommer til forskjellen på anonymt forum og innlegg på Facebook? Hvis en mor hadde skrevet den samme saken anonymt på kvinneguiden hadde det jo ikke vært noe stress. Fått et par stygge kommentarer for ordbruken kanskje, men de gikk bare til mor, sånn var det, takk og god kveld. Også har vi facebook da... Som personen oppi her skriver, "masse tenåringer er medlem og søker råd, det er fint når de ikke tør og spørre foreldrene, er jo damer oppi 60 år her". Så når Kari Nordmann skriver at tenåringssønnen lukter kattepiss, under fullt navn, i en gruppe med 30 000 mennesker... Da er det ganske sanssynlig at et par-tre stk kjenner Kari Nordmann. Kanskje en jente eller to i klassen hans er medlem av gruppen og vet dette er moren hans....? Ikke minst er det vel ofte sånn at mange "voksne" med tenåringssønner ikke har forstått helt greia med åpen/lukket profil, så for alt man vet så er vel vennelisten åpen slik at man bare kan søke på etternavnet "Nordmann" - som det bare er fire av - en voksen mann, en voksen dame, en jente på 25 og en gutt på 16. Eller om man er ekstra heldig da, og det ligger åpne feriebilder på Kari Nordmanns vegg hvor hun har tagget hele familien - inklusivt sønnen. Eller profilbildet hennes er offentlig, og sønnen har kommentert. Og siden hun står ut med fullt navn, kanskje man kan google Kari Nordmann og finne en blogg hvor hun skriver at hun har vært på tur med (Navn sønn) og (navn ektemann) i helgen. Da går det ikke treigt å legge sammen 2+2 Dette innlegget du refererer til her,er selvsagt langt over streken,noe jeg også skrev i innlegget mitt lenger opp. Jeg er enig i at det er mange innlegg som aldri burde vært postet. Men er vi noe bedre her inne når vi sitter å kaller medmennesker for dumme i hodet, hjernedøde osv? Anonymkode: d884a...72f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Herandjetzt Skrevet 14. desember 2016 #130 Del Skrevet 14. desember 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mente selvfølgelig ikke at du henger ut noen heller, beklager om det ble oppfattet slik. Syns bare det er rart det er rart at du og mange andre her inne tar sterk avstand fra oppførselen til jenter der inne, men ikke ser at også denne tråden er et samlingssted for slemme jenter. Anonymkode: 398ea...115 Ja, det er veldig, veldig slemt å diskutere en facebookgruppe som er offentlig og som til og med har blitt omtalt i mainstream media, spesielt når ingen her poster navn og bilde av de det gjelder. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #131 Del Skrevet 14. desember 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper hønseflokken nå faktisk skjønner at de må moderere seg og ikke legge ut intime ting om andre mennesker på en offentlig gruppe. Selv om gruppa er lukka, så er den allikevel offentlig. Skal ikke henge ut noen enkeltpersoner, men moderatorene burde lære seg mer om nettvett og personvern. Anonymkode: 92fd6...db4 Jeg tror de gjør sitt beste. Både der og her. Kan ikke være enkelt å skulle håndtere ørti tusen innlegg og medlemmer på en gang..... og den jobben gjør de FRIVILLIG!! Uten betaling....... Anonymkode: fd598...bda 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 14. desember 2016 #132 Del Skrevet 14. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette innlegget du refererer til her,er selvsagt langt over streken,noe jeg også skrev i innlegget mitt lenger opp. Jeg er enig i at det er mange innlegg som aldri burde vært postet. Men er vi noe bedre her inne når vi sitter å kaller medmennesker for dumme i hodet, hjernedøde osv? Anonymkode: d884a...72f Jeg syntes ikke dette har noe med medmenneskelighet å gjøre. Poenget er at det er forskjell på å dele uidentifiserbar informasjon fra anonym person 1 om anonym person 2 til en haug anonyme mennesker. Det hadde vært noe helt annet om jeg, personlig, i virkeligheten, hadde sagt til min venninne Trude Olsen at min andre venninne Lise Nilsen var en suppegjøk. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #133 Del Skrevet 14. desember 2016 1 minutt siden, Herandjetzt skrev: Ja, det er veldig, veldig slemt å diskutere en facebookgruppe som er offentlig og som til og med har blitt omtalt i mainstream media, spesielt når ingen her poster navn og bilde av de det gjelder. Det er helt greit å stille kritiske spørsmål knyttet til innholdet i gruppen og hvordan den blir drevet. Ut i fra skjermdumpene som er lagt ut her inne og saken i media, så virker det ikke som at administratorene har kontroll over hva som skjer i deres egen gruppe. Syns du det av den grunn er greit å kalle andre for stygge ting og oppføre seg dårlig fordi noen på gruppa har gjort det? "Mainstream media" klarte da å stille gode og kritiske spørsmål uten synke så dypt som skjellsord og drittslenging. Anonymkode: 398ea...115 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Herandjetzt Skrevet 14. desember 2016 #134 Del Skrevet 14. desember 2016 Jeg har ikke sett noe til skjellsord og drittslenging her. Det virker som du egentlig prøver å få diskusjonen over til noe annet enn et visst hønsehus? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hottrio Skrevet 14. desember 2016 #135 Del Skrevet 14. desember 2016 Har lyst til å bli med i den gruppen jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordvesta Skrevet 15. desember 2016 #136 Del Skrevet 15. desember 2016 (endret) Tråden ryddet for hetsende utsagn, spekulasjon, latterliggjøring, brudd på opphavsrett og brukerdebatt, samt svar til alt dette. Minner også om forumets regler Nordvesta, mod. Endret 15. desember 2016 av Nordvesta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #137 Del Skrevet 15. desember 2016 Trodde det het Hønsehjørnet jeg. En sier da ikke høner, en sier høns Anonymkode: b2c0c...770 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 15. desember 2016 #138 Del Skrevet 15. desember 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Sånn løser de problemer i Hønehjørnet Anonymkode: a1142...84b En sak er at jeg knapt forstår hva vedkommende skriver. Men inneholdet er over enhver kritikk, denne personen har jo ikke forstått noe av nettvett, hva som er offentlig og hva som er private yttringer! Har Hønehjørnet bare en admin? Eller bare en som utmerker seg med å kalle andre for mobbere når personen får kritikk? En bra løsning er jo å ha flere ulike admin og mod der inne, gjerne med ulik bakgrunn og kompetanse, som tåler en støyt og kan luke ut når det blir for private og intime ting som deles. Men IKKE strupe en debatt! Hmm...har de gått i lære hos KG?! Og det der siste med å true med å stenge, ja så gjør det! Er da virkelig ingen tap for menneskeheten om den gruppa blir stengt. Eller er det bare fortsettningen av ungdomsskole mentaliteten, "om du ikke gjør di eller så, så er vi ikke venner med deg!" 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #139 Del Skrevet 15. desember 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette innlegget du refererer til her,er selvsagt langt over streken,noe jeg også skrev i innlegget mitt lenger opp. Jeg er enig i at det er mange innlegg som aldri burde vært postet. Men er vi noe bedre her inne når vi sitter å kaller medmennesker for dumme i hodet, hjernedøde osv? Anonymkode: d884a...72f Men de er jo det! Når de velger å dele privat info om andre mennesker de burde vært glad i, på en offentlig gruppe for mange, mange tusen, og attpåtil blir sure for at de blir kritisert for det, da ER de dumme i hodet. Det er ikke noe man kaller dem da, det er fakta. (NB: Dette er ikke personangrep, ingen spesifikk person jeg sier noe om. Det er konstatering av fakta. Dumhet handler om iq, og jo, når du velger å skrive slike ting på nett til offentlig skue så er du per definisjon dum. Det sier lærere til barn når de har opplæring om nettvett) Anonymkode: 739af...4e5 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #140 Del Skrevet 15. desember 2016 26 minutter siden, BlendaSensitive skrev: En sak er at jeg knapt forstår hva vedkommende skriver. Men inneholdet er over enhver kritikk, denne personen har jo ikke forstått noe av nettvett, hva som er offentlig og hva som er private yttringer! Har Hønehjørnet bare en admin? Eller bare en som utmerker seg med å kalle andre for mobbere når personen får kritikk? En bra løsning er jo å ha flere ulike admin og mod der inne, gjerne med ulik bakgrunn og kompetanse, som tåler en støyt og kan luke ut når det blir for private og intime ting som deles. Men IKKE strupe en debatt! Hmm...har de gått i lære hos KG?! Og det der siste med å true med å stenge, ja så gjør det! Er da virkelig ingen tap for menneskeheten om den gruppa blir stengt. Eller er det bare fortsettningen av ungdomsskole mentaliteten, "om du ikke gjør di eller så, så er vi ikke venner med deg!" De er to admin, men det er jo omtrent bare sjefs-admin som gjør noe. Det er også 4 moderatorer i tillegg. De vil ikke være offentlig, men å gå ut i media har admin ikke helt problemer med å gjøre selv http://p3.no/honehjornet/ Der ligger faktisk tråder uten navnene sensurert... Anonymkode: a1142...84b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå