Gå til innhold

Hønehjørnet- verdens beste/verste Facebook gruppe


Blå politibil

Anbefalte innlegg

De fleste aktive medlemmene i gruppa har virkelig ikke utviklet seg mentalt siden ungdomsskolen, det er lett og se på innleggene. Blir helt flau over typiske innlegg som Hei Høner, kan dere anbefale  xxx sted. og slenger med 5 skrytebilder av ungen sin, men det er liksom ok fordi hun passer på å tilføye. Flere som har barn som elsker sjokolade? Vis med bilde davel.   ........hahahaha og alle de som legger ut bilde med full partysminke, med tekst som. God Helg alle Høner. eller Ha en fin dag alle høner.    

veeeeeldig mange oppmerksomhetsyke høns der ja!

 

Det mest tragiske er jo hvor sur admin er mot folk som faktisk påpeker at medlemmer burde ta mer hensyn og bruke nettvett. Svarer dem frekt akkurat som dem har sagt noe galt.

Anonymkode: 184f1...b03

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husk at på Hønehjørnet, er det lav aldersgrense, og innlegg som ikke skulle vært der, kan forekomme. Jeg er enig i at noen av innleggene er upassende, men det kan skje hvor som helst.

Anonymkode: d884a...72f

Lav aldersgrense? Hva er det du snakker om? Den første regelen i gruppa er: "- Gruppa er for alle jenter over 18 år." Siden når ble 18 år lav aldersgrense? Er ikke 18-åringer i stand til å ta ansvar for det de deler på nett lenger? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NorahLudoAllis
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

I går  (?) var det en høne som la ut bilde av 2 barn hun var au pair for. Hadde det vært mine barn, hadde jeg anmeldt vedkommende. Heldigvis var det flere som gav henne beskjed om at de håpet på at hun hadde avklarert bildedelingen med foreldrene. Kunne ikke se innlegget etter noen timer, så håper hun skjønte at dette var langt over grensen. 

Anonymkode: b9ad8...688

:ohmy: Herregud.......om du har navnet hennes må du melde ifra. Dette er jo ulovlig og fullstendig uansvarlig. 

Jeg har og hatt ganske lyst til å melde meg inn bare for underholdningens del, men jeg tør ikke :P Aldri hørt om gruppa før jeg leste om saken på KG. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Cermet skrev:

Lav aldersgrense? Hva er det du snakker om? Den første regelen i gruppa er: "- Gruppa er for alle jenter over 18 år." Siden når ble 18 år lav aldersgrense? Er ikke 18-åringer i stand til å ta ansvar for det de deler på nett lenger? 

Det er dessverre en del der inne som er under aldersgrensen som er satt for gruppa, som absolutt ikke burde vært der. Men nå er det nå en gang sånn at det ikke er så vanskelig å ikke oppgi riktig alder for skaffe seg Facebook. Det er ikke noe hokus pokus å jukse på alder liksom..

I tillegg er det mange unge mødre der inne, gjerne helt ned i 16 år. Da blir det dessverre litt ymse innlegg tider, for som vi alle burde vite, så er ikke hjernen fullstendig utviklet før man er 23-25 år, og da KAN det forekomme innlegg som er lite gjennomtenkt, som her inne på KG. Her skulle man tro det satt 10 åringer bak tastaturet til tider. KG er ikke unntaket, bare så det er sagt.

Anonymkode: d884a...72f

Endret av Nordvesta
Innlegg ryddet for latterliggjøring
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn løser de problemer i Hønehjørnet :P

 

Skjermbilde 2016-12-14 kl. 19.32.55.png

Anonymkode: a1142...84b

 Snakk om å påta seg offerrollen. :fnise:

Jeg er medlem kun for underholdningens del, har aldri skrevet ett ord der inne. Men jeg vet ikke hvor mange ganger admin har truet med å stenge gruppa. Det skjer vel hver gang hun får det minste snev av kritikk. Så steng den da! Herregud, det er vel ikke noe verre enn det.

Anonymkode: 3eecf...072

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, NorahLudoAllis skrev:

:ohmy: Herregud.......om du har navnet hennes må du melde ifra. Dette er jo ulovlig og fullstendig uansvarlig. 

Jeg har og hatt ganske lyst til å melde meg inn bare for underholdningens del, men jeg tør ikke :P Aldri hørt om gruppa før jeg leste om saken på KG. 

Hun påstår hun har fått tillatelse av foreldrene til barna. Kom faktisk spørsmål rimelig raskt om hun hadde fått denne tillatelsen.

 

Jeg er medlem, men da med en falsk profil ;)

 

Anonymkode: a1142...84b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Medlem under falsk profil? Medlem bare for å snoke? Sier jo mer om dere enn alle de over 30 000 medlemmene der inne til sammen. Er dere selvutnevnt internettpoliti?

Anonymkode: d884a...72f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Medlem under falsk profil? Medlem bare for å snoke? Sier jo mer om dere enn alle de over 30 000 medlemmene der inne til sammen. Er dere selvutnevnt internettpoliti?

Anonymkode: d884a...72f

Kan du forklare hva det sier om de som har falsk profil, egentlig? Det er jo typisk Hønehjørne-medlemmer å komme med ubegrunnede påstander.

Du er jo anonym selv, så jeg ser ikke helt den store forskjellen på deg og de med falsk profil.

Endret av penny_
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

KG er ikke unntaket, bare så det er sagt.

Anonymkode: d884a...72f

Det er det heller ingen som har påstått at KG er perfekt, men det er noen forskjeller mellom Facebook og KG. På Facebook så skriver du alle innlegg med fullt navn og i en gruppe på 30.000 er det mange medlemmer. Hun damen som hang ut sønnen sin, referer til innlegget i Dagbladet. Har hun kanskje tenkt på at det kan være venner av sønnen hennes der inne som har lest innlegget og har hun tenkt på hvordan det kan påvirke han sosialt? På KG er så er du anonym, om du dummer deg ut og skriver et dumt innlegg så er det ingen som vet hvem du, ingen som kan finne ut hva du heter eller hvem du har skrevet om. Tenåringen ville vært fullstendig anonym for alle som han kjenner. En annen forskjell er at moderatene her går inn i diskusjonene om hvordan forumet drives, de tar til seg kritikken selv om de kanskje er uenig i den og strenger ikke KG av den grunn. De ville heller aldri brukt betegnelser som at noen rotter seg sammen for å ta dem. Tja, også er det jo noen likheter da. Moderatene her gjør en frivillig jobb som de ikke får betalt for. 

Å kunne tenke kritisk og reflektere over hva som skjer rundt seg er en viktig del av samfunnet vi lever vi. Vi må vise sympati for gutten som blir hengt ut på den måten og moren hans er ikke en tenåring hvis hun har en tenåring. Hvis vi skal anta at hun fikk barn som 15 år så burde hun var i slutten av 20-årene nå. Dessuten, når du har fått et barn så har du et ansvar for det barnet du har satt til verden. Det er ikke noe unnskyldning å skylde på umodenhet, men hvis det skulle oppstå så kan dere i gruppen ta ansvar istedenfor å hylle det og juble. 

Det er en offentlig gruppe, de må rett og slett forvente at ting blir spredd utover gruppen. Det er ingen som har en taushetsplikt, det er ingen som har noen form for forpliktelse til de andre medlemmene. Det er supert at Dagbladet tar et samfunnsansvar her og tenker på blant annet barna. Jeg hyler Dagbladet for den artikkelen de har skrevet. 

Anonymkode: 09885...e6d

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trodde det het Hønsehjørnet jeg. En sier da ikke høner, en sier høns

Anonymkode: b2c0c...770

Gruppa heter hønehjørnet.

En høne - flere høner

Høns = fellesbetegnelse på haner og høner

Anonymkode: 7a726...d36

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er to admin, men det er jo omtrent bare sjefs-admin som gjør noe. Det er også 4 moderatorer i tillegg.

De vil ikke være offentlig, men å gå ut i media har admin ikke helt problemer med å gjøre selv http://p3.no/honehjornet/

Der ligger faktisk tråder uten navnene sensurert...

Anonymkode: a1142...84b

- Ei lukke gruppe på Facebook med så mange medlemmer er ikke jenterommet eller gutterommet, men et offentlig rom hvor mange snakker i ropert til flere tusen mennesker, sier Brandtzæg. 



Det er kanskje de fleste klar over, men det er likevel lett å glemme alle de usynlige tilskuerne som får med seg det du gjør.

Mange føler seg trygge bak en skjerm og det er lett å bli revet med og bli mer personlig når man kommuniserer på Facebook. 

- På sosiale medier som dette skapes kunstig tillit og attraksjon til de andre i gruppa. Vi åpner oss og avslører personlig ting som vi aldri ville gjort ansikt-til-ansikt. Dette kan skape farlige situasjoner når vi ikke veit hvem mottakeren er. Med den kunstige tilliten øker risikoen for at vi deler for mye eller blir for åpne, og så angrer man kanskje etterpå. 

En gjennomgående tendens er at de unge er mer private enn de eldre på sosiale medier. 

- Alle opplever eksponeringsbehovet, men dagens unge er også redde for å bli negativt eksponert. Ikke bare her og nå, men at episoder og ting man har postet på Facebook tidligere skal komme i retur senere i livet på en negativ måte, forteller Brandtzæg. 

Brandtzæg kommer med noen gode poeng i den artikkelen. 

 

Anonymkode: 09885...e6d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er dessverre en del der inne som er under aldersgrensen som er satt for gruppa, som absolutt ikke burde vært der. Men nå er det nå en gang sånn at det ikke er så vanskelig å ikke oppgi riktig alder for skaffe seg Facebook. Det er ikke noe hokus pokus å jukse på alder liksom..

I tillegg er det mange unge mødre der inne, gjerne helt ned i 16 år. Da blir det dessverre litt ymse innlegg tider, for som vi alle burde vite, så er ikke hjernen fullstendig utviklet før man er 23-25 år, og da KAN det forekomme innlegg som er lite gjennomtenkt, som her inne på KG. Her skulle man tro det satt 10 åringer bak tastaturet til tider. KG er ikke unntaket, bare så det er sagt.

Anonymkode: d884a...72f

Og du om aldersgrensa er 18 år så skal jo uansett ikke de 16- årige mødrene være inne på den gruppa da. Så da mister jo det argumentet sin validitet... 

Anonymkode: 250b0...a03

Endret av Nordvesta
Innlegg ryddet for latterliggjøring i sitat og svar til dette
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit pomfritt nivået i denne tråden nådde virkelig nye høyder når hønehjørnet begynte og lekker over innpå her :kaklehone:

Endret av Blå politibil
.
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NorahLudoAllis
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Medlem under falsk profil? Medlem bare for å snoke? Sier jo mer om dere enn alle de over 30 000 medlemmene der inne til sammen. Er dere selvutnevnt internettpoliti?

Anonymkode: d884a...72f

Men denne gruppa er jo like fristende å snoke i som Mannegruppen Ottar(litt samme greie for min del) - jeg kan faktisk skjønne at noen lager falske profiler for å snoke i grupper de ikke tør vise seg offentlig i :P 

Jeg tror ikke det er for å snoke på folk, men bare at man har lyst å få med seg katastrofen den gruppa virker som. Underholdning, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frederik
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nesten 40.000 medlemmer der inne, en må regne med at ikke alle disse medlemmene tenker likt og tar like valg. enten de er fornuftige eller ufornuftige.

Anonymkode: 7f6f3...6d6

Samme argumentet prøvde man med mannegruppa Ottar. 

Endret av Frederik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, BlendaSensitive skrev:

 

En sak er at jeg knapt forstår hva vedkommende skriver. Men inneholdet er over enhver kritikk, denne personen har jo ikke forstått noe av nettvett, hva som er offentlig og hva som er private yttringer!

Har Hønehjørnet bare en admin? Eller bare en som utmerker seg med å kalle andre for mobbere når personen får kritikk?

 

En bra løsning er jo å ha flere ulike admin og mod der inne, gjerne med ulik bakgrunn og kompetanse, som tåler en støyt og kan luke ut når det blir for private og intime ting som deles. Men IKKE strupe en debatt!

Hmm...har de gått i lære hos KG?! :P

 

Og det der siste med å true med å stenge, ja så gjør det! Er da virkelig ingen tap for menneskeheten om den gruppa blir stengt. Eller er det bare fortsettningen av ungdomsskole mentaliteten, "om du ikke gjør di eller så, så er vi ikke venner med deg!"

Amen og spot on osv :) 

Anonymkode: 92fd6...db4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og du om aldersgrensa er 18 år så skal jo uansett ikke de 16- årige mødrene være inne på den gruppa da. Så da mister jo det argumentet sin validitet... 

Anonymkode: 250b0...a03

Så det at gruppereglene sier 18 år betyr at ingen 16 åringer under noen som helst omstendigheter klarer å snike seg inn? Det er vel en litt vel naiv tankegang vel? Det er 18 eller 20 års grense på de fleste utesteder, det er 18 års aldersgrense for å kjøpe røyk, snus og øl, den seksuelle lavalderen er 16 år, aldersgrensen for å ha en egen facebookprofil er 13 år........ Hvorfor finnes det da en hel drøss under denne alderen som sniker seg inn på utesteder, drikker alkohol, har sex, røyker eller har egen profil på facebook? Misforstå meg riktig, jeg sammenligner ikke det med å drikke alkohol som mindreårig med å snike seg inn på Hønehjørnet, det er kun for å sette det på spissen. Jeg har sett innlegg fra medlemmer langt under 18 år på gruppen og det må man faktisk ha i bakhodet når man publiserer ting.

Endret av Nordvesta
Innlegg ryddet for svar til latterliggjøring i sitat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Medlem under falsk profil? Medlem bare for å snoke? Sier jo mer om dere enn alle de over 30 000 medlemmene der inne til sammen. Er dere selvutnevnt internettpoliti?

Anonymkode: d884a...72f

Nei. Vi er ansatt av den STORE Mester :ph34r:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Sirah skrev:

Så det at gruppereglene sier 18 år betyr at ingen 16 åringer under noen som helst omstendigheter klarer å snike seg inn? Det er vel en litt vel naiv tankegang vel? Det er 18 eller 20 års grense på de fleste utesteder, det er 18 års aldersgrense for å kjøpe røyk, snus og øl, den seksuelle lavalderen er 16 år, aldersgrensen for å ha en egen facebookprofil er 13 år........ Hvorfor finnes det da en hel drøss under denne alderen som sniker seg inn på utesteder, drikker alkohol, har sex, røyker eller har egen profil på facebook? Misforstå meg riktig, jeg sammenligner ikke det med å drikke alkohol som mindreårig med å snike seg inn på Hønehjørnet, det er kun for å sette det på spissen. Jeg har sett innlegg fra medlemmer langt under 18 år på gruppen og det må man faktisk ha i bakhodet når man publiserer ting.

Nemlig! Takk for at du svarte det jeg ville svare. Helt greit at jeg virker useriøs i det forrige svaret mitt, jeg ser den, men jeg blir direkte skremt over hvordan dagens samfunn har blitt. Det er liksom geit å utlevere, hetse, mobbe, trykke ned og gjøre narr av andre på internett. Da snakker jeg selvfølgelig om BEGGE nettsidene. Husk at folk kan gå inn på denne gruppen å se mennesket bak innlegget ved bare et tastetrykk. Det kan man ikke her inne!  

Det er mye på hønehjørnet som er helt bak mål, og som aldri burde vært publisert. Mye er også barnlige innlegg, som blir nevnt i denne tråden. Det synes jeg virkelig det må være takhøyde for. Vi er alle forskjellige, og til syvende og sist handler det kun m en ting; Respekt! Hvis man synes et innlegg er barnslig/dumt/teit, så la heller være å svare/kommentere!

At mødre utleverer barn, ektemenn eller andre, har jeg aldri syntes er greit, bare så det er sagt. Det er ikke lov heller! 

Men i denne tråden her inne, blir mange flere uthengt, og det blir trekt frem innlegg som etter deres mening er barnslige og skrevet av hjernedøde mennesker. Hva er poenget? Såre mest mulig? For det som er moro/alvorlig/vondt/vanskelig for dem, kan virke barnslig/dumt/teit for dere, og omvendt. Og da handler det om respekt, og kanskje klare å bruke regelen: " om man ikke har noe positivt å si, hold kjeft"!

Anonymkode: d884a...72f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningen med denne tråden virker å være å diskutere fenomenet filterløshet og uthenging av tredjeparter (menn og barn) i et offentlig gruppe på Facebook. Hvor man ikke er anonym men gis illusjon av å bære blant venner i en mindre gruppe. Meningen er ikke å le av Doris, Pernille eller Katja for innlegg de skrev om Hans, Petter eller Karsten. Om du føler meningen til denne tråden er å såre, så pek på de innleggene. Men de fleste innleggene her kritisererer gruppen som fenomen,med eksempler. Ikke enkeltbrukere. 

Anonymkode: 6d52c...a15

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...