Gå til innhold

Birgitte Tengs saken gjenopptas.


tirben

Anbefalte innlegg

  • 6 måneder senere...

Fortsetter under...

Nrk nå: mann i 50 årene siktet for drapet på Birgitte Tengs. Samme mann er også siktet for drapet på Tina Jørgensen.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte de ha tatt riktig person. Håper de har dna-treff i Birgitte-saken iom de sier han er pågrepet basert på tekniske bevis. Mon tro om han ble nevn i TV-dokumentaren? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sprøtt! Begynte umiddelbart å tenke på Trude Espås - drept i 1996 -, Birgitte, 1995 og Tina i 2000. Uff.. nei. Håper de finner svar ! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en utvikling i saken!! Er likevel avventende til resultatet.  Men det hadde vært godt med en oppklaring i saken, selv om det er mange mange år på overtid.  For ikke å snakke om de som er berørt av feil i etterforskningen tidligere.... men jeg håper virkelig på en oppklaring nå ❤

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Agnesjenta skrev (4 minutter siden):

Noen som vet om han er en av de som ble nevnt i TV dokumentaren? I tilfelle hvem av dem?

Det er han kanskje, jeg vet ikke. Men tenker at man nok bør være forsiktig med å spekulere tatt i betraktning de store konsekvenser det fikk sist de arresterte og siktet noen, og det viste seg å være helt feil! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de har rett mann, og at han blir dømt. Familien fortjener å få svar og fetteren total renvaskelse.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola* skrev (1 time siden):

Nrk nå: mann i 50 årene siktet for drapet på Birgitte Tengs. Samme mann er også siktet for drapet på Tina Jørgensen.

Dette var gode nyheter.

Han er forresten ikke siktet, men mistenkt for drapet på Tina Jørgensen. Og siktet for drapet på Brigitte Tengs.

Endret av Sera D
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper saken blir løst etterhvert. Det er en person jeg synes synd på i denne saken sett bort i fra Birgitte, og det er fetteren. Stakkars, stakkars mann.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lacuna skrev (1 minutt siden):

Håper saken blir løst etterhvert. Det er en person jeg synes synd på i denne saken sett bort i fra Birgitte, og det er fetteren. Stakkars, stakkars mann.

Jeg tviler på at politiet ville ha arrestert og siktet ham for drap med mindre de hadde sterke bevis for at det er rette person (f.eks. DNA eller andre tekniske bevis). Tiden får vise om han blir dømt, og saken får en avslutning. Må innrømme at jeg ble helt skjelven da jeg fikk høre det på lokalradioen i dag. Dette dominerer nyhetsbildet lokalt nå, og jeg ser at nasjonale medier har kastet seg over saken.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (6 minutter siden):

Jeg tviler på at politiet ville ha arrestert og siktet ham for drap med mindre de hadde sterke bevis for at det er rette person (f.eks. DNA eller andre tekniske bevis). Tiden får vise om han blir dømt, og saken får en avslutning. Må innrømme at jeg ble helt skjelven da jeg fikk høre det på lokalradioen i dag. Dette dominerer nyhetsbildet lokalt nå, og jeg ser at nasjonale medier har kastet seg over saken.

Det er jo forsåvidt et godt poeng - men jeg har alltid hatt en følelse av at fetteren er uskyldig dømt, spesielt etter jeg så dokumentaren på TV2

Endret av Lacuna
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

NordicViking skrev (8 minutter siden):

Jeg tviler på at politiet ville ha arrestert og siktet ham for drap med mindre de hadde sterke bevis for at det er rette person (f.eks. DNA eller andre tekniske bevis). Tiden får vise om han blir dømt, og saken får en avslutning. Må innrømme at jeg ble helt skjelven da jeg fikk høre det på lokalradioen i dag. Dette dominerer nyhetsbildet lokalt nå, og jeg ser at nasjonale medier har kastet seg over saken.

Politiet har tatt feil før og de kan ta feil nå. Nå får man bare forholde seg i ro og vente på hva man kommer frem til.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dokumentaren var han en sentral person som ble fremstilt for å vise hvor unnfallende politiet var i forhold til bevis.

Det var likhet i geografi, tid, handling, og måten det hadde skjedd på som var så oppsiktsvekkende at når det finner sted i nærheten så burde det kunne danne grunnlag for en undersøkelse for om det kunne være samme person.

Men det var det ingen som ville gjøre i 2002-2003, så det nyttet ikke, sa advokaten til fetteren.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magrat skrev (3 minutter siden):

I dokumentaren var han en sentral person som ble fremstilt for å vise hvor unnfallende politiet var i forhold til bevis.

Det var likhet i geografi, tid, handling, og måten det hadde skjedd på som var så oppsiktsvekkende at når det finner sted i nærheten så burde det kunne danne grunnlag for en undersøkelse for om det kunne være samme person.

Men det var det ingen som ville gjøre i 2002-2003, så det nyttet ikke, sa advokaten til fetteren.

Hva mener du, var han MED i dokumentaren? Eller var han en av moduskandidatene som ble nevnt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agnesjenta skrev (Akkurat nå):

Hva mener du, var han MED i dokumentaren? Eller var han en av moduskandidatene som ble nevnt?

Det var ordrett det advokaten til fetteren sa på nyhetskanalen nå.

Vet ikke noe mer.

Er inne og titter på dokumentaren for å se om jeg blir noe klokere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...