Gå til innhold

Birgitte Tengs saken gjenopptas.


tirben

Anbefalte innlegg

Bra gjort av dem å sladde et ganske så gjenkjennbart bilde, som er ganske så bekreftende. Idioti og uhell eller med viten og vilje tror dere? Det må da finnes flere bilder av vedkommende og ikke bare dette ene som er fra 10 år siden...

14208642.jpg?imageId=14208642&x=0&y=0&cr
kilde
https://www.tv2.no/nyheter/14208332/
 

Endret av Noomie
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis han er skyldig i begge sakene her så er det både skandale, og fantastisk.

Håper de er sikker i sin sak nå. Og skulle fetteren være 100% uskyldig så fortjener han all vedens beklagelse og oppreising. Har fetteren uttalt seg nå?

Ryddet for identifiserende opplysninger. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest havrekaffe

Hvorfor skal man på død og liv offentliggjøre navn og diverse detaljer. Det har ingen interesse for almenheten og det er en tragedie for alle parter. Å offentliggjøre navn har ingen hensikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

havrekaffe skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal man på død og liv offentliggjøre navn og diverse detaljer. Det har ingen interesse for almenheten og det er en tragedie for alle parter. Å offentliggjøre navn har ingen hensikt.

Jo det er greit å vite hvem man skal hate

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (18 timer siden):

Hvis han er skyldig i begge sakene her så er det både skandale, og fantastisk.

Håper de er sikker i sin sak nå. Og skulle fetteren være 100% uskyldig så fortjener han all vedens beklagelse og oppreising. Har fetteren uttalt seg nå?

Ryddet for identifiserende opplysninger. Perelandra, mod. 

Hvem burde fetteren få oppreisning fra? Myndighetene har vel ikke anklaget han for noe på mange år. Det er vel arbeidsgivere og folk flest som har vært problenet nå.

Og han nye, politiet ville ikke identifisere ham. Alikevel har media og SOME letet han opp. Hva hvis det nå viser seg at dette også er feil og han får livet ødelagt av dette, hvem skal betale da? Politiet selv om de ikke sa hvem det er?

Endret av Perelandra
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HarryDotter skrev (7 timer siden):

Kommer nok aldri til å skje er jeg redd. Denne saken har skapt et sår i hele den slekta som jeg tror er ulegelig. Når den ene parten alltid har felt dom over fetteren, uten et skvatt av bevis, sier jo det mye om tillitten de har til hverandre i den familien.

Samtidig har vel fetterens familie i stor grad kun snakket deres egen sak. Med forbehold om at jeg ikke har fått med meg alt, men jeg reagerte litt på at far til fetteren omtrent ikke har nevnt sorgen over å miste en niese med et ord. Mulig det kan bidra til litt ekstra splid. Hans søster mista sitt eneste barn, tre ord om dette kunne tatt seg litt bedre ut.. Håper veldig nå at de får profesjonell hjelp, og at begge sider jobber med raushet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, rebella81 said:

Samtidig har vel fetterens familie i stor grad kun snakket deres egen sak. Med forbehold om at jeg ikke har fått med meg alt, men jeg reagerte litt på at far til fetteren omtrent ikke har nevnt sorgen over å miste en niese med et ord. Mulig det kan bidra til litt ekstra splid. Hans søster mista sitt eneste barn, tre ord om dette kunne tatt seg litt bedre ut.. Håper veldig nå at de får profesjonell hjelp, og at begge sider jobber med raushet.

Far til fetter har sagt på TV at det ikke er noe tvil om hvem som har den største sorgen...

Så han anerkjenner at søsteren og svoger har ett eget helvete, men han og hans familie har slitt med dette i over 20 år, han har posttraumatisk stresslidelse og fremdeles er det ikke over for de. For sønnen er fremdeles dømt på Karmøy, og han har ett erstatningskrav på seg som de ikke får vekk...

Så istedefor å henge seg opp i at han og familien har mistet mye av den utvidede familien ved denne saken så velger han å fokusere på sitt eget barn som har fått livet sitt ødelagt...

 

Har i dag sett på dokumentaren igjen, og jeg sliter virkelig med å se på advokaten til Tengs, en ekkel fyr...

 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rebella81 skrev (11 timer siden):

Samtidig har vel fetterens familie i stor grad kun snakket deres egen sak. Med forbehold om at jeg ikke har fått med meg alt, men jeg reagerte litt på at far til fetteren omtrent ikke har nevnt sorgen over å miste en niese med et ord. Mulig det kan bidra til litt ekstra splid. Hans søster mista sitt eneste barn, tre ord om dette kunne tatt seg litt bedre ut.. Håper veldig nå at de får profesjonell hjelp, og at begge sider jobber med raushet.

Jo, faren til fetteren har flere ganger snakket om sorgen til foreldrene til Birgitte. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brutex skrev (11 timer siden):

Hvem burde fetteren få oppreisning fra? Myndighetene har vel ikke anklaget han for noe på mange år. Det er vel arbeidsgivere og folk flest som har vært problenet nå.

 

Fetteren er fortsatt ikke renvasket, i og med at erstatningsdommen fortsatt står ved lag. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

rebella81 skrev (21 timer siden):

Samtidig har vel fetterens familie i stor grad kun snakket deres egen sak. Med forbehold om at jeg ikke har fått med meg alt, men jeg reagerte litt på at far til fetteren omtrent ikke har nevnt sorgen over å miste en niese med et ord. Mulig det kan bidra til litt ekstra splid. Hans søster mista sitt eneste barn, tre ord om dette kunne tatt seg litt bedre ut.. Håper veldig nå at de får profesjonell hjelp, og at begge sider jobber med raushet.

Sorgen over å miste niesa ble vel overskygget av sorgen over å miste et barn, antar jeg. Det tror jeg ville skjedd hos de fleste. 

Endret av Marihønepøne
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rebella81 skrev (11 timer siden):

Samtidig har vel fetterens familie i stor grad kun snakket deres egen sak. Med forbehold om at jeg ikke har fått med meg alt, men jeg reagerte litt på at far til fetteren omtrent ikke har nevnt sorgen over å miste en niese med et ord. Mulig det kan bidra til litt ekstra splid. Hans søster mista sitt eneste barn, tre ord om dette kunne tatt seg litt bedre ut.. Håper veldig nå at de får profesjonell hjelp, og at begge sider jobber med raushet.

Han har da sagt noe om dette før, tror han snakket om det i dokumentaren blant annet? Senest i går viste han empati med moren til Tina Jørgensen og var preget over at hun kanskje kunne vært spart om de hadde tatt riktig mann før. Nå har vel hans «jobb» først og fremst vært å renvaske sitt eget barn og det har han jobbet med i 25 år. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookiesandcream skrev (1 minutt siden):

Han har da sagt noe om dette før, tror han snakket om det i dokumentaren blant annet? Senest i går viste han empati med moren til Tina Jørgensen og var preget over at hun kanskje kunne vært spart om de hadde tatt riktig mann før. Nå har vel hans «jobb» først og fremst vært å renvaske sitt eget barn og det har han jobbet med i 25 år. 

Han må være århundrets far han pappaen der. Jeg så dokumentaren om saken for noen år siden og etterpå har jeg vært helt overbevist om fetterens uskyld. Politiet gjorde en forbausende dårlig jobb med alle de spor og avhør som ledet til andre enn fetteren, uten tanke for nærmere undersøkelser. Det hele er uforståelig. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beklager, jeg har ikke fått med meg akkurat disse uttalelsene. Er sikker på at han har hatt all verdens sympati med sin søster og hennes mann, selv når det storma som verst rundt hans egen familie. Han er jo heldig og har mange barn, søsteren mista sitt eneste. Jeg mener såklart ikke at man har noen å miste selv om man har ti barn, men tror det går an å forstå hva jeg mener  Det er bare noe "feil  over at foreldrene til BT omtrent må be om unnskyldning for noe politiet opprinnelig overbeviste dem om. Håper de får masse hjelp nå, alle sammen, til å takle dette. Håper alle viser masse raushet.

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, rebella81 said:

Beklager, jeg har ikke fått med meg akkurat disse uttalelsene. Er sikker på at han har hatt all verdens sympati med sin søster og hennes mann, selv når det storma som verst rundt hans egen familie. Han er jo heldig og har mange barn, søsteren mista sitt eneste. Jeg mener såklart ikke at man har noen å miste selv om man har ti barn, men tror det går an å forstå hva jeg mener  Det er bare noe "feil  over at foreldrene til BT omtrent må be om unnskyldning for noe politiet opprinnelig overbeviste dem om. Håper de får masse hjelp nå, alle sammen, til å takle dette. Håper alle viser masse raushet.

Faren til fetteren har også mistet mye. Fetteren er/var bosatt i utlandet da han ikke fikk jobb i Norge, så det er vel begrenset hvor mye de har kunnet treffes. Faren har selv fått PTSD og ikke vært arbeidsfør i lange perioder (forteller han i TV-dokumentaren).

Jeg tror foreldrene til Birgitte trengte å ha en konkret gjerningsmann for å kunne i alle fall forsøke å legge saken bak seg. Det er bare så innmari trist at dette med all sannsynlighet er helt feil gjerningsmann, og at de også har mistet enda mer familie i denne splittelsen. En stor urett for Birgitte at gjerningsmannen har gått fri, og en stor tragedie for slekta som mistet både Birgitte og hverandre i etterkant.

Syns denne kommentaren var god: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/z7M1dq/tid-for-oppvask
 

1 minutt siden, vinterdekor said:

Er det noen her inne som vet om denne saken kan være foreldet og at gjerningsmannen dermed går fri?

Dette er heldigvis endret på, i dag blir ikke drapssaker foreldet lenger, tidligere ble de det etter 25 år.

  • Liker 13
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulvplanke skrev (1 minutt siden):

Faren til fetteren har også mistet mye. Fetteren er/var bosatt i utlandet da han ikke fikk jobb i Norge, så det er vel begrenset hvor mye de har kunnet treffes. Faren har selv fått PTSD og ikke vært arbeidsfør i lange perioder (forteller han i TV-dokumentaren).

Jeg tror foreldrene til Birgitte trengte å ha en konkret gjerningsmann for å kunne i alle fall forsøke å legge saken bak seg. Det er bare så innmari trist at dette med all sannsynlighet er helt feil gjerningsmann, og at de også har mistet enda mer familie i denne splittelsen. En stor urett for Birgitte at gjerningsmannen har gått fri, og en stor tragedie for slekta som mistet både Birgitte og hverandre i etterkant.

Syns denne kommentaren var god: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/z7M1dq/tid-for-oppvask
 

Dette er heldigvis endret på, i dag blir ikke drapssaker foreldet lenger, tidligere ble de det etter 25 år.

Takk for svar, jeg fant det like etterpå. Skandalene blir bare større og større i denne saken. Dersom de hadde fakket mannen ved å følge de sporene de faktisk mottok, kunne vel kanskje Tina Jørgensen vært i live i dag!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...