maja87 Skrevet 3. mai 2017 #801 Del Skrevet 3. mai 2017 Lenge siden sist 😊 Måtte scrolle meg gjennom de 10 sidene jeg har gått glipp av 😉 Kan meddele at vår K på snart 9 mnd fortsatt ligger i seng med meg (mannen er nå på gjesterom for at han skal få maks søvn for han står opp med henne - som er før fuglene fiser), dvs. de første timene i egen seng (vanlig sprinkelseng omgjørt til bedside-crib), ammes i søvn og mye på natt 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 4. mai 2017 Forfatter #802 Del Skrevet 4. mai 2017 På 3.5.2017 den 9.14, Pentu skrev: Vi sverger til Kivat sine vårluer, vinterluene funker ikke på jentene her. De beste vinterluene syns jeg er Maximo sine baclava. De er gull! i forhold til vognen så bruker vi vårpose fra Easygrow. Easygrow lite heter den. Den er så god at jeg sverger til den både hjemme og i barnehagen. Jeg kjøpte en vårlue (I guess - den var i alle fall tynn ) i går. Den sitter som støpt og har holdt seg på plass til nå! Maximo hadde jeg aldri hørt om, men da har jeg det skrevet ned til vinteren kommer igjen Når vi bytter til sportsdelen om en måned cirka pirka så har vi fått en vognpose som hører til Bugaboo. Men vi skal jo ha barnehagevogn og Easygrow hører jeg om hvor enn jeg går (leser). Må kanskje vurdere den da Takker for tips! På 3.5.2017 den 9.41, Småkjekset skrev: Tror jeg må jakte på disse berømte Kivat luene, de ser jo så fine ut! Ja, de var kjempesøte på! Smeltet enda mer jeg altså På 3.5.2017 den 10.46, sitronkake skrev: Du må oppdatere på luefronten om du finner noe som funker Jeg har også en som vrir infernalsk på hodet før han sovner, og så blir han illsint når han får lua over øynene. Dårlig kombo! Og det er så mye enklere å kle på babyene om vinteren! Bare å kjøre på med masse ull, så kan man nesten ikke gjøre feil. Nå derimot er jo stakkaren konstant for varm eller kald.. mest varm, for jeg har en tendens til å kle på ham altfor mye klær i redsel for at han skal fryse Fikk testet ut lua både i dag og i går. Til nå er det veldig vellykket! Den er såpass tettsittende at den sitter på plass. Ifølge damen på butikken vil den strekke seg litt, men til nå er det tommel opp! Jeg vet! Kulde er barnemat. Nå kjenner jeg henne konstant i nakken, stakkar. Får ikke fred 23 timer siden, Carouselle skrev: Jo, det gjør vi UTEN stor suksess. Det er skrik og gråt. Vi har kanskje ikke fast nok rutine for legging? Det er klart, det er mye av det samme hver kveld, men det er ikke alltid 100 % lik leggerutine hver kveld. Kanskje det er derfor det ikke fungerer? Skrik og gråt. Ikke mine favoritter akkurat Vi har ikke noe spesiell rutine for legging enda. Hun er så uforutsigbar. Noen ganger ligger hun og spreller i et kvarter før hun ammer i tre sekund og sovner. Andre ganger ligger hun å spiser og bare chiller. Lurer sånt på hvordan vi skal takle sprinkelseng-prosjektet jeg... Noen leser bok eller synger, men er det for tidlig å starte med? Jeg er så clueless 22 timer siden, maja87 skrev: Lenge siden sist 😊 Måtte scrolle meg gjennom de 10 sidene jeg har gått glipp av 😉 Kan meddele at vår K på snart 9 mnd fortsatt ligger i seng med meg (mannen er nå på gjesterom for at han skal få maks søvn for han står opp med henne - som er før fuglene fiser), dvs. de første timene i egen seng (vanlig sprinkelseng omgjørt til bedside-crib), ammes i søvn og mye på natt 😂 Neimen hei! Sorry! Jeg som skulle prøve å beherske meg i denne dagboken Fremdeles amming i søvn, ja. Høres bra ut Jeg er glad jeg skal være hjemme til hun er 10 måneder så vi kan ta dette saaakte men sikkert ---- Jeg har ting å skrive! Men det er travelt! Jeg har vært alenemamma for tre barn i to dager nå og jeg bare Glemte ut å spise før klokka ni i går kveld, det var liksom så mye fokus på deres måltider og fritidsaktiviteter Prøver igjen senere. Mamma må spise! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 4. mai 2017 #803 Del Skrevet 4. mai 2017 Høres ut som om du har noen travle dager! Bør nesten legge inn i kalenderen på telefonen varsel om å huske å spise Når E startet med å sovne til noenlunde samme tidspunkt om kvelden begynte vi mer med leggerutiner. Sang og bysset på henne til hun sovnet, og det vår så koselig å ha henne i armkroken Etterhvert som hun nærmet seg 5 måneder la vi henne i sprinkelsenga før hun sovnet, men da satt jeg med henne og holdt henne i hånden til hun sovnet. Det å lese til henne begynte vi først med når hun var 2 år, for da hadde hun større seng og man kunne sitte oppi den med henne. Hun hadde ikke brydd seg noe om vi hadde begynt tidligere, og det er ikke alltid at vi får lov av henne å lese nå heller Mye kjekkere å kunne få leke på sengekanten og heller få nattasang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 4. mai 2017 Forfatter #804 Del Skrevet 4. mai 2017 4 timer siden, Småkjekset skrev: Høres ut som om du har noen travle dager! Bør nesten legge inn i kalenderen på telefonen varsel om å huske å spise Når E startet med å sovne til noenlunde samme tidspunkt om kvelden begynte vi mer med leggerutiner. Sang og bysset på henne til hun sovnet, og det vår så koselig å ha henne i armkroken Etterhvert som hun nærmet seg 5 måneder la vi henne i sprinkelsenga før hun sovnet, men da satt jeg med henne og holdt henne i hånden til hun sovnet. Det å lese til henne begynte vi først med når hun var 2 år, for da hadde hun større seng og man kunne sitte oppi den med henne. Hun hadde ikke brydd seg noe om vi hadde begynt tidligere, og det er ikke alltid at vi får lov av henne å lese nå heller Mye kjekkere å kunne få leke på sengekanten og heller få nattasang Jeg har nettopp spist frokost (dette skrev jeg klokka to ) Jeg hadde for en gangs skyld lyst på et skikkelig måltid, så jeg har brukt hele dagen på å gjøre klar M legger seg mellom sju og åtte hver kveld, men byssing har sluttet å fungere som sovemedisin. Ikke at jeg kunne legge henne fra meg etter at hun hadde sovnet uansett. Da våknet hun og lette etter meg. Det har liksom vært pupp fra dag én. At det skal være så innvikla med søvn ------ Nå er det litt mer "kjent" vær her. Vind! Måtte på med vindtrekk (=regntrekk) da vi gikk siste tur. Det ligger en snorkende mann i sofaen her nå. Deilig å ikke ha ansvar for tusen unger! Neida, det har ikke vært så gæli. Men alt blir jo en ekstra utfordring med baby på slep. Synes det var i går jeg bodde alene i en leilighet og kun hadde ansvar for noen katter Og så vips Jeg er spent på hvordan denne natten blir. De siste nettene har det vært pupp i munn all night long. Og jeg har ligget i en stilling som gav meg vondt i hofta flere timer etter vi stod opp i dag. Godt den eneste fysiske jobben min for tiden er å trille vogn Her er det intervallamming, men bleiene er fremdeles grønne. Og der våknet hun. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 4. mai 2017 #805 Del Skrevet 4. mai 2017 Nå har jeg kun erfaring med 4 ukers gamle babyer, men her funker white noise genialt som innsoving. Bare finner en spilleliste på Spotify og setter på. Funker på meg og forsåvidt. Jeg sovner jo også av den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 4. mai 2017 #806 Del Skrevet 4. mai 2017 Gir du litt fast føde nå? Tror det er derfor bleiene er annerledes nå. Skulle gjerne lagt ut bilde for å kunne sammenlikne, men det tror jeg blir tmi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 4. mai 2017 Forfatter #807 Del Skrevet 4. mai 2017 1 time siden, Marimba skrev: Nå har jeg kun erfaring med 4 ukers gamle babyer, men her funker white noise genialt som innsoving. Bare finner en spilleliste på Spotify og setter på. Funker på meg og forsåvidt. Jeg sovner jo også av den Det prøvde vi da hun var mindre, men det var null effekt. Jeg prøvde igjen nå. Hun forstod ingenting Det er en sta liten baby. Jeg brukte nettopp to timer på å få henne til å sovne i senga. Nå er det kun vogn som gjelder 54 minutter siden, A4-livet skrev: Gir du litt fast føde nå? Tror det er derfor bleiene er annerledes nå. Skulle gjerne lagt ut bilde for å kunne sammenlikne, men det tror jeg blir tmi Nei, det er kun melk! Hvordan den lille babyen kan være så full i dritt er et mysterium En smule TMI kanskje ------ Som nevnt tidligere så gidder ikke M å ta smokk eller flaske. Hun tok begge da hun var nyfødt, men plutselig startet hun å brekke seg av smokken. Hun tok flaske da jeg holdt på å trappe ned på medisinene mine. Jeg hadde "ammeforbud" tre timer etter at jeg har tatt medisiner, så da fikk hun enten det jeg hadde pumpet først, eller mme. Det var helt okei, da kunne faren også bidra. Men etter nedtrapping begynte jeg å fullamme, så da gikk det noen måneder før hun fikk flaske igjen. Og da hadde hun glemt ut hvordan den virket. Hun bare slikket på tuten og lekte med den. Og siden hun ammer ganske ofte så kan jeg ikke være så lenge borte. Forrige frisørbesøk endte i halvveis krise Så nå har jeg tidenes ettervekst Den har jeg lyst til å fikse, så i dag testet jeg om hun forstod greia med tutekopp. Og det var stor suksess! Jeg pumpet og hun drakk som en helt. Frisør, her kommer jeg! I kveld var legging en kamp! Hun synes visst at vogn er bedre enn pupp To timer har vi styrt på i senga. Hun vil mye heller øve seg på krabbing (rompe til værs-metoden) enn å slappe av. Selv om jeg så hun var kjempetrøtt så lå hun bare å sparket meg mens hun ammet stressende. Jeg har sunget alle sangene jeg kan. Prøvde å vugge henne, men da bare reiv hun meg i håret. Det gikk jo så lang tid at jeg byttet en bleie Så plutselig la hun seg til rette og sovnet med en gang. Jeg dauer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 4. mai 2017 #808 Del Skrevet 4. mai 2017 Jeg husker ikke hvor gammel han var da men det var i alle fall en lang periode hvor jeg måtte holde fast Trollet for at han skulle greie å sovne på kvelden. Det høres veldig brutalt ut, men det var altså bare å holde armene hans nede så han ikke kunne ligge å fekte og kave, da sovnet han på tre minutter isteden for 2 timer. Fryktelig frustrerende at de ikke bare kan forstå at man må ligge stille med øynene igjen å slappe av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 4. mai 2017 #809 Del Skrevet 4. mai 2017 Samme her! Jeg følte jeg nærmest lå utover hele babyen, for både bein og armer gikk som trommestikker, hun skjønte ikke at det var lov til å slappe av når hun var trøtt. Jeg følte meg nesten som en menneskelig tvangstrøye en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 4. mai 2017 #810 Del Skrevet 4. mai 2017 Haha, det er herlig når de blir så "enkle" å legge. Her har vi perioder hvor legging er enkelt (ammer alltid i søvn), men normalen er mye styr... Spesielt nå som han kan reise seg. Så nå skal han stå opp etter veggen, så ser han puppen, legger seg ned med rumpa i været og tar en sup, reiser seg igjen for å rope litt og kose med lampa, ser puppen, bøyer seg ned, tar en sup... Oh. My. God. Ikke lett å amme i søvn når han helst vil ammes stående. Tror du har mye å se frem til altså, M høres ganske lik ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 5. mai 2017 Forfatter #811 Del Skrevet 5. mai 2017 10 timer siden, Beccy87 skrev: Jeg husker ikke hvor gammel han var da men det var i alle fall en lang periode hvor jeg måtte holde fast Trollet for at han skulle greie å sovne på kvelden. Det høres veldig brutalt ut, men det var altså bare å holde armene hans nede så han ikke kunne ligge å fekte og kave, da sovnet han på tre minutter isteden for 2 timer. Fryktelig frustrerende at de ikke bare kan forstå at man må ligge stille med øynene igjen å slappe av! 9 timer siden, miore skrev: Samme her! Jeg følte jeg nærmest lå utover hele babyen, for både bein og armer gikk som trommestikker, hun skjønte ikke at det var lov til å slappe av når hun var trøtt. Jeg følte meg nesten som en menneskelig tvangstrøye en stund. De må jo forstå at for å sovne så må man late som man allerede sover! Jeg prøvde å legge litt tyngde på beina hennes i går, for jeg tenkte at hun har ikke plass til å drive på sånt i vogna, så kanskje det var trikset. Jeg får prøve litt lenger i kveld før jeg gir opp Har sett de selger tunge soveposer for babyer som skal hjelpe til med søvn. Jækla søvn 8 timer siden, Sisti skrev: Haha, det er herlig når de blir så "enkle" å legge. Her har vi perioder hvor legging er enkelt (ammer alltid i søvn), men normalen er mye styr... Spesielt nå som han kan reise seg. Så nå skal han stå opp etter veggen, så ser han puppen, legger seg ned med rumpa i været og tar en sup, reiser seg igjen for å rope litt og kose med lampa, ser puppen, bøyer seg ned, tar en sup... Oh. My. God. Ikke lett å amme i søvn når han helst vil ammes stående. Tror du har mye å se frem til altså, M høres ganske lik ut. Veldig morsomt å høre om, mindre morsomt å oppleve hver kveld Så det er dette jeg kan glede meg til altså. Jeg kjenner igjen et par ting der allerede. Blant annet prøver hun å spise litt mens hun ligger på magen. Og når hun ligger med ryggen til meg så spenner hun hele kroppen sånn at hun ser ut som en banan. Bøyer hodet bak og prøver å rekke frem til puppen. Og jeg bare "idiot" Folk kommenterer at hun er lik meg fordi hun virker så chill. De har ikke sett henne på kvelden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 5. mai 2017 Forfatter #812 Del Skrevet 5. mai 2017 I går kveld bestilte jeg babycall med kamera i halvveis sinne. I løpet av en liten time var jeg inne hos M tre ganger bare fordi hun laget et lite pip. Én av gangene hadde hun rullet over på magen og lå der og bare "halla" da jeg kom inn. De to andre gangene hadde hun kanskje funnet roen igjen selv, men våknet ekstra siden jeg måtte se hvilken stilling hun lå i. Den ene gangen slapp jeg å legge meg ved siden av henne. Jeg bare dukket kjapt ned slik at hun ikke så meg. Satt der og googlet babycall med kamera til hun sovnet igjen. Jeg nevnte det for mannen etter den andre gangen jeg måtte inn. "Nei! Da blir du bare hysterisk og ser på den hele kvelden!" Hvilken faens logikk er det? Det er jo akkurat det jeg vil slippe. Å gå inn hver gang babycallen knitrer og risikere å vekke henne er LITT mer arbeid enn å se på et kamera om hun snudde seg på magen eller bare flyttet armen. Jesus. Så etter den tredje gangen satt jeg meg i sofaen og bestilte høylytt en ny babycall. "Hmmm! Har du bestilt fra NetOnNet før? Er de greie? De har den som var best i test. Skal vi se. SÅNN, legg til i handlekurv. Woho. Håper de leverer kjapt." Motherfucker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 5. mai 2017 #813 Del Skrevet 5. mai 2017 Jeg var enig med mannen din før jeg fikk barn, og da jeg hadde en nyfødt, men nå har jeg også lyst på kamera. Jeg hopper nesten ned trappen hver gang det kommer lyd for å sjekke om han nærmer seg kanten av senga. Har bygd opp med dyner men han kan jo krabbe over hva som helst nå. Så jeg tror du får nytte av det en stund fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 5. mai 2017 #814 Del Skrevet 5. mai 2017 Haha, vi var heeeelt i mot kamera før hun ble født og da hun var liten og ikke kom seg noe sted, men det gikk veldig plutselig over da hun begynte å bli litt mer mobil og uforutsigbar og tidvis (hørte det ut som, i alle fall) prøvde å rasere rommet sitt etter at hun hadde lagt seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 5. mai 2017 #815 Del Skrevet 5. mai 2017 Haha Bare elsker hvordan kjøpsprosessen fungerer hos småbarnsforeldre! Vi har ikke hatt babycall med kamera, men har aldri hatt noe i mot det heller. Blir sikkert bra Weebs! I believe in gadgets Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 5. mai 2017 #816 Del Skrevet 5. mai 2017 Er forresten veldig mye kaving med armer og bein her også. Tror jeg skal prøve meg på "menneskelig tvangstrøye" jeg også Evt. kjøpe en slik sovepose man kan binde fast under madrassen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 5. mai 2017 #817 Del Skrevet 5. mai 2017 Vi har kamera og det er gull verdt! Kan ha det i modus der skjermen skrur seg på når babyen lager lyd for eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 5. mai 2017 Forfatter #818 Del Skrevet 5. mai 2017 11 timer siden, Sisti skrev: Jeg var enig med mannen din før jeg fikk barn, og da jeg hadde en nyfødt, men nå har jeg også lyst på kamera. Jeg hopper nesten ned trappen hver gang det kommer lyd for å sjekke om han nærmer seg kanten av senga. Har bygd opp med dyner men han kan jo krabbe over hva som helst nå. Så jeg tror du får nytte av det en stund fremover! Ja, ikke sant! Han gikk med på babycall med kamera da vi trodde M var klumpfot, for da kunne de visst havne i alle slags mulige stillinger i søvne. Men da foten ble friskmeldt ble vi enige om at uten kamera fikk holde. Men halloo... Nå trengs det kameraet likevel 11 timer siden, miore skrev: Haha, vi var heeeelt i mot kamera før hun ble født og da hun var liten og ikke kom seg noe sted, men det gikk veldig plutselig over da hun begynte å bli litt mer mobil og uforutsigbar og tidvis (hørte det ut som, i alle fall) prøvde å rasere rommet sitt etter at hun hadde lagt seg Jeg hadde kanskje slappet mer av hvis hun kunne rulle seg tilbake igjen (eller kanskje ikke ), men jeg trives ikke med at hun driver å ruller på autopilot. Det er jo helt crazy. Jeg vil ha stålkontroll når hun begynner å rasere rommet sitt også 11 timer siden, Carouselle skrev: Haha Bare elsker hvordan kjøpsprosessen fungerer hos småbarnsforeldre! Vi har ikke hatt babycall med kamera, men har aldri hatt noe i mot det heller. Blir sikkert bra Weebs! I believe in gadgets Sinna shopping Nå håper jeg bare det er good shit. Jeg googlet ikke så veldig nøye der jeg satt på gulvet Mannen digger også gadgets, så jeg tipper han synes det er gøy likevel 11 timer siden, Carouselle skrev: Er forresten veldig mye kaving med armer og bein her også. Tror jeg skal prøve meg på "menneskelig tvangstrøye" jeg også Evt. kjøpe en slik sovepose man kan binde fast under madrassen! Sånn sovepose var visst veldig in da jeg var baby ifølge moren min. Men så var det noen som hadde blitt kvalt eller noe sånt? Patenten er sikkert forbedret i løpet av de snart 30 årene da 9 timer siden, Chandra skrev: Vi har kamera og det er gull verdt! Kan ha det i modus der skjermen skrur seg på når babyen lager lyd for eksempel. Ja, det husker jeg faktisk! Kan ikke huske at du har blitt så veldig hysterisk, så da er det sikkert gode greier Jeg burde lest meg mer opp på den jeg bestilte, men som sagt så skjedde det litt plutselig Topcom Babyviewer 4500 kjøpte jeg. ---- I dag var legging bedre. Jeg måtte legge henne i sovepose for det er veldig gøy å holde seg i begge føttene og "danse" eller hva hun prøver på I dag var jeg mer konsekvent med å late som om jeg var en vognpose over føttene hennes, og jeg tror jammen meg det virket. Vi sovnet sånn ca. på likt Nå er jeg våken igjen, så nå er det bare til å krysse fingrene for at hun sover godt et par timer alene. Første prioritet er å vaske håret. Nå er det så fett at...ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 6. mai 2017 Forfatter #819 Del Skrevet 6. mai 2017 Gleder meg til sommerferien når jeg må ut på tur 5 x 45 minutter hver dag! Det er ikke lett å få til soving i stillestående vogn med to unger som er inn og ut dørene hele dagen. "PAPPA! Kan vi få is? PAPPA! Kan vi få komme inn nå? PAPPA! Kan vi få planker, hammer, sag og spiker? PAPPA!" Her er det dødelig varmt. Det er ikke lett for en newbie-mamma som kun eier svarte klær. Kjenner jeg svir i viken min. Ja, jeg har fått en skalla flekk oppi venstre tinning. Mannen har nettopp kjøpt solkrem, så jeg må huske å smøre meg før neste tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 6. mai 2017 Forfatter #820 Del Skrevet 6. mai 2017 Jadda, da er Skyggedronninga blitt solbrent. Jeg er hun dama i Syden under parasoll med caps på. Kommer kun ut i solen for å bade før jeg løper inn under skyggen igjen. Så jeg har ikke vært brent på ååår! Nakken min er rød som en tomat. Og den skalla flekken er vond å ligge på. Jeg må smøre meg klokka sju i morgen tidlig så jeg er klar for de fem turene mine. I dag foreslo mannen å gi M mat. Han sa det passet godt siden det var lørdag. Jeg bare Men jeg har vært gira i månedsvis så hvorfor ikke Så da fikk hun søtpotetmos med morsmelk. Og det var sinnsyk suksess. Hun elsket det. Gapte etter mer og var helt gira. Det var moro Gleder meg til å prøve igjen i morgen. Bleiene er fremdeles knallgrønne. Vet ikke hva puppene mine gjør feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå