Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Den hjemmelaget babymat gruppa på face har jeg fortsatt mareritt om. :sjenert:
Jeg meldte meg inn når Trollet nærmet seg 4 måneder men måtte bare melde meg ut etter et par uker, det ble rett og slett for mye. Var bare de samme spørsmålene som kom og ble kommentert om og om og om igjen og folk som kranglet og hva som var riktig og feil. (mulig det har endret seg nå altså men jeg tror jeg kommer til å holde meg unna når vi kommer så langt) :fnise:

Husker også at jeg hadde gledet meg såååå mye til han kunne begynne å smake på diverse og satt klar med kamera for å filme det jeg så for meg skulle være en kjempe søt reaksjon når vi ga ham både banan og avokado. Ble kjempe skuffet når jeg isteden ble møtt av et skikkelig stort ''whatever-fjes'' begge gangene. :hoho:

Åh, som jeg gleder meg til vi kommer dit med Bølla også. Det er så gøy og ting blir så mye enklere når de kan begynne å spise vanlig mat, dere har myyye gøy i vente! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan anbefale barnematkollektivet på Facebook, de har veldig god stemning, og er drevet av to som kan barnemat, så man kan være mer trygg på svarene som kommer. Og ikke så mange medlemmer. 

Her var det heller ingen store reaksjoner da vi ga smaksprøver. Ga til og med sitron og ungen var fullstendig "whatever". :glare: mens andre barn blir helt ville, så de er jammen forskjellige! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Beccy87 skrev:

Den hjemmelaget babymat gruppa på face har jeg fortsatt mareritt om. :sjenert:
Jeg meldte meg inn når Trollet nærmet seg 4 måneder men måtte bare melde meg ut etter et par uker, det ble rett og slett for mye. Var bare de samme spørsmålene som kom og ble kommentert om og om og om igjen og folk som kranglet og hva som var riktig og feil. (mulig det har endret seg nå altså men jeg tror jeg kommer til å holde meg unna når vi kommer så langt) :fnise:

Husker også at jeg hadde gledet meg såååå mye til han kunne begynne å smake på diverse og satt klar med kamera for å filme det jeg så for meg skulle være en kjempe søt reaksjon når vi ga ham både banan og avokado. Ble kjempe skuffet når jeg isteden ble møtt av et skikkelig stort ''whatever-fjes'' begge gangene. :hoho:

Åh, som jeg gleder meg til vi kommer dit med Bølla også. Det er så gøy og ting blir så mye enklere når de kan begynne å spise vanlig mat, dere har myyye gøy i vente! :nigo:

:ler: Jeg har ikke fått med meg noen krangler enda, men jeg leser ikke alltid kommentarene. Barnematkollektivet som Sisti nevner er i hvert fall en trygg plass. Såvidt jeg har fått med meg. De to sjefsdamene svarer ofte, og kanskje de har litt mer kustus på medlemmene ;) 

M har tidenes whatever-fjes til det meste. Det plager svigermor litt som enda ikke har fått et smil fra henne :fnise: Ungene derimot, de får henne til å le rett som det er! :) 

1 time siden, Sisti skrev:

Kan anbefale barnematkollektivet på Facebook, de har veldig god stemning, og er drevet av to som kan barnemat, så man kan være mer trygg på svarene som kommer. Og ikke så mange medlemmer. 

Her var det heller ingen store reaksjoner da vi ga smaksprøver. Ga til og med sitron og ungen var fullstendig "whatever". :glare: mens andre barn blir helt ville, så de er jammen forskjellige! 

Det var navnet, ja! Tenkte å nevne det i går, men husket ikke hva det het. Jeg har fått to oppskriftshefter på mail fra nettsiden deres også :) 

Jeg dør av en film som dukker opp på Facebook av og til. En unge som er helt crazy etter neste skei med mat :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært stående jubel og applaus her heller når det gjelder introduksjon av mat. Ikke klarer jeg lage noe som blir satt pris på heller. Og hvis det er noe som faller i smak, kan man banne på at det gir magesmerter, grinete baby og løse bleier i lang tid etterpå :glare:

Takk for tips om Facebook-gruppe! Jeg får hetta av de fleste grupper på Face. Det er jo som oftest tusen regler som gjelder som er umulig å forstå (man burde seriøst få premie om man klarer å lage et innlegg som er korrekt etter disse reglene!). Og så er det alle disse som misforstår reglene (og blir sure) og de som forsøker å holde styr på reglene (som også blir sure fordi de som ikke skjønner reglene blir sure). Da har vi det gående liksom :fnise: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Carouselle skrev:

Har ikke vært stående jubel og applaus her heller når det gjelder introduksjon av mat. Ikke klarer jeg lage noe som blir satt pris på heller. Og hvis det er noe som faller i smak, kan man banne på at det gir magesmerter, grinete baby og løse bleier i lang tid etterpå :glare:

Takk for tips om Facebook-gruppe! Jeg får hetta av de fleste grupper på Face. Det er jo som oftest tusen regler som gjelder som er umulig å forstå (man burde seriøst få premie om man klarer å lage et innlegg som er korrekt etter disse reglene!). Og så er det alle disse som misforstår reglene (og blir sure) og de som forsøker å holde styr på reglene (som også blir sure fordi de som ikke skjønner reglene blir sure). Da har vi det gående liksom :fnise: 

 

Åh, så skuffende når det ikke går sånn man har sett for seg :glare: Hvis M her ikke liker avokado så vet jeg ikke om det er min unge altså! :jolie:

Jeg får angst av salgsgrupper. Tusen regler! Og jeg som egentlig ikke bruker Facebook aktivt klarer ikke å følge med på forandringer og ting og tang. Sånne nymoderne greier altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chill på hytta! I dag har M vært snill og grei :) Men jeg digget ikke å våkne opp klokka fem med en rullende baby ved min side :P Synes det er halvskummelt at det første hun tenker når hun våkner er "tror jeg ruller litt!" Regner med hun lager nok lyd når hun ikke kommer seg noen vei til at jeg våkner/hører det på babycall, men likevel ass :P Jeg fikk rullet henne tilbake og tilbudt pupp, så hun sovnet heldigvis igjen. 

Det at hun nå sover i vogn... Det er fantastisk! Jeg trillet litt ute i regnet til hun sovnet, så fikk jeg pakket og gjort alt klart :biggrin: I bilen sov hun. På en trilletur da vi kom frem sov hun. Det var litt verre å legge henne. Tok en liten time. Pluss tre oppvåkninger på halvannen time. Så nå har jeg lagt meg jeg også :P Like greit, jeg var uansett trøtt :) Jeg er spent på når hun våkner i morgen. Krysser fingrene for sju! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seks ville hun stå opp i går! Det var en del måltider/kos på natta også, så jeg var trøtt i hele går. Jeg trodde hun skulle være en drøm å legge på kvelden siden vi var hjemme igjen, men det var total nekt. Flere runder med amming i senga, stå opp og gå, amming, stå opp, amming mens vi gikk :P Til slutt gav hun opp og sovnet heldigvis. Det er ikke noe gøy med en gråtende baby. Jeg er egentlig begynt å reagere mer på det. Klarer ikke å gå så lenge mens hun gråter før jeg gir opp og prøver noe annet. Jeg er blitt så følsom at det er ikke måte på. Klarer ikke å lese noe som helst nyheter som handler om barn lenger. Før var jeg sånn med dyr. Scrollet raskt forbi hvis det handlet om dyreplageri. Nå er det om barn i tillegg. Jeg blir helt dårlig :( 

Men tilbake til M. I natt hadde hun en sånn natt der det var pupp i munn. Hvis jeg la meg vekk (har jo kjempegod plass i senga nå som mannen er borte ;)) så våknet jeg kjapt av at hun lå horisontalt i senga på jakt etter meg. Crazy baby.

Jeg har kraftbein i frysen som jeg skal koke kraft på en dag :biggrin: Må jo sette av en hel dag :P Hvis det blir mislykket med tanke på M så kan vi jo alltids bruke det i vår egen mat. Det er plenty av retter der kraft er godt :) Sunnere enn buljong også! 

M sover i vogna, jeg sitter i sofaen og prøver å velge hvilken bok jeg skal lese imens. Super Nutrition for babies (det er en del spesielle greier der som jeg skummer gjennom) eller The life changing magic of tidying up (drømmer om all ryddinga jeg skal få tid til når M begynner å sove lenger enn en halvtime her og der :fnise:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er mannen kommet hjem og stemningen er god. Og jeg veier nå mindre enn hva jeg gjorde da jeg ble gravid! En halv kilo :fnise: Det går helt fint det. Jeg var (er) normalvektig, men har nok mistet en del muskler along the way. Merker det på treningssenteret. Det er helt andre manualer jeg løfter opp og ned nå :P Vel, vel. Jeg har veid både mer og mindre enn hva jeg gjør nå uten at det liksom spiller noen rolle. Jeg er så høy at kiloene kommer og går på alle slags merkelige steder. 

I dag tester jeg ut Pampers. Bæsjebleiene som M har hver dag eller annenhver dag lekker opp ryggen 90 % av gangene. Det er kjedelig. Lurer også på om jeg må innføre bleiebytte på natta igjen. Nå har vi hatt et par morgener der tiss har lekket ut. Det skjer aldri på dagen. Gruer meg litt til det, hun blir så våken. Stakkars liten. 

I dag har kun vogna vært godkjent til å sove i. Så det har blitt et par trilleturer på hu mor. Hadde ikke samvittighet til å gå inn igjen med vogna hver gang, det er jo faktisk sol her i dag! Og vi har kveldssola på soverommet, så nå er det 24 grader her inne! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter dåpen har jeg ikke funnet den ene kluten til M. Hun fikk fine (og dyre viste det seg!) kluter til jul som er myke og tynne og store. Disse. Og OCD-en min slo inn i går, så jeg måtte bare bestille en pakke til, sånn at vi har alle tre :P To er jo ikke nok!!! Eh... Vet ikke helt om jeg kanskje angrer litt nå. Men den ene ligger alltid i vogna, så nå har vi praktisk talt bare én :Nikke: Og det er nesten null :Nikke: Sånn, nå angrer jeg ikke likevel :fnise: 

I dag er M fem måneder! Dette går ALTFOR FORT :bond: Jeg fødte jo i går! Jeg får mange rare følelser av å tenke på dette. Neste måned er hun et halvt år. Shit Brad Pitt. Det er kjempegøy å se hvor mye hun utvikler seg og forandrer seg og finner på rare ting. Og hun er jo perfekt hver jækla dag som går. Baby, folkens! Det er crazy stuff. Blir helt rar i hodet. Klarer ikke å skrive mer :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som har nådd førvekt da og hurra for 5 måneder! :nordvesta:

Ang. Bleie og lekasje på natten; har du prøvde å gå opp en størrelse? Hvor lekker det? På siden eller bak? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Beccy87 skrev:

Så flink du er som har nådd førvekt da og hurra for 5 måneder! :nordvesta:

Ang. Bleie og lekasje på natten; har du prøvde å gå opp en størrelse? Hvor lekker det? På siden eller bak? :klo:

Snakker du om, du var jo nede i vekt etter tre uker eller noe sånt :fnise:

Vi byttet til Libero 4 (7-11 kg) for en stund siden fordi vi tenkte at nå har hun sikkert rundet 7 kg :P Skal på kontroll i morgen så vi får se da ;) Det er på siden at det lekker. Mistenker at det er jeg som ikke strammer nok. Fem måneder og jeg er fremdeles usikker på de hersens bleiene :rodme: Jeg er så redd for at hun ikke skal kunne tøye og bøye seg i alle retninger. I natt kjørte vi Pampers 3 (4-9 kg) og da var det tørt og fint. Den holdt til og med på dagens bæsjebleie :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha en oppsummering nå, sånt at jeg har det skrevet ned en plass :Nikke:

Pampers tålte nattens tiss PLUSS morgenens bæsj. Jeg hørte hun styrte på da hun fikk frokost på senga (heldiggrisen), så jeg var meget spent da vi stod opp. Men det var visst ingen problem :) 

Under morgenstellet fikk hun plutselig foten i munnen og tygget litt på tåa si :fnise: Den har jeg ventet på, så det var gøy! 

Hun klorer på alt mulig. Vegger, gjenstander, matta si... Jeg hører "krsj krsj" hele dagen. Trenger nesten ikke det speilet i bilen, jeg hører at hun klorer på posen sin :tongue:

Ellers er knurring det nye! Det betyr "jeg er irritert fordi jeg er trøtt". Så hun knurrer seg i søvn når vi er ute og triller. Og det er vi minst tre ganger daglig, for det er kun der soving er gøy. Med andre ord er det ikke veldig lett å legge henne om kvelden :P 

Jeg har plutselig fått et slags ammetåkekick. Jeg er helt lost på dager og datoer. Har tatt feil flere ganger denne uka om når ting skal skje. I dag skulle vi liksom på helsestasjonen. Heldigvis dobbeltsjekket jeg kortet før mannen kjørte fra jobb (det er vaksine, så da må han bli med :P) og det er altså i morgen! Hjelpes.

Det er ganske tydelig at målet hennes er FREM når hun ligger på magen. Skyver beina forover så rompa stikker opp og "kaster" armer og bein i lufta så hodet faller ned. Samme greia som @A4-livet sin M kanskje? Morsomt hvordan babyer gjør ting likt :) Heldigvis er hun blitt ganske sterk nå, så hun ligger på magen og koser seg. Til et visst punkt. Så må hun snus. Men hun glemmer tydeligvis ut at det er litt slitsomt, så hun snur seg igjen med en gang. Og sånn styrer hun på. 

I dag tenkte jeg meg ut på dyneshopping. Ting tar tid :P Jeg må kjøre et stykke, så jeg blir borte i litt over én time. Jeg spurte om mannen hadde noen planer i dag. "Vi har ungene." Wow, okei. "Men du, personlig, SKAL du noe i dag?" :rolleyes: Nei, det skulle han ikke. Så da kunne han passe M imens. Jesus, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ser ut til at vi også må teste pampers, vi som aldri har vært plaget med lekasjer før har nå tisseflekk i senga HVER morgen. :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.4.2017 den 8.40, Weebs skrev:

Etter dåpen har jeg ikke funnet den ene kluten til M. Hun fikk fine (og dyre viste det seg!) kluter til jul som er myke og tynne og store. Disse. Og OCD-en min slo inn i går, så jeg måtte bare bestille en pakke til, sånn at vi har alle tre :P To er jo ikke nok!!! Eh... Vet ikke helt om jeg kanskje angrer litt nå. Men den ene ligger alltid i vogna, så nå har vi praktisk talt bare én :Nikke: Og det er nesten null :Nikke: Sånn, nå angrer jeg ikke likevel :fnise: 

 

Men når det er ca 300 kr for 3 stk så blir det jo bare 100 kr stk å det er jo nesten ingenting ;) jeg handla klær for 2000 til meg i dag å 1500 (med ca 50 % rabatt) i dag til gubben :sprettoy: Skal i dåp neste helg å hauet fant ut at da måtte jeg jo ha nye klær :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres relativt likt ut ja. I dag var rumpa langt oppi lufta, ansiktet nedi matta og armene rett ut. Bra stil :ler: M klorer også på alt mulig. Og slår! Bøker, speil, bordet, skjea med mat, oss :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine kluter! Kanskje jeg kan bl.a. gi de i dåpsgave til niesa mi? 

(Det er vel ikke sånn at man blir fornærma om man får gulpekluter i dåpsgave?) 

Gulpekluter + briotog, da tenker jeg vi har det :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, Sisti skrev:

Hmm, ser ut til at vi også må teste pampers, vi som aldri har vært plaget med lekasjer før har nå tisseflekk i senga HVER morgen. :glare:

Gjør det! I dag var det flekk her, men det var på ryggen. Og det var mannen som byttet bleie i går (for første gang på over en måned - han var overrasket over hvor vanskelig det var blitt nå som hun spreller som en fisk under hele stellet), så jeg skylder på hans teknikk ;) 

15 timer siden, Meley skrev:

Men når det er ca 300 kr for 3 stk så blir det jo bare 100 kr stk å det er jo nesten ingenting ;) jeg handla klær for 2000 til meg i dag å 1500 (med ca 50 % rabatt) i dag til gubben :sprettoy: Skal i dåp neste helg å hauet fant ut at da måtte jeg jo ha nye klær :fnise:

Det er faktisk helt sant. Nesten null kroner :Nikke:

Det er viktig med flere nye antrekk når en skal i dåp. Det vet alle ;) 

14 timer siden, A4-livet skrev:

Høres relativt likt ut ja. I dag var rumpa langt oppi lufta, ansiktet nedi matta og armene rett ut. Bra stil :ler: M klorer også på alt mulig. Og slår! Bøker, speil, bordet, skjea med mat, oss :fnise: 

Hun havner bare lenger og lenger bak med den stilen, til slutt henger beina utforbi matta :fnise: Her har hun ikke begynt å slå, men da er det sikkert rett rundt hjørnet! Hun slår seg selv i siden når hun er frustrert bare. Hvis jeg bruker for lang tid på bleiebytte for eksempel :P 

13 timer siden, Marimba skrev:

Så fine kluter! Kanskje jeg kan bl.a. gi de i dåpsgave til niesa mi? 

(Det er vel ikke sånn at man blir fornærma om man får gulpekluter i dåpsgave?) 

Gulpekluter + briotog, da tenker jeg vi har det :lur: 

Ja, det kan du absolutt kjøpe! Ingen blir vel fornærma av gulpekluter? "Prøver du å fortelle meg at babyen min skal GULPE!? Åneidu!" ;) 

Hvis det er en gulpefri unge så er klutene så fine at de kan brukes til så mangt. Jeg har alltid en i vogna så jeg kan brette over ørene hvis hun vrir seg i søvne (altså hver gang). De er myke å sutte på. Nevøen min har den med seg overalt. Det er kosen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjøpt pampers. Men det finnes jo to typer?? Hvilken bruker du? Jeg tok den med en baby på en måne, det må jo bety at den duger for natt? :P

Jeg har ørten billiggulpekluter fra sparkjøp, og noen få fine fra en nettbutikk. Elsker de fine! Når man lever blant gulpekluter er det kjekt å ha noen fine, den lille detaljen kan gjøre mye, så jeg synes det er en super gave! :nigo: Kommer til å gi det som barselgave til folk fra nå av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja null kroner er jo billig det :fnise: å klærne var virkelig et godt kjøp når jeg kom på at de kan brukes til 17 mai jo :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...