Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

44 minutter siden, Hønselouisa skrev:

Den pfff-lyden er dritkul å lage med grøt i munnen!:fnise:

Veldig!! :hoho: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Hønselouisa skrev:

Den pfff-lyden er dritkul å lage med grøt i munnen!:fnise:

Den er visst gøy å lage med pupp i munnen også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en sånn som gjør mindre enn null når jeg har en lang liste med greier som må gjøres. Bokstavelig talt ligger det en liste på stuebordet :P Så da jeg testet ut "sove i vogn som står i ro" i dag, og det funket utmerket, så leste jeg Mammasjokket i stedet for å ta for meg den lista. "Fuck that shit", sa jeg. Jeg har ikke ryddet vekk yoghurten som jeg spiste til frokost engang. Og selvfølgelig når ting er på sitt verste... Da kommer det besøk! Øhr :P Jeg er trøtt! Nå ligger jeg i senga med M som sover. Jeg får vel stå opp og kikke pittelitt på den lista :heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Weebs skrev:

Den er visst gøy å lage med pupp i munnen også :ler:

Oh yes! I månedsvis :strix: Men det er Drit søtt! :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Oh yes! I månedsvis :strix: Men det er Drit søtt! :rodmer: 

At det går an å være så søt altså! :yvonne:

2 timer siden, Carouselle skrev:

Da er vel denne notatboken for oss @Weebs :fnise: Eller er kanskje bare jeg som freaker ut, du virker en smule mer avslappet til gjøremål :lol:

Jeg freaker ikke direkte ut, men blir betydelig mer avslappet for hver ting som kan krysses ut :danse: Alt jeg gjorde i går var å sette en stjerne bak det som var viktigst og tok det øverste; vaske bad :fnise: Men as we speak er hele seks ting krysset ut! Føles bra :trene: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og M riding solo. Og drikker Solo. Hoho! :rolleyes: Herregud, Weebs. Jeg blir klikka av å være alene. Heldigvis skulle ikke mannen være borte en hel uke. Han påstår jeg har hørt feil, jeg påstår han har sagt feil. Jeg har selvsagt rett :Nikke: Men veldig flaks! Jeg har såå masse respekt for de som er alene mens kjæresten er på jobb i Nordsjøen eller whatever. Blir litt trist av dette her jeg. Selv om jeg vet at jeg får besøk av venninner og sannsynligvis skal på hytta med familien i helga. Jeg savner rett og slett mannen som bare juling! Og selv om arbeidsfordelingen her i huset ikke direkte er 50/50 (det har vi diskutert før ;)) så merkes det at ting blir mer tungvint alene. I dag er det litt ekstra på grunn av hodepine. Har tatt til sammen 1,5 Paracet, men det har null effekt. Det har mildt sagt vært nedtelling til hver høneblund.

Men, men. Så lenge jeg ikke ser noe skummelt på TV så kommer nok dette til å gå tipp topp! We can do it! 

M sover så jeg skal lese Mammasjokket. Nå nærmer jeg meg slutten. For en bok! Den burde fulgt med helsekortet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én stykk sliten Weebs stakk til hytta for en dagstur. Jeg ringte mamma med M hylende i bakgrunnen. "Stakkars liten! Kom hit!" Det hadde vært uaktuelt for en liten stund siden da det var skriking som begynte allerede i garasjen, men siden vi har hatt flere vellykkede kjøreturer i det siste tok jeg sjansen. Det gikk strålende. Litt sutring bare, men hun var trøtt, så det var av den typen. Ikke sånn "hjelp!!!!" Hun sov i litt over en halvtime, så det var greit :) 

Hun har altså en dårlig dag i dag der ingenting er godt nok. Så da slenger man stellebagen over skuldra og stikker til slekta for litt avlastning :fnise: De har kommet med diverse forslag for hvorfor hun er sur. Tenner? Kanskje jeg ikke har nok mat til henne? Jeg kjenner ingen tenner, men vet aldri. Det kan jo skje når som helst at den første dukker opp. Mat tror jeg at jeg har nok av. Spruten står, bokstavelig talt. Det er ikke godt å si. Kanskje hun har den samme hodepinen som jeg hadde i går? Har babyer hodepine? :P Bestemor på snart nitti mener jeg bør starte med skikkelig havregrøt siden melk bare renner rett gjennom. Tjaa, tror ikke det :fnise: Så kom det selvsagt en kommentar om at hun fremdeles sover i senga med meg. Jada, masa :pinar:

Nå sover hun i armene mine. Når det er tid for neste hvil kjører vi hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, mannen min har også vært borte noen dager nå og jeg dro rett hjem til foreldrene mine for avlastning. Fikk 10 timer alene med verdens sureste baby i går før mannen kom hjem. Skjønner ikke hvordan aleneforeldre får det til! Jeg trodde jeg skulle klikke. Godt å ha foreldre å rømme til. :nigo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sisti skrev:

Hehe, mannen min har også vært borte noen dager nå og jeg dro rett hjem til foreldrene mine for avlastning. Fikk 10 timer alene med verdens sureste baby i går før mannen kom hjem. Skjønner ikke hvordan aleneforeldre får det til! Jeg trodde jeg skulle klikke. Godt å ha foreldre å rømme til. :nigo:

Vi er heldige som har sånne rømningsmuligheter :biggrin:  Verdens sureste baby tar på for alle involvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøreturen hjem var helt perfekt. Helledussen, hva har jeg gjort for å fortjene en så heftig snuings. Jeg ventet til hun var ganske trøtt før vi kjørte, så hun sovnet med en gang. Og hun sover selvsagt aldri (så og si) lenger enn den faste tiden sin, så hun våknet før vi var hjemme. Men hun satt bare der og chillet. Gliste fra øre til øre da jeg åpnet bildøren hennes. Hun er så fin at jeg vil spise henne opp!

Akkurat nå er det hun som spiser opp meg. Lurer på hvordan puppene mine kommer til å se ut når ammingen vår er ferdig. Paddeflate, bortsett fra rekordlange brystvorter? :fnise: Godt jeg har bilder fra de gode gamle dager :kaklehone:

Vi fikk penger til dåpen som jeg tenkte å kjøpe ny dyne for. Den vi har nå er 65 x 80 cm. Ser ut som en pute :fnise: Neste hakk er 80 x 100 cm. Synes ikke det var så ekstrem forskjell liksom :P Men den etter det er 100 x 140 cm, og det virket plutselig enormt! Dyner, ass. 

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å kunne reise for litt avlasting og hjelp da! 
Selv om de gamle ofte har litt for mange råd å komme med. :dry:

Vi har alle tre dynene! 
Brukte den minste i vogn og babykurv (Bølla har den nå) 80x100 i sprinkelsenga og bytta til 100x140 nå når Trollet fikk storguttseng. Jeg stemmer for å ha alle tre altså! ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Beccy87 skrev:

Deilig å kunne reise for litt avlasting og hjelp da! 
Selv om de gamle ofte har litt for mange råd å komme med. :dry:

Vi har alle tre dynene! 
Brukte den minste i vogn og babykurv (Bølla har den nå) 80x100 i sprinkelsenga og bytta til 100x140 nå når Trollet fikk storguttseng. Jeg stemmer for å ha alle tre altså! ;)  

Det er det! Jeg er utrolig heldig som har et så godt forhold til familien min, og ikke minst mamma. Hun er alltid på min side :fnise: "Jeg synes du kan vente litt med den sprinkelsenga til hun ikke spiser så ofte." ;) Rådene jeg får fra den gamle garden må jeg bare la gå inn det ene øret og ut det andre. Jeg tok kritikken litt til meg da M var nyfødt, men nå går det bedre :) 

140 cm virker ganske langt til å ha i sprinkelsenga (når hun skal begynne å bruke den :fnise:), så jeg tror vi går for den mellomste. Vi fikk en femhundrelapp, og det er vel ganske nøyaktig det den koster. Meant to be ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

E bruker fremdeles 80x100 i sprinkelsenga :) Hun får juniordyne når hun bytter til juniorseng, ei på 100x140 blir alt for stor i sprinkelsenga. De skal jo ikke druknes under dyna heller :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Leviora skrev:

E bruker fremdeles 80x100 i sprinkelsenga :) Hun får juniordyne når hun bytter til juniorseng, ei på 100x140 blir alt for stor i sprinkelsenga. De skal jo ikke druknes under dyna heller :P 

Godt å høre! Jeg havnet innpå et forum i går med en mamma som hadde den lengste i sprinkelsenga, og jeg ser for meg det blir litt drukning da :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker juniordyne i sprinkelsenga nå, byttet da hun var 20 måneder. Det er grei plass altså, voksendyner er jo også like lange eller lengre enn senga uten at det er noe problem. Men jeg ville ikke hoppet direkte fra babydyne til juniordyne altså. Greit å ha noen å bytte til ved omgangssyke eller uhell i senga. :opplyser: Babydyne blir nemlig i snaueste laget for en halvannetåring... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Nautika skrev:

Vi bruker juniordyne i sprinkelsenga nå, byttet da hun var 20 måneder. Det er grei plass altså, voksendyner er jo også like lange eller lengre enn senga uten at det er noe problem. Men jeg ville ikke hoppet direkte fra babydyne til juniordyne altså. Greit å ha noen å bytte til ved omgangssyke eller uhell i senga. :opplyser: Babydyne blir nemlig i snaueste laget for en halvannetåring... 

Greit med bytte, ja! Jeg har soveposen hennes til vask as we speak :tongue: Har tydeligvis ikke lært meg hvordan en bleie skal festes enda :rolleyes:

Men da blir det vel alle størrelsene på oss også :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda! I kveld har jeg googlet "hjemmelaget leverpostei" og "koke kraft, baby" og bestilt bok av Margit Vea :fnise:  Håper det blir like gøy i virkeligheten som det er inni hodet mitt akkurat nå :Nikke:

Det har vært en veldig bra dag i dag! Strålende vær (det er meldt regn, regn og atter regn de neste dagene), så jeg har trillet tre turer. Ikke kjempelange da. Etter at jeg oppdaget at M sover like godt med en vogn som står i ro, såå... :phaedra: Etter den siste luren var hun bare grinete. Roet seg da hun fikk gnage på fingen min. Kanskje det faktisk er tann på vei? Spennende! Det synes i alle fall mannen som slipper å tolke hva dagens gråt betyr :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at M har begynt å sove i vogna. Ting ordner seg etter hvert altså :jepp: Har dere begynt med smaksprøver enda? Her har vi prøvd kanskje seks-sju ganger, men har meldt meg inn i den hjemmelaget babymat-gruppa på Facebook for inspirasjon. Skal lage litt moser hun kan smake på framover hvertfall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, A4-livet skrev:

Så deilig at M har begynt å sove i vogna. Ting ordner seg etter hvert altså :jepp: Har dere begynt med smaksprøver enda? Her har vi prøvd kanskje seks-sju ganger, men har meldt meg inn i den hjemmelaget babymat-gruppa på Facebook for inspirasjon. Skal lage litt moser hun kan smake på framover hvertfall :) 

Ja, det var litt av en gledelig overraskelse at det funket på dåpsdagen! :nori: Hun sover fremdeles ikke lenger enn de faste 30-45 minuttene, men det går greit. Jeg er begynt å roe meg ned og leser litt i en bok mens hun sover, i stedet for å fly rundt å gjør alt jeg ikke får gjort ellers. Det er deilig! 

Jeg prøvde med en mikroskopisk mengde avokado her en dag :fnise: Men hun forstod ikke hva jeg holdt på med, så det kom ut igjen. Vi får vente litt til :) Den gruppa er jeg også medlem i! Jeg koser meg skikkelig med å se hva de finner på og gleder meg til å starte selv. Shit altså, nå begynner babyene våre å bli store :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...